Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Mohy 125 » 01 zář 2014, 10:41

takhle si to ráno frčím po magistrále do práce, natěšenej z novýho stroje značky Kingway... a najednou v cca 80kmh stroj prudce vlítne do levýho pruhu...prostě mi ulitla prdel ale jako že hodně...skoro sem přeletěl řidítka.. :roll: :mrgreen:


No co se nestalo, šroubky povolili, a celá zadní naprava začla volně litat ..... :lol: :lol: k***a adrenalin.... :roll:
Moto: 04/2014 - 10/2016 - Kymco Downtown 125ccm
10/2016 - ???? - Piaggio MP3 400i LT 2009 Akrapovič
Mohy 125

500+
 
Reputace: 20
Příspěvky: 565
Registrován: 10 dub 2014, 13:37
Bydliště: Vojkovice u Kralup
Tuning / úpravy: reflexní polepy, Akrapovič - víc netřeba

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod AlesM » 01 zář 2014, 18:45

Mám čínského skútříka a jsem s ním upřímně spokojen.
2014-07-28 15.32.30.jpg

Provoz bez problémů a za jeho spolehlivost bych dal klidně s čistým svědomím ruku do ohně :D
2014-07-28 15.32.09.jpg

Uznávám, že značkové jsou asi i lepší co se týká jízdních vlastností, zpracování atd., ale čínské skútry podle mě mají o dost lepší poměr muziky za málo peněz.
V rodině máme poměr značka vs. čína 1/1, ale v práci kam denně dojíždím je to na parkovišti tak 1/5 s jednoznačným čínským vítězstvím.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
AlesM

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 122
Registrován: 13 črc 2012, 22:07

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Bzuk » 02 zář 2014, 10:55

Zdravím,
v současné době mám (jak doufám dočasně) doskútrováno, ale ze starých časů mi zbyla dilna a spousta skútr/moto-kámošů. Čas od času se někdo dostaví s žádosti o pomoc s opravou. Je pravda, že poměr strojů zde vedených jako značkové ku strojům čínské provenience je tak 1 ku 4. Leč zkoukněmež to podrobněji:

Účel stroje
Obě skupiny používají své vehiculum k dopravě do zaměstnání ve zhruba stejném procentu. Majitelé čínských draků ale ve výrazně menší míře vyráží na daleké cesty k obzorům. Souvisí to jak s ekonomickou situací majitelů tak i s tím, že mnoho číňanů provozují majitelky. Do nejbližšího většího města je to odtud 20 kiláků a je to v kopcích - skútr je pro většinu číno riderů taková pohodlnější náhražka bicyklu a levnější náhražka auta/autobusu. Taktéž u nich nesledávám nějak výraznou loajalitu ať už ke kusu, modelu či značce - spousta z nich je smířena s tím, že koupili levný stroj a po jeho smrti si koupí jiný levný stroj, a to povětšinou dle okamžité nálady, ceny či módy.

Mimochodem to ( alespoň podle mne ) souvisí i se zdejším fórem - pro většinu z nich je to jen přibližovadlo a ne věc hodná zájmu či zbožnění : jezdí - tak OK, nejezdí - tak spravit a nebo sehnat něco jiného. Že by šli/y diskutovat na fórum a to o jakémkoliv aspektu skútraření je nejspíš ani nenapadne.

Když to nejede

Rozborka
Konstrukce plastových dílů je více-měně stejná u čín jako u ostatních. Rozdíl je v samotných dílech. Značkové díly jsou z bytelnějšího plastu a tudíž je menší šance přijít o různé zámky a západky. Na druhou stranu při rozborce číňana mi tu nešťastní majitelé nepláčí hrůzou z toho, že se díl poškodí a oni ho budou muset draze zaplatit - číňani to dělají tak, že díly jdou prohazovat mezi jednotlivými modely a to i z různých značek. A také mi připadá, že to, že část těch zámků chybí jim nijak nerve srdce, pokud ten skútřík jakžtak drží formu. Na barvě až tolik nesejde - čínský stroj vypadá jak kakadu sprsknutý s chameleonem už z výroby, takže jinobarevné dílu nepůsobí až tak děsně jako na stroji s požadovanou jistou mírou elegance.

Opravy
Kolega Burgmanista mi tu plakal nad nejedoucím strojem. Uhnila guma od karboše k motoru. Zkusili jsme to zavulkanizovat stejně jako s nedávno opravovaným číňanem se stejnou vadou. U číňana se to povedlo - použili jsme lepení na pneumatiky a vulkanizační lis a drželo to. U toho Burgnana to skončilo výměnou. Na druhou stranu, číňanovi se to stalo po 30 tisících kilometrů a u toho Burgmana po osmdesáti. Podobný poměr je vystopovatelný i u jiných dílů podléhajících přirozené zkáze, např. membrán a jehel v karburacích. Ty tedy nejdou zavulkanizovat, ale při výměně je poměr ceny zhruba 1:5 ale s odjetými kilometry/věkem strojů dosti podobným.

Matroše
Ukroutit šroub, strhnout závit u číňana nevyžaduje žádnou extrémní sílu či tupost. Materiál je fakt levný. Na druhou stranu stane-li se to u značkového stroje, je to k daleko většímu vzteku, neb cena opravy se může rázem zněkolikanásobit. A protože valná část nečínských strojů vyžadujících zásah nejsou žádní nováčci, nýbrž matadoři s delší a začasté cizokrajnou minulostí, je tu riziko ukroucení kvalitních leč přirezlých (ať už stářím či celoročním používáním ve sněhu a soli) a oznobených šroubů také dosti značné.
Při výměně spotřebních dílů obě kategorie majitelů přihlížejí ke zhruba stejným věcem - bezpečnost a cena. Takže při výměně pneumatik,olejů či obržděných destiček začasté není rozdílu ve volbě. Tam kde na bezpečnosti až tak nezáleží, obě skupiny (opět v zajímavé shodě) řeší cenu. Pokud nejde o univerzální díly, majitelé značkových strojů jsou cenově znevýhodněni, v oblasti univerzalit pak nahrazované dílu jsou až k neuvěření shodné.

Ochota k zásahu
Jestliže se ukáže, že komplikovanost opravy je přes naše síly / ochotu jít do toho, majitelé značkových skútrů blednou hrůzou z ceny dílů a práce odborného servisu. Majitelé čín jsou nešťastní, protože v okolí jsou dvě správkárny na číny, obě jsou dosti dobré, leč mají (na to že chinascooters jsou používáni zejména ke každodení dopravě) dlouhou čekačku. U značkových opraven ta čekací doba není až tak dlouhá, ale zase si opravenci občas stěžují na kvalitu odvedené práce - ovšem je možné, že za ty peníze očekávají tak nějak vyšší standard.
Také se čínoskútristi snadněji odhodlávají k tomu, že místo komplikované opravy prostě koupí celý větší celek a ten se vymění. V poslední době se začíná rozmáhat i kanibalismus - občas přivezou dva stroje a sestavujeme z nich jeden jedoucí a druhý pak určený k likvidaci.

Závěr
Pokud se vrátím ke skútraření a budu si pořizovat nějaký cizokrajný skútr, bude asi značkový. Protože krom ježdění do práce miluji i výlety, které zvyšují nájezd a tím i šanci na poruchu.
Pokud si bude skútr pořizovat soused, koupí si s největší pravděpodobností čínu, protože na motorce-skútru jezdí jenom proto, že musí aby ušetřil. A na výlety má auto. A nemá účet na skutrforu.cz. Tak asi tak.
Bzuk

25+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 30
Registrován: 12 led 2011, 17:48
Skútr / moto: Čezeta

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod hagrid » 02 zář 2014, 13:41

Kolega Bzuk to napsal přesně 8)
MBK 300 Kilibre kilibre(kyselaryba)email.cz
Uživatelský avatar
hagrid

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 676
Registrován: 28 zář 2010, 22:00
Bydliště: Sezimák dvojka
Skútr / moto: MBK 300 Klilibre, Baotian Cyborg QT 50

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod kocur » 03 zář 2014, 09:06

Dnes na Yuki překročeno 5900 km cestou do práce. Vypadl šroub u bočního plastu, budu muset dát náhradu. Jinak slouží dobře.
Uživatelský avatar
kocur

100+
 
Reputace: -11
Příspěvky: 116
Registrován: 03 led 2014, 19:30
Skútr / moto: Yuki 125 Snake, TGB X-Motion 300 EFi

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod tatík » 04 zář 2014, 10:21

chtěl jsem ještě doplnit k vlastním zkušenostem,že jsem tuhle doma objevil nějaký starý ůčtenky ze servisu.Jako jednu z výhod čínských skůtrů se tady zmínila několikrát i příznivá cena náhradních dílů.Konkrétně jsem tady našel cenu první garanční prohlídky u Yuki 50 za 1050kč + 200 kč za novou svíčku včetně výměny.Řemen variátoru(původní se přetrhnul ve 4500 km) za 1100 kč(který mimochodem vydržel už jen 700 km)a membrána do karburátoru za 870 kč.Ostatní jsem předal novému majiteli,ale pokud se pamatuju,tak to zrovna taky žádná láce nebyla.Nevím jak to mají jiné čínské značky,ale Yuki zrovna nijak zvlášt levné díly nemělo.Pro srovnání např.řemen na Leada orig.Honda stojí 1260 kč je tedy o něco dražší,ale výrobce doporučuje výměnu po 20000 km,(zatím tam máme asi 16000 km)zatím co u Yuki mi dávali životnost 10000 km a odešel již v necelé půlce.Takže se dá říci,že náhradní díly na čínské skůtry obecně levnější budou,ale budou se muset měnit i několikrát častěji.
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod janon » 04 zář 2014, 10:56

Zajimave... prvni garancni prohlidka Yuki 50 1250,- Kc Pro srovnani prvni garancni prohlidka u me Majesty 400 805,- Kc :shock:
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Gestina » 18 zář 2014, 22:33

Tak moje skromne skusenosti - mam Motorro Maxx 125, skratene Maxik ;) zatial ho mam ca mesiac, najazdenych 550 km, je po prvej garancke. Doteraz som sedela len na velkej moto, takze prechod na krpca bol zaujimavy zazitok, pri pokuse o obvykle naklapanie v zakrute som si obzrela strukturu asfaltu pekne zblizka - moja chyba :twisted: ale 117 kil sa zdviha zo zeme lahsie ako velka moto . Ale ku skutru - zatial je fajn, jazdit na tom je zabava, jedine co mi trochu prekaza je piskanie predneho kolesa pri pomalom rozjazde - asi treba nastavit predne brzdy, pri najblizsej navsteve predajcu to budem riesit kedze Maxik je este v zaruke. Ide ca 80, kedze je este v zabehu tak ho nechcem velmi hnat do cerveneho pola na tacho. Jazdim zatial len po meste do prace, vylet vyskusam tento vikend. Priebezne dam dalsie dojmy / upravy / a dufam ze ziadne vazne chyby :mrgreen:
it's never too late
Uživatelský avatar
Gestina

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 17 zář 2014, 22:29
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Motorro Maxx 125

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Zdana » 18 zář 2014, 23:06

zdravim,chtel bych pridat zkusenost s cinanem. Sice neni osobni ale kolegy z prace. Na cinu se spousta lidi kouka skrze prsty ale potom co vsechno sem u kolegovi Yuki sport ci tak nejak,je to opravdu stara vrana, videl. Tomu se nechce ani verit :)

Vemu to pekne po bodech:
- skutr koupen kolegou uz jety,prestaveny na 4t 70ccm,tou dobou nepojizdny takze podle jeho slov naklady na porizeni a uvedeni do provozu 5000kc.
- Kazdy den 50km do prace a zpet,po dobu 4 let,od snehu do snehu v hodne kopcovitem terenu, coz sme spocitali asi na 22 000 +- km.

A ted ta veselejsi stranka veci:
- pneu na skutru nemeneny od koupe,buh vi, jak sou stare
- Skutr nebyl ani jednou za tu dobu v servisu
- Vymena oleje je praktikovana tak,ze po vymene oleje u auta se pouzity olej prubezne dolejva do skutru.
- Olej filtr,valecky, kapalina do brzd nemeneno. Baterka drzi,brzdy taky
- vzduch. filtr na me doporuceni aspon vypran.
- po 4 letech praskl remen,neni znamo kolik mel najeto od minuleho majitele ale je to jedina zavada kterou sem pomahal resit. Pri tom sem skoukl valecky co se zmenily v trojuhelnicky. Vymena zamitnuta :)
- serizeni ventilu,rozvodu proste cokoli nejsou :)
- dale nastal problem s upadnutim,uklepanim kufru. Spravily vetsi podlozky pod hlavy sroubu.
- jedna nehoda na prekvapive zasnezene silnici koncem dubna,vorvany levy bok ale jinak v pohode.
- pokud nestartuje,asi spatny sytic,kolega pouziva startovaci sprej co strika do airboxu. To sou pak rany :)
- za dobu provozu usetreno asi 25 000kc na phm oproti autu

- takze v ma zkusenost s cinou,neveril sem co dokaze vydrzet za zachazeni :)
Zdana

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 125
Registrován: 13 čer 2014, 13:21
Skútr / moto: Peugeot Satelis 300, Peugeot Xfight 100
Tuning / úpravy: izolepa,nevite kdy co odpadne.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Gestina » 18 zář 2014, 23:25

:lol: kolega je regulerny barbar :lol:
it's never too late
Uživatelský avatar
Gestina

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 17 zář 2014, 22:29
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Motorro Maxx 125

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Gonn » 27 srp 2015, 19:34

Zdravím všechny ,
prosím o radu s číňanem Keeway Flash 50 zakoupil jsem karburátor dellorto 19mm a popravdě nením jakou ho osadit tryskou original karburátor ma 55 vyměněna za 58 . Mám nový větší karburátor osadit stejnou tryskou ? nebo budu muset zase laborovat a zkoušet a zkoušet a zkoušet ?????
Výfuk zatím originál , krátké koleno , sportovní variátor motorforce , válečky zatím 4.3g, na rovice si sáhneme i na 70km/h
Gonn

0+
 
Reputace: -2
Příspěvky: 1
Registrován: 27 srp 2015, 19:16
Bydliště: Usa
Skútr / moto: Keeway flash

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod ROBOTOX » 27 srp 2015, 20:34

Já můžu po skoro 14 000 najetých kilometrech taky sdělit zkušenosti s 4T čínou. Zpracování odpovídá ceně. Plasty jsou křehké a praskají sotva se na ně člověk podívá. Já už mám popraskáno hodně. Trpí hlavně plasty pod sedlem na kterých se v podstatě sedí... Životnost motoru se liší kus od kusu. Samotný motor je stále dobrý. Kontrola ventilů ukázala že mají stále předepsané vůle a pod krytem hlavy to bylo jako nové. Nicméně nyní se mi z motoru (asi ze strany převodovky) začal ozývat hlasitý mlátivý zvuk, obzvlášť za jízdy velmi hlasitý. Zatím nezjištěna příčina. Jízdní vlastnosti jsou poplatné čtyřtaktu. Opravdu lituji, že jsem nešel do nějakého 2T CPI. Případně do jetého Piaggia NRG. To se mi hodně líbí v kategorii 50ccm. CPI je sice taky čína (výroba Taiwan) ale na uplně jiné úŕovni kvality a hlavně 2T motor 1E40QMB má jízdní vlastnosti úplně někde jinde. A o spolehlivosti a bezúdržbovosti nemluvě... A ve stále velmi sympatických cenových hladinách.
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Halm Alois » 17 zář 2015, 17:19

Dobrý den.Koupil jsem od Kámoše 5.let starýho skůtra HUONIAO HN125.Má najeto necelých 15000km,kámošovi se vysypalo ložisko v kole,prasklo mu plynový lanko a jinak v pohodě. já ho mám druhej rok,najel jsem asi 40000km v létě jsem jel 300km do čech a zpátky bez problémů.jede solidně na tachometru jsem měl přes 100 ale to kecá.Chci si koupit novýho,ale nechce se mi dávat 70000 za hondu.Líbí se mi Generic Zion nebo Jonway GTS.jestli s nimi má někdo zkušenosti ať prosím napíše
Halm Alois

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 17 zář 2015, 17:05
Skútr / moto: skutry

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Jarin3D » 03 říj 2015, 10:23

Taky přidam vlastní skušenost s čínským skútrem Keeway
Koupil jsem si taky skútra 125ccm na ježdění na ryby. Měl najeto 12000km, stav celkem pěknej, jezdil ..... no žádná sláva, ale tak jako všechny čínský 125.
Do ujetí 1200km od koupi jsem neměl jedinej problem, snad jen vyklepaný drátky od spínačky, kam "nekdo" zapoměl dát plastovej konektor a napíchal piny jen do druhé části konektoru.

Po ujetí 1200km při normální jízdě - nejsem závodník, v zatáčce prasknul zadní ráfek. Luxusní záležitost, následovalo vystoupení za jízdy, pár kotrmelců, naštěstí mě nikdo nepřejel.
Skútru se nic nestalo, jen pár oděrků, ohnutá páčka brzdy a vypadlé zrcátko.
S mnou to bylo horší, vzhledem k tomu, že sme jeli v 35°C horku - kraťasy, triko......
Chytil sem asfaltovej lišej na rukou a nohou, zlamany rameno a nemit dobrou přilbu tak ta mohlo bejt ještě horší, protože sem 2x praštil celkem silně hlavou o silnici.
Doteď na to mám při větším záberu pravé ruky celkem živé vzpomínky.

To byla moje poslední jízda na čínským skútru, vživotě mě na to už nikdo nedostane.
Po kontrole ráfku a zjištění kolik meteriálu drží střed řáfku, to byla jen otázka času kdy to praskne.

IMG_20151003_095221.jpg


IMG_20151003_095232.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Jarin3D

10+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 17
Registrován: 23 kvě 2015, 07:20
Skútr / moto: Yamaha X-Max 250

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod ROBOTOX » 03 říj 2015, 10:49

Zajímalo by mě, jestli se po tomhle objeví zase nějakej šulin kterej rozlišuje kvalitu mezi jednotlivými asijskými výrobci... Kymco, Keeway nebo Yamasaki - je to opravdu fuk. Tohle je fatalní technický nedostatek - ani můj Baotian nemá tak zfušovanej ráfek...
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

PředchozíDalší

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 2 návštevníků

cron