20 lis 2022, 19:37
mcdandy píše:Ahoj tak mám taky chuť něco napsat jsem úplný nováček můj první skútr a mam ho asi mesic Maxon ardour 125 karbec 2015.kdyz jsem ho koupil měl najeto cca 1000 km a zdá se že skutečných teď má 1700 záhy jsem zjistil že tak malo km není zadna výhra protože neproběhla žádna garancka nějaké dědictví a tak.Tak výměna olejů kontrola filtru a trada naučit se jezdit a chytlo mě to.A teď k tématu, nemám žádné srovnání Čína ne Čína ale záhy jsem pochopil že mam štěstí že jsem technický založenej po 100 km upadl výfuk vyklepali se šrouby tak zůstal vyset na bloku kousek drátu to spravil a jelo se dál, palivoměr jak uz nekdo psal si žije vlastním životem zámek sedačky si taky dělá co chce a pant co drží sedačku asi taky zkouší co vydzim, občas nejde odemknout zámek řidítek ale pak se to poda pro jistotu jsem se mu podíval k motoru a našel dvě prodrene hadice teda ještě ne úplně ale jen tak tak již opraveno ostatní upravený aby je nečekal stejný osud palivový filtr se tam jen tak klimbal u výfukového potrubí tak taky upraveno studený chytá v pohodě teplý pouze s plynem no a dnes se mi zdálo že hůř brzdí zadní brzda tak říkám ok jedu pro kapalinu a vymenim ji a jak tak koukám vypadl čep brzdiče a desticky se tam placali už jenom na jednom no a problém ten čep v Auto Kelly nemají ani v katalogu teda nenašli ho v nabídce tak nevim jediný dovozce.... a co teď prý se mám zeptat třeba v Yuki jsou podobný dily našel jsem na netu opravnu a snad zítra nějaký najdou pán byl velice ochotný tak mi zpravil náladu pokud ne vemu brusku a něco vytvořím nebo pana se soutruhem ještě je prý možnost že to bude v sadě s brzdicem tak toto je má zkušenost po 500 km málo jeteho skútrů jo ještě dodám že tankovat je radost benzín tam musím dávat po kapkách zřejmě chyba odvzdusneni
23 bře 2023, 19:38
24 bře 2023, 14:50
Jimmy píše:Je to přesně rok co vlastním činský skútr, tak bych mohl také popsat svoje zkušenosti.
Vlastním v ČR velmi neobvyklý skútr, protože se v roce 2022 v ČR prodal jen ve 4 kusech - Zontes 310M. Je to maxiskútr motorem v městském těle, protože má 310 ccm, 24,5 kW ale jen 201 cm délky a bohužel s hmotností 188 kg (v číně je o 20 kg lehčí). K jeho řízení tedy nestačí B, na druhou stranu z nuly na 100km/h to má za méně než 8 vteřin. To sice v praxi moc nevyužívám (na semaforech stačí půlka plynu), ale rezerva výkonu dostupná kdykoliv se hodí. Maximálka je oficiálně 129km/h, reálně není problém na dálnici zrychlit na cca 135 km/h, maximálku jsem dosáhl z kopce 146km/h dle GPS (na tachometru 156 km/h). Na trasách mimo město je spotřeba pod 3l, na dálnici lehce nad 3, což při 12 l benzínu v nádrži a 4 l rezervě dá dojezd zcela bezpečně 300 km, což ale osobně nevydržím v kuse a po 2 h jsem musel zastavit a protáhnout si nohy. V městě je spotřeba těsně pod 4 l, takže dojezd k rozsvícení rezervy je něco nad 250 km.
Skútr je konstrukčně nový, takže má hodně aktuálních vychytávek jako bezklíčové startování, plně LED světla, digitální display místo budíků, bluetooth, USB zásuvku, elektricky ovládaný plexi štít (2 polohy), elektricky odemykaný kufr a nádrž, kontrolu tlaku pneu. Uvidíme jak to bude dlouho fungovat, ale zatím vše funguje bez problémů. I slábnoucí baterii v klíči skútr hlásil 14 dní předem.
Mechanické provedení je hodně dobré. Nic jsem nemusel dotahovat, vše sedí. nic nedrčí atd. Jediné co jsem si hned všiml, je že sedlo nemohu zavírat jen tím že ho pustím (jak to šlo u předchozího skútru), ale musím trefit přesnou polohu na zámku a pak to rukou zamáčknout. Motor není žádná kopie ale vlastní design, který výrobce používá už 5 let v různých motorkách a pak kolem něj postavil i skútr, takže náhradní díly, pokud budou potřeba, by neměl být problém koupit.
Že to je relativně neznámá značka má nějaké nevýhody. První zádrhel bylo už sjednání povinného ručení, kdy různé srovnávače na internetu výrobce Zontes vůbec neznají, takže pojištění jsem dořešil až s pomocí operátora na telefonu. Plotnu na kufr jsem objenal z Polska (u nás nebylo odkud) a plotna sice k objednání byla, ale že je k její instalaci potřeba ještě distanční podložky, který mají jiné objednací číslo si nikdo nevšiml a ty prostě v Evropě nebyly. Takže jsem musel koupit v hliníkovou trubku průměru 8 mm za 30 kč a ty distanční podložky si vyrobit sám (práce na pár minut). Ke skútru existuje i navigace do telefonu, která zobrazuje instrukce přímo na displeji skútru, ale pouze v čínštině a s mapou pouze Asie. Existuje i neoficiální aplikace která má zobrazit navigaci z google mapy napsaná nějaký španělem, ale tu jsem nerozběhl. Navigaci tedy řeším držákem na telefon (ke skútru je příprava na držák).
Tohle všechno samozřejmě nestojí 35000 Kč jako některé čínské skútry, ale stojí to o nějakých 40-50 000 kč méně než zhruba srovnatelné skútry jako např. Yamaha X-MAX 300 nebo Honda Forza 350 (a to jsou oba slabší a delší).
Podrobná videorecenze je např. zde https://www.youtube.com/watch?v=7gsgozHYcO4
Pro ty co mají jen B, tak se tento skútr vyrabí už i v provedení 125 ccm s výkonem těsně pro legálním limitem výkonu s 10,7kW. Případně pro ty co chtějí větší výkon, tak od letošního roku je dostupný s truchu konzervativním vzhledem ale hlavně s motorem 350 ccm o výkonu 27kW. Kupovat skútr letos jdu do té 350ky, ale pro 10% výkonu navíc už skútr měnit nebudu. Najeto mám za rok necelých 5000km a zatím jsem se skútrem spokojen.
24 bře 2023, 17:49
24 bře 2023, 18:01
24 bře 2023, 18:08
goes píše:Mne vzdy fascinuje jak u tech “druhoradych” znacek maji genialni inzenyry. Vazi to jak tank to jo. Ale vykon neskitecny. K tomu dynamika jako skutry o pulku vykonejsi, maximalka jako motorky trikrat vykonejsi a spotreba jako 125 ccm.
Tady lze jen a jen zavidet. A vysmivat se Hondam a Yamaham jaci jsou to amateri…
24 bře 2023, 18:35
24 bře 2023, 18:47
24 bře 2023, 18:51
radeonx800 píše:chápu že obhajuješ to co jsi si koupil, ale já kupovat scooter přes 100tis tak škrtám čínu, neříkám že neumí udělat pořadnou věc to určitě ne, ale uvidíš co ten tvůj stroj najede a jako abych ušetřil 20tisíc na novém scooteru a nekoupil japonce ale čínu nevím co by se mě muselo honit hlavou... a on taky papír snese všechno takže veřit ůplně papíru jaký píšou výkon ůplně nejde + nalazení variátoru pochybuji že je někde video z brzdy tvého stroje jo a ty ten tvůj scooter jestli vyhodíš tak ok ale ojetá forza za 10 let bude určitě stát víc než 50tisíc pokud to nebude nějaká kaše... a ta tabulka srovávat ostré cross stroje vs stroj na normální ježdění moc nejde... a to nejvýkonější je 2takt
24 bře 2023, 18:56
24 bře 2023, 19:01
adacarp píše:Jimmy.Bavíme se o skutru a ne supersportu,tak tady mě nějaké sekundy až tak moc nezajímají,ale co mě zajímá.Píšeš že jsi měl skutr 12let,kolik jsi na něm najel za tu dobu km a jaké byli závady.
24 bře 2023, 19:12
24 bře 2023, 19:17
radeonx800 píše:Tu závadu co popisuješ tak to vypadá na sitič, je někde nějaký katalog náhradních dílů na ten tvůj stroj?
24 bře 2023, 19:19
24 bře 2023, 19:30
adacarp píše:Děkuji,ano tobě na užívání asi stačí čína.Záleží jak to kdo používá a jaký má nájezd.Já letos začal 3tí sezonu a mám na tacho 26100km,závada zatím žádná.Jen udržba olej filttr svíčka čištění varia.Válečky žádné plošky,řenen opotřeben o 0,75mm.Když si to nechám 12let,bude mít tak 140000 plus a věřím,že se ještě bude motat.