Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

Re: zajíždění

04 čer 2011, 17:49

Návod na uplně perfektní zajetí asi nikdy existovat nebude, ono totiž záleží i na okolnostech krajiny. :? A to se nebudeme bavit o tom, že do toho zasahuje i náhodná kvalita součástek.
Např. já to mám od garáže k hlavní silnici cca 300m a z toho tak 250m do docela prudkého kopce, je sice pravda, že za studena se tomu při zajíždění nemá dávat kotel (částečně eliminuji 10min.na volnoběh před garáží), ale když ten kopec chci vyjet musím z počátku naplno a pak na 2/3 plynu.
Tlačit to k silnici nebudu 8)
Ono totiž když budete mít kolem sebe rovinku, tak je to o ničem jiném.
Jinak za jízdy, též častom měním plyn, ve městě je to v pohodě, ale horší je to po dlouhé nudné rovince, tam mu cca200m naložím a pak uberu na pul plynu a po 1km se to opakuje. Do kopců jezdím taky sřídavě 100-200m na bomby a pak na 2/3 plynu. Z kopce to nenechám dlouho bez plynu, ale klidně to rozjedu na maximálku i přes 70km/h (8500ot.) a pak to nechám zpomalovat motorem na cca 50km/h a zase přidám.
Řekl bych, že by se měli během jízdy prostřídat všechny faktory, 1/3, pul, 2,3, plnej plyn a brždění motorem, dle mého názoru dlouhodobá jízda (např. 10km po rovině) i byť na 2/3 nebo pul plynu motoru při zajíždění škodí.
Též při zajíždění dělám tzv. odpočinkové pauzy, z počátku (prvních 100km) tak po 5-7km jízdy, později (100-500km) postupně 10-15km a ke konci (500-2000km) zajíždění až po 20-35km, občas s nějakou vyjímkou, poslední jízda cca 38km v kuse.
S výsledkem jsem zatím spokojen, restrikce na jednom ze skůtrů jsem odstranil při necelých 500km, dnes je na něm 890km a na 50-2t je živej a po rovince až max.65-70km/h. (GPS asi 62km/h). Druhý skůtr teprve čeká první garance, ma 460km s restricemi, které půdou pryč :P

Re: zajíždění

05 čer 2011, 13:20

chci se zeptat jak je to s teplotou a výkonem po zajetí ....... je teplota nižší a výkon vyžší ? nebo jak to je s chodem motoru atd ..... mám najeto 5km a nevím co mám čekat třeba na 100km nebo na 500km ..... myslím tím čekat od motoru ...

Re: zajíždění

05 čer 2011, 15:58

S teplotou ti moc nenapovím, to jsem nějak detailně nesledoval, ono u u nižších kubatůr se to dá změřit maximalně bezkontaktně (laserem) a to jsem nezkoušel, jen vím, že do prvních 150-200km bude po zastavení cítit smrad, jak se vypaluje zvenčí motor, nátěr výfuku a přírubové spoje. Mám zkušenost s tím, že pokud za každý den najedeš jen krátkou trasu do 5km, motor se tím neohřeje na provozní teplotu, což to není dobré a vypalovat součásti se budou také délé. Pokud však ujedeš za den delší vzdálenost např.20-25km i byť se zastávkama po 5-7km, tak dle mého soudu si motor dřív začne sedat a bude se pohybovat v konstatnějších provozních teplotách a vypalování všech součástí bude trvat kratší dobu (nebude už smrdět :P )
Co se týče výkonu, ten by při správném zajíždění měl jít po 500km jen mírně nahoru, myslím že dostačující je když zůstane stejný, pokud však klesne, něco je špatně, stačí se ozvat mechanikovi a on na to přijde při garanční prohlídce...

PS: Je to jen má zkušenost, nedělej si z toho hned závěr, vyslechni i ostatní, třeba mají i jinou zkušenost... 8)

Re: zajíždění

29 čer 2011, 06:09

dík moc.. to jsem potřeboval vědět .. je fakt že včera jsem zdolal prvních zhruba 30km ... byl rozpálenej celej motor .. až u karteru u kola .... po cca 3min pauze jsem to znovu nahodil a motor šel o poznání lépe do otáček ..... a když byl zase celej horkej nepoznal jsem klesání výkonu .. takže můžu s jistotou říct že výkon po zajetí půjde nahoru... už ted je to cejtit jak je motor "ochotnější" .. a to má +-30km

Re: zajíždění

29 čer 2011, 06:39

Já nechal motor tak hodinu blafat na volnoběh...najel jsem tak 5 km....a pak jsem ho vzal rovnou na závody....na seriofku jede pěkně...rovina 80 z kopečka 92...dle GPS. ;-)

Re: zajíždění

29 čer 2011, 09:10

Si myslim, ze je nejlepsi na par nadrzi primazavat primo do nadrze, nechat ho pul hodky blafat na volnobeh a pak s nim normalne jezdit, jen ho nenechavat dlouho na plnej knedlik, prvnich 100 - 200km radsi vubec. Po 500km se da rict, ze je zajetej a chod motoru se obvykle kolem 1000km jeste zlepsi... Asi neni od veci obcas udelat prestavku, ale nevypinal bych pri tom motor, pac pak se nechladi a teplota stoupne.
Chce to stridat jizdni rezimy z moc to neresit... Jinak nechavat restrikce minimalne na varci je blbost, pac nez jsem je v 500km odstranil, tak na varci byl uprostredka vyjetej zlabek. No stejne jsem daval sportovani tak je to fuk, ale delat restrikce takovymhle zpusobem, za to by meli strilet.

Re: zajíždění

29 čer 2011, 10:51

Nejlepsi zajizdeni je podle mne, casto stridat jizdni rezim, prvnich cca 500km to nevytacet do maxima (cca do 1/2 otackoveho spektra) a nenechavat zahrivat na volnobeh. Pri volnobehu nemusi byt uplne optimalni tlak oleje a na urcite casti, se ho nemusi dostavat dost. Ja zajizdel presne jak pisu a za 90t km, si motor nevzeme ani kapku oleje a jen seveli. Pro stouraly, nejaky olej si asi vezme, ale na merce to neni meritelne. Od vymeny k vymene, neni treba dolivat.
Naposledy upravil janon dne 23 črc 2011, 11:47, celkově upraveno 1

Re: zajíždění

22 črc 2011, 19:23

zajíždení není vůbec o číslech jak tady rozepisujete 100 km, 50 km a tak. jet prostě rozumě a nedávat mu pořád plnej plyn, malinko rozjet a držet rychlost, mam válec malossi 70 sport a mam ho po výbrusu , zajíždel jsme ho tak 500 km 800 km a pak už ho nešetřil ted mam najeto tak 3000 a vše oka:) a dával jsem víc oleje mam odměrku stage 6 a tam jsou poměry protože si dělám mix... při zajíždění jsem dával 1:33 a ted jedu normálka klasik a1:50

Re: zajíždění

22 črc 2011, 19:36

taky malossi sport .... míchání 1:33 mám najeto +- 400km a už od 100km to stavím na zadní ... jezdím skoro až k maxomálce ... prudký kopce na plnej plyn .. a vše ok ... válec bude krásnej ... lepší zajetí si ani nemohl přát .... vím že se válci má dávat až po 500Km ale čím dřív si nato válec začne zvykat tím líp ... a ten můj není ani přidřenej prostě nic ... asi to bude tím že jsem při montáži srazil kroužkům i kanálkům hrany a lépe se to maže ...

Re: zajíždění

23 črc 2011, 11:51

hruzamil5 píše:...asi to bude tím že jsem při montáži srazil kroužkům i kanálkům hrany a lépe se to maže ...


Tim to zcela urcite bude... :mrgreen:

Ikdyby jste zajeli motor jako prasatka, tak po 3000t nepoznate vubec nic.

Re: zajíždění

04 zář 2011, 09:43

dal sem si 72 kit a choval sem se k nemu jak prase od zacatku a jede furt v pohode, jediny co sem hlidal je olej ale jinak nic a mam tam uz asi 700km a je to v pohode
Odeslat odpověď