Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Jimmy » 26 bře 2023, 11:12

Pokud jsem správně pochopil tabulku Registru vozidel - Statistika II. pol./2022 (k 1.1.2023) - Statistiky podle roku výroby či první registrace Druh, Kategorie, Tovární značka, Typ, tak v roce 2022 bylo v ČR zaregistrováno značky SYM 162+13+1+1 = 177 strojů, zatímco Zontes tam má 45+108 = 153 strojů. A např. CFMOTO tam má 3426 záznamů, Honda 4853, Yamaha 1688, Maxon 927.
A jiné tabulky čísla za aktuální rok 2023
Leden Sym +6, Zontes +4, Maxon +27, Yamaha +168, CFMOTO +274
Únor Sym +9, Zontes +4, Maxon +16, Yamaha +230, CFMOTO +209

Takže SYM i Zontes jsou obě minoritní značky, které naprostou většinu kupujících nezajímají a aktuální prodeje mají zhruba srovnatelné. SYM se prodává déle, takže celkový počet strojů v provozu má logicky větší. Celkově se loni prodalo 25 561 "motorek", takže SYM měl podíl na trhu "závratných" 0,69% zatímco Zontes "jen" 0,6 %. Pokud potřebujete servis za rohem, tak si kupujte Hondu nebo CFMOTO.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Dano » 26 bře 2023, 12:28

Ten odkaz mi nejde otvoriť,takže netuším,čo znamenajú tie čísla.
Áno,viem že v CZ má Sym ovela nižší podiel predaných skútrov ako na SK,napr. u nás boli predaje skútrov Sym do 125cm v roku 2022 z podielom 14% na druhom mieste hneď za Hondou,ktorá mala 38% . to bol slušný úspech.
Ten podiel na trhu záleží aj od toho,ako funguje dovozca,u nás sa snaží,pred koronou robil predvádzačky,akcie "požičaj si skúter na víkend " a pod.
Tým si postupne získal zákazníkov, a následne stúpajúce predajné čísla každý rok.
Je samozrejmé,že dobré predaje dosiahol aj podstatne nižšou cenou ako mali značkové japonské skútre-preto som napísal,že Zontes 310M to z cenou nad 5000 eur prehnal,a ty sám si napísal,že v roku 2022 predal len 4 ks-iste by ich predal viac,ak by cenu dal hlboko pod 5000 eur.
To je celé,nič viac,nič menej za tým nehladaj,jednoducho uvádzaciu cenu za nový,neznámy skúter riadne prehnal,a ak ju nezníži,predajné čísla budú biedne aj pre rok 2023 :wink:
A velmi lahko sa môže stať,že sa za pár rokov z trhu nenápadne vytratí,ako sa to už neraz stalo.
Takže ešte raz,držím palce nech slúži a dlho vydrží a nech sa nekazí :wink:
Dano

500+
 
Reputace: 44
Příspěvky: 596
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod goes » 26 bře 2023, 13:52

Nemichal bych celkove prodeje motorek a prodeje te znacky, ktera se zameruje jen na uzky segment a uzke spektrum kategorii...

Prelozeno do cestiny :)

Zontes ma primarne prodeje 50-125 ccm kde ma 108 kusu (1,31 %) za rok 2022 a pak 46 kusu v kategorii 125-350 ccm (podil 1,78 %)


V jinych kategoriich nepusobi.

A pokud vezmeme ten SYM tak

50-125 ccm
SYM - 163 ks
Zontes - 108 ks

125-350
SYM - 7 ks
Zontes - 46 ks

350-500
SYM - 3
Zontes - 0

Celkove za rok 2022
SYM - 178 ks
Zontes - 154 ks


Takze z tohoto pohledu jsou nastejno, jen holt v komunite je asi znamejsi SYM no...
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1089
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod puffybodie » 18 kvě 2023, 22:17

Ano, dovozce dela hodne. Proto italove s Faberem fici posledni dobou a predvadecky a akce Aprilia, Ducati, Moto Guzzi, Piaggio, Vespa jsou nekolikrat do roka a dealeri jsou zasobeni.

Zatimco Nevima jako zastupce Sym skoda mluvit, nedodaji stroje ani novinarum k testum. A ze by to bylo znackou Sym si nejak nemyslim vzhledem k tomu jak uplne jinak na tom je Sym o zemi vedle u vas na Slovensku.
Uživatelský avatar
puffybodie

100+
 
Reputace: 16
Příspěvky: 147
Registrován: 16 črc 2015, 06:13
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Yamaha XVZ 1300 RSV

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Jimmy » 08 čer 2023, 17:14

Pokud by se našel nějaký majitel X-Maxu,Forzy či Hondy ADV350 co by chtěl porovnat zrychlení, tak mám v plánu jet do Prahy na Skútršňůru. Nějakou rovinku v cíly projížďky by jsme určitě našli. Najít můj stroj asi na tom srazu nebude složité.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Altoz » 17 zář 2023, 21:21

Mel jsem Gileru Nexus 125, asi nejkrasnejsi skutr co znam, ale porad sni neco bylo. Ted mam a jezdim na cine a nemuzu si je vynachvalit. Maji neskutecne dobry motor GY6 (asi nejvice prodavany na svete), soucastky jsou velmi levne, a dobre se schani. Popraskane plasty je blbost, ty se musi sundavat a zase vratit s trpelivosti a vedet kde zacit, jsou silne zrovna tak jako Gilera.
Sroubky se povoluji?, tak je projdete a pouzijte silikon nebo jine vyrobky a vse bude ok.
Menit olej a trochu se o ne starat a meli by vydrzet jak ty 3-4x drahe skutry.

Vidim a setkal jsem se s mechaniky kteri s cinskymi skutry opovrhuji a je tezke nekoho najit. Nejlepe se vse naucit a poslat vsechny ty primadony - kam nesviti slunicko.

Ty drahe skutry si odvezou do shopu, tam jim vse opravi a jeste vic, zaplati balik a cekaci doba je smesne dlouha. Pak se snimi porad mazli. Kdyby jsme to delali s cinou tak vydrzi veky.

Cina je levnejsi a zrovna tak dobra, tecka. To je muj nazor a zkusenost....
Altoz

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 17 zář 2023, 12:24
Skútr / moto: GY6 125ccm

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Karlos 1 » 18 zář 2023, 12:44

V podstatě souhlasím, já teď budu mít za pár km najeto 50 tis. km bez nějaké fatální závady, servis samo domo. Jen mi trochu chybí lepší výkonové parametry, ale to je prostě dané stářím toho motoru, dneska už je to někde jinde.
Karlos 1

250+
 
Reputace: 22
Příspěvky: 283
Registrován: 11 zář 2014, 09:22
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Rampelnik » 25 čer 2024, 16:47

Dobrý den, prodal jsem svůj Triumph street triple, a nyní uvažuji o pořízení skútru. Po supersportu objem 125 nepřipadá v úvahu, takže něco co pojede i v horách, kde pracuji. Po dlouhém studiu všech možných testů kategorie 300 ccm + (větší kubatury již mají málo místa pod sedlem) jsem se již téměř rozhodl pro Zontes 350 E. Servis bych měl 30 km, takže v pohodě. Měl bych se bát spolehlivosti??
Rampelnik

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 25 čer 2024, 14:36

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Jimmy » 25 čer 2024, 17:06

Aktuálně má můj Zontes 310M po druhé servisní prohlídce v 11 000km a žádný problém. Trochu znám druhého majitele stejného skútru co na něm jezdí 35km do práce jedním směrem, takže má najeto už o dost více a také žádný problém. Za 14 dní na skútru vyrážím do Alp a nemám pocit, že bych sebou potřeboval servisní vůz pro případ problémů. Takže asi tak.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Rampelnik » 25 čer 2024, 17:32

Super, díky.. spousta lidí straší, no také si myslím, že je to spíše o tom, jak se člověk ke stroji chová.
Rampelnik

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 25 čer 2024, 14:36

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Medvěd » 25 čer 2024, 20:13

Hm, ani náhodou. Maxon co 1000 km něco upadlo nebo přestalo fungovat. Honda SH125 potřebuje pouze benzín a olej, a to už 35000 km. Maxon výměna variátoru po 12000 km, Honda 32000 km. Jezdec/chování stejné.

Ovšem ceny dílů na Maxíka za hubičku, takže kdo je zručný, má čas, a baví ho to...

Nicméně, není Čína jako Čína. Akorát že kvalita něco stojí i od nich.
Uživatelský avatar
Medvěd

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 205
Registrován: 06 čer 2022, 16:30
Bydliště: Brno
Skútr / moto: ADV350 a 4 další krásky

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Jimmy » 26 čer 2024, 06:27

Ten zvažovaný Zontes 350E stojí 130 000Kč. To není čína za 35 000 Kč z Globusu.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod CzechDave » 26 čer 2024, 09:01

Rampelnik píše:Super, díky.. spousta lidí straší, no také si myslím, že je to spíše o tom, jak se člověk ke stroji chová.

Přesně tak.
-------------------------------------
Babeta 207 (1982)
Jawa 23 Mustang (1980)
Maxon Optimus 125i (2022)
Honda Forza 125 Smart Top Box (2024)
Uživatelský avatar
CzechDave

50+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 69
Registrován: 29 bře 2022, 10:35
Skútr / moto: Honda Forza 125 r.v. 2024

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Radaprda » 26 čer 2024, 14:59

No asi tak - k Maxonu se chovám stejně jako ke všem svým motorkám.
Ale to jak je udělán a jaké materiály číňan použil neovlivním.
Už jsem tady dříve psal co jsem musel řešit, ale v kostce -
Hned ze startu v 1500km těsně po záruce zaseklá spínací skřínka - číňan nezná jistící lepidlo na závity - jeden z šroubků vypadl a znehybnil mechanismus. Vratná pružina startovací páky vyskočila ze západky - zajišťovací podložka namontována opačně :o , vyměněny čepy v zadních stupačkách, žena občas svezla dcerku (40kg) - stupačky to nedaly.
V 6500km startér zalepený komutátor vyčištěno, ale stejně vyměněn za jiný s těsněním, ložiska v kolech, vyměněny fastony na zapalování - původní měkké jako bláto, vyčištěn a nastříkán zcela rezavý výfuk.
7800km - kontrastka, spínač blinkrů, variátor - ojetý s 1mm prohlubní, řemen, válečky.
Časem vyvařen hlavní stojan - dorazy se zakously tak, že byly obě kola na zemi.
Vyměněno několik šroubů a matic - stržené závity už z výroby - číňan nepoužívá momenťák, případně neumí chytnout závit.
O kvalitě plastů se ani nebudu rozepisovat - je to obyčejný termoplast, ne ABS, časem stárne a křehne(má to ale výhodu - jde lepit sekunďákem)
Brzdovka se po dvou letech proměnila na hustý šedý šlam - asi jsou i tam použity kvalitní materiály. Při první výměně po cca 4 letech :oops: jsem si myslel, že to kratší interval vyřeší - omyl je to jen o trochu lepší - pořád je to šedá kalňočka. Plasty kolem palubky a hlavně nádobek s brzdovkou jsou sešroubovány jako dětská hračka - vrut a sloupek s dírou - dík za ten sekunďák :lol: .
Servisní interval výměny oleje a kontrola ventilů po 1500km je taky super. Hlavně ty ventily, když se musí odstrojit ty kvalitní plasty!
A tady jen na ukázku kvalita svárů na rámu. A není to jen blbá náhoda - známý na Matadoru to má stejné (možná i horší).
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Takže žvásty o dobrém chování ke stroji mě opravdu nezajímají.
Na druhou stranu ten Zontes možná bude kvalitnější - ale osobně bych se bál o dostupnost dílů.
Naposledy upravil Radaprda dne 26 čer 2024, 21:23, celkově upraveno 2
Radaprda

50+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 52
Registrován: 31 bře 2018, 17:46
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod adacarp » 26 čer 2024, 16:38

Ty sváry to je mazec,asi svářel Čínskej soudruh první směnu.
adacarp

500+
 
Reputace: 64
Příspěvky: 629
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

PředchozíDalší

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků