kocure: nevšim jsem si tu nadávek. Pokud ano prosím o info. V takovém případě zakročím.
Jinak tato diskuze je celkem úsměvná, protože každý si hájí svůj názor, který je ten jediný správný. Zastánci značkových skútrů hájí značky a zastánci čínských skútrů hájí ty čínské. Přidám tedy svou trošku do mlýna:
Měl jsem tu možnost projet kde co ať už se jedná o skútry značkové nebo neznačkové. Obecně platí, že není čína jako čína. BANGHANGRANG třeba nelze srovnávat s Keewayem Zaharaou, ale nejen z pohledu kvality, ale ani z pohledu ceny. Ono totiž nějakou tu čínskou 125 s řekněme hodně pochybnou kvalitou lze sehnat za nějakých 25 000,- Kč, ale kvalitní čína za jakou třeba já osobně konkrétně keeway zaharu považuji stojí ve verzi 125 ccm 38 900,- Kč což je o 13 900,- Kč víc! Ta cena není navýšena jen tak pro nic za nic, ale stojí za tím kvalita zpracování, lepší materiály a určitá výstupní kontrola. S touto cenou je Zahara stále levnější než klasické značkové skútry typu Hondy, Yamahy apod., ale při tom dražší než no name skútry čínské produkce. Osobně bych se tak nebál například do Zahary, s kterou mám osobní zkušenost jít. Nelze se ale bavit o tom, že všechno čínské je dobré nebo naopak. Právě ten rozdíl v ceně i u skútrů čínské produkce dává znát co ne a nebo co jo. Osobně takový LONCIN nebo KEEWAY nepovažuju vůbec za špatné, ale ty mají jedno společné a to právě vyšší cenu oproti ostatním skútrů z čínské produkce.
Z osobních zkušeností i od ostatních majitelů čínských skútrů (viz. můj někdejší příspěvek v některém z mnoha vláken zde na fóru, které se problematice čínských skútrů věnují) jsou mezi majiteli čín jak ti co jsou spokojení, tak ty co spokojeni nejsou. Je tomu tak i proto, že narozdíl od značkových skútrů za něž tedy považuji jak keeway, tak třeba loncin je jejich spolehlivost diskutabilní, ale hlavně nestálá. Jeden skútr je dobrej, jeden je poruchovej, druhej je taky poruchovej, ale ten další je zase dobrej atd. Výstupní kontrola skoro nulová a pak záleží i na prodejcích zde v ČR. Onehdá jsem někde četl úplně super článek pána, který prodává čínské skútry (bohužel si už nevzpomenu na značku), který detailně popisoval co s každým skútrem před jeho prodejem dělá, aby byl zákazník spokojený a nevracel se s poruchou. Tohle, ale každý prodejce rozhodně nedělá a protože skútry dnes prodává kdejaký "internetový mág" tak to podle toho i vypadá.
Ten kdo hledá dopravní prostředek do krámu pro housky, na ryby a na jízdy kolem komína tak logicky hledá co nejlevnější skútr. Pokud nechce ojetý (což je taky kapitola sama o sobě, protože dovezených italů s 200 najetými km jsou plné bazary) určitě zabrousí i do segmentu čínských skútrů a tady platí, že buď bude mít šťastnou ruku a skútr BAGARADADS bude fungovat na výbornou a nebo tu šťastnou ruku mít taky nebude a skútr bude víc v servisu než doma. Pak má možnost si připlatit a pořídit si tzv. jistotu v podobě kvalitní čínské nebo klasické značky. (ano rozbít se může kde co, ale tady je ta jistota přeci jen větší). Sám jsem teď třeba řešil nákup auta, kdy jsem chtěl auto nové a levné. Protože navíc najedu ročně do 3000 km jinak jezdím na skútru nebo kole hledal jsem u těch nejlevnějších. ŠKodovku jsem si tak třeba kvůli ceně rozhodně nekoupil a i přes úsměvné pohledy si pořídil novou Dacii o níž mě přesvědčila nejen cena, servis u baráku (pro posměváčky doufám, že ho potřebovat nebudu), 5-ti letá záruka a vcelku kladné recenze. Naopak na skútru se můj roční nájezd pohybuje okolo 30 000 km a protože koukám i na obsah, tak čínské skútru mi zcela automaticky z této kategorie vypadli
a i kdyby ne a nějaký ten skútr o objemu 500 ccm tu byl přiznám se bez mučení nekoupil bych si ho. Rozhodně tak nejezdím na značkovém skútru, abych si mohl honit triko já mám značku a ty ne a upřímně to z 99% nikdo. Proto navážení do značek z důvodů snobismu považuju hodně za mimo mísu. Upřímně nadále budu podobné příspěvky korigovat a to i na druhé straně, protože pokud by někdo napsal, že ten kdo jezdí na číně není skútrař, ale socka, tak tu taky nemá co pohledávat. Fórum je o diskuzi a ne o napadání. A motorkář je ten, který to tak cítí a je při tom jedno jestli sedlá babetu, skútr nebo třeba Harley.
A úplně poslední bod k diskuzi, která poslední dobou doslova a do písmene hýbe celým fórem. Statistiky prodejů jsou k dispozici např. na portálu sdružední dovozců automobilů. Z nich mimo jiné zcela jasně vyplývá, že TOP značkou, která prodejům vévodí je Honda, následovaná Yamahou a pak Jonwayem. V součtu značek (čímž myslím Hondu, Yamahu, Suzuki, apod. si značky vedou lépe než čínské skútry) - tyto statistiky platí samozřejmě jen pro ČR, ale obdobné je to v celé EU. Takže pokud už se tu ať už strana jedna či strana druhá ohání statistikami, tak prosím přesnými.
Za mě všechno. Tak nějak si pořád myslím, že než řešit nesmrtelnost chrousta je lepsí jezdit
))