Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 19:40

hm,to sú veci-Zontes prešťal Hondu :shock:
môj skromný názor-tie parametre sú vymyslené,lebo ak porovnáme toto:

Forza 350 obsah motora 330 cm3 , výkon 21,5kW/7500 ot./min , max.krút.moment 31.5 Nm/5,250 ot./min

Zontes 310 obsah motora 309 cm3 , výkon 24,5kW/7500 ot./min , max.krút.moment 32 Nm / 5500 ot.min

takže čínsky motor z menším objemom má pri tých istých otáčkach (7500ot./min) vyšší výkon-zázrak,poďme si to všetci kúpiť,kým sa nevypredajú ...
sory,ale už len logickým uvážením to nie je možné-ten výkon sa dá nahnať jedine ovela vyššími otáčkami-predpokladám že tie údaje pri Zontes si niekto len vycucal z prsta,nech to lepšie vyzerá :?

ešte jeden údaj je z ríše rozprávok :lol:
Zontes 310 má kompresný pomer 11,8:1
Forza 350 má kompresný pomer 10,5:1
X max 300 má kompresný pomer 10,9:1

tu sú len dve možnosti-buď je to vymyslené,alebo životnosť motora Zontes nebude príliš vysoká,taký kompresný pomer si nedovolí len tak hocikto :roll:

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 19:53

Dano píše:hm,to sú veci-Zontes prešťal Hondu :shock:
môj skromný názor-tie parametre sú vymyslené,lebo ak porovnáme toto:

Forza 350 obsah motora 330 cm3 , výkon 21,5kW/7500 ot./min , max.krút.moment 31.5 Nm/5,250 ot./min

Zontes 310 obsah motora 309 cm3 , výkon 24,5kW/7500 ot./min , max.krút.moment 32 Nm / 5500 ot.min

takže čínsky motor z menším objemom má pri tých istých otáčkach (7500ot./min) vyšší výkon-zázrak,poďme si to všetci kúpiť,kým sa nevypredajú ...
sory,ale už len logickým uvážením to nie je možné-ten výkon sa dá nahnať jedine ovela vyššími otáčkami-predpokladám že tie údaje pri Zontes si niekto len vycucal z prsta,nech to lepšie vyzerá :?

ešte jeden údaj je z ríše rozprávok :lol:
Zontes 310 má kompresný pomer 11,8:1
Forza 350 má kompresný pomer 10,5:1
X max 300 má kompresný pomer 10,9:1

tu sú len dve možnosti-buď je to vymyslené,alebo životnosť motora Zontes nebude príliš vysoká,taký kompresný pomer si nedovolí len tak hocikto :roll:

Při stejných otáčkách ale větším kompresním poměru to má větší výkon. To je ale překvapení. Že by to byl výsledek matematiky ?

Nechce se mě hledat kompresní poměry motorek, ale např. mé auto s jedním nejspolehlivějších motorů má kompresy 13:1 ! a v jiné variantě má dokonce 14.1.

A trochu vážnější odpověď. 12:1 měl už můj předchozí skúter Gilera Runner ve variantě 125ccm. 200 ccm měla 11.5:1. A vyrábělo se to už před 20 lety od roku 2002.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 20:05

Jasné,a Honda aj Yamaha sú lúzri,ktorý toto nedokážu,lebo je to supertajná informácia :lol:
Takto to je-samotný vysoký kompresný pomer výkon motora zásadne nezvýši,jediná cesta je zvýšenie max. otáčok-tomu vysoký kompresný pomer pomáha,ale údaje sú rovnaké-7500 ot./min pre Hondu aj Zontes-to si vážne myslíš,že majú nejakú zázračnú technológiu a top značky sa môžu hanbiť v kúte ? Je všeobecne známe,že papier znesie všetko :mrgreen:

