Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
25 lis 2013, 18:35
ahoj, měl bych na vás dotaz.
víceméně z ničeho nic mi začal neosek před cca 14 dny zlobit. Netáhne a působí jakoby uvadle. Dřív jsem vzal za plyn a rozjel se jako střela, teď se mu prostě nechce, přitom cítím, že by klidně mohl. Když přijde větší kopec, tak nejede skoro vůbec. Minulý týden jsem musel dojet do práce na sytič, jakmile jsem ho vypnul, začal se dusit, až by chcípnul.
Vyčistil jsem tedy vzduchový filtr, vyměnil svíčku a rozebral a vyčistil karburátor, resp. trysky. Válečky měněny na jaře.
Trochu se to zlepšilo, ale furt to není ono.
Tak už nevím co s tím. nebo že by to bylo tou zimou?
díky za rady, tom.
27 lis 2013, 19:03
Ahoj
Nevím jestli ti dobře poradím...
Nemohla by to dělat slabá kontrastní pružina ?
27 lis 2013, 19:11
podle mě ta ztráta výkonu je od motoru. prostě to nejede tak dobře, jak před tím. jede to a najednou to přidá nebo se to začne jakoby dusit, ne a ne jet, pomůže až když přidám sytič.
27 lis 2013, 19:51
Nevím no :/
Skontroloval bych komplet zapalovací soustavu, pak palivovou a pak se komplet mrknul na ten variátor...
27 lis 2013, 20:36
jo, zapalování to mě nenapadlo. vyměnil jsem jen svíčku.
nemám s tím žádnou zkušenost, co a kde bych měl zkontrolovat?
díky tom.
27 lis 2013, 22:00
Tak v technice se nevyznám,
Může být vadná fajfa svíčky nebo CDi...
Určitě poradí někdo odbornější
27 lis 2013, 22:12
šámot píše:podle mě ta ztráta výkonu je od motoru. prostě to nejede tak dobře, jak před tím. jede to a najednou to přidá nebo se to začne jakoby dusit, ne a ne jet, pomůže až když přidám sytič.
Držel bych se ty palivový soustavy a začal už od nádrže..tedy sítko..podtlakový ventil a pak znovu ke karbecu ještě jednou znova rozebrat a pořádně vyčistit..zkontroloval bych i gumovou přírubu mezi karbecem a motorem jestli v ní neni trhlina..podle toho co píšeš to neni v elektro a ani varec bych netypoval,ale zkotrolovat ho můžeš.
28 lis 2013, 10:22
to šamot: To samý jsem s neosem prožil před dvěma lety, prakticky den ze dne ztratil výkon při rozjezdu a do kopce, po rovince svých 70 udělal celkem bez problému. Variátor do kopce nepustil motor do vyšších otáček a dusil ho, při rozjezdu na přidání plynu reagoval motor se zpožděním a s krátkodobým poklesem výkonu při zrychlování. Nejsem kutil a tak neos putoval po servisech, kde v něm postupně vyměnili úplně všechno - pružinu, řemen, válečky ... Pokud došlo k nějaké změně, po ujetí cca 50 km se neos vrátil do svého líného režimu. Nakonec až ve třetím servisu došli k závěru, že variátor je v pořádku, ale chyba je ve ztrátě výkonu motoru v nízkých otáčkách (najeto 20 tisíc). Místo generálky jsem ho nechal překitovat na 70 ccm a je po problému vyjet kopec, tam, kde jel 20 jede 55. Problém se zpožděním přetrval, ale když s tím počítám, tak díky vyššímu výkonu to ani nevadí. Po rovince se teď rozjede i na 85, výraznější zvýšení spotřeby jsem nezaznamenal, ale se studeným motorem starter nehne (s najetými kilometry se to zlepšuje a možná jednou bude i startovat ...). Celková cena všech oprav cca 8 tisíc. Tak třeba Ti něco z toho pomůže v diagnostice ....
02 pro 2013, 11:42
zajímavé, moc děkuji.
teď mám najeto 20 25 0km, což by odpovídalo tvému popisu, ale zároveň píšeš, že ta ztráta při zrychlování je tam pořád. tak nevím.
02 pro 2013, 15:29
Neřekl bych, že je to ztráta výkonu při rozjezdu, ale prodleva. Popíšu : přidám plyn - motor jde vteřinu do otáček, pak se cca na vteřinu zvyšování otáček zastaví a pak už normálně zrychluje. Před překitováním se mu do otáček vůbec nechtělo a dusil se ... jakmile se rozjel (na rovině), jel jak urvaný ....
02 pro 2013, 21:52
šámot: Podle toho, co popisuješ, že se to začne dusit a pomůže, když zapneš sytič, tak to může bejt buď zahnojenej karbec (ten píšeš, že jsi čistil, tak doufám, že pořádně), nebo to může někde přisávat falešnej vzduch a pak to jede na chudou směs - zapnutím sytiše směs obohatíš, proto se to zlepší. Zaměřil bch se na přírubu karbecu, nebo netěsnost mezi přírubou a karbecem, pak netěsnosti mezi karbecem a airboxem, případně samotnej airbox netěsnící, nebo pak gufero pod váriem, nebo pod zapalkem - tam to může taky přisávat. Pak mě ještě napadaj klapky, ale podle těch příznaků se spíš přikláním k bordelu v karbecu, nebo přisávání falešnýho vzduchu.
03 pro 2013, 08:21
díky moc, jak to bude možné zkusím to prověřit.
20 dub 2014, 11:08
Ahojte, chtěl bych Vás poprosit o radu. Vlastním dva neosy jeden je 50 a druhej je 100, na tu stovku nemám papíry jen na 50ku. A má otázka je dal by se předělat ten 100 motor na konstrukci z 50ky? jde mi o číslo na rámu. Děkuji Vám za odpovědi
20 dub 2014, 11:34
Máš papíry na osobák B ? Jestli jo tak je to jedno.
20 dub 2014, 11:50
papíry mám, ale s tím to asi nesouvisí , tak jednoduše nemám velký technický průkaz na neos 100 jenom na tu 50, a stou když jsem byl na technické tak kontrolovali jenom číslo rámu motor ne. Jd e mi o to že ten stovkovej motor dám na rám padesátky a nepotřebuji shánět technyčák velký na tu 100 a 50stkovej motor střelím.