Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

08 čer 2010, 15:39

Ludwigu ja nijak nezpochybnuji to co jsi napsal a jsem rad, ze jsi to nakonec napsal zde na forum. Jde jen o to, ze u spousty z nas, obzvlast u tech mladsich rocniku najdes zridka nekoho kdo je schopen takovych oprav a uprav aby to bylo ve stavu pojizdnem.
Nakonec doma mame take CPI 50, dcera ho dostala darem a tak s tim mam take nejake zkusenosti, nehlede ze obcas i neco opravim jinym. Dnes to CPI stoji v garazi a nikdo na nem nechce jezdit. Nastesti pojizdne je, ale nez to prodavat hluboko pod cenou, tak to radeji necham doma stat. Kazdopadne to ale muzu srovnavat se znackovymi skutry a ten rozdil je opravu uplne nekde jinde. Jinak z veci co jsi jmenoval jsem u 650 nemenil a u B400 jsem menil preventivne pouze remen a valecky po ujetych 24 000 km. Problem samozrejme muze nastat, kdyz nekdo koupi najakou znacku dovezenou z Italie a ta ma stoceny tachometr, coz u nas je dost casty jev.

Co se tyka te technologie v Cine, tak ver ze jen uplne jedno na cem oni delaji, rozhodne to ale nejsou stroje 21 stoleti. jejich snahou je vyrobit co nejlevnejsi vyrobek, ktery i za cenu nekvality bude prodejny predevsim v Cine. Vzhledem k tomu, ze cena je natolik nizka, tak to sem vozi ruzni "podnikavci" a pak to prodavaji za trojnasobnou cenu nez v Cine.
Delam primo v metalurgii pres 30 let a obcas se k nam dostane nejaka kopie naseho vyrobku z Ciny a na rozboru jen cumime z ceho to soudruzi v Cine vyrabeji a vubec se divime ze je to funkcni :D

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

08 čer 2010, 19:34

je pravdou, že letitý denodenní provoz na strojích babetta, kterých jsme sedlali v rodině hned několik můžu s klidnou hlavou říct, že je to nesmrtelný stroj + ND a udržba. snadná výměna všeho, hned k dostání a tisíc dalších výhod. a protože šla doba kupředu, babetty se vyměnily za čínské kentoye. Ani ve snu mě nenapadne toto srovnávat, je to prostě jinde. sice na pohled minulý režim spracováním a koncepcí, ale držák. což z praxe nelze o čínách říct.

nakonec zatím mám na hondě najeto od jara 4500km a jediným šáhnutím bylo hadrem :D Výměna oleje a servis s běžnými zásahy jinak vůbec nic. Dnes je mi tak trochu jasné že vzniká téma zkušenosti s číňany a zde se právě objevují dost často cifry od 1000km do 10 000km. pokud by toto téma bylo i u značkových skútrů věřím, že většina majitelů bude přemýšlet o svých referencích na 10 000, 30 000 apod. kilometrech. I já dnes nevím co bych psal po najetí 5000km. Co bych měl psát prostě to funguje a když už se v tom chci hrabat tak to vypucuju abych měl pocit, že jsem udělal maximum. po 4000km jsem chctěl vyčistit vzduchový filtr, občas jsou zde debaty že je to znát a že to je potřeba, ale bylo to opravdu otření hadrem, to je zároveň asi nejhlubší kouknutí do skútra a nejsložitějším nástrojem zatím šroubovák.

u těch jaw o to víc pokud chci opravdu jen používat, tak najaře otřít sedlo a vyrazit. Vystřídal jsem dvě babetty na každé najeto zhruba 12 000km a prodával jsem vždy jen abych koupil mladší a méně jetou. A pokaždé jsem říkal že by ještě vydržela. I ty ceny se dnes drží i když v řádech tisícovek ale není to žádný propadák. Podle mě nesmrtelný stroj.

A určitě to nepíši kvůli snaze o debaty, ale jen jako zkušenost. Rád se podělím až sám najedu 10tkm a víc

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

28 čer 2010, 22:30

Je pro mě trochu zvláštní, že negativní zkušenosti s čínskými skůtry mají zejména majitelé značkových strojů. Co se týká poruchovosti, bylo by zajímavé zhodnotit počet poruch na počet prodaných skůtrů. Na druhou stranu je jasné, že za třetinu peněz neočekávám stejné vlastnosti. Je se třeba taky trochu vyznat v čínských značkách, neboť není čína jako čína. Moje zkušenosti jsou zatím jen pozitivní, jak v ceně, tak dostupnosti ND, naštěstí jsem zatím nepotřeboval. A to že se značkové stroje neopravují, nad tím se můžu jen pousmát, než jsem koupil čínu, prošel jsem starší značkové stroje - max 5 let, a všechny potřebovaly investice cca 5 - 15000.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

29 čer 2010, 10:53

Jak píšeš,bobe. Jenže, málo který "značkový" skútrista si tohle přizná. Proto nevím, proč je tu na fóru mnoho různých dotazů a odkazů o rady na opravu a odstranění poruch i značkových skútrů....zvláštní, když se nekazí.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

29 čer 2010, 19:16

bob7373 píše:Je pro mě trochu zvláštní, že negativní zkušenosti s čínskými skůtry mají zejména majitelé značkových strojů.

No jestli to neni tim,že už se těch čínskejch střepů zbavili,že :mrgreen: :!: :?: :!: :?:

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

29 čer 2010, 19:31

Jarafi myslim ze vetsine z nas co timto prosli je to jasne a tem co to jasne neni dnes to bude za par mesicu :)
Celkem by mne ale zajimalo pri projiti inzerce, proc to nekdo prodava uz po ujeti par desitek kilometru a to i za polovicni cenu :mrgreen:

http://www.motoinzerce.cz/hledat.php?ke ... ni=vyrobad

Par prikladu:
Nová po první garančce, čtyřtakt, perfektně zajetá. Prodávám z důvodu své váhy, přecházím na větší výkon.. najeto 700km

Prodám tento nový skůtr, více info rád sdělím. najeto 2km

Jako nový. Nutno vidět. Pořizovací cena 25.500 Kč najeto 3500 prodej za 14.500,-

Velmi pěkný, málo jetý a udržovaný skůtr. Důvod prodeje přechod na silnější.

R. v. 2008/6mesic. Najeto 1700 km jako novy, pridavny kufr pridam helmu. Duvod prodeje stehovani a nevyuziji.

Nový skůtr lehká zavada je to yiben není tu kolonka na yiben

atd.....

Takze kdyz uz se rozhodnete pro cinu, tak si projdete inzerci. Nakoupite za polovinu a jeste je to vetsinou v zaruce.
Naposledy upravil KYBLOS dne 04 říj 2013, 21:22, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

29 čer 2010, 20:42

No a to se vyplatí ! A už je to aspoň zajetý ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

29 čer 2010, 22:32

No je to mazec.... já taky prodával s tři a půl tisícema :lol: a o deset levněji...
Ale, že najedou jenom dva kilometry..to je fakt dívný ne... :!: :?: :idea: :twisted:
To je asi cena za novýho počítam tak 19000,- když to střílej za 16 s 2km..
A s tim Rhonem se teďka nějak roztrh pytel.. To vidim snad všude.. a pořád jen v té žluté barvě...
Mimochodem soused na chatě si to koupil taky,ale co je hustý,tak on je invalida a má tam uprostřed dvě přídavná kolečka...to jsem čuměl jak sviň :shock: ....teď na tom jezdí z rodinou na výlety...on na scootíku a malé děti a žena na kolech... K tomuhle myslim,že mu to bude sloužit dobře...A hlavně je strašně šikovnej a cokoliv si spraví...takže jemu to bude šlapat dobře.

To jsem se trošku seknul :shock: prej za 19000,- kč--- Prdlajs...drahý jak nevim co.... to je... :? :roll: :evil: http://www.super-skutry.cz/modely
Derbina v akci stála asi před půl rokem 36000,- kč... Hádejte co bych si vybral :P

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

30 čer 2010, 16:32

Jen bych rad doplnil ze vetsina tech Rhonu a dalsich jsou vyhry atd. Neni to tak davno co v AutoKelly meli akci a slo vyhrat skutra, takze vcelku chapu slevu 3 000 pri 2 km kdyz porizovci hodnota byla 0 :wink:

Chlapi ja porad nevidim duvod proc se toho sveho Cinana zbavovat. Mam 2500km koupil jsem za 13 000, nasledny tunning (variator, pruzinky, CDI a remen) mne vyslo i s praci na 3 500,- Takze ve vysledku mam za 16 500,- skutr kterych neni mnoho nikdo by to ani nekradl a na denni jizdu 10km z Malesic na Budejovickou rano a odpoledne z5 a v patek na cestu z Prahy do Benesova ve 2 je uplne idealni, i nejaky ten vylet vzdy o vikendu dame :twisted:

Jako nejvetsi vyhodu povazuji to ze nesmrdi ,nekouri, a je tichoslapek oproti 2taktu

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

30 čer 2010, 16:38

Neprodávej. Je přeci na každým, co si vybere, co se mu líbí a s čím je spokojený nebo na co má. Pokud je majitel spokojený, tak není co řešit. Žádnej skůtr (nebo jiný stroj) není bezporuchový a bezúdržbový.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

01 črc 2010, 20:23

Myslím, že závěr tohoto článku vystihuje situaci: http://www.motorkari.cz/motodatabaze/zk ... 16259.html

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

06 črc 2010, 11:09

Toho RHONAdostavaji myslim majitele motosalonu jako darky proto to prodavaji tak lacino,znama na neho taky ceka az prijde at ho muze koupit,proto jich jezdi po silnicich plna pr.....
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 14:09, celkově upraveno 1

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

08 črc 2010, 14:05

Tak abych to upřesnil na správnou míru, pokud jste v období od ... do ... nakoupil náhradní díly v autokelly myslím za více jak 150 000,- kč dostal jste ho zdarma, pak stačilo po prvním skútru nakoupit za dalších myslím 20 000,-kč a dostal jste dalšího. Takže žádný dárky majitelům motosalonu, to bychom tu byly jako v deníku AHA, nebo BLESK taky samá kachna a pomluva. Takže v rámci benefitu. Koupil jsem ho od známýho za 8 000,-kč.Za 15 000,- je to dost a za tu cenu 33900,- se asi zbláznily to je neprodejný.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

08 črc 2010, 14:56

Vitas píše:me je samozrejme jedno, kdo na cem jezdi, jen me prijde, ze lepsi jeta znacka za stejny prachy jako nova cina. :wink:

Podle hesla "Vyměním ojetýho pionýra za neojerou pionýrku. Značka zajedu si sám".

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

09 črc 2010, 08:43

Ahoj Vsem
Jsem tu kratce, ovsem toto forum sleduji jiz nejakou dobu. Jezdil jsem na skutru Yuki 50 ccm 2T r.v. 2002 (bohuzel minuly cas). Chci se tedy s Vami podelit o svoji zkusenost. Skutr byl z nejake exekuce a "valel" se nekolik let v garazi. Chteli jsme ho probrat k zivotu, bohuzel nechtel chytit (casta "zavada" po delsim stani). Nakonec se nam to povedlo - ani nevim jak, proste jsme vse dotahli, dolili, pretesnili atd. Startovani melo jednu malou nevyhodu a to sice ze pri nakopavani jsem musel podrzet/priskrtit hadici od sani - pak skutru ochotne naskocil. Bylo vyhrano a zacal jsem jezdti (do te doby jsem na "motorce" nejezdil krom fichtla, takze to pro mne byl svatek). Nezminil jsem ze skutr mel najeto pouhych 169 km cemuz bych i veril. Precetl jsem si tedy jak ho zajizdet a zacal jsem na nem jezdit do prace (30 km tam i zpet). Obcas jizda ve dvou k vode asi 5 km. Moc me to bavil, rozhodne vic nez jezdeni jak vy rikate "plechovkou". I spotreba krasna. Jednoho dne jdu z prace a mam strach abych nezmokl, nasedam na skutra a odjizdim dom. Asi 1.5 km pred cilem v skutru neco zarachta a zacinka a spadne vykon, po chvili (cca 100m) se opet dostane do otacek. Rikam si asi o nic nejde a snad mi neco "cinklo" do motoru (sterk). Premyslim nad tim a bleskove zastavuju u krajnice - mel jsem strach aby s nim neco nebylo. Uz pri najizdeni ke krajnici ovsem skutr chcipl a nenakopnul jsem ho - vic jak km tlaceni :(. Doma jsme ho rozebrali, diagnoza byla temer "smrtici" - prasknul pistni krouzek a pist byl nahore popraskany a totalne spaleny + valec i pist poskrabany . Cekal nas vybrus a novy pist (Yamaha nebo Suzuki) i s krouzkama (1600) vse jsme namontovali zpet. Pod hlavou chybelo tesneni, ktere jsme tam dodali. Prisla chvile napeti. Skutr nastartoval "pouhym zavadenim" o nakopavacku - slava. Pri praci jsme pili pivo, takze projizdka neprichazela v uvahu - ujeli jsme pouze asi 200m po ulici, a dalsi "zavada" neco v nem chrasti.
Rozebrali jsme ho a "vyplachli" motor - vse ok nic tam neni. Zahrkali jsme s vyfukem a tam toho bylo :) - udajne se tam mohl dostat onen praskly krouzek, nevim nikdy jsem motorky/skutry nerozebiral. Bohuzel je vyfuk svareny a neda se rozdelat, namontovali jsme ho i s motorem zpet, s tim ze to zajedeme a pak vyfuk rozrizneme/svarime a vycistime. Sel jsem se tedy projet (30km/h) asi 1 km od domu kovovy zvuk a rana...skutr dojel cekalo me tlaceni...Rozdelali jsme to a na pistu od zhora az dolu dve ryhy asi 2mm hluboke, samozrejme valec take poskrabany. Byl se na to podivat mechanik od Yuki a rikal, ze vse jsme namontovali spravne (sam nas pri oprave kontroloval) a ze si to nedokaze vysvetlit. Po zkoumeni jsme ve spodu motoru nasli diru, kterou se da prostrcit soubovak (ne rukojet :D). Skutr tedy pujde do vecnych lovist - dle nas ani mechanika uz se oprava nevyplati. Tot me zkusenosti s Yuki, jeste jsem zapomel napsat, ze jsem na nem najel rovnych 500 km. Timto nechci zadnym zpusobem hanit tyto skutry, jen z osobni zkusenosti uz bych si asi podobny nepordil (Tem co to jezdi zavidim). Bylo na nem hezke svezeni, ale kratke. Od skutru me to neodradil, naopak premyslim pristi rok o Suzuki burgman 400
Odeslat odpověď