Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Medvěd » 04 zář 2024, 12:03

Jimmy píše:Když zrychlení není k ničemu dobré, tak proč máš Forzu 300 a ne Forzu 125 ? Spotřeba by byla menší, úložné prostory stejné, cena menší, povinné ručení menší, 90 km/h to bezpečně jede, tak k čemu vlastně tu 300ku ? Nebo že by na tom výkonu občas přeci jen záleželo ? :wink:

Mimochodem v čase 2:04 tam máte i porovnání ceny. Forza je tam o 21% dražší. V ČR stojí Zontes 350E - 130 000 Kč a Forza 350 - 168 000 Kč (oficiální ceny). To je rozdíl 38000 kč. Posledně jse za pravidelný servis v 11 000 km (po 5000 km nebo 15 měsících) dal cca 5500 Kč. Takže zjednodušeně jen za rozdíl ceny mohu Zontes servisovat 7 let v řadě nebo 35 000 km (po 20 000 km se mění řemem, takže méně km, ale 35 000km nevydrží řemen ani na Forze). Pokud chcete porovnávat rozměry tak Zontes 350E je větší (délka 2195 mm VS Forza 2147 mm). Servisní plán může být argument Forza má rok nebo 12 000 km, Zontes má 15 měsíců nebo 5000 Km, tedy pokud jezdíte více než 5000 km za rok, pak Forza má výrazné plus. Pokud méně (jako já), tak je to jedno.

V každém případě toto vlákno se jmenuje Čínské skůtry - vlastní zkušenosti, takže já podávám vlastní zkušenost že čína už nemusí být jen skútr za pár tisíc z marketu co se nejede a po pár set km se začne rozpadat, ale může to být i stroj srovnatelný či v některých parametrech i převyšující značkovou konkurenci (ale za cenu která se blíží té konkurenci).


Neodolám. Majíce ne úplně dobrou zkušenost s Maxonem, čistá Made in China mi (zatím) nesmí přes práh. Nižší cena za nový stroj není všechno, a vyjma kapotáží má Honda dostupné díly i na 30 let staré stroje.

Zrychlení: srovnávají se stroje, které mají rozdílný obsah i výkon. Je dobře, že papírově nejvýkonnější opravdu jede nejlépe, nebývá to pravidlem. "Test" mi jinak svým provedením přišel poněkud zvláštní (zdá se mi, že Zontes stojí před startem víc vpředu), ale budiž.

Cena servisu: Právě jsem přijel z Autoelegance Honda Brno, dělali mi servis po 12.000 km. Celková cena 2.766.71 Kč. Dělali ho po dvou letech, neb po roce jsem si olej (cca 500,- Kč) měnil doma sám, a ostatní položky stačily po dvou letech. Suma sumárum za dva roky a 12.000 km cca 3.300,- Kč, ať se to dobře počítá. Jestli tomu dobře rozumím, tak Zontes za tutéž dobu a km 11.000,- Kč? To uvedených 7 let šetření poněkud pokrátí. Řemen jsme na Honda SH125 měnili po 22.000 km, takže to asi bude +- stejné.

Délka: to je výhoda nebo nevýhoda, že je Zontes o neuvěřitelných 48 mm delší??? Asi jak pro koho....

Srovnatelnost: ano, Číňani umí, stejně jako Poláci, vyrobit věci i kvalitně. Ovšem jsou potom dražší, a cenová výhoda už není taková, aby takový stroj byl atraktivní pro každého, zejména když jenom nekouká na cenu (rozdíly ve výkonu jsou naprosto marginální).

Já si koupil první NOVÝ stroj v životě, a rád bych ho už dojezdil dokud budu moci. To znamená, alespoň 20 let. Číňanům v tomto moc nevěřím, zejména co se dostupnosti dílů ke starým strojům týče. A ohledně toho "rozpadání se" nakonec také ne, uvidíme za 5, 10, 15.... let.

Jsem rád, že se Ti skútr po 11.000 km nerozpadá, to Maxon se nám tedy rozpadal. Doslova... Jako první zkušenostní nástřel dobrý. SH125 se nám nerozpadá ani po 38.000 km (jenom spotřebák, variátor v 32.000 km), jsem zvědav jak Zontes :wink:

Každopádně přeji mnoho kilometrů bez poruch, a hlavně, ve zdraví!
Uživatelský avatar
Medvěd

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 205
Registrován: 06 čer 2022, 16:30
Bydliště: Brno
Skútr / moto: ADV350 a 4 další krásky

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod CzechDave » 04 zář 2024, 14:15

Pro mne byla čína (Maxon Optimus 125 z roku 2022) levnou vstupenkou do světa skútrů. Dostal tedy zabrat (jezdec s více než metrákem v pošumavských kopcích, to dá zabrat snad každé stopětadváce :D ), ale maxon svou práci odvedl - po najetých 17 000 km v rámci dvou motosezón - se ctí. Pár oprav se řešilo, plus jedna preventivní výměna hlavy, válce a pístu po loňském horkém létě, kdy jsem do motorky lil prémiové palivo a ono to brutálně podpálilo ventily... ale všechno laciné opravy, u kterých jsem navíc krásně poznal anatomii skútru. Navíc Maxon mi takové ty začátečnické chyby odpouštěl, vlastně bych ho přirovnal k ošklivému, pomalému a vysmívanému valachovi, který ale svou práci v chomoutu odvedl vlastně celkem spolehlivě :D . Že to je laciná čína jsem věděl a věděl jsem, do čeho jdu. Mám dílnu, vybavení, opravy nebyly problém. Ale Maxon rozhodně pozitivně překvapil a zatím ani nejeví snahu se rozpadat ani po těch 17 000 km. Nejspíš ho přijedu ukázat na nějaký skútrsraz, pokud ho ještě budu mít (plánuju ho prodat). Centrála Auto Kelly navíc perfektně spolupracovala při řešení servisních zásahů (tímto se s upřímnou úctou klaním paní nebo slečně Šárce Markové z LKQ), takže i po téhle stránce jsem byl celkem spokojený.
Honda, kterou mám teď, je samozřejmě úplně jiná liga (aby ne, za skoro trojnásobek ceny maxona), ale on ten Maxon nebyl zase až tak propastně špatný, jak by jeden od číny čekal. Potíž je v tom, že čínský skútr zatím není a asi ještě nějaký čas nebude pro někoho, kdo neumí ani základní servis, ten bude podle mne nahraný (a nas..aný). Na základě svých dosavadních zkušeností bych si troufl soudit, že čínští výrobci skútrů budou během pár let vyrábět obecně málo vybavená, celkem spolehlivá a jednoduchá jednostopá spotřební přepravovadla za rozumné ceny pro nenáročné masy, jako byly v automotive svého času logany nebo nejlevnější jedničkové fabie. Rozhodně na zlepšení kvality pracují a je to znát.
Osobně se vůbec nestydím za to, že jsem jezdil na číně. Ba naopak, s maxonem jsem prožil hodně krásných jízd a jsem za to rád.
-------------------------------------
Babeta 207 (1982)
Jawa 23 Mustang (1980)
Maxon Optimus 125i (2022)
Honda Forza 125 Smart Top Box (2024)
Uživatelský avatar
CzechDave

50+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 69
Registrován: 29 bře 2022, 10:35
Skútr / moto: Honda Forza 125 r.v. 2024

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Jimmy » 04 zář 2024, 17:01

Medvěd píše: "Test" mi jinak svým provedením přišel poněkud zvláštní (zdá se mi, že Zontes stojí před startem víc vpředu), ale budiž.

Ten test mě taky přišel zvláštní, protože ta rozevlátá bunda a ležérní posez řidiče Zontes VS přikrčený posez těch druhých musel ten Zontes trochu brzdit (v cíli při těch 125km/h zcela určitě)

Medvěd píše: Cena servisu: Právě jsem přijel z Autoelegance Honda Brno, dělali mi servis po 12.000 km. Celková cena 2.766.71 Kč. Dělali ho po dvou letech, neb po roce jsem si olej (cca 500,- Kč) měnil doma sám, a ostatní položky stačily po dvou letech. Suma sumárum za dva roky a 12.000 km cca 3.300,- Kč, ať se to dobře počítá. Jestli tomu dobře rozumím, tak Zontes za tutéž dobu a km 11.000,- Kč? To uvedených 7 let šetření poněkud pokrátí. Řemen jsme na Honda SH125 měnili po 22.000 km, takže to asi bude +- stejné.

Servis v 1000 km mě stál 1000 Kč, v 6000 km 1500 Kč, v 11 000 km v úplně jiném servisu, v úplně jiném městě necelých 5500 Kč. Měnili úplně všechny filtry (což nejsem přesvědčený že bylo nutné), brzdové destičky na zadním kole a hodinovou sazbu mají 1000 Kč + DHP což mě přijde docela dost, nicméně byli na to dva. Hrabat se ve skútru co je ještě v záruce mě nepřišlo jako dobrý nápad, až to v záruce nebude tak to bude na mě. Nicméně v předchozím "značkovém Runneru" jsem se byl donucen hrabat docela dost a rád si to ještě nějakou dobu odpoustím.

Medvěd píše:Délka: to je výhoda nebo nevýhoda, že je Zontes o neuvěřitelných 48 mm delší??? Asi jak pro koho....

Zontes dává volbu co chcete k tomu motoru za stroj. Můj 310M je pro změnu skoro o 15 cm kratší než Forza, ale někteří chtějí víc úložného prostoru a víc místa pro spolujezdce a pak větší je lepší.

Medvěd píše:Já si koupil první NOVÝ stroj v životě, a rád bych ho už dojezdil dokud budu moci. To znamená, alespoň 20 let. Číňanům v tomto moc nevěřím, zejména co se dostupnosti dílů ke starým strojům týče. A ohledně toho "rozpadání se" nakonec také ne, uvidíme za 5, 10, 15.... let.

Nekupuji nové stroje každý rok, ale nepožaduji aby mě to vydrželo až do důchodu. Můj skútr stojí jak lepší kolo (mám kolegy co mají dražší kolo než můj skútr a 1km je asi taky vyjde dráže), takže když bude fungovat 10 let budu spokojen.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Medvěd » 04 zář 2024, 18:06

CzechDave píše:Pro mne byla čína (Maxon Optimus 125 z roku 2022) levnou vstupenkou do světa skútrů......


Tož to pro nás taky. Navíc extra levná, neboť jsme vzali od kamaráda Matadora, za třetinovou cenu, s najetými 2500 km (reálnými, a kámoš se o něj opravdu staral, v servisu Auto Kelly byl častým návštěvníkem.

Maxík se bral pro manželku. Nadchla ji vize dojíždění do práce na skútru (cca 30 km/jeden směr meziměsto po hlavní poměrně rychlé silnici). A já potřeboval zjistit, zda ji to neomrzí. No neomrzelo. Zato mne omrzelo pro ni tu a tam nějak jet s vozíkem, řešit ranní nestarty, opakovaně upadlý nosič... a další. Mimo to se ji snažily předjíždět kamiony, a párkrát díky tomu málem skončila v příkopu. Vše vyřešeno SHáčkem.

A jako jo, díly na Maxíka jsou perfektně dostupné a levné, majíce domek s krytým dvorkem a nějakou tu základní mechanickou zručnost jsem se v tom hrabal. Bohužel mne dohnalo zdravíčko, a potřebuji něco, do čeho se tzv. "jenom lije benzín, olej, a mění filtry". SHáčko to splňuje, CBF taky, Transalp (1998) kupodivu v zásadě taky. U ADVčka se uvidí, doufám v totéž.

Na Maxíka také vzpomínáme rádi, ale prostě vyžadoval péči. Dost péče. Z toho co píše Jimmy se jeví, že Zontes je kvalitativně jinde, alespoň při nízkém nájezdu, tudíž by takováto čína mohla být zajímavá. Ale to se uvidí až časem.


Jimmy píše:... Měnili úplně všechny filtry (což nejsem přesvědčený že bylo nutné), brzdové destičky na zadním kole.... Nicméně v předchozím "značkovém Runneru" jsem se byl donucen hrabat docela dost a rád si to ještě nějakou dobu odpustím.

...Můj skútr stojí jak lepší kolo (mám kolegy co mají dražší kolo než můj skútr a 1km je asi taky vyjde dráže), takže když bude fungovat 10 let budu spokojen.


- destičky v 11000 km mi nepřijde jako standard, nicméně filtry ano. Při výměně oleje je výměna filtru normální (byť soudruzi z Hondy teď mají v plánu údržby na ADVčku ve 12000 pouze olej). Vzduchový se zkontroluje, a lze měnit i dle znečištění (když jsem jezdil na tábory, měnil jsem v autě po zimě, a po táboru, nezávisle na km). Máš ještě další filtr, že píšeš všechny?

- Runner... no, Ital. Co by jsi chtěl... :lol: Hele, sám mám odjakživa auta od "F" (tedy Fiat, Ford, a fšickni francózi. A ještě Opel...) Tudíž to ber s nadsázkou, ale nicméně, v podstatě je to tak. I Piaggia jsou náladovější než Hondy. Alespoň se to říká... :wink:

- a ano, jsou jízdní kola dražší než i můj skútr. A někteří, i mí kolegové, je vlastní. A rozhodně je vymění za jiné dříve, než já svůj skútr :D
Uživatelský avatar
Medvěd

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 205
Registrován: 06 čer 2022, 16:30
Bydliště: Brno
Skútr / moto: ADV350 a 4 další krásky

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod adacarp » 04 zář 2024, 18:28

Maxona jsem opravoval bráchoj,tak vím taky co píšu,co strávil na silnici to skoro v dílně.Zontes bude asi o něco kvalitnější,ale už náznak že v 11tis se mění zadní desky něco možná napovídá,plus nevím jak s tím Jimmy brzdí,když na moto se brzdí přední zadní si můžu pomahat když je třeba, ale hlavní brzda vždy je přední.Z toho mi vychází že dřív měním desky ve předu. Může tam mít ještě variátorový filtr,na adv ho máš Medvěd taky.Já dával nové zadní desky na forzu ve 32tis.Cena servisu 1000 plus DPH,to je mazec.Třeba Honda Hradec má 750 plus DPH.
adacarp

500+
 
Reputace: 64
Příspěvky: 629
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Jimmy » 04 zář 2024, 20:22

adacarp píše:už náznak že v 11tis se mění zadní desky něco možná napovídá

To napovídá jen to, že jsem si po nehodě na Runneru kdy jsem trochu ohnul i rám zvykl brzdil jako první zadní brzdou a pak k ní přidávat přední a jezdím z 90% po městě a ne pomalu, takže brzdit musím často. Navíc už jsem zažil zablokované přední i zadní kolo a zatímco smykující zadní kolo lze ustát, tak přední kolo ne. Takže i když mám už ABS, tak pořád nejdříve brzdím zadní brzdou a o zlomek vteřiny později k tomu přidávám přední a tu dávkuji dle povrchu opatrně.

-- 4. 9. 2024 19:37 --

Medvěd píše:- destičky v 11000 km mi nepřijde jako standard, nicméně filtry ano. Při výměně oleje je výměna filtru normální (byť soudruzi z Hondy teď mají v plánu údržby na ADVčku ve 12000 pouze olej). Vzduchový se zkontroluje, a lze měnit i dle znečištění (když jsem jezdil na tábory, měnil jsem v autě po zimě, a po táboru, nezávisle na km). Máš ještě další filtr, že píšeš všechny?

Destičky viz výše
Olejový filtr 493 kč (měnit po 10 000km), vzduchový filtr jeden 625 kč a druhý 411 kč (jsou tam 2 a mají se po 10 000 km měnit, takže tedy ok ), destičky 606 Kč + olej 2l 700 Kč.
Rozepsané tam nebylo nic co rozporovat a po těch 10 000km to je větší servis, tedy stál více.

Jako na Škodě 100 MB jsem vzduchový filtr neměnil nikdy, jen jsem ho oklepal o chodník ale předci jen dnešní stroje jsou citlivější, tak ten servis něco stojí. Zas se tam každých 1000 km něco nerozbije jak na té škodovce.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod adacarp » 04 zář 2024, 20:47

Děláš to dobře, ale přesně opačně Přední vždy brzdí víc aj proto má větší kotouč než v zadu někdy aj dva.Pokud si někdy trochu pribrzdíš v zatáčce zadkem tak tě to srovná hezky do roviny zatáčet to nebude a budeš se kutálet znovu.Buď rád že to dopadlo jak dopadlo a dostal jsi druhou šanci,někdo to štěstí nemá.Ano ABS je fajn věc a proto ho dávají aj na moto,hodně lidem tím usnadní užívání.Nechci být chytrý a ani nejsem,něco o tom brzdění nastuduj,případně koukni po ňáké motoškole,jedno dopoledne ti tam dá velmi mnoho.
adacarp

500+
 
Reputace: 64
Příspěvky: 629
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Jimmy » 04 zář 2024, 21:15

adacarp píše:Děláš to dobře, ale přesně opačně Přední vždy brzdí víc aj proto má větší kotouč než v zadu někdy aj dva.Pokud si někdy trochu pribrzdíš v zatáčce zadkem tak tě to srovná hezky do roviny zatáčet to nebude a budeš se kutálet znovu.Buď rád že to dopadlo jak dopadlo a dostal jsi druhou šanci,někdo to štěstí nemá.Ano ABS je fajn věc a proto ho dávají aj na moto,hodně lidem tím usnadní užívání.Nechci být chytrý a ani nejsem,něco o tom brzdění nastuduj,případně koukni po ňáké motoškole,jedno dopoledne ti tam dá velmi mnoho.

Pokud narárážíš na nehodu kde jsem ohnul rám Runneru, což mě donutilo brzdit nějakou dobu téměř jen zadní brzdou tak se to stalo následovně :

Máme v Plzni křižovatku kde dva pruhy zatáčí doleva a za křižovatnou levý pruh pokračuje rovně na most, pravý zahýbá jinam. Na most míří většina lidí, takže tam je ráno trvalá kolona. Občas tedy někteří řidiči stojí v pravém pruhu a snaží se předjet rozjíždějící se kolonu v levém pruhu a nacpat se do leva ještě než přijde ten most. Mají na to asi 70 metrů rovinky. I stalo se jedno ráno, že dost pršelo, jedu 30-35 km/h (pršelo) a po zahnutí zjistím že ve 2 pruzích stojí 3 auta vedle sebe a stojí, protože někdo se tam nacpal tak "šikovně" a) nacpal se mezi ty 2 pruhy b) všechno zastavil. No a auta brzdí lépe než skútry, zvláště za deště a bez ABS. Okolo těch 2 pruhů 15cm vysoké obrubníky, takže nebylo kam uhnout ani kam se vecpat. Takže jsem nedobrzdil, rozbil si světlo, nějaké plasy a trochu ohnul rám (což jsem v té chvíli netušil). Dojel jsem po ose zpět domů a postupně to opravoval. Takže měl jsem nehodu ale ne tak úplně mojí vinou. A brzdit jsem musel zadní proto, protože než jsem vyřešil ten rám, tak silnější brzdění přední brzdou znamenalo že jsem navíc brzdil předním kolem o plasty před chladičem.

Brzdím oběma brzdama, jen po zadní šáhnu dříve. Tam totiž stačí jen pohnout prsty. Na pravé ruce je nutné nejprve pustit plyn a to zlomek vteřiny trvá. Jsem si i vědom, že 80% brzdného účinku má přední brzda, ale ne každé brzdění je krizové, takže není nutné hledat vždy maximální brzdný účinnek.

Co se týká zatáček, tak buď brzdím nebo zatáčím. Adhezi má kolo pouze jednu. Dobrá škola byly nedávné Alpy a snaha se držet nadržených motorkářů.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod adacarp » 04 zář 2024, 21:56

Ne na nehodu jsem nenarážel ani jsem nevěděl jak se stala,ono je to vždy rychlé a člověk musí hodně předvídat a kam nevidím tam jedu kujva pomalu.Ta nehoda si ale přiznej že byla plně tvojí vinou.Co neubrzdím to nikdy neukecám.Ano buď brzdim nebo zatáčím,ale aj v zatáčce se může přihodit cokoli,počínaje mou chybou že ji blbě načtu a konče čímkoli,Předek z ABS ti pomůže, zadek tě srovná do roviny to je prostě fakt.Ať ti to dlouho bez problémů jezdí a hlavně jak se říká kolama dolu.
adacarp

500+
 
Reputace: 64
Příspěvky: 629
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Jimmy » 04 zář 2024, 22:59

adacarp píše:Ta nehoda si ale přiznej že byla plně tvojí vinou.Co neubrzdím to nikdy neukecám.

Jistě, policie by to asi označila jako nedodržení bezpečně vzdálenosti. Na druhou stranu byl jsem jako pasažér přítomen nehodě, kdy policie označila jako viníka toho kdo vpředu náhle a bezdůvodně zabrzdil a motorkář taky nedobrzdil a taky jel cca 30km/h. Ono jaksi nepředpokládáte že ten před vámi kdykoliv náhle zastaví. To by po městě nikdo nikam nedojel. Takže ano, nepředpokládal jsem že po padnutí zelené budou všichni po 30-40 metrech panicky brzdit a úplně se zastaví kvůli nějakému pitomci co se proti předpisům a v daném místě i zdravému rozumu cpal kam neměl. To v té rozjíždějící se koloně nepředpokládal nikdo, jen auta prostě brzdí lépe. Proto také řidič auta do kterého jsem narazil mě vůbec nic nevyčítal, protože byl rád že to neměl zbourané i vpředu.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod LubošV » 05 zář 2024, 07:09

@Jimmy - přiznat chybu bývá těžké ale...

§ 19

Vzdálenost mezi vozidly
(1) Řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem musí ponechat za ním bezpečnou vzdálenost, aby mohl zastavit vozidlo v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním



A k tomu brzdění zadní brzdou.....fakt si dej nejakej motokurz, přední je účinnější, ale nepouzivej ji v náklonu nebo při stocenych riditkach
LubošV

100+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 125
Registrován: 09 bře 2021, 16:54

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod ted » 05 zář 2024, 15:02

Přidám zkušenost s ČÍnou. Mám celkem nově Kentoyu, najel jsem s ní cca 6k. Zatím dobrý, nic neodchází. Měl jsem předtím delší dobu půjčenou PSX 125 a když to porovnám tak:

Honda
+ větší nádrž
+ kultivovanější chod kolem 80km
+ pohodlnější sedlo
+ garančky v delších intervalech

Kentoya
+ levnější díly + hodinovka v servisu
+ o něco bezpečnější to někde nechat stát tj, nekrade se to
+ dobrý na rozježdění se...
ted

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 24 čer 2024, 11:01

Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod forester » 06 zář 2024, 17:21

Nech mi tu niekto hovorí že toto SYM ADX 300 nie je čistý kopirajt Honda ADV. Číňani sú majstri :D


Obrázek

Obrázek
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod goes » 06 zář 2024, 18:57

Lidem je to uplne jedno, hlavne ze usetri a kdyz to navic i vypada jako neco drazsiho a znackoveho, tak o to lip... takze lidem nevadi si koupit rolexy z ciny, nevadi jim koupit napodobeniny hader, nevadi jim nakupovat cokoli podobneho a nevadi jim ani toto... jeste to vyzdvihnou jako vyhodu.

Takze tak...
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1089
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod valsidalxam » 06 zář 2024, 19:55

a tak zas až tolko možností, aby sa skutre (a všeobecne motorky) na seba v rámci jednej triedy nepodobali až nie je. Vlastne ani u áut. Trochu iné svetlo úkosy plastov a hotovo.
Asi sa už časy , ked každá motorka mala riešenie každého dielu iné sa už nevrátia.
Preto milujem sa túlať po tých pavlačiach Technického muzea v Prahe a očumovať motky v tých výkladoch, že ako si každý kováč, či výrobca kočiarov čo sa pustili do konštrukcie prvých motoriek začiatkom 20teho storočia vymyslel vlastný princíp brzdy, odpruženia , pohonu atd.
valsidalxam

500+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 581
Registrován: 07 úno 2022, 18:50
Skútr / moto: Honda ADV350,bolo Jawa,MZ,Kawasaki,Malaguti,PCX
Tuning / úpravy: Kufor, výfuk Akrapovič v zime deflektor a slonie uši Tucano

PředchozíDalší

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků