Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod BJS » 11 čer 2013, 12:07

Jak už jsem psal v jiném tématu, stal jsem se čerstvým vlastníkem olítané Yamahy MBK Booster NG (r.v. 2002, podle tacha nalítané necelé 4 tisíce). Včera jsem se byl poprvé pořádně projet a nejsem si jistý, jestli má takovou maximálku, jak by měla mít. Dle přechozího majitele je otevřená (bez restrikcí) a všechno originál série (žádný tuning).
Starty jsou O.K., do kopce i mojí vahou (cca 95 kg) udrží 50 km/h (tacho), ale po rovině nevytáhnu víc než necelých 65 (dle tacha) a z mírného dlouhého kopce necelých 70.
Je to tak v pořádku (a já toho chci od chudinky padesátky moc) anebo mám něco podniknout (vyčistit karbec, filtr, výfuk?). Ještě bych teda mohl zhubnout, ale to mi radit nemusíte ... :lol:
Tunit zatím nic nechci, to až přes zimu.
Ex: MBK Booster 50NG 3.600 km, Piaggio Fly 125ie 3V 21.500 km, Piaggio X10 125 15.000 km
Uživatelský avatar
BJS

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 28 kvě 2013, 12:16
Bydliště: Nový Jičín
Skútr / moto: Vespa GTS 125 Blue Energia

Re : Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod Vargas » 11 čer 2013, 23:22

Ahoj.
Gratuluji ke skůtříku :wink:
Tak začal bych třeba svíčkou (jakou má barvu) popřípadě vyčistit ten karbec / nastavení volnoběhu... pak filtr vyměnit popřípadě vyčistit, dále bych se mrknul do variátoru na řemen, válečky, pružinky, vyměnit atd...
Dále bych zkontroloval správně dohuštěné pneumatiky... to ve výsledku má také vliv na jízdu :wink:
Prostě bych to celé prolezl aby to bylo v cajku :)
Jednou sám vidět je lepší, než stokrát slyšet....
------
Řekni mi a já zapomenu.
Ukaž mi a já si zapamatuji.
Nech mne to dělat, a já pochopím...
-----------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Vargas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 371
Registrován: 26 bře 2011, 12:17
Bydliště: Čáslav, okres Kutná Hora, Středočeský kraj
Skútr / moto: zatím bez skútra
Tuning / úpravy: bez tuningu

Re : Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod BJS » 12 čer 2013, 07:37

Ahoj, díky za rady, jak bude chvilka času, postupně to prolezu. Dneska první cesta do práce na skútříku - paráda, šlape pěkně, pořád mně překvapuje, jak se drží v kopci. Kupodivu tacho je docela přesné, když jsem tam měl 50, radar u cesty ukazoval 51 (ještě jsem čučel do zrcátek, jestli nezměřil nějaké auto za mnou :D ).
Prolezu to teda celé jak jsi říkal - pořád mám pocit, že 70 km/h by to mělo dát, jen najít, co tomu brání.
Ex: MBK Booster 50NG 3.600 km, Piaggio Fly 125ie 3V 21.500 km, Piaggio X10 125 15.000 km
Uživatelský avatar
BJS

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 28 kvě 2013, 12:16
Bydliště: Nový Jičín
Skútr / moto: Vespa GTS 125 Blue Energia

Re: Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod sinistre » 12 čer 2013, 09:05

Zkus zkontrolovat ty gumy podle doporučeného tlaku. Minulý týden jsem se s tím natrápil a přitom taková blbost - udělá to fakt hodně na maximálce.
Jinak k tacho...nevím co je lepší, ale mě se víc líbí, když mi to ukazuje 70 a jedu 60 :D:D
Uživatelský avatar
sinistre

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 409
Registrován: 08 zář 2012, 21:40
Skútr / moto: Cagiva City 50
Tuning / úpravy: multivar

Re: Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod Hasmann » 12 čer 2013, 10:13

BJS pokud ti to drží krásně při tvé váze (nic proti) tak vysokou rychlost, pak to může být lehčíma válečkama. Původní majitel si to možná nastavil válečkama na odpich a kopečky a o maximálku mu nešlo. Zkus dát trošku těžší válečky a tvrdší kontrastku. Sice nebudeš na křižovatce "gumovat", ale protáhne se ti maximálka. Je to o preferencích a válečky máš za tři stovky a kontrastku za dvě, takže za zkoušku to stojí. Pokud to má pravdivé km, tak řemen by měl ještě posloužit,ale je to 11 let, taky už nemusí být bůhví jaký. :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod BJS » 14 čer 2013, 08:26

Tak jsem najel dalších cca 50 km a asi to bude tak, jak píše Hasmann. Když mám totiž na rovince tak třičtrvtě plynu (možná o něco víc, blbě se to odhaduje), je na tachu něco málo přes 60 km/h. Když pak přidám na plný knedlík, zvednou se otáčky (je to slyšet), ale rychlost ne (tacho se ani nehne). Takže asi začnu od řemene a válečků, spíš teda pořídím s novým řemenem i Multivar, ať do toho nemusím lézt dvakrát. Mimochodem má cenu uvažovat i o jiném varci než je všeobecně chválený multivar?
Jo, tlaky v gumách jsem kontroloval a mám o desetinku víc než je v manuálu - 1,6 vpředu a 1,8 vzadu.
Ex: MBK Booster 50NG 3.600 km, Piaggio Fly 125ie 3V 21.500 km, Piaggio X10 125 15.000 km
Uživatelský avatar
BJS

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 28 kvě 2013, 12:16
Bydliště: Nový Jičín
Skútr / moto: Vespa GTS 125 Blue Energia

Re: Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod Hasmann » 29 čer 2013, 16:43

Nemusis kupovat hned novy varec,misto varce za dva a vice tisic tam dej do origo Puliky (Dr. Pulley) a uvidis ten rozdil. Nezapomen na kontrastku,bude vymekla a nevytlaci remenici a tim i remen na maximalni obvod. :wink: Remen samo ze novy.
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod TUNER » 30 čer 2013, 20:06

2 roky jsem závodil s variátorem Motoforce a za ty peníze předváděl výborné výkony. Vybíral jsem i dle grafu z brzdy,kde se mi nejvíce zamlouvala jeho křivka.... ;-)

http://www.scootland.cz/img/pages/scoot ... ovnani.jpg
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod BJS » 10 črc 2013, 13:31

Tak jsem zkoumal, co jsou ty Puliky zač a docela se mi to zamlouvá - asi to zkusím. Pokud bych šel do těch Puliku, je potřeba měnit i spojkové pružinky? A co váha - pokud jsou origo válečky 6,5 g, mám použít Puliky 6 g, 5,5 g nebo stejných 6,5 g? Nějaké názory jsem našel, ale docela se to různí....
Ex: MBK Booster 50NG 3.600 km, Piaggio Fly 125ie 3V 21.500 km, Piaggio X10 125 15.000 km
Uživatelský avatar
BJS

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 28 kvě 2013, 12:16
Bydliště: Nový Jičín
Skútr / moto: Vespa GTS 125 Blue Energia

Re: Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod fapeko » 10 črc 2013, 13:45

No nic proti ,ale pokud budeš přibírat na své váze tak ti nepomůže žádný multvivar a budeš muset přejít na vyší kubatůru :D Divím se ti, že jsi vzal takový malý obsah , ty padesátky tak jsou dobré pro mladé začatečniky co se učí teprve řídit , nebo jako přibližovadlo do obchodu,hospody , atd. :lol:
Gilera Nexus 500i.e r.v.2007,M-72 r.v.1952,JAWA 350/360 stavba choper,ČZ 125T,ČZ150C,
JAWA 250/353
fapeko

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 103
Registrován: 30 dub 2012, 22:53
Bydliště: Hlučín
Skútr / moto: Gilera Nexus 500i.e r.v.2007,

Re: Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod BJS » 10 črc 2013, 14:40

No, já bych teda přibírat nechtěl, spíš naopak, ale zatím se nedaří... :?
Důvody pro padesátku byly (v neseřazeném pořadí):
- finance (pořízení i provoz)
- na čemkoliv dvoustopém se teprve učím
- původně jsem chtěl jen sranda přibližovadlo, ale jak jsem zjistil, přes léto je i na těch 20 km do práce padesátka skútr lepší než auto nebo bus (časově auto 20 min, skútr 30 min, bus 30-40min, ale na skútru mi není horko :D )

Mně o to zas tak nejde -pokud to se mnou nepojede víc jak 60, no tak holt nepojede no. Koupil jsem to na zkoušku, jestli se mi ježdění na skútru bude líbit, no a ono se mi líbí, tak pomalounku polehounku zkusím skútříka vylepšovat (žádný velký tunynk, jen drobnosti). No a už je mi je jasné, že při tom budu šetřit na 125 :lol: Mám na to tři roky, pak si padesátku přebere dcera (teda jestli si udělá papíry).
Ex: MBK Booster 50NG 3.600 km, Piaggio Fly 125ie 3V 21.500 km, Piaggio X10 125 15.000 km
Uživatelský avatar
BJS

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 28 kvě 2013, 12:16
Bydliště: Nový Jičín
Skútr / moto: Vespa GTS 125 Blue Energia

Re: Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod marikano » 20 črc 2013, 19:13

Tak mě jezdil Booster lehce přes sedmdesát. Dejme tomu když byla správná konstelace hvězd, vítr v zádech a rovina tak se na těch 75 dostal. Pak nějak začal ztrácet do kopce sílu hlavně když jsem musel v kopci zpomalit tak se mu nechtělo. Nechal jsem si dát nový válec 70cc od malossi a větší karbec k tomu ještě otevřený vzduchový filtr protože ten originál airbox to nezvládal ani když se do něj udělali otvory navíc. No a pak to neskutečně lítalo.
Ovšem konec není happyend ale horor protože přišlo zadření a teď jsem v ri*i.
marikano

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 20 črc 2013, 18:58
Skútr / moto: MBK Booster
Tuning / úpravy: 70cc malossi

Re: Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod BJS » 12 srp 2013, 13:21

Zatím jsem teda neudělal na Boostříku nic, ale dostal jsem zajímavou informaci - když jsem se ptal jednoho dlouholetého opraváře Babet, jestli je normální, že se mi přes sání vrací směs do airboxu (a to dost - tak, že přes už asi trochu zteřelou těsnicí gumu sem tam kápne na kryt řemenu), říkal, že by podezříval netěsné pístní kroužky. Může na tom něco být? Pokud ano, tak by i tam mohlo trochu výkonu utíkat, ne?
Ex: MBK Booster 50NG 3.600 km, Piaggio Fly 125ie 3V 21.500 km, Piaggio X10 125 15.000 km
Uživatelský avatar
BJS

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 28 kvě 2013, 12:16
Bydliště: Nový Jičín
Skútr / moto: Vespa GTS 125 Blue Energia

Re: Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod TUNER » 12 srp 2013, 13:40

Napřed se koukni jestli ti těsní klapky....
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Yamaha MBK Booster NG 50ccm - jak by to asi mělo jet?

Příspěvekod jhamos » 01 kvě 2018, 21:35

Ahoj,stal sem se majitelem skůtru YAMAHA MBK CW 50RS a nemam manuál a ani sem ho nenašel nikde ke stažení. Nemá prosím někdo uