Mojí motivací pro koupi skůtra byly "modré zony" v Praze. Pro motocykly neplatí, takže jsem chtěl takto vyřešit problém s parkováním v práci. Nechtělo se mi do toho dávat moc peněz, tak jsem zakoupil Adams moto Jinwabang QT 50 (Kentoya zoom apod.). Skůtr byl z druhé ruky, 3 roky starý (2006), najeto 1800km, včetně helmy, zámku atd. za 10.000,- Kc. Kupoval jsem ho s vědomím, že po zimě nejde nastartovat. Já vim, jsem docela kaskadér
Po několika marných pokusech o nastartování jsem ho dal do servisu, kde mi ho za 1000 Kc zprovoznili, vyměnili olej, utáhli prední vidlici. Jezdil jsem s nim celou sezonu 2009. Najel jsem s nim dalších 1500km. Startoval na první škrtnutí. Těsně před zimou mě postihla první větší závada. Na křižovatce mi upadl vyfuk. Autobusy a tramvaje chvilku počkaly, než jsem si to tam posbíral, výfuk jsem naložil na skútra a se zvukem nadupanýho choppera jsem uhaněl k domovu. Týden stál bez výfuku před barákem a jednou v noci mi ho někdo ukradl. Jsem nečekal, že se číny kradou... Na skútra si ale stěžovat nemůžu. Občas něco upadlo, ale skútr jel pořád dál. Beru to jako spotřební přibližovadlo, který mě nikdy nenechalo na silnici. Jinak v servisu se na vás dívaj jako na skůtristu druhé kategorie. Mě tedy na férovku vynadali jak malýmu klukovi, co jsem si to koupil za sra...
Na letošní sezónu si chci skůtra koupit znova. Vzhledem ke zkušenosti se zloději nechci nic drahého.
Asi jsem nepoučitelnej, ale zase uvažuju o číně. Stejný typ, akorát od "značky" Baotian. Má lépe vyřešené konstrukční nedostatky předchozího skůtra. Druhá alternativa ojetý Piaggio Liberty 50. Je to rok 2000, má ale najeto 25tis km. Nevim, jestli to neni už příliš. Takže co mi doporučíte? Novou čínu, nebo ojetou značku s 25tis.km? Oboji za cenu cca 14000Kc.
Nebo je ještě ve hře ojetá Aprilia Scarabero 125, která se dá sehnat za 20-25 tis Kc, na tach. cca 15-20tis.km.