Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

22 črc 2010, 14:30

Dobrý den, jsem již měsíc také majitelem ,,Žlutého Sršně" (RHON LH50QT-C1) a jsem teď po seřízení motoru (neříkal bych odstranění závad)již s motorkou spokojen. Asi je pan ,,Balcin" neobeznámen se situací co znamená skútr v kravici.Sestavení těch pár částí svede s jedním šroubovákem a 2 klíči i malé dítě!! Celé sestavení se skládá z namontování předního kola,spojení řídítek,jejich sešroubování, přišroubování zrcátek,a nakonec zacvaknutí dvou konektorů a přišroubování předního krytu. Dětské kolo sestavit je složitější než tohle.Pak už jen dolít vychytanou náplň do baterie,nalít olej do nádobky, pozor udávaný obsah 1L není pravdivý , litr oleje se nevejde,nádržka přeteče,benzín do nádrže(pouze první naplnění nádrže se doporučuje přimíchat 1:50 , poté již jen čistý benzín a vyjede se. Prvních 250 km jsem najel s problémy,motor šel v nízkých otáčkách dobře, později škytal a střílel do výfuku jasná známka bohaté směsi-takže neseřízený karburátor, projevilo se to i na vysoké spotřebě kolem 4l/100km a malém tahu v kopci. Ve 250km jsem tedy podstoupil 1.garančí prohlídku kde karburátor seřídili, vše poštelovali, sami mi odstranili omezení a skútr teď běhá jak hodinky, běžná rychlost dlohodobě udržitelná 55-60 km/h po rovině či do mírného kopce.To že jsou špony a kovové piliny v převodovém oleji je naprosto normální u každého nového motoru!! Jakékoli značky!!Proto se garančka dělá a při ní se plánovitě olej mění. Obsah převodového oleje je napsán v příručce (110ml SAE 80W90), stačí si ji jen přečíst!To jen k poznámkám co jsem zde ještě četl u jiných příspěvků.
Pouštět se ,ale do výměny válečků ,přetryskování a podobně bez odborných znalostí ,je hazard, i zkušeným servismanům to zabere čas a několik pokusů, než je vše ok.
Jinak rád si zde vzájemně předám všechny zkušenosti s tímto skútrem.

Zdravím všechny,tak jsem na svém ,,Žlutém sršni" už najel skoro 800 km . Denně teď jezdím do práce ráno 25km a odpoledne 25km zpátky. Převážně v jezdím v obcích, kousek po R4 a kus po Praze.Jak jsem psal minule, tak počáteční problémy vyřešila 1 garančka v 250 km.Z místa se trochu pomaleji ,ale plynule, rozjíží do vyšší rychlosti.Stále však přetrvává malý problém při dosažení rychlosti 45km/h, tam se motor jakoby na 2-5 sekund přidusí , ale jakmile se dostanu na 48km/h tak vystřelí a svižně dotáhne až na 60-62 km/h. Po ubrání plynu tak na 1/2 se drží na 55km/h (na 3/4 = cca60km/h).Spotřeba se ustálila na 3,1-3,3 l/100km v tomto rozmezí tankuji každý druhý den.Na litr benzinu N95 ujede tedy 30km.Spotřeba je asi také vyší tím ,že s oblečením,helmou a taškou vážím 90Kg a motorku už nešetřím,ale ani ji zbytečně nevytáčim do vysokých otáček ani z kopce.Radary ve městě i GPS ukazují rychlost +-1km/h stejnou jako tachometr.Maximální dosažená rychlost byla 65km/h, ale je to zbytečné ho takto trápit déle.Cestovní rychlost 55-60 se udržuje dlouhodobě v pohodě.Co se týče brzd, tak zadní ze začátku moc nebrzdila, lépe začla brzdit až po ujetí 650km a několikerém poštelování matice na lanku.Pro razatnější brzdění používám obje brzdy současně a hlavně v městském provozu,brždění je pak dostačující.Nyní jsem si objednal novou svíčku NGK BP7HS (101,-kč včetně poštovného při platbě převodem, v Auto Kelly stojí jejich svíčka 119,-kč), kterou zde doporučuje ,,oldschool_dave" , který ji má prý odzkoušenou,tak uvidíme.Jo a ještě jednu věc chci poznamenat,je špatně vyřešeno místo na baterii,baterie je volná a klepe se,čímž se také zkracuje její životnost a klepání je i nepříjemné. Řešením, které jsem zvolil, bylo obložení baterie (dno a okolo) gumou.Již neklepe a otřesy ji již neničí.Odpérování skútru je nic moc, nerovný povrch hned cítíte.Jinak ti co pomlouvají ,že to je čínský šrot a podobně, tak ať si uvědomí ,kolik tento skútr stojí a že je nový.Kupoval jsem ho vědom si všech rizik a nelituji.10 let stará ojetina stojí stejně.Pokud bych chtěl něco pořádného tak si to koupim,ale splňuje přesně to co potřebuji.Je mi už přes 40 a tak už snad vím co chci.Plánuji opětovné poštelování karburace mechanikem.Jo a ten převodový olej je napsán v příručce, typ i množství. Skoro všechny ,i značkové skútry této kategorie se plní na 1-1,2 dcl né více.A ten šroub co si myslíte ,že je kontrolní je spíš dolévací.Navštívil jsem též přímo www stránky výrobce.
Pokud máte radu jak na ty cukance při 45km/h a nebo máte také svoje zkušenosti s tímto skútrem,tak si o tom velice rád přečtu. Je to tu diskuse o zkušenostech,příspěvky typu ,,čínu bych si nikdy nekoupil" tu nikoho nezajímají.
Naposledy upravil KYBLOS dne 04 říj 2013, 21:25, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

02 srp 2010, 18:48

No, já něvím, já vážím taky 90 kg a mám Yuki Arrow 250 a spotřebu mám dlouhodobě 2,83 l/100km a to jezdím kolem 100 km/h. Na 50cm3 se i zdá spotřeba velká... Ale přiznám se, že nevím, jak jezdáí ostatní 50. Jen to srovnávám s 250...
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 dub 2013, 00:55, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

02 srp 2010, 18:58

Spotřeba,,, jezdím od roku 2005 na Keeway focus 50 ccm a dlouhodobá spotřeba byla 2,93 l/100 km ,, letos už mám docela dost jízd s partnerkou po městě a vyšplhala se na 3.04 l/100 km,, což mě děsně se....re.
Mám najeto 14 459 km,, Má někdo na tomto stroji více?
Pokud máš 250 ccm ale máš tam stříkačku, tak je to jiná liga,,, my máme karburátor, navíc, tohle aby mělo koně se musí točit.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

09 srp 2010, 14:02

Tak jsem dnes udělal technickou údržbu po více než 5000 km. Záruka mi zkončila v únoru a na poslední garančce po 4000 km už jsem nebyl,tak jsem si řekl, že si všechno projdu sám. Jelikož jsem doteď neměl žádný problém, zaměřil jsem se postupně tak nějak na vše. Přátelé řeknu vám - bez chybičky. Žádná steřelá hadička, svíčka krásně vypálená, kontakty u elektriky bez problémů, takže jsem vyčistil vzduchový filtr, vyměnil převodový olej, promazal bovdeny, trochu skútřík oprášil a vzhůru na další cesty dokud se dá. Mě osobně zatím soudruzi z Číny mile překvapují.... 8)

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

09 srp 2010, 18:45

......ahoj taky přidám trošku do mlejna, ...........rok jezdím prakticky denně na rudým čínským dáblu jménem kingway koyot (dle tp rhon) do práce, do města a sem tam i mimo město. Ze začátku hrůza co se týče rychlosti atd., .....ještě, že máme internet :D ......, vyhozen doraz, poštelovaná směs a vida těch 55-60 km/h na rovině dáááá, ale nedejbože protivítr, malej kopec, rychlost klesá 40-45, variátor by to vyřešil, ale proč, raketa z toho nikdy nebude......skůtr parkován celoročně venku, jezdí prakticky za každého počasí, včetně zimy a mrazů a můžu říct, že se nestalo, aby nenastartoval, nedojel, neodjel, .....kvalita zpracování je dle mého názoru úměrná ceně, takže vzhledem k způsobu užití, se nedivím, že je vejfuck jak liška, kvalitní čínskej chrom v háji atd... za ten rok jsem najel kolem komína dle tacho 5800 km, spotřeba dle odhadu 2,4 - 2,5 L/100 kimoletrů :D , přesně jsem to nemřil jen někdy dle dotankování, tankuju cca po 100 kilákách, ........závady prasklá žárovka přední světlo zhruba ve 2500 km, doposud neopraveno (dvojitý světlomet) :D, vysypalo se přední ložisko v kole, oprava cca 330,- Kč (2 ks ložisek NSK, gufero, vazelína v tubě), mohl jsem tam dát ložiska za 30,-, taky by to jezdilo :D a dal jsem tam v 5000 km svíčku ngk, ani nevím proč ta stará byla docela dobrá, ale všichni tady o tom mluví, tak asi proto :D, ....čiliže docela spokojenost, ale protože mě to začalo bavit tak jsem přezbrojil na větší kubaturu, ale než ho dám dohromady, tak zůstanu věrnej číňánkovi :D

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

10 srp 2010, 20:00

Tak prestavba z Kymca K12 sport na Yuki probiha nasledovne - Z Kymca na Yuki - Vymena vidlice i s kolem (kotoucova brzda), vymena riditek, nasazovani motoru , zde nastal problem, nevejde se do ramu - je v jednom miste zuzeny...zkusim me ho roztahnout (cca 2cm) a uvidi se...Elektriku uz mam pripravenou tak pokud se povede nasadit motor bude snad vyhrano. Takhle to vypada jako prkotina, ale stravil jsem na tom hezkejch par hodin - musel jsem odplastovat oba skutry a z obou sundat kola a vyndat motory. A nemluvim jake bylo s...i s loziskama u vidlic. Navic jak jsem tu uz jednou rikal jsem zacatecnik a pokud neco nevim koukam na net. Vim ze to nebude nic ohromujiciho, ale pokud se to povede bude to o moc lepsi nez Yuki (lepsi motor,brzdy,kola) a na moje dojizdeni do prace (10 km) to bude stacit. Zaver je jasny az tohle dojede tak uz NIKDY! nechci cinu, na druhou stranu jsem rad, ze jsem se mohl jejim prostrednictvim dozvedet hodne veci o skutrech. Komu to jezdi tak jim zavidim a preju hodne najetych km.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

14 srp 2010, 15:03

Všechna čest, ale je potřeba si uvědomit, že pokud se s tím vyválíš a něco se Ti stane, nebo pokud bys nehodu způsobil a pojišťovna na to přijde, platíš všechno. Fakt je, že Yuki má rozdílnou kvalitu, někomu jezdí někdo s ní má problémy. A to mám 110kg :(

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

14 srp 2010, 22:15

To mi je jasny, ale stejne se to nepovede protoze bych musel natolik zasahahnout do ramu popr. do uchyceni motoru, ze by kola nebyla ve stope = rozrezat a do srotu - skoda, ted hold budu setrit na neco poradnejsiho

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

14 říj 2010, 12:41

Zatím žádnou zkušenost nemám.
Mám možnost koupit skůtr znen - je to 125ccm. Na padesátku se svýma 2m a 130 kg můžu zapomenout, tohle mne ve 40 km/hod vytáhlo do kopce a na rovince jsem jel 70kou. Otázkou je, jestli do toho jít, protože je to rok starý, najeto ca 3500 km, za 25.000 Kč. Co vy na to? Podle příspěvků mám spíš tendenci ještě šetřit, zvednout řidičák a jít od něčeho většího. Díky za jakékoli zprávy - klíďo mailem, ev. tady přes forum... :idea:

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

17 říj 2010, 01:30

Nejde to akosi pomaly na 125?... :shock:

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

17 říj 2010, 07:40

Pri tve vysce a vaze bych nesel pod 25KW a jestli chces vyhodit penize z okna, tak si kup Cinu. Nakonec je toho tu na toto tema popsano dost, takze staci jen cist a udelat si vlastni nazor :)

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

17 říj 2010, 11:19

Naprosty souhlas s Radym...125ccm je delany pro mladasy od 16let :) podle objemu maji i vykon :) rozsir si ridicak a kup si silnejsi ;)

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

18 říj 2010, 13:45

Ahoj, po čase jsem se přišel pochlubit, jak se vyvíjí stav čínského skútru King way - koyot. Pro připomenutí zde jsou mé první zkušenosti..
1) hejbou se tomu zrcátka a tudíž je musíte za jízdy neustále štelovat (což asi půjde utáhnout)
2) skříňka na doklady se během cesty otevírá
3) motor je tak slabej, že přesto že je určený pro dvě osoby, tak nevyjede větší kopec a tak spolujezdec musí po svých (nebo když se zapřu nohama, tak mě skútr nepřetlačí a nerozjede se)
4) zámky jsou tak fórový, že se s nima musíte kolikrát pěkně poprat, abyste je otevřeli..
5) když se mu nechce tak prostě nenastartuje..
6) rafička tachometru se tak klepe, že do toho musíte chvilku koukat, než zjistíte kolik jedete..
7) rafička množství paliva neukazuje správně ( cca 1/2 nádrže a rafička už leží)
8) nebrzdí zadní brzda
9) helma mi spadla cca z 50cm do štěrkopísku a ulomilo se jí sklo..
10) na městské dlažbě se ulomil vzadu kufr

K bodu 1: Zrcátka jako celek dotahuju, ale už těžko dotáhnout ty sklíčka zrcátek, který se tak klepou že jsou nejhlasitější část stroje..
K bodu 4: jsem rád, že vůbec jde strčit klíček do zapalování. On je totiž tak měkký, že když si sednete s klíčema v kapse, tak se přiohne. To ale zase prstama dáte dohromady. Horší je, že se nějak ohnuly ty plíšky v zapalování. U zadní skříňky nefunguje zámek vůbec. je naštěstí trvale zamklá.. Reklamaci neuznali.
k bodu 5: zjistil jsem že nestartuje když je pod 10°C. To je jistá nevýhoda na Vysočině. A když nastartuje a už nechcípne, tak mu trvá cca 10 min, než se zahřeje a do té doby absolutně netáhne..
K bodu 6: Rafička tachometru už mě nezajímá, protože podle radaru stejně ukazuje špatnou hodnotu. Palivová nádrž není na 6 litrů ale na cca 2,1l ale tahle jediná rafička kupodivu ukazuje správnou hodnotu. Jinak otáčkoměr ukazuje jen dvě hodnoty tu vlevo a tu vpravo.
Poslední dobou něco strašně skřípe při rozjíždění.
Další novinky jsou, že fungují jen dálková světla a že sem tam světla a blinkry nefungují vůbec. Taky když brzdím přední brzdou, tak se to celý tak klepe, že jsem se naučil brzdit obouma..
Na jaře pochopitelně nenastartoval.
Co bych doporučil všem: Nekupovat tyhle čínský šmejdy a asi vůbec nic z Číny, protože mám podezření, že nás chcou zabít. Je naprostý nesmysl, aby jsem měl smůlu na stroj, protože to jsou výrobky špatný jako celek. Stejně tak je nesmysl, aby jejich ostatní modely byly lepší, když je půlka dílů stejných..
Doporučení do Bruselu: šmahem zakázat tyto nebezpečné skútry dovážet do EU!!!!

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

18 říj 2010, 13:58

Hahaha, ta tohle se povedlo :lol: :lol: :lol:

Musím říct, že bod 3 mne extrémně pobavil :mrgreen:

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

18 říj 2010, 14:14

S tím že ho udržíš na místě když dáš plnej kotel mám ještě jeden pěknej příklad. Když položíš před přední kolo prkno a snažíš se ho přejet (bez rozjetí), tak světe div se kdo vyhrává?? ...prkno.. nepřejede ho.. V servisu řekli, že jsem koupil moc slabej stroj..
Jj každej se mě ptá v hospodě: "Co novýho tvůj kojot?" - jak se vždycky nasmějeme.. Můj šéf se tak smál, že se za břicho popadal. Přestal až když jsem chtěl přidat, abych si mohl koupit něco lepšího.. :)
Odeslat odpověď