24 bře 2023, 19:40
24 bře 2023, 19:53
Dano píše:hm,to sú veci-Zontes prešťal Hondu
môj skromný názor-tie parametre sú vymyslené,lebo ak porovnáme toto:
Forza 350 obsah motora 330 cm3 , výkon 21,5kW/7500 ot./min , max.krút.moment 31.5 Nm/5,250 ot./min
Zontes 310 obsah motora 309 cm3 , výkon 24,5kW/7500 ot./min , max.krút.moment 32 Nm / 5500 ot.min
takže čínsky motor z menším objemom má pri tých istých otáčkach (7500ot./min) vyšší výkon-zázrak,poďme si to všetci kúpiť,kým sa nevypredajú ...
sory,ale už len logickým uvážením to nie je možné-ten výkon sa dá nahnať jedine ovela vyššími otáčkami-predpokladám že tie údaje pri Zontes si niekto len vycucal z prsta,nech to lepšie vyzerá
ešte jeden údaj je z ríše rozprávok
Zontes 310 má kompresný pomer 11,8:1
Forza 350 má kompresný pomer 10,5:1
X max 300 má kompresný pomer 10,9:1
tu sú len dve možnosti-buď je to vymyslené,alebo životnosť motora Zontes nebude príliš vysoká,taký kompresný pomer si nedovolí len tak hocikto
24 bře 2023, 20:05
24 bře 2023, 20:20
Dano píše:Jasné,a Honda aj Yamaha sú lúzri,ktorý toto nedokážu,lebo je to supertajná informácia
Takto to je-samotný vysoký kompresný pomer výkon motora zásadne nezvýši,jediná cesta je zvýšenie max. otáčok-tomu vysoký kompresný pomer pomáha,ale údaje sú rovnaké-7500 ot./min pre Hondu aj Zontes-to si vážne myslíš,že majú nejakú zázračnú technológiu a top značky sa môžu hanbiť v kúte ? Je všeobecne známe,že papier znesie všetko
24 bře 2023, 20:42
24 bře 2023, 20:55
goes píše:Ps - vykon opravdu neni dan obsahem a kompresnim pomerem. To je dost nepdostatny udaj pro pohled na vykon. Zajimavejsi by byl prubeh vykonu a
24 bře 2023, 20:59
24 bře 2023, 21:01
24 bře 2023, 21:02
Dano píše:Do hry vstupujú ešte dve slová-detonačné spalovanie-práve vysoký kompresný pomer je riziko pre tento jav,fakt si myslíš,že nejaký čínsky výrobca Zontes to má tak vymakané,že si dovolí pri jednovalcovom motore z obsahom 309 cm3 dať až 11,8:1 ? jedine ak by rátal životnosť na pár tisíc km-detonačné spalovanie spolahlivo odrovná piest,ani náhodu nehrozí nájazd 100 000 km
Špica na trhu má pri objeme cca 300cm kompr.pomer 10,5:1 - 10,9:1 a dobre vedia prečo-každé ďalšie navýšenie kladie extrémne nároky na materiál a hlavne kvalitu benzínu.
Tvrdím,že Zontes má tie údaje vycucané z prsta-zázraky sa jednoducho nedejú-ešte raz-papier znesie,realita je úplne inde,bodka.
24 bře 2023, 21:17
24 bře 2023, 21:18
goes píše:Ja tomu fakt fandim. Dynamika a maximalka lepsi jak moje xadv se 43 kw. A to vse okoreneno spotrebou na urovni 150ccm skutru.
Dano píše:A jak to, že aktuálne skútre značkové aj neznačkové z obsahom okolo 300 cm majú od 19 do 21 kW,ale jediný Zontes má 24,5kW ? Žeby čínsky zázrak? Pokial viem,tak hlavne kopírujú z odstupom času všetko,čo je značkové,jediná cesta k vyššiemu výkonu z totožného obsahu valca je zvýšiť otáčky,a podla údajov to tak nie je-takže kde je pes zakopaný ?
Pred 20 rokmi nikto neriešil nejaké emisie,šlahli tam karburátor,ostrú vačku,výkon urobili vysokými otáčkami a bolo vybavené-ešte raz,výkon sa dá zvýšiť len zvýšením otáčok alebo turbom,ktoré tam nafúka viac vzduchu-kompresným pomerom len minimálne
24 bře 2023, 21:41
24 bře 2023, 21:45
24 bře 2023, 21:59
Dano píše:Trochu ti ušlo,že kompresiu 12:1 má Runner verzia 124cm3,to je v pohode,cca tolko majú aj iné skútre z týmto obsahom-a všimni si,že verzia Runner 198cm3 má kompresiu menšiu,len 11,5:1 to je práve z dôvodu rizika detonačného spalovania-čím väčší obsah valca,tým je to riziko väčšie,preto klesá kompresný pomer.
A ten graf z výkonom z brzdy je fakt veelmi dôveryhodný,určite to meralo certifikované pracovisko a chudáci značkové skútre nevedia takú raketu vyrobiť
24 bře 2023, 22:27