2 Dexter : Tvůj Runner má na půl plynu 7000ot/min, na plný plyn 8500ot/min a zablokovaný při 55 km/h skoro 10 000ot/min. Po odblokování bude točit nad 9000ot/min až při rychlosti nad 90km/h, takže točit ho skoro 10 000ot/min při zajíždění rozhodně není dobré a zakazuje to i uživatelský manuál. Výrobce požaduje při zajíždění dosahovat maximálně 80% maximální rychlosti, tedy 40km/h, tj. rychlosti od které už zablokovaný variátor nemůže měnit převodový poměr a tím začínají otáčky narůstat nad běžné otáčky které se používají po odblokování. Zkus tedy zatím pokud to půjde nad 40km/h nejezdit. Někdy to sice nejde, autobus supící 2 m za zadkem donutí člověka zrychlit, ale 50km/h by při zajíždění nemělo být běžné.
Když jsem si loni koupil stejný skútr jako máš ty, tak jsem každý den po cestě z práce dělal malé výlety 30-50km rychlostí šneka 30-40km/h a za 3 týdny jsem měl najeto 800 km, kdy už jsem to nevydržel a nechal skútra odblokovat. Pak ale stejně trvalo ještě několik set km než se skútr úplně zajel a maximální rychlost se zvedla o 10 km/h nad stav hned po odblokování (tj. z běžně dosahovaných 75km na 85km). Doporučuji stejný postup.
PS: Při 17km/h se odpojí spojka, takže až ti při zajíždění bude už bzučet i v hlavě, tak dostatečně dlouhé a prudké kopce se dají sjíždět na volnoběh a to dokonce rychleji
Jen pak pod kopcem rozhodně nepřidávej plyn dokud rychlost neklesne pod 30km/h, spojka a motor by ti mohly nafackovat.