Jimmy píše:Když zrychlení není k ničemu dobré, tak proč máš Forzu 300 a ne Forzu 125 ? Spotřeba by byla menší, úložné prostory stejné, cena menší, povinné ručení menší, 90 km/h to bezpečně jede, tak k čemu vlastně tu 300ku ? Nebo že by na tom výkonu občas přeci jen záleželo ?
Mimochodem v čase 2:04 tam máte i porovnání ceny. Forza je tam o 21% dražší. V ČR stojí Zontes 350E - 130 000 Kč a Forza 350 - 168 000 Kč (oficiální ceny). To je rozdíl 38000 kč. Posledně jse za pravidelný servis v 11 000 km (po 5000 km nebo 15 měsících) dal cca 5500 Kč. Takže zjednodušeně jen za rozdíl ceny mohu Zontes servisovat 7 let v řadě nebo 35 000 km (po 20 000 km se mění řemem, takže méně km, ale 35 000km nevydrží řemen ani na Forze). Pokud chcete porovnávat rozměry tak Zontes 350E je větší (délka 2195 mm VS Forza 2147 mm). Servisní plán může být argument Forza má rok nebo 12 000 km, Zontes má 15 měsíců nebo 5000 Km, tedy pokud jezdíte více než 5000 km za rok, pak Forza má výrazné plus. Pokud méně (jako já), tak je to jedno.
V každém případě toto vlákno se jmenuje Čínské skůtry - vlastní zkušenosti, takže já podávám vlastní zkušenost že čína už nemusí být jen skútr za pár tisíc z marketu co se nejede a po pár set km se začne rozpadat, ale může to být i stroj srovnatelný či v některých parametrech i převyšující značkovou konkurenci (ale za cenu která se blíží té konkurenci).
Neodolám. Majíce ne úplně dobrou zkušenost s Maxonem, čistá Made in China mi (zatím) nesmí přes práh. Nižší cena za nový stroj není všechno, a vyjma kapotáží má Honda dostupné díly i na 30 let staré stroje.
Zrychlení: srovnávají se stroje, které mají rozdílný obsah i výkon. Je dobře, že papírově nejvýkonnější opravdu jede nejlépe, nebývá to pravidlem. "Test" mi jinak svým provedením přišel poněkud zvláštní (zdá se mi, že Zontes stojí před startem víc vpředu), ale budiž.
Cena servisu: Právě jsem přijel z Autoelegance Honda Brno, dělali mi servis po 12.000 km. Celková cena 2.766.71 Kč. Dělali ho po dvou letech, neb po roce jsem si olej (cca 500,- Kč) měnil doma sám, a ostatní položky stačily po dvou letech. Suma sumárum za dva roky a 12.000 km cca 3.300,- Kč, ať se to dobře počítá. Jestli tomu dobře rozumím, tak Zontes za tutéž dobu a km 11.000,- Kč? To uvedených 7 let šetření poněkud pokrátí. Řemen jsme na Honda SH125 měnili po 22.000 km, takže to asi bude +- stejné.
Délka: to je výhoda nebo nevýhoda, že je Zontes o neuvěřitelných 48 mm delší??? Asi jak pro koho....
Srovnatelnost: ano, Číňani umí, stejně jako Poláci, vyrobit věci i kvalitně. Ovšem jsou potom dražší, a cenová výhoda už není taková, aby takový stroj byl atraktivní pro každého, zejména když jenom nekouká na cenu (rozdíly ve výkonu jsou naprosto marginální).
Já si koupil první NOVÝ stroj v životě, a rád bych ho už dojezdil dokud budu moci. To znamená, alespoň 20 let. Číňanům v tomto moc nevěřím, zejména co se dostupnosti dílů ke starým strojům týče. A ohledně toho "rozpadání se" nakonec také ne, uvidíme za 5, 10, 15.... let.
Jsem rád, že se Ti skútr po 11.000 km nerozpadá, to Maxon se nám tedy rozpadal. Doslova... Jako první zkušenostní nástřel dobrý. SH125 se nám nerozpadá ani po 38.000 km (jenom spotřebák, variátor v 32.000 km), jsem zvědav jak Zontes
Každopádně přeji mnoho kilometrů bez poruch, a hlavně, ve zdraví!