Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

11 úno 2014, 20:05

Ano ano, zaslepím to, a také se podívám jestli jsou odstraněny restrikce sání. Teda hlavně ta pod kolenem k hlavě páč odstraněním blokace v airboxu bych změnil poměr směsi a musel přetryskovávat karbec. Do takovýchto operací se mi zatím nechce. Jak jsem psal maximálka kterou se skútříkem dosáhnu v dobrách podmínkách (rovinka, slabý protivítr) je těch cca 60 Kmh tachometrových. Z kopce by to dalo více ale zatím sem nezkoušel. Jinak taková průměrná cestovní rychlost kterou dosáhnu i v mírných kopečcích a ze slabším protivětrem je cca 55 Kmh tachometrových. Ještě dotaz, je možné aby palivoměr ukazoval méně než je ve skutečnosti v nádrži? Respektive když je po okraj plná nádrž tak správně ukáže plnou ale po nějaké době to začne poměrně rychle klesat - rychlejc než ve skutečnosti klesá množství paliva v nádrži. Nebo si to aspoň myslím :D Dnes sem nabral plnou a zapsal si údaj na tachu abych si mohl zjistit dojezd na plnou a tím pádem spotřebu. A až bude v nádrži málo vezmu si do petlahve benzin a vyjedu to uplně abych zároveň pořádně vyzkoušel funkci palivoměru :)

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

11 úno 2014, 22:41

Do petlahve ....neblázni,za to by jsi tady mohl být linčován. Kup si pořádnou nádobu na benzin a ať stojí aspoň 300 a můžeš se cítit bezpečně... (JOKE)

Změř si rychlost GPSkou,ať víš kolik ti proměřuje tachometr,každopádně pokud je tam 70 ccm kit (jakože myslim že z výroby určitě neni) tak je to velká bída....ale to holt u 4T 50 ccm je vždycky.

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

12 úno 2014, 20:04

Tak sem dneska trochu koukal na ty restrikce a pravděpodobně tam už žádný nejsou. Pod kolenem z karbce nic není, snímač ve variátoru byl ustřiženej. Na restrikci v sání jsem se nezaměřoval protože nemám trysku. Upřímně jsem se skútrem docela spokojený, na testování rychlostí není moc počasí - studený vzduch a protivítr nedává moc šancí na otestování maxima. Ale jak sem psal co se akcelerace z nuly týče tak to je paráda - z nuly na 50 Kmh to leze fakt pěkně pak už to tam de hůř ale až bude venku líp tak se bude jezdit jinak. :)

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

12 úno 2014, 23:07

Hele a fakt tě baví jezdit 50-60 ? Neni to nebezpečný ? Doporučuju cyklotacho a nebo změřit GPSkou i počítadlo kilometrů,to také proměřuje. Pak si můžeš celkem přesně změřit spotřebu po pár tankováních do plné nádrže ;-)

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

13 úno 2014, 07:25

No tak je to sériová 4T padesátka takže tyto čísla jsou docela OK. A ve městě spíše ostatní brzdí mě :)

16:27 edit:
Ještě bych měl drobný dotaz na hadičku která mi volně visela nad motorem u airboxu. Což jsem tak četl tak by to mohlo být odvětrávání klikovky nebo něco takovýho a to má vést právě do airboxu. A na sací trubici do filtru jsem měl připravený zašpuntovaný otvor i se sponkou tak jsem tam tu hadičku zavedl. Takže mám dotaz co to vůbec je :) Děkuji
13677-3.jpg

15.2. edit:
A ještě dotaz ohledně zaslepení toho EGR ventilu. Nebude to vadit na technický že bude zablokovanej a nefunkční?

5.3. edit:
Tak dnes sem absolvoval menší-větší cca 50 Km dlouhou vyjížďku. Okolo druhý hodiny bylo ještě hezky slunečno a příjemně takže super na projížďku. Skútr je vcelku pohodlný i na delší trasy i pro mě dvoumetrového dlouhána. Výhodu má hlavně v tvaru podlážky která je vystrčená z celkového profilu takže mám kam uklidit nohy. Taky jsem dnes zbastlil nějaký fotky - škoda že na focení už bylo pod mrakem.
DSC03257.JPG
DSC03259.JPG
DSC03258.JPG
DSC03261.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 05 bře 2014, 19:19, celkově upraveno 6
Důvod: Sloučeny 4 příspěvky pod sebou

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

05 bře 2014, 18:37

Emise se v motocyklů neměří.

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

05 bře 2014, 18:51

To ale není EGR, resp. neplní stejnou funkci jako u auta, kdy jdou spaliny zpět do sání. Tady u skútru bývá mnohdy ještě taková baňka, na které je šipka směru proudu oněch plynů a bývá to nastaveno, aby čistý vzduch šel opačnou cestou, tedy do výfuku a ředil spaliny z válce.

Zaslepení je většinou takový malý placebo efekt :wink:

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

07 bře 2014, 21:47

Já jsem to měl u jednoho ze svých skůtrů a prokazatelně byly výfukové plyny přisávány přez karbec do motoru, Taky byl karburátor pěkně zaneřáděn. Po odstranění se zvýšil výkon a klesla spotřeba.

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

07 bře 2014, 22:35

To: Robotox
Ta hadička je odvětrání ventilů (nikoliv kliky) a do airboxu vede proto, že je proudícím vzduchem strháván i olej (tedy jen mlha) a v airboxu steče do nejnižší části a při výměně filtru se vyčistí.
Když jsem ještě jezdil s Cyborgem, měl jsem tu hadičku vyvedenou do prostoru a ne do boxu...

Ten ventil na výfukovém potrubí je jen přisávání vzduchu do spalin, aby skútr vyhověl emisím - pokud se zaslepí, asi se nic nestane a zvýšení výkonu je asi jen v naší hlavě - to se nevysmívám, jen jsem to také zkoušel.

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

10 bře 2014, 19:18

Tak sem nakonec jednu restrikci našel a to plastový omezovač vzduchu v airboxu. A já se ptám jak velký vliv má ta restrikce na výkon (aby mělo cenu objednávat trysku) - Díky

11.3. edit:
Poradí teda někdo prosím? Nechci trysku kupovat zbytečně - potřebuju vědět jestli ta restrikce hodně ubírá výkon...
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 bře 2014, 18:40, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

11 bře 2014, 18:32

Já to dělal dohromady...
Zrušil jsem restrikci v sání a odpojil snímač rychlosti z variátoru (chápej omezovač). Pak jsem koupil variátor Malossi a válečky, kontrastku a pružinky... a trysku jsem vynechal. Po prvním rozjezdu jsem jí okamžitě vyměnil za novou.
Takhle kompletně to byl mazec a bylo to hodně znát - jelo to po rovině 75 - 80 km/h (záleželo na větru) a pěkně to tahalo do kopců. Spotřeba šla malinko nahoru (cca +0,3 l/100 km). Důležité je i hlídání tlaku v pneumatikách. A jak vidíš u mě v podpisu, na Zenu jsme i ve dvou nalítali 11.000 km... Hmotnost válečků si už nepamatuju, ale jistě by se to dalo dohledat v mých starších příspěvcích.

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

11 bře 2014, 18:50

Ano gumy dělaj dost - když sem měl zadní píchlou a furt mě trochu utikala tak sem se to plazilo a po nahuštění to bez silného protivěru na rovince udrží 60 tachometrových. Víc z toho dostanu akorát s kopce. Snímač ve variátoru dávno vyhozen. Ten blokátor airboxu je jediná restrikce kterou sem našel. Vzhledem k tomu že vám Cyborg lítal tolik tak ta restrikce asi bude dělat hodně. Variátor by vám snad na maximálce nepřidal tolik - ten zvedne hlavně výkon v kopcích (ale maximálku samo trochu taky) Ono by stačilo i 70 tachometrových - to už bude krásné poježdění na padesátku!

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

11 bře 2014, 19:36

Vím, že mi je, kolik mi je, ale myslím si, že si tu tykáme... alespoň mě to nevadí. :wink:
Samotná restrikce je jen krůček... a může se i stát, že se to po jejím vyjmutí bude dusit.
P.S. Po rozebrání válce jsem zjistil, že tam byla 70 ccm a ne 50 ccm - a to taky dělá dost. Kupoval jsem Zena, když měl 1.000 km najeto a majitel se dušoval, že s tím nic nedělal - takže to beru, jako dárek od soudruhů z P.R.C. :lol:

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

11 bře 2014, 19:58

Bývalej majitel řikal že má taky 70ccm ale nevim nevim. A pokud vyhodim tu blokaci a vyměním trysku tak to musí šlapat. Četl sem že to zkoušeli i bez vyměněný trysky a jelo to akorát bělala svíčka takže efektivita restrikce se dá nouzově vyzkoušet i bez trysky.

13.3. edit:
Tak mám teď v plánu koupit krom trysky taky válečky. Vybral jsem po pročtení názorů gramáž 5,5g. Variátor původní, kontrastka dobrá (v kopcích motor neztrácí otáčky) akorát teda chci docílit toho aby motor pracoval v trochu vyšších otáčkách. Co myslíš je to dobrý nápad?

Tak jak tedy ? Jak změní jízdní vlastnosti lehčí válečky?

15.4. edit:
Zdar draci! Potřebuju rychlou radu! Objednal jsem varec Malossi Multivar a řemen (Naraku) a potřebuju poradit ohledně konfigurace. 1. jaké válečky nainstalovat (nedávno jsem koupil 5.5g) jestli přibalené 7g nebo nechat 5,5g. 2. kontrastka - můžu nechat původní nebo mám dát bílou přibalenou k Multivaru. Pro informaci moje úpravy: Přetryskováno (tryska 88), vyndán gumový blokátor z airboxu, odstraněn snímač z variátoru, jehla v karbu zcela nahoře, válečky 5,5g. Moc díky za rychlou radu!
Naposledy upravil KYBLOS dne 16 dub 2014, 16:19, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny 3 příspěvky pod sebou

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

16 dub 2014, 12:36

Vyskusas, uvidiš
Odeslat odpověď