Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
09 kvě 2009, 21:14
Lidičky co se stane když dojedu na kopec, vypnu motor a sjedu ho bez motoru. Když nad tím přemýšlím tak bych to měl normálně sjet ale radši se zeptám.
10 kvě 2009, 05:48
Já mám v návodu,že se to nesmí,hrozí prý zadření motoru..pokud ho vypneš na kopci a pak se tepr rozjedeš tak si myslím že se nic nestane.Ale proč to dělat?Chceš ušetři deci benzínu za 2.50?
10 kvě 2009, 08:33
zadření hrozí akorát u dvoutaktu, protože jde do motoru málo směsi a tudíž nemaže dostatečně... u čtyřtaktu to je ůplně jedno, protože ten maže tlakově... zubové čerpadlo je hnané od kliky a tudíž závislé na otáčkách... Ale ptal si se asi na něco jiného... Buď mužeš na kopci téměř zastavit, vypnout motor a sjet bez motoru, nebo můžeš zpomalit na takovou rychlost, aby rozepla spojka a sjet na volnoběh (hlavně přidej plyn až když budeš skoro zase stát)... Nebo prostě jen za jízdy otočíš klíčkem a brzdíš motorem (ale to bych moc asi nedelal, motorem prochází směs, která se nespálí a ta jde potom do výfuku, kde máš zřejmě nějakou formu katalyzátoru a ten by to nemusel snést)... Takže si myslim, že nejlepší je jet úplně normálně a vykašlat se na nějaký šetření PH... Když pojedeš na čtvrt plynu, tak ti to stejně nic nesežere a aspoň se to bude dobře chladit:)
10 kvě 2009, 09:39
Stoupo uniká mi smysl toho co máš v plánu. K čemu je to dobré?
10 kvě 2009, 09:43
K hovnu. akorát se dostat do průseru, neboť s vypnutým motorem se opravdu dobře reaguje např. na nedání přednosti plechovky z vedlejší silnice apod. Lidi, zkuste používat při jízdě mozek
10 kvě 2009, 09:52
no ono s 2,5kw tezko zareagujes... takze to je stejne burt...
10 kvě 2009, 09:56
No hovoří z vás chlapi nezkušenost, tak doufám, že ty hrátky přežijete. vono někdy je to o milimetry a solidní 2T dokáže celkem vystřelit.
10 kvě 2009, 10:10
to bys byl fakt brzda provozu a na každým kopci nebezpečnej.jediná možnost by byla,a divím se,že to výrobci v rozvojových zemých kde se šetří nevyrábí , volnoběžka jako u trabanta .stejně je brzdnej efekt 2t motoru zanedbatelnej.Zkus to pořešit
a dej vědět
10 kvě 2009, 10:36
Proč to dělat? Tak na to odpovím- Zajíždím a jezdím vzdálenosti 40km a dávám si pazu tak 5min v půlce. No a jsem z Vysočiny takže místo té pauzi sjet kopeček to víte kluci tady jsou kopečky 3km a víc takže že by mě pochladl motor aniž bych se zdržoval.
A jak to myslím to jsem napsal hned na začátku. Dojedu na kopec chcípnu to a odrazím se motor neběží dole zastavím nakopnu a jedu.
Mám 4takt
10 kvě 2009, 11:25
to kiwi: mame oba ctyrtakty, takze zadny vystreleni se fakt nekona... A nikde jsem nenapsal, ze to tak delam, ale principielne to je mozne...
11 kvě 2009, 07:20
stoupa1980: Lidičky co se stane když dojedu na kopec, vypnu motor a sjedu ho bez motoru. Když nad tím přemýšlím tak bych to měl normálně sjet ale radši se zeptám.
No v tomhle případě se nestane vůbec nic. Sjedeš kopec, ale nechápu v čem ti to jako pomůže. To jako děláš každý kopec, který má ty třeba 3km dolů? No mě by to nebavilo pořád: Sem na kopci, zastavit a chcípnout, sjel sem dolů, zastavit a nastartovat a pořád dokola
To u 2T a když je motor v chodu se při delší jízdě dolů z kopce má občas přidat plyn, aby se to promazávalo no. Při vypnutém motoru ani u 2T žádný zadření nehrozí.
11 kvě 2009, 07:49
Čumím co se tady řeší, co se v některých kedlubnách urodí, to fakt nemá chybu.
11 kvě 2009, 09:17
Hlavně až pojedeš z kopce třeba 60km/hod bez motoru tak aby jsi nemusel zastavovat tak nastartuj a trosku pridej plyn at chytne spojka (at usetris cas). Myslim, ze se budes hodne divit kolik stoji plasty, zrcatko na tveho skutra
Radej zastav a dej si na kopci cigaro a dojed v pohode. PEACE
11 kvě 2009, 12:26
Stejně se musí za jízdy svítit a předpokládám že při jízdě bez motoru se baterka nedobíjí, takže mi to připadá jako zbytečné ždímání baterky.