Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 22:47

Dano píše:A samozrejme vtedy aj dnes platilo,že čím väčší objem valca,tým menší kompresný pomer-zase len z toho istého dôvodu-detonačné spalovanie sa skôr prejaví vo väčšom priestore hlavy motora-je to len fyzika,nič viac,neexistuje aby z tým čínsky konštruktéri nejako vymrdali,nedá sa to.bodka 8)

Příklad z aut co se dnes vyrábí. Komprese 14:1, 3 válec 1,5 litru, tedy píst 0,5 litru. Je to dost velký válec ?
https://mymotorlist.com/engines/toyota/m15a-fks/
Vyrábí ho Toyota, tedy firma která pověst hodně spolehlivých aut, takže asi ví co si mohou dovolit.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 23:00

Mno ja ti nevim zda “Engine lifespan 250 000 km” je ukazkou kvalitniho motoru…

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 23:12

ok máš pravdu,skútre Honda aj Yamaha aj všetci ostatný sú babráci,nevedia vyrobiť skútrový motor ako Zontes

teraz vážne-áno,Toyota má po extrémne náročnom vývoji motor z kompresiou 14:1 ,ale:
1. má variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov
2. má priamy vstrek paliva do valca,ktorý je presne vypočítaný riadiacou jednotkou-a hádaj prečo ? no aby nedošlo k detonačnému spalovaniu,stačí?

K veci-má tvoj motor skútra Zontes počítačom riadené časovanie vačiek,a presne riadené,vrstvené vstrekovanie paliva priamo do valca v presne určenom čase tak,aby nemohlo pri tak vysokom kompresnom pomere prísť k detonačnému horeniu paliva ?
No nemá-stačí? alebo chceš ešte nejaké info o motoroch,ktoré spĺňajú normu Euro 6 a do ktorých vývoja Toyota naliala milióny dolárov,aby spĺňali normu Euro6 ? Nie je problém-alebo vieš čo,skús si to vygoogliť,fakt je to zaujímavé čítanie :wink:
Sory-ešte raz-tvoj Zentos nemá žiadnu zázračnú technológiu,ktorá prešťala Hondu a Yamahu,fakt nie,ale to som už písal-papier znesie :mrgreen:

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 23:34

Mě přijde fascinující jak mě tu 2 lidi přesvědčují že nelze vyrobit to na čem denně jezdím do práce.

Když vezmu ten 20 let starý motor co jsem provozoval na runneru a pronásobím jeho výkon na větším objem, tak dostanu 310/200=1,55*14,5kW=22,475 kW. Při zohlednění té větší komprese tak jsem těch "papírových" 24,5kW. Pořád nevidím co by na to mělo být nevyrobitelného. Když bych vzal za základ tu 125ku, tak 310/125=2,48*11=27,28 kW. A protože komprese toho motoru Zontes je mezi Runnerem 125 a 200, tak asi není zas tak překvapivé, že i výkon vyjde mezi těmito přepočty.

-- 24. 3. 2023 22:49 --

goes píše:Mno ja ti nevim zda “Engine lifespan 250 000 km” je ukazkou kvalitniho motoru…

No, u oblíbených motorů v našich krajích to výrobce VW neudává ale Engine lifespan, km - — real tam je 250-300 000 1,2 nebo 300 000 1,4 TSI.
Jsou to benzínové motory do běžných aut. Na druhou stranu v případě hybridů od Toyoty jsou známé případy taxiků co mají najetý milion kilometrů s původním motorem (a výměnou baterky - cca 40 000 kč).

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

25 bře 2023, 00:05

Stále si to nepochopil, výkon nezvyšuje kompresia,ale max. otáčky

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

25 bře 2023, 00:06

Nerekl bych ze zivotnost vw motoru je 250tkm. Na druhou stranu zivotnost toyota hybridu je 8 let. Ona ta toyota se s temi zivotnostmi nemaze :)

Nicmene zpet ke skutrum.

-- 24 bře 2023, 23:07 --

Dano píše:Stále si to nepochopil, výkon nezvyšuje kompresia,ale max. otáčky


Nebo preplnovani kde pri stejne kompresi dostanu voce vzduchu a paliva…

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

25 bře 2023, 00:10

Áno,ale to som už písal

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

25 bře 2023, 03:56

[quote="goes"]Nerekl bych ze zivotnost vw motoru je 250tkm. Na druhou stranu zivotnost toyota hybridu je 8 let. Ona ta toyota se s temi zivotnostmi nemaze :)

Nicmene zpet ke skutrum.

No tak tu ako majiteľ Toyoty HSD hned sa hned ku skutrom vrátiť nemôžem, kedže musím vyjadriť svoju radosť nad tvojou informáciou, že vydrží len 8 rokov.
Kedže mám záruku na komplet hybridné ústrojenstvo 10 rokov, to znamená, že dva roky pred jej uplynutím dostanem všetko nové zadarmo. Dobre to tí kluci japonskí vymysleli, tak zákaznícky ústretovo.
Pokiaľ nevydrží tá na dnešnú dobu v malých autách obrovská benzínová 4 valcová 1,5ka, vyrobená na Japonských ostrovoch, ktorá sa trápi s výrobou svojich 75 poníkov (kdežto iní majú z litroviek skoro dvojnásobok ),alebo prevodovka bez spojky, kde žiadne ozubenia nemusia medzi seba zaskakovať, alebo absencia turba, čiže aj menšie tlaky tak to hej, to by to vysvetlovalo tú tebou avizovanú kratučkú životnosť, a je to v nejakom paralelnom vesmíre úplne logické.

Vraj Toyota robí hybridy na 8 rokov, toto je v tomto vlákne ešte lepšie jak opis Zontes rakety

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

25 bře 2023, 07:35

Dano píše:Možno by bolo dobre sa dohodnúť z niekým,kto má F 350 alebo x max 300,vyskúšať na rovnej ceste zrýchlenie z 0 na 100km/h to viac napovie,ako grafy z internetu

YAMAHA XMAX 300 Vs ZONTES M310 otestovali ve španělsku - Video v čase 20:11 ukazuje hezký pohled z pozice řidiče X-Maxe na vzdalující se Zontes. V čase 16:07 je pohled na to samé z boku. A to popisují i že si pro jistotu na X-Maxu vypnuli kontrolu trakce.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

25 bře 2023, 08:32

X max 300 som mal,a naozaj má rozjazdy menej ostré-je na to vysvetlenie,má relatívne ťažké valčeky vo variátore,takže aj keď som dal z miesta plný,variátor nepustil motor do otáčok,kde je maximálny výkon,preto sa javí ako lenivý-pre porovnanie skúsme tieto údaje:

Zontes 310 obsah motora 309 cm3 , výkon 24,5kW/7500 ot./min , max.krút.moment 32 Nm / 5500 ot.min

Yamaha X max 300 obsah motora 292 cm3 , výkon 20,6 kW pri 7 250 ot./min , max,krúť.moment 29,0 Nm / 5 750 ot./min

Navyše Zontes je o cca 20 - 30 kg lahší (ak teda nepíšu hlúposti,lebo neviem ako sa dá ušetriť taká váha pri podobnom type skútra) a nikto z nás netuší,ako má naladený variátor-ak má váhu valčekov takú,že pustia motor na plný plyn k otáčkam blízkym maximálneho výkonu,tak jasne že ujde X maxu 300 ako nič.

Stačí na X maxe vymeniť valčeky za cca o 10 - 15% lahšie,a už by mu neušiel,alebo aspoň menej,predsa len má trochu väčší valec,a my motorári vieme,že na obsahu záleží :wink:

Tak či tak,nie je možná,aby mal Zontes z toho obsahu 24,5 kW , odhadujem že má reálne cca 21 - 22 kW (samozrejme merané na klukovej hriadele z motora)

Kombinácia nižšej váhy stroja,mierne vyššieho obsahu a naladenia variátora naozaj urobí to,že odpich z križovatky je lepší ako priama konkurencia.

Naozaj úprimne ti prajem,nech sa nekazí,u nás som ešte jazdiť nevidel ani jeden-no možno aj preto,lebo cena na SK 5090 Eur je trochu moc,nenájde sa vela takých,ktorý by tolko dali :|

A keď už som sa po ránu takto rozpísal,dám sem ešte pre porovnanie skútre,ktoré majú tých kW trochu viac:

Sym Maxsym 400 obsah motora 399 cm , výkon 25,0 kW / 6750 ot/min. max.krúť moment 39,5 Nm / 5250 rpm

Kymco Xciting 400 obsah motora 400 cm3 , výkon 25kW / 7500 ot./min

Alebo toto poctivé,rokmi overené železo:
Yamaha X max 400 obsah motora 395 cm3 , výkon 24.5 kW / 7000 ot./min

No čím to asi bude,že tieto stroje potrebujú na výkon toho Zontes podstatne väčší objem valca ?

Napíšem to ešte raz-výkon sa dá nahnať len nafúkaním viacej zmesi do valca (turbom) alebo naladením motora na vyššie otáčky-ani jedno Zontes 310M nemá,takže údaj 24,5kW je len reklamný ťah na zvýšenie šance na predaj,nič viac.

Ak ti ešte niečo nie je jasné,napíš,od toho je fórum,aby sa diskutovalo :wink:

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

25 bře 2023, 09:33

ako, tie videá, pokiaľ nie sú nejako skamuflované (na tom Xmaxe sa choval trochu divne týpek ), a zároveň nemá ten Zontes maximálku o 20 km/h nižšiu, tak podla toho by aj človek uveril, že je to silnejšie.
Fakt budem pátrať po nejakom či nestretnem a by som si skúsil takýto betl. Ked to dopadne rovnako, určite to sem prídem napísať. Počítam, že moja môže ísť podobne ako Xmax (neskúšal som, ale skúsil by som. Aj s Forzou, aj s Burgošom, aj s nejakými Taiwancami. Normálne skúsim niečo zorganizovať vo východniarskych FB skupinách, ked bude teplo už na každého. Lebo z okruhu mojich známych mám problém, jazdím bud so 125kármi, alebo s motorkami. Nijaké 300kové skutre v mojom okolí.
Z takýchto nových číňanov, čo už nevyzerajú ako taliani z roku 2000 a nemajú vzduchom chladené 6 koňové strojovne (väčšinou zadarmo rozdávané v záhradkárskych predajniach a v Ellite pre autoservisákov, čo nakúpili za rok najviac brzdových doštičiek ) som zatiaľ minulý týždeň videl na pumpe v Jaklovciach dve 125ky Longije, páreček na bielej aj čiernej. Tiež nepoviem že škaredé, ale tiež s cenou takmer pri PCX ke.

Jimmy normálne fakt splaš ty nejakú Forzu, či Xmaxa (isto to bude pre teba ľahšie, ako pre nás hľadať niektorý z tých 4roch predaných kusov ) a skús to. Nech vieš s istotou si obhájiť svoje dojmy bez nejakých hispánskych videí.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

25 bře 2023, 09:43

Takže vlastně stačí ten X-MAX trochu poladit aby z toho byl úplně jiný skútr. To je úžasný argument :D
Mimochodem, ten X-Max 300 není o 20-30 kg těžší, ale naopak o 5 kg lehčí. Wet Weight 183 kg, zatímco plně natankovaný Zontes má v EU 188 kg.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

25 bře 2023, 10:02

valsidalxam píše:
goes píše:Nerekl bych ze zivotnost vw motoru je 250tkm. Na druhou stranu zivotnost toyota hybridu je 8 let. Ona ta toyota se s temi zivotnostmi nemaze :)

Nicmene zpet ke skutrum.

No tak tu ako majiteľ Toyoty HSD hned sa hned ku skutrom vrátiť nemôžem, kedže musím vyjadriť svoju radosť nad tvojou informáciou, že vydrží len 8 rokov.
Kedže mám záruku na komplet hybridné ústrojenstvo 10 rokov, to znamená, že dva roky pred jej uplynutím dostanem všetko nové zadarmo. Dobre to tí kluci japonskí vymysleli, tak zákaznícky ústretovo.
Pokiaľ nevydrží tá na dnešnú dobu v malých autách obrovská benzínová 4 valcová 1,5ka, vyrobená na Japonských ostrovoch, ktorá sa trápi s výrobou svojich 75 poníkov (kdežto iní majú z litroviek skoro dvojnásobok ),alebo prevodovka bez spojky, kde žiadne ozubenia nemusia medzi seba zaskakovať, alebo absencia turba, čiže aj menšie tlaky tak to hej, to by to vysvetlovalo tú tebou avizovanú kratučkú životnosť, a je to v nejakom paralelnom vesmíre úplne logické.

Vraj Toyota robí hybridy na 8 rokov, toto je v tomto vlákne ešte lepšie jak opis Zontes rakety


Ja mam plugina od toyoty a jak mi bylo receno baterie vydrzi celou zivotnost auta ;) a jelikoz je to dnes 8/10 let na ty baterky tak tom toyota neprimo rika ze holt zivotnost auta je 8/10 let ;)

Takze nemel to byt cerveny hadr na lidi bez fantazie za to se omlouvam.

-- 25 bře 2023, 09:06 --

Jimmy píše:Takže vlastně stačí ten X-MAX trochu poladit aby z toho byl úplně jiný skútr. To je úžasný argument :D
Mimochodem, ten X-Max 300 není o 20-30 kg těžší, ale naopak o 5 kg lehčí. Wet Weight 183 kg, zatímco plně natankovaný Zontes má v EU 188 kg.


Bud rad zes objevil zlaty gral mezi skutry. Je pravda ze znacka neochromi. Majitele hond a jamah budou prskat, branit se, bojovat ale proste ty je pozavodis, ujedes a to vse s o tretinu nizsi spotrebou a vyrazne nizsi cenou.

Za mne je to fajn.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

25 bře 2023, 10:26

ale musíš uznať, že to píšeš tak (tu vetu určite ) že ani najväčší fantasta na svete neprečíta písmenká v komixovom obláčiku nad tvojou hlavou.

Tu nie si doma, že ľudia poznajú štýl tvojich myšlienkových pochodov, ani nevidieť tvoj fejs, žeby bolo jasné kedy čo myslíš vážne a kedy nie.
Možno aj toto bude tvoj problém, že ty sa snažíš to silou mocou hrať na vtipálka a tá občasná arogancia z toho vyplýva len nedopatrením.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

25 bře 2023, 10:29

Uznavam ze pro pochopeni by to chtelo vice kontextu a fistrona.

Diky zes to vyjimecne dokazal napsat jen na dva odstavce.
Odeslat odpověď