Ahoj Vsem
Jsem tu kratce, ovsem toto forum sleduji jiz nejakou dobu. Jezdil jsem na skutru Yuki 50 ccm 2T r.v. 2002 (bohuzel minuly cas). Chci se tedy s Vami podelit o svoji zkusenost. Skutr byl z nejake exekuce a "valel" se nekolik let v garazi. Chteli jsme ho probrat k zivotu, bohuzel nechtel chytit (casta "zavada" po delsim stani). Nakonec se nam to povedlo - ani nevim jak, proste jsme vse dotahli, dolili, pretesnili atd. Startovani melo jednu malou nevyhodu a to sice ze pri nakopavani jsem musel podrzet/priskrtit hadici od sani - pak skutru ochotne naskocil. Bylo vyhrano a zacal jsem jezdti (do te doby jsem na "motorce" nejezdil krom fichtla, takze to pro mne byl svatek). Nezminil jsem ze skutr mel najeto pouhych 169 km cemuz bych i veril. Precetl jsem si tedy jak ho zajizdet a zacal jsem na nem jezdit do prace (30 km tam i zpet). Obcas jizda ve dvou k vode asi 5 km. Moc me to bavil, rozhodne vic nez jezdeni jak vy rikate "plechovkou". I spotreba krasna. Jednoho dne jdu z prace a mam strach abych nezmokl, nasedam na skutra a odjizdim dom. Asi 1.5 km pred cilem v skutru neco zarachta a zacinka a spadne vykon, po chvili (cca 100m) se opet dostane do otacek. Rikam si asi o nic nejde a snad mi neco "cinklo" do motoru (sterk). Premyslim nad tim a bleskove zastavuju u krajnice - mel jsem strach aby s nim neco nebylo. Uz pri najizdeni ke krajnici ovsem skutr chcipl a nenakopnul jsem ho - vic jak km tlaceni
. Doma jsme ho rozebrali, diagnoza byla temer "smrtici" - prasknul pistni krouzek a pist byl nahore popraskany a totalne spaleny + valec i pist poskrabany . Cekal nas vybrus a novy pist (Yamaha nebo Suzuki) i s krouzkama (1600) vse jsme namontovali zpet. Pod hlavou chybelo tesneni, ktere jsme tam dodali. Prisla chvile napeti. Skutr nastartoval "pouhym zavadenim" o nakopavacku - slava. Pri praci jsme pili pivo, takze projizdka neprichazela v uvahu - ujeli jsme pouze asi 200m po ulici, a dalsi "zavada" neco v nem chrasti.
Rozebrali jsme ho a "vyplachli" motor - vse ok nic tam neni. Zahrkali jsme s vyfukem a tam toho bylo
- udajne se tam mohl dostat onen praskly krouzek, nevim nikdy jsem motorky/skutry nerozebiral. Bohuzel je vyfuk svareny a neda se rozdelat, namontovali jsme ho i s motorem zpet, s tim ze to zajedeme a pak vyfuk rozrizneme/svarime a vycistime. Sel jsem se tedy projet (30km/h) asi 1 km od domu kovovy zvuk a rana...skutr dojel cekalo me tlaceni...Rozdelali jsme to a na pistu od zhora az dolu dve ryhy asi 2mm hluboke, samozrejme valec take poskrabany. Byl se na to podivat mechanik od Yuki a rikal, ze vse jsme namontovali spravne (sam nas pri oprave kontroloval) a ze si to nedokaze vysvetlit. Po zkoumeni jsme ve spodu motoru nasli diru, kterou se da prostrcit soubovak (ne rukojet
). Skutr tedy pujde do vecnych lovist - dle nas ani mechanika uz se oprava nevyplati. Tot me zkusenosti s Yuki, jeste jsem zapomel napsat, ze jsem na nem najel rovnych 500 km. Timto nechci zadnym zpusobem hanit tyto skutry, jen z osobni zkusenosti uz bych si asi podobny nepordil (Tem co to jezdi zavidim). Bylo na nem hezke svezeni, ale kratke. Od skutru me to neodradil, naopak premyslim pristi rok o Suzuki burgman 400