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 20:20

Dano píše:Jasné,a Honda aj Yamaha sú lúzri,ktorý toto nedokážu,lebo je to supertajná informácia :lol:
Takto to je-samotný vysoký kompresný pomer výkon motora zásadne nezvýši,jediná cesta je zvýšenie max. otáčok-tomu vysoký kompresný pomer pomáha,ale údaje sú rovnaké-7500 ot./min pre Hondu aj Zontes-to si vážne myslíš,že majú nejakú zázračnú technológiu a top značky sa môžu hanbiť v kúte ? Je všeobecne známe,že papier znesie všetko :mrgreen:

Tak nejsem motorář, ale Forza 350 je ve skutečnosti 330 zatímco Zontes je 309 ccm, tedy rozdíl v objemu je 330/309/100=6,8%, tj. Forza má o 7% větší objem. Komprese je ale 10,5 ku 11,8 , tj 0,89, tj. Forza má jen 89% komprese. Tedy jen hloupím pronásobením 1,068*0,89=0,95 by Forza měla mít jen 0,95% výkonu Zontes, ale věřím že tak jednoduchý výpočet to nebude.

Jinak i populárně naučný popis motorů tvrdí že Běžná velikost kompresního poměru: kompresní poměr zážehových motorů – 8:1 až 13:1, takže takže 11.8 je sice hodně, ale rozhodně ne nemožné.

Ono je možné že životnost bude menší, ale pokud to vydrží 100 000 km, tak to mám na víc než 20 let. Je to městský skútr, není to Silverwing na cestování napříč Evropou.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 20:42

Ja tomu fakt fandim. Dynamika a maximalka lepsi jak moje xadv se 43 kw. A to vse okoreneno spotrebou na urovni 150ccm skutru.

Kazdopadne jak jsem rikal smekam pred cinskymi inzenyri ze toto dokazi a japonci se maji co ucit.

Ps - vykon opravdu neni dan obsahem a kompresnim pomerem. To je dost nepdostatny udaj pro pohled na vykon. Zajimavejsi by byl prubeh vykonu a momentu. Protozr dosahnout vysokeho vykonu v kratkem intervalu lze jednoduse. Ale dost yvrobyu sela motory s tim ze se snazi radeji drezt siroke spektrum s treba 90% nez mit spickovy vykon v jednom bode. Ale to je uz jine tema.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 20:55

goes píše:Ps - vykon opravdu neni dan obsahem a kompresnim pomerem. To je dost nepdostatny udaj pro pohled na vykon. Zajimavejsi by byl prubeh vykonu a

Souhlasím, ale našel jsem pouze graf pro variantu tohoto motoru pro motorky. Je to bohužel výkon v závislosti rychlosti a ne na otáčkách, nicméně maximum tam píší 34,5 koně při 9200 otáčkách což dle grafu je 105 km/h, ale graf je výkonu je od 92 (93?) plochý, tedy stejný výkon to má už při (92/105)*9200, tj. 8060 ot/minut, to zhruba sedí k těm 7500 ot/minut. On ten motor pro motorky mají naladěný na trochu větší výkon (26 VS 24,5kW), takže průběh výkonu s tom skútru bude trochu jiný, ale v zásadě to sedí.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 20:59

Do hry vstupujú ešte dve slová-detonačné spalovanie-práve vysoký kompresný pomer je riziko pre tento jav,fakt si myslíš,že nejaký čínsky výrobca Zontes to má tak vymakané,že si dovolí pri jednovalcovom motore z obsahom 309 cm3 dať až 11,8:1 ? jedine ak by rátal životnosť na pár tisíc km-detonačné spalovanie spolahlivo odrovná piest,ani náhodu nehrozí nájazd 100 000 km :)
Špica na trhu má pri objeme cca 300cm kompr.pomer 10,5:1 - 10,9:1 a dobre vedia prečo-každé ďalšie navýšenie kladie extrémne nároky na materiál a hlavne kvalitu benzínu.
Tvrdím,že Zontes má tie údaje vycucané z prsta-zázraky sa jednoducho nedejú-ešte raz-papier znesie,realita je úplne inde,bodka.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 21:01

Na druhou stranu ty dve videa na youtube ukazuji dost zajimava cisla no. Tak treba na neco prisli.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 21:02

Dano píše:Do hry vstupujú ešte dve slová-detonačné spalovanie-práve vysoký kompresný pomer je riziko pre tento jav,fakt si myslíš,že nejaký čínsky výrobca Zontes to má tak vymakané,že si dovolí pri jednovalcovom motore z obsahom 309 cm3 dať až 11,8:1 ? jedine ak by rátal životnosť na pár tisíc km-detonačné spalovanie spolahlivo odrovná piest,ani náhodu nehrozí nájazd 100 000 km :)
Špica na trhu má pri objeme cca 300cm kompr.pomer 10,5:1 - 10,9:1 a dobre vedia prečo-každé ďalšie navýšenie kladie extrémne nároky na materiál a hlavne kvalitu benzínu.
Tvrdím,že Zontes má tie údaje vycucané z prsta-zázraky sa jednoducho nedejú-ešte raz-papier znesie,realita je úplne inde,bodka.

Jakto že si Italové dovolili větší poměr už před 20 lety u toho Runnera ? A viděl jste odkaz výše kde ten motor na brzdě naměřili 34,5 koně s továrním výfukem a 35,2 s testovaným ?

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 21:17

A jak to, že aktuálne skútre značkové aj neznačkové z obsahom okolo 300 cm majú od 19 do 21 kW,ale jediný Zontes má 24,5kW ? Žeby čínsky zázrak? Pokial viem,tak hlavne kopírujú z odstupom času všetko,čo je značkové,jediná cesta k vyššiemu výkonu z totožného obsahu valca je zvýšiť otáčky,a podla údajov to tak nie je-takže kde je pes zakopaný ?
Pred 20 rokmi nikto neriešil nejaké emisie,šlahli tam karburátor,ostrú vačku,výkon urobili vysokými otáčkami a bolo vybavené-ešte raz,výkon sa dá zvýšiť len zvýšením otáčok alebo turbom,ktoré tam nafúka viac vzduchu-kompresným pomerom len minimálne

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 21:18

goes píše:Ja tomu fakt fandim. Dynamika a maximalka lepsi jak moje xadv se 43 kw. A to vse okoreneno spotrebou na urovni 150ccm skutru.

Tedy první odkaz na googlu ukazuje maximálku X-ADV - 183 km/h. To je proti mým 146 něco jiného. Taky zrychlení 0-100 mě to našlo 5,2s. I to je proti 7,7 úplně jinde. Sice X-ADV váží skoro 240 kg, takže to na dynamice bude znát, ale přeci jen 43 kW je skoro dvojnásobek 24,5 kW co má ten Zontes. A pokud vím ten motor v X-ADV je původně v podstatě půlka motoru z auta, takže nelze sice točit šílené tisíce otáček jako jiné motorky, ale zato umí běžně jezdit i za 3,5 l/100km. Nějakou dobu jsem zvažoval Forzu 750 a předchůdce, takže vím že to je taková alternativa skútru s převodovkou.

A to že 300 ccm skútr jezdí téměř za stejnou spotřebu jako 150ka také není nic neobvyklého. Např. X-MAX 125 má průměr 3,11 zatímco X-MAX 300 má "závratných" 3,21. Menším motorem v této třídě moc neušetříte.

-- 24. 3. 2023 20:26 --

Dano píše:A jak to, že aktuálne skútre značkové aj neznačkové z obsahom okolo 300 cm majú od 19 do 21 kW,ale jediný Zontes má 24,5kW ? Žeby čínsky zázrak? Pokial viem,tak hlavne kopírujú z odstupom času všetko,čo je značkové,jediná cesta k vyššiemu výkonu z totožného obsahu valca je zvýšiť otáčky,a podla údajov to tak nie je-takže kde je pes zakopaný ?
Pred 20 rokmi nikto neriešil nejaké emisie,šlahli tam karburátor,ostrú vačku,výkon urobili vysokými otáčkami a bolo vybavené-ešte raz,výkon sa dá zvýšiť len zvýšením otáčok alebo turbom,ktoré tam nafúka viac vzduchu-kompresným pomerom len minimálne

Ten Runner co měl kompresy 12:1 se prodával ještě před 5 lety. To není žádná historie. A výše je odkaz na měření na brzdě že to ten výkon má.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 21:41

Ja zatim nameril kilo za 6,5 (pod 6 je nesmysl) a real maximalku 155 (180 z nejakeho mega kopce jako tacho rychlost bych si umel predstavit) a to odpovoda i jinym majitelum co znam.

Forza350 to ma nekde okolo 9 real. Takze asi tak no.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 21:45

Trochu ti ušlo,že kompresiu 12:1 má Runner verzia 124cm3,to je v pohode,cca tolko majú aj iné skútre z týmto obsahom-a všimni si,že verzia Runner 198cm3 má kompresiu menšiu,len 11,5:1 to je práve z dôvodu rizika detonačného spalovania-čím väčší obsah valca,tým je to riziko väčšie,preto klesá kompresný pomer.
A ten graf z výkonom z brzdy je fakt veelmi dôveryhodný,určite to meralo certifikované pracovisko :lol: a chudáci značkové skútre nevedia takú raketu vyrobiť :D

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 21:59

Dano píše:Trochu ti ušlo,že kompresiu 12:1 má Runner verzia 124cm3,to je v pohode,cca tolko majú aj iné skútre z týmto obsahom-a všimni si,že verzia Runner 198cm3 má kompresiu menšiu,len 11,5:1 to je práve z dôvodu rizika detonačného spalovania-čím väčší obsah valca,tým je to riziko väčšie,preto klesá kompresný pomer.
A ten graf z výkonom z brzdy je fakt veelmi dôveryhodný,určite to meralo certifikované pracovisko :lol: a chudáci značkové skútre nevedia takú raketu vyrobiť :D

Co že mě to ušlo, viz výše? :

A trochu vážnější odpověď. 12:1 měl už můj předchozí skúter Gilera Runner ve variantě 125ccm. 200 ccm měla 11.5:1. A vyrábělo se to už před 20 lety od roku 2002.
A protože 11.5 je zásadně méně než 11,8 a zároveň válec 309 ccm je násobně větší než válec 198 ccm, tak to nelze o 20 let později vyrobit. To dává rozum. To že ten Runner měl ještě mechanický karburátor, zatímco Zontes má vstřikování, takže můžeme směs ve válci mnohem přesněji kontrolovat budeme ignorovat (zda má Zontes detekci klepání netuším).

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

24 bře 2023, 22:27

Fór je práve v tom,že na detonačné spalovanie je náchylná práve zmes v stechiometrickom pomere-zmes riadená Lambda sondou má rýchlejšie horenie=je viac náchylná na detonačné horenie=nebezpečné pre motor=rýchle zničenie piestu.
Naopak-mierne bohatá zmes dodávaná nepresným dávkovaním z karburátora je ovela viac odolná na detonačné horenie,preto si vtedy mohli dovoliť vyššie kompresné pomery-stačí ?
A samozrejme vtedy aj dnes platilo,že čím väčší objem valca,tým menší kompresný pomer-zase len z toho istého dôvodu-detonačné spalovanie sa skôr prejaví vo väčšom priestore hlavy motora-je to len fyzika,nič viac,neexistuje aby z tým čínsky konštruktéri nejako vymrdali,nedá sa to.bodka 8)
Grafy z motorovej brzdy sú fajn,ale aj tie sa dajú sfalšovať len taký fukot :mrgreen:
Inak samozrejme držím palce,nech ti skúter vydrží čo nadlhšie,fakt vážne.
Možno by bolo dobre sa dohodnúť z niekým,kto má F 350 alebo x max 300,vyskúšať na rovnej ceste zrýchlenie z 0 na 100km/h to viac napovie,ako grafy z internetu
Odeslat odpověď