Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod balcin » 16 kvě 2010, 23:15

Z Teplic to neni zas takova hruza to zvladnes.No a me je 50 mojemu batuzkovi je taky 50 a pis si ze ani ty a ani ja tam dedecky delat nebudem.Tam se sejde takova vekova kategorie ze nakonec zjistis ze jsi tam nejmladsi. :D Tak prijed a niceho se neboj.Ale to uz jsme OT tak odpoved napis do vlakna Skutrsnura,nebo nas nekdo zrusi. :wink:
Uživatelský avatar
balcin

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 592
Registrován: 27 úno 2010, 01:21
Bydliště: Přerov
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 250 i, HONDA Lead 100

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Winterwolf » 26 kvě 2010, 20:03

Dobry vecer , tak jsme byl dnes na garancce po 1000km a trosku mne zarazilo ze mi byl meneny olej v prevodech coz mi prijde trochu brzy :shock: (nekde jsem cetl ze je to skoro bezudrzbove cca po 2letech se meni olej) rad bych se zeptal majitelu novych cinskych skutru jak jsou na tom s intervaly garancnich prohlidek :?:

Taky mate kazdych 1000km :idea:

Diky Lukas
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod foky » 26 kvě 2010, 20:15

I mě měnili olej v převodech po 1000km. Je to totiž kilometráž kdy si "sednou". Já mám interval servisu 5000km.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Winterwolf » 27 kvě 2010, 09:01

no mne se spis nezda ze jsem byl na garancce po 300km a delali to stejne a pri 1000 take a co mi rekl technik tak pri 2000,3000,4000 a 5000 to stejne pak konci zaruka :roll:
Proto by mne zajimalo jestli to tak mate vsichni u tech cinanku respektive jak casto menite olej pokud uz nejezdite na garancky :?: Diky
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod ohka » 27 kvě 2010, 13:22

TomRaptor: co řešíš, já jela v r. 2007 na skútr šňůru na Kentoyce z Plumlova jedna cesta skoro 250km a to jsem v té době byla o něco starší než Ty. Přijeď a uvidíš. :lol:
Tady je pár fotek aby jste věděli, že i na malém skútru se dají jezdit velké akce :P :lol: :lol:
http://fotoalba.cz/alba/ohka1/1074061
Zastavte svět, chci vystoupit !
mobil: 608 804 300 , 608 465 787
Uživatelský avatar
ohka

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Albrechtičky
Skútr / moto: MBK Skyliner 250

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Myschan » 27 kvě 2010, 20:01

Ohka, máš můj obdiv a úctu :wink:
Lepší pozdě, nežli vůbec.
Uživatelský avatar
Myschan

1000+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 1187
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Sh 150 (2022)

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod TomRaptor » 28 kvě 2010, 22:04

Tak jsem se byl dneska projet... pořád prší a prší achjóóó :roll: Hledám chvilky mezi přeháňkama :D
Mám najeto 2.650 km zatím vše OK, průměrná spotřeba (a dost jezdíme ve dvou) je 2,6 l/100 km - dal jsem lepší gumy - Heidenau a jsou SUPER :idea: Vyšly na 1.400,- Kč včetně přezutí a na nic jsem ani nemáknul :P a že se kluci v servisu nadřeli - třmen dolů, výfuk i držák dolů - docela pakárna :shock: a předek dělali dva - pořád něco padalo - no mazec :lol: :shock: :lol: Já bych na tom asi zestárnul o 10 let :P
Ježdění je teď mnohem klidnější (necítím každou sirku na silnici) a líp to sedí.
Dneska jsem zkusil "sprint" :D - lehnul jsem si za ten štítek nad přístrojema :lol: a ono to jede po rovině skoro 80 km/h :shock:, ale jakmile si zase sednu, tak to padne na 70 km/h - to jsem ale brzda :!: :!: :!: Zatím spokojenost.
Takže v sobotu (29.5.) výlet i s batůžkem a převýšením skoro 500 metrů z Teplic na Cínovec, pak Děčín, Ústí a zpět celkem 165 km. Nyní mám 2.810 km - zatím vše OK - jo - spotřeba klesla pod 2,5 l/100 km :P
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Ludwig » 07 čer 2010, 17:10

Tak místo mlácení porázdné slámy přidávám stručné a věcné zkušenosti.
Skůtr Keeway Flash 50 koupený 9.6.2009 na každodenní dojíždění do práce 7Km v Brně. V této chvíli najeto 5031Km, cena 20 650. K tomu odblokovací koleno výfuku 600Kč, tryska 60Kč, válečky do variátoru 244Kč, litr oleje 200Kč. V motorkách se vrtám od dvanácti tak jsem ani nepočítal z nějakou zárukou a servisem. Záhy se projevila první závada, netěsnící okruh sytiče v karburátoru(bohatá směs při volnoběhu a deceleraci). Vyřešeno odstraněním aretace šoupátka aut.sytiče. Nyní dosedá až na sedlo a těsní jak vzduch tak benzin, sytič i karburace OK. Již z výroby obrovská vůle v krku řízení, seřízeno. Dále mne trápily vlažné rozjezdy které se zahřátím spojky ještě zhoršovaly a nízké otáčky v kopci. Vyřešila to kontrastní pružina HEBO černá 180 Kč a spojkové pružinky
Malosi 480 Kč(sada). Dále jsem odlehčil a znovu vyvážil vrtáním a pilováním těžké čínské spojkové pakny. Klesání rozjezdových otáček vlivem tepla do jisté míry zůstalo. Rozjezdy OK. Chlazení varioprostoru jsem zajistil odvrtáním řady otvorů na vstupu i výstupu(originál není), vstup vzduchu opatřen mikrofiltrem. Zatím používám původní díly variátor i spojku, není to ideální ale nemám chuť zatím vyhazovat to, co celkem funguje. Další slabina byla zadní pružina pérování bez tlumiče. V létě 09 výměna za nastavitelné odpružení s kapalinovým tlumičem RMS 990Kč. V zimě jsem vyměnil původní řemen (3800Km bez známek opotřebení) za Kevlar Hebo 550Kč. Čínský variátor zase trochu ožil ale není to to pravé zvlášť po montáži staršího laděného výfuku Arrow a doladění karburace.(1600Kč na Aukru) Výkonové spekrum se posunulo do vyšších otáček až k omezovači a sladění s původním variátorem je více obtížné (válečky 3,5g +podložky pro otvírání varia).
Další závada nastala rozpadením fajky a ztrátou odrušovacího odporu. Dojel jsem a koupil novou gumovou fajku RMS 60Kč. Včera jsem objevil první praskliny na jinak celkem kvalitních a houževnatých plastech kolem háčku před koleny. Při svých 185 a dlouhých končetinách jsem si to způsobil sám narážením koleny. Rozdělám, slepím vypodložím, zkontroluju vůli v krku řízení a jedu dál. Zatím jsem ani jednou netlačil a v práci jsem vždy včas i v dopranvní špičce. Jak bude 10 000 Km zase napíšu. Jinak jezdím vždy pokud není sůl napoosledy 31.12.09 letos poprvé 22.2.10. Oblečení mám nepromok korduru Germas které jsem si koupil k nové Suzuki ale nedalo se v tom pro příšerné vedro jezdit. Na skůtra do města je to ideál. Od začátku mi bylo jasné co kupuju a že bude nutná péče a laborování stejně jak na pionýru nabo nějaké Jawě. Pokud by mne někdo sejmul klidně půjdu třeba do Globusu a koupím dalšího. S pozdravem Luděk Brno
Uživatelský avatar
Ludwig

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 109
Registrován: 05 čer 2010, 11:43
Skútr / moto: Keeway Flash
Tuning / úpravy: Arrow výfuk,kit 70,nový var,kontr. Malosi žlutá,odlehčené pakny spojky tvrdé pružiny

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Jimmy » 07 čer 2010, 18:34

Když to tak čtu, tak si říkám, že ten popis je přesně to proč jsem se loni rozhodl pro značku místo Číny. Když si to člověk přečte, tak z původního čínského skútra zbylo z mírnou nadsázkou rám, plasty a víceméně motor.

Koupil jsem si svého Runnera jen o pár dnů dříve (18.5.2009), do práce jezdím 8 km po Plzni a mám najeto cca 5500 km. Jezdil jsem do půlky prosince a pak zas od půlky března (a 2x v únoru :) ). Za ten rok a 5500 km jsem řešil odblokování motoru - vyndání restrikčního kroužku z variátoru (práce na 5 minut), špatný kontakt u čidla rychlosti cca 2x 30 minut na rozebrání plastů v rámci záruky, hřebík v gumě a asi 15 minut přidání bočního stojánku. Na jaře jsem pak vzal izolepu a přelepil asi 3/4 vstupu vzduchu k chladiči, aby motor v té zimě nebyl podchlazený a spotřeba spadla o 0,5l zpět na letní hodnoty. A to bylo vše, jinak jsem lil pouze olej a benzín a jezdil. Nářadí které jsem já vzal do ruky bylo nůžky na izolepu a klíč 10 při instalaci stojánku. Zkráceně poměr doby jízda/servis odpovídal běžnému novému autu, tedy minimum servisu při bezproblémovém ježdění. Na druhou stranu za cenu toho Runnera by ty Keewayje byly tři.

Tedy nechť si každý vybere dle svého gusta. Mě vydrželo nadšení z hrabání se ve skútru asi 2-3 měsíce a pak jsem si řekl, že tudy cesta pro mě nevede ;)
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 dub 2013, 00:52, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Rady » 07 čer 2010, 18:53

Myslim, ze kdyz si tohle precte clovek co uvazuje o cine, tak snad bude mit jasno.
Jen bych te chtel Ludwigu poprosit, abys nesrovnaval tyhle cinske skutry s pionyry. Ty jednak byly delany v letech 1970 a dodnes na ne sezenes nahradni dily.
Take u pionyra nebyl problem v pripade nutnosti zajit do mototechny a koupit orig. dil. Jeste dnes bezmala 40 let po zahajeni vyroby nahradni dily neni problem sehnat.
Na tomhle pionyru typ 21 sport jsem zacinal a ve dvou s vybavou pro stanovani objel celou tehdy CSSR. A kdybys vedle mne postavil tuhle 21 a sebelepsi cinu, tak rozhodne si vyberu toho pincka, kde dily pouzite byly vyrabeny firmami co znaji znaceni materialu a dodrzuji technologicke postupy :)

edit: jeste takova mala poznamka, to co jsi napsal by meli davat ke kazdemu navodu u techto skutru :)
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod ohka » 07 čer 2010, 21:50

Já se už raději nebudu k tomuto tématu vyjadřovat, protože si na mazlíka nemohu stěžovat. Bylo sice nutno ze začátku nějaké ty mouchy vychytat, ale jinak...musím 3x zaklepat...asi jsem opravdu kápla na bezva kus...Nebo, že by to bylo tou láskou k němu? :oops:

g.man píše:Ohka, máš můj obdiv a úctu :wink:

Víš, co na tom bylo nejlepší, že jsem to vše ze začátku brala jako hec. Prostě jsem chtěla zjistit jestli to moje Kentoyka zvládne. A zvládla :mrgreen:
Zastavte svět, chci vystoupit !
mobil: 608 804 300 , 608 465 787
Uživatelský avatar
ohka

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Albrechtičky
Skútr / moto: MBK Skyliner 250

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod banjo » 07 čer 2010, 23:03

Je velmi praděpodobné, že po špatných zkušenostech s čínskými skútry si dalšího už nekoupíte. Já jsem se minulý týden vrátil na svém číňanu z Chorvatska. Ujeto 2500Km a jediná závada byl chybějící šroub krytu od výfuku. Samozřejmě do oprav věnuji nějaké prostředky. A proč by ne když mám na číňanu ujeto 73000Km.
Uživatelský avatar
banjo

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 124
Registrován: 19 črc 2007, 12:57

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Ludwig » 08 čer 2010, 14:13

Pánové JIMMY a RADY.Téma je Čínské skůtry - vlastní zkušenosti. Toho jsem se držel aniž bych ctěl obhajovat technologickou zdatnost tohoto čínského mamutího koncernu. K tomu prvnímu: absolutně souhlasím že jde o rozhodnutí mezi levným číňanem a třikrát dražším evropanem a to je na každém. Jinak z původního stroje toho rozhodně zbylo víc, to není mírná ale hodně velká nadsázka. Variátor a spojku mění řada majitelů i tzv. značkových skůtrů u mne stále původní. Skutečné funkční závady (aut sytič 0,-Kč,fajka 60,-Kč). Ano občas se v tom pohrabu ale s tím jsem počítal,umím to a rozumím tomu.
K tomu druhému pánovi: začínám být v šedinách a ono skvělé zásobování Mototechny za soudruha si také dobře pamatuju. Já bych si to zas tak neidealizoval i když ta v Hradišti na náměstí byla fakt dobrá a bylo tam téměř vše. Také si moc dobře pamatuju technologické vybavení výroby v oné době. Obávám se, že čínští soudruzi nakoupili špičkové technologie 21 století a takové věci jako taje metalurgie, přesného lití kovů, kování, tváření kovů za studena, obrábění včetně onoho značení materiálů mají již v malíčku. Protože i já znám dobře útroby naší chlouby poloviny minulého století počínaje zmiňovanou Jawou 21 konče 500 OHC, nebyl bych si s výběrem stroje hluboké minulosti nebo současnosti zas tak jistý jako ty.
Příště se vyjádřím pouze k tématu po ujetí dalších 5 000 Km.
Uživatelský avatar
Ludwig

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 109
Registrován: 05 čer 2010, 11:43
Skútr / moto: Keeway Flash
Tuning / úpravy: Arrow výfuk,kit 70,nový var,kontr. Malosi žlutá,odlehčené pakny spojky tvrdé pružiny

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod satanachist » 08 čer 2010, 14:15

Banjo, to radši nikomu neříkej, stejně ti nebudou věřit. :wink:
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod starpor » 08 čer 2010, 15:23

Byl jsem s Banjem na výletě v Chorvatsku a minulý týden jsme se vrátili.Já byl také na Číně kam zahrnují nekteří Syma 250 a též bez problému.Je pravda že mám nově udělané sedlo s gelem ale i to, že jsem po nemoci hnusně nabral na váze a navíc jsem měl věci které jsem nepotřeboval a tak skutr dostal zabrat.Benjo na sebe neprozradil, že jsme cestu domu jeli na jeden zátah a bohužel v dešti.Nepromoky to jistily a tak nemělo cenu nikde stavět mimo benzínku. Spotřeba obou skutrů nepřesáhla tři litry na sto.Sym měl 2,8 litru a Viktor tankoval stejně.Sym má najeto ale teprve 12 500 km.
Starpor - Lada
Uživatelský avatar
starpor

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 08 zář 2008, 22:30
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Skútr / moto: SYM 250 GTSi
Tuning / úpravy: Givi,plexi

PředchozíDalší

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků