No asi tak - k Maxonu se chovám stejně jako ke všem svým motorkám.
Ale to jak je udělán a jaké materiály číňan použil neovlivním.
Už jsem tady dříve psal co jsem musel řešit, ale v kostce -
Hned ze startu v 1500km těsně po záruce zaseklá spínací skřínka - číňan nezná jistící lepidlo na závity - jeden z šroubků vypadl a znehybnil mechanismus. Vratná pružina startovací páky vyskočila ze západky - zajišťovací podložka namontována opačně
, vyměněny čepy v zadních stupačkách, žena občas svezla dcerku (40kg) - stupačky to nedaly.
V 6500km startér zalepený komutátor vyčištěno, ale stejně vyměněn za jiný s těsněním, ložiska v kolech, vyměněny fastony na zapalování - původní měkké jako bláto, vyčištěn a nastříkán zcela rezavý výfuk.
7800km - kontrastka, spínač blinkrů, variátor - ojetý s 1mm prohlubní, řemen, válečky.
Časem vyvařen hlavní stojan - dorazy se zakously tak, že byly obě kola na zemi.
Vyměněno několik šroubů a matic - stržené závity už z výroby - číňan nepoužívá momenťák, případně neumí chytnout závit.
O kvalitě plastů se ani nebudu rozepisovat - je to obyčejný termoplast, ne ABS, časem stárne a křehne(má to ale výhodu - jde lepit sekunďákem)
Brzdovka se po dvou letech proměnila na hustý šedý šlam - asi jsou i tam použity kvalitní materiály. Při první výměně po cca 4 letech
jsem si myslel, že to kratší interval vyřeší - omyl je to jen o trochu lepší - pořád je to šedá kalňočka. Plasty kolem palubky a hlavně nádobek s brzdovkou jsou sešroubovány jako dětská hračka - vrut a sloupek s dírou - dík za ten sekunďák
.
Servisní interval výměny oleje a kontrola ventilů po 1500km je taky super. Hlavně ty ventily, když se musí odstrojit ty kvalitní plasty!
A tady jen na ukázku kvalita svárů na rámu. A není to jen blbá náhoda - známý na Matadoru to má stejné (možná i horší).
Takže žvásty o dobrém chování ke stroji mě opravdu nezajímají.
Na druhou stranu ten Zontes možná bude kvalitnější - ale osobně bych se bál o dostupnost dílů.