Návod na uplně perfektní zajetí asi nikdy existovat nebude, ono totiž záleží i na okolnostech krajiny. A to se nebudeme bavit o tom, že do toho zasahuje i náhodná kvalita součástek.
Např. já to mám od garáže k hlavní silnici cca 300m a z toho tak 250m do docela prudkého kopce, je sice pravda, že za studena se tomu při zajíždění nemá dávat kotel (částečně eliminuji 10min.na volnoběh před garáží), ale když ten kopec chci vyjet musím z počátku naplno a pak na 2/3 plynu.
Tlačit to k silnici nebudu
Ono totiž když budete mít kolem sebe rovinku, tak je to o ničem jiném.
Jinak za jízdy, též častom měním plyn, ve městě je to v pohodě, ale horší je to po dlouhé nudné rovince, tam mu cca200m naložím a pak uberu na pul plynu a po 1km se to opakuje. Do kopců jezdím taky sřídavě 100-200m na bomby a pak na 2/3 plynu. Z kopce to nenechám dlouho bez plynu, ale klidně to rozjedu na maximálku i přes 70km/h (8500ot.) a pak to nechám zpomalovat motorem na cca 50km/h a zase přidám.
Řekl bych, že by se měli během jízdy prostřídat všechny faktory, 1/3, pul, 2,3, plnej plyn a brždění motorem, dle mého názoru dlouhodobá jízda (např. 10km po rovině) i byť na 2/3 nebo pul plynu motoru při zajíždění škodí.
Též při zajíždění dělám tzv. odpočinkové pauzy, z počátku (prvních 100km) tak po 5-7km jízdy, později (100-500km) postupně 10-15km a ke konci (500-2000km) zajíždění až po 20-35km, občas s nějakou vyjímkou, poslední jízda cca 38km v kuse.
S výsledkem jsem zatím spokojen, restrikce na jednom ze skůtrů jsem odstranil při necelých 500km, dnes je na něm 890km a na 50-2t je živej a po rovince až max.65-70km/h. (GPS asi 62km/h). Druhý skůtr teprve čeká první garance, ma 460km s restricemi, které půdou pryč