Dobrý den, jsem již měsíc také majitelem ,,Žlutého Sršně" (RHON LH50QT-C1) a jsem teď po seřízení motoru (neříkal bych odstranění závad)již s motorkou spokojen. Asi je pan ,,Balcin" neobeznámen se situací co znamená skútr v kravici.Sestavení těch pár částí svede s jedním šroubovákem a 2 klíči i malé dítě!! Celé sestavení se skládá z namontování předního kola,spojení řídítek,jejich sešroubování, přišroubování zrcátek,a nakonec zacvaknutí dvou konektorů a přišroubování předního krytu. Dětské kolo sestavit je složitější než tohle.Pak už jen dolít vychytanou náplň do baterie,nalít olej do nádobky, pozor udávaný obsah 1L není pravdivý , litr oleje se nevejde,nádržka přeteče,benzín do nádrže(pouze první naplnění nádrže se doporučuje přimíchat 1:50 , poté již jen čistý benzín a vyjede se. Prvních 250 km jsem najel s problémy,motor šel v nízkých otáčkách dobře, později škytal a střílel do výfuku jasná známka bohaté směsi-takže neseřízený karburátor, projevilo se to i na vysoké spotřebě kolem 4l/100km a malém tahu v kopci. Ve 250km jsem tedy podstoupil 1.garančí prohlídku kde karburátor seřídili, vše poštelovali, sami mi odstranili omezení a skútr teď běhá jak hodinky, běžná rychlost dlohodobě udržitelná 55-60 km/h po rovině či do mírného kopce.To že jsou špony a kovové piliny v převodovém oleji je naprosto normální u každého nového motoru!! Jakékoli značky!!Proto se garančka dělá a při ní se plánovitě olej mění. Obsah převodového oleje je napsán v příručce (110ml SAE 80W90), stačí si ji jen přečíst!To jen k poznámkám co jsem zde ještě četl u jiných příspěvků.
Pouštět se ,ale do výměny válečků ,přetryskování a podobně bez odborných znalostí ,je hazard, i zkušeným servismanům to zabere čas a několik pokusů, než je vše ok.
Jinak rád si zde vzájemně předám všechny zkušenosti s tímto skútrem.
Zdravím všechny,tak jsem na svém ,,Žlutém sršni" už najel skoro 800 km . Denně teď jezdím do práce ráno 25km a odpoledne 25km zpátky. Převážně v jezdím v obcích, kousek po R4 a kus po Praze.Jak jsem psal minule, tak počáteční problémy vyřešila 1 garančka v 250 km.Z místa se trochu pomaleji ,ale plynule, rozjíží do vyšší rychlosti.Stále však přetrvává malý problém při dosažení rychlosti 45km/h, tam se motor jakoby na 2-5 sekund přidusí , ale jakmile se dostanu na 48km/h tak vystřelí a svižně dotáhne až na 60-62 km/h. Po ubrání plynu tak na 1/2 se drží na 55km/h (na 3/4 = cca60km/h).Spotřeba se ustálila na 3,1-3,3 l/100km v tomto rozmezí tankuji každý druhý den.Na litr benzinu N95 ujede tedy 30km.Spotřeba je asi také vyší tím ,že s oblečením,helmou a taškou vážím 90Kg a motorku už nešetřím,ale ani ji zbytečně nevytáčim do vysokých otáček ani z kopce.Radary ve městě i GPS ukazují rychlost +-1km/h stejnou jako tachometr.Maximální dosažená rychlost byla 65km/h, ale je to zbytečné ho takto trápit déle.Cestovní rychlost 55-60 se udržuje dlouhodobě v pohodě.Co se týče brzd, tak zadní ze začátku moc nebrzdila, lépe začla brzdit až po ujetí 650km a několikerém poštelování matice na lanku.Pro razatnější brzdění používám obje brzdy současně a hlavně v městském provozu,brždění je pak dostačující.Nyní jsem si objednal novou svíčku NGK BP7HS (101,-kč včetně poštovného při platbě převodem, v Auto Kelly stojí jejich svíčka 119,-kč), kterou zde doporučuje ,,oldschool_dave" , který ji má prý odzkoušenou,tak uvidíme.Jo a ještě jednu věc chci poznamenat,je špatně vyřešeno místo na baterii,baterie je volná a klepe se,čímž se také zkracuje její životnost a klepání je i nepříjemné. Řešením, které jsem zvolil, bylo obložení baterie (dno a okolo) gumou.Již neklepe a otřesy ji již neničí.Odpérování skútru je nic moc, nerovný povrch hned cítíte.Jinak ti co pomlouvají ,že to je čínský šrot a podobně, tak ať si uvědomí ,kolik tento skútr stojí a že je nový.Kupoval jsem ho vědom si všech rizik a nelituji.10 let stará ojetina stojí stejně.Pokud bych chtěl něco pořádného tak si to koupim,ale splňuje přesně to co potřebuji.Je mi už přes 40 a tak už snad vím co chci.Plánuji opětovné poštelování karburace mechanikem.Jo a ten převodový olej je napsán v příručce, typ i množství. Skoro všechny ,i značkové skútry této kategorie se plní na 1-1,2 dcl né více.A ten šroub co si myslíte ,že je kontrolní je spíš dolévací.Navštívil jsem též přímo www stránky výrobce.
Pokud máte radu jak na ty cukance při 45km/h a nebo máte také svoje zkušenosti s tímto skútrem,tak si o tom velice rád přečtu. Je to tu diskuse o zkušenostech,příspěvky typu ,,čínu bych si nikdy nekoupil" tu nikoho nezajímají.