Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
04 kvě 2009, 19:27
a sakra
to už mi zbejvá jen třiaosumdesáttisícapětset km
04 kvě 2009, 20:26
Na čínské výrobky se vykašleme tehdy, až je nebudeme mít doma jako já. Navíc když se nad tím zamyslím, je velký předpoklad toho, že kus Číny má každý z nás doma včetně elektroniky a oblečení. Ale seznam značek je zbytečný. Já mám značku Linhai a všechny náhradní díly nakupuji v Yamaze, protože jsou kompaktibilní s Majesty 250. Zatím jsem kupoval novou volnoběžku, tlumiče a šroub na vypouštění oleje( protože jsem ho blbec serval). Až se na číně něco pokazí opravím to v Yamaze. Lepší je přejít na téma kompaktibilita jednotlivých značek(a to už tu je)
04 kvě 2009, 20:37
banjo:Tak to bud rad,je videt ze to oslehli do podrobnosti.
05 kvě 2009, 19:14
spíš "nemožný" značky
lidi, utíkejtéééééééé...........
08 kvě 2009, 08:28
tak mám story z prodejny yuki v praze v pruhonicich. obrovskym plusem byla otevrenost prodejci, kteří byli ochotni poreferovat a bez snahy "hučet" do zákazníka.
celý problém s čínskou kvalitou je dán tím, že v číně nějakou záruku neznají, prostě to vyrobí v jedné z 15 fabrik s nevyslovitelným jménem a pak na zakázku dostanou jednotlivé skutry polepy a loga daného prodejce např. zde v čr jako yuki. dříve jsem si myslel že každá čína může být jiná, vesměs je to jeden pytel. ano jsou zde vyjímky jako thajwan, ale bohužel člověk na pravdu nepřijde, protože i některé modely od yuki jsou vyrobeny v TBG na thajwanu. motoru je vesměs pár typů a vše kopie od značek. ovšem materiál je použitý s ne tak velkou kvalitou. viděl jsem na vlastní oči několik dílů a je fakt že číňané na slitinách čehosi nešetří.
s výkonem motorů je to nejasné, člověk které střídá skůtry jako boty asi ten rozdíl pozná, zákazník jdoucí si pro prvního skutra v životě těžko. bylo mi potvrzeno že se na papírové hodnoty výkonů u číňanů prostě koukat nedá. a docela bych tomu i věřil, když jsem viděl dva modely od yuki a kentoy a zjistím že mají osazen naprosto stejný motor, elektriku a ostatní je přizpůsobeno pouze jiné kapotáži. rozdíl 0,8 a 2,2k mezi modely.
naprosto mi bylo přiznáno, že se hraje na kvalitu, ošem není to alespoň u yuki tajemstvím, prostě člověk to musí kupovat s tím že je to čína. tohle mi řekl prodejce. ano díky mu za to. vysvětlení s kvalitou plastů, utahováním šroubů, praskáním žárovek zde je, ale pokud tomu dá čověk trochu času a pověnuje se stroji bude vše ok.
snad co mě dostalo nejvíc. proč yuki ještě nepoužívá vstřikování jako např lead od hondy? prostě číňani jdou cestou nejmenšího odporu ale je to jen otázkou času kdy se číňanum podaří vstřikování okopírovat. takže za rok za dva za tři bude i yuki mít vstřikování.
ND mají problémy s dodáváním, ovšem zákazník to nepozná proč? protože u prodejce přinejhorším rozeberou jinou motorku a díl použijí pro zákazníka.
nechci hanit číny, nebo házet thajwan a čínu do jednoho pytle, jen se chci podělit jak to je co jsem se dozvěděl a jaký je vlastně postup z čínských fabrik přes jednotlivé dovozce až k zákazníkovi. plus možnost podívat se na skutry trošku do hloubky a dalo by se říct korespondovat s tím co se píše v různých diskusích na netu. pominuli cenu ano je to tak neplatí se za značku až v takové míře jako se platí za kvalitu použitých materiálů a technologií.
ale proč si u vietnamců koupíme boty a skoro ani nemrkneme okem? prostě počítáme s tím že to nebude zázrak a podle toho se uzpůsobíme.
08 kvě 2009, 09:19
konečně jeden rozumnej názor s kterim se nedá nesouhlasit
08 kvě 2009, 10:35
zároveň snad doplním, včera jsem ještě nezávisle navštívil prodejce v super marketu, který se také snaží prosadit prodejní značku kentoya na trochu vyšší urovni než jen marketový prodej, viz webové stránky servis apod. zde jsem pochodil s ne uplně konkrétním výsledkem. prodejce se snaží opravdu prodat "svoji" značku, tj. jeho skutry kentoya jsou servisem prý o kus dál než ostatní prodejci čínských skutru. neberu mu to vypadá že se snaží, perfektně představil svojí nabídku, na otázky jak je to s výrobou jsem se dozvěděl, že všechny jeho modely kentoya jsou vyráběny pouze v jediné fabrice čímž může zaručit jednotnou kvalitu. opět jinde jsem dostal info o rozdílném zpracování nejlacinějších skutrech zoom a jejich výrobě v jiné fabrice spulu s motory a šasí do skutru yuki rally50, které patří také k nejnižším modelům. jejich kvalita tedy je shodná i s nejdražšími modely kentoy. na tuto otázky bylo vidět že se do toho prodejce trochu zamotal a otočil, kde možná ze snahy prodat dražší model, možná chtěl pozvednout dražší modely a tvrdil že jejich výroba probíhá trochu jinak. co se týče motorů, prý co kus, typ tak to uplně jiný motor, i když nepopírá podobnost s motory dodávané do jinýchc skutru.
našel jsem na netu řekněme jako občan madarska, polska, německa stené skutry ovšem pod jinou značkou. nebo spíše jiným dovozcem který používá jiný název, i když parametry, a tvary skutru jsou téměř identické spíš naprosto stejné.
pochopitelně jsem si nechal předvést pár modelů, hlavně ve 125ccm výrobce a shodnost modelů jsem se popravdě prakticky nedozvěděl, přecejen prioritou bylo prodat spíše nabízené zboží a pochopitelně model dle ceny, zákazníka a jeho finančních možností. je mi jasné že z něho víc nedostanu.
ptal jsem se na servis, ve zkratce, pokud bude v jeho silách opraví to on sám, případně to určitě zvládne kterákoliv opravář jakékoliv čínské značky, seznam si ale musím najít sám.
další návštěvou byl moto prodejce zaměřený na peugeoty a suzuki. cenově jsme se domluvili že ve 125ccm u něho nemám šanci pořídit skutra dle svých představ. mám určitý strop přes který nepůjdu. tento prodejce kryž pominu skutry servisuje a prodává poměrně dost motorek od různých značek. čínské skutry nenabízí, i když servisování se nebránil. po dohadě která měla asi tak stejný výsledek jako u yuki jsem se dozvěděl že ano číňané hrají na cenu a hodně líbivý design. na oko parádní stroje kde si člověk určitě vybere a to za pěknou cenu, pak následovalo něco co jsem nečekal. pozval mě do zákulisí a to servisní dílny.
zde beru to že jasně věděl že od něho si skutra nekoupím, nemá mi co nabídnout dle mých požadavků. viděl jsem rozebranou hondu, peugeota a dvě číny, kentoya a keeway. sám dělám uplně v jiném oboru takže krom babetty a simsona jsem se v ničem nevrtal. ukázal mi šrouby matky, plasty, zde ano věřil bych že je to materiálem jiné, spasování je znát u peugeota vymyšlenějším dojmem. číňani nepoužívají zbytečné úchytky a packy na plastech, přijde mi že mají ty plasty jen tak jak je to nejjednodušší a nejsnadněji vyrobitelný.
motory jsou váhově trochu jinde, asi použitý jiný materiál u číňanů, sponky na hadičkách, úchytky kabelů, konektory, povrchová uprava spoj.mat, zadní stupačky z neidentifikovaletné slitiny případně plastu, jištění matic apod, zde všude je vidět kde se ušetřilo. strávili jsme tam skoro hodinu a jsem rád že jsem se mohl podívat.
netvrdím že je to špané, koupit něco z číny, sám mám několik favoritů po kterých jsem pokukoval, prostě s tím musí člověk při nákupu počítat.
všichni se dalo by se říct shodli na tom, že pokud se jednou za čas skutru pověnuji, utáhnu občas něco a nebudu s tím lítat 200km denně tak budu spokojen, otázka je jestli v takových to cenách už trochu spolech a provoz skoro bez udržby. chtěl bych aby mi jak auto tak i ten skutr na popojíždění sloužil a 50 000kč se mi zdá dost na přibližovadlo do práce abych nechtěl nějakou tu kvalitu. ale jak říkám do práce nedám za skutra 80 tisíc. to můžu jezdit denně autem a zbytek nalít do nádrže
možná dlouhá úvaha, ale po tom běhání po prodejnách, servisech a proserfovaných nespočet hodin mi něco říká trochu sepsat k čemu jsem došel.
08 kvě 2009, 11:28
banjo píše:Na čínské výrobky se vykašleme tehdy, až je nebudeme mít doma jako já. Navíc když se nad tím zamyslím, je velký předpoklad toho, že kus Číny má každý z nás doma včetně elektroniky a oblečení. Ale seznam značek je zbytečný. Já mám značku Linhai a všechny náhradní díly nakupuji v Yamaze, protože jsou kompaktibilní s Majesty 250. Zatím jsem kupoval novou volnoběžku, tlumiče a šroub na vypouštění oleje( protože jsem ho blbec serval). Až se na číně něco pokazí opravím to v Yamaze. Lepší je přejít na téma kompaktibilita jednotlivých značek(a to už tu je)
2banjo: takže ty vždycky zajedeš do Yamahy a tam to defacto potuníš
11 kvě 2009, 22:56
tom-F-celkem vyčerpávajíci. ale.loni jsem byl u toho,když mí dva kolegové kupovali skutry kentoya /u yuki si nevybrali/ a tvrdit/prodejce/,že všechny kentoye jsou z jedné fabriky je "nepravda".zkuste si kleknout zezadu ke skutru a prohlédněte si svary na rámu,uchycení jednotlivých nosných prvků/oko tlumiče, uchycení motoru ,obrobení kol a vidlic.stejně kvalitně či nekvalitně budou obrobeny /pravděpodobně/ i díly motoru.I stejný typ motoru se dělá ve všech fabrikách.Kvalita se v rámci jedné značky/kentoya/ zásadně liší podle jednotlivých modelů tzn výrobce,a na ceně u nás se to neprojevuje.prodává vzhled .jinak vemte si do ruky katalog Yuki ,kentoya,iben a rieju a zjistíte,že ze tří předních,tří spodních a tří zadních částí se dá poskládat sedmadvacet? modelů a pokud do toho připočítám tři druhy sedadel...................
08 čer 2009, 13:38
to Tom_F: konečně pořádný názor..díky
08 čer 2009, 14:24
pamatuji-li si dobře v číně se vyrábí asi 6 typů motorů 3 50ccm a 3 125ccm. jen tlumočím, ale rozum mi říká i kdyby se prodejce u yuki pletl v počtech, o mnoho víc jich není oproti nepřebernému množství designových typů skůtrů se shodnými vnitřnostmi.
Ano čínu prodává vzhled až je škoda, že když člověk vyjede s piagiem nrg který byl v 50ccm dvakrát dražší než yuki rmc ve 125ccm vzhled je téměř identický. Pak škoda majitelů se značkovými skůtry, kteří chtějí vyniknout a ani bych se jim nedivil, když vedele zastaví vzhledově stejný čína.
stejně tak ne příliš designově lákavé skůtry od hondy, i když co říkal jeden z oslovených servismenů, bohužel nejde tady kolikrát jen o design ale o spolehlivost atd atd.
05 zář 2009, 12:10
Nazdárek.
Čínský skútr už ne!!!! Já osobně jsem vyléčený. Mám najeto něco přes 2000 km za 3 roky. V zimě nejezdím
a v létě opravuji. V záruce byl v opravě 3x, vrátit ho nešlo jelikož každá oprava byla jiná. Oprava trvala vždy okolo 1 měsíce z důvodu dovozu náhradních dílu. Ve stejný den si ho koupil známy z drobnými problémy mu zatím jede, nevím kolik má najeto. Měl jsem kdysi Jawu 20, bez jediného většího problému jsem ujel 60 000 km. Čínské skútry dobře vypadají
a to je tak všechno.
05 zář 2009, 13:55
Koupit skutečně nečínského skůtra je dnes prakticky nemožné. Japonská produkce prodávaná pod 100.000Kč je bez vyjímky stejně vyráběná v Číně, a třeba Piaggio má rostoucí počet dílů vyráběných v Číně, to je nezadržitelný vývoj. Kvalita čínských skútrú stávajících výrobců rok od roku roste, bohužel roste i počet výrobců plagiátů, kteří pak kazí jméno i ostatním.
Čínských výrobců je jistě víc, ale za relevantní bych považoval jen ty, které se u nás skutečně registrují a ty najdete na stránkách
http://portal.sda-cia.cz/statr/2009-5.motLm.CZ.html . Ta statistika je docela úsměvná, protože například značka Yuki je až na 9.místě, ale ve skutečnosti dost motorek prodávaných pod značkou Yuki je pak registrováno pod svou tovární značkou, jako například jinbawang, qingqi, znen nebo zhongneng. Stejný problém má Kentoya a jiní.
05 zář 2009, 14:00
Karel23: Jenze tady nejde o to kde se skutr vyrabi. Cinanum se proste cinan rika, protoze je z ciny, firmu vede cina atd. Zatim co Piaggio aj. jsou firmy odjinud, ale vyrabeji skutry v Cine (nekteri). Ovsem, vyroba je kontrolovana, pouzivane matrose jsou nekde jinde atp.
05 zář 2009, 14:10
kraken.99 píše:a když projdeš supermarkety tak narazíš na značky který maj jenom ted a v dalším zboží už bude značka jiná a po té původní se zavře zem
Tak to nevím, já zatím narazil jen na dvě značky v hypermarketech: Jmstar - dovozce Olpran a TMEC, které dováží Motoscoot. Obě firmy zajišťují servis i dodávky ND, takže o nějakém zavírání země nemůže být řeč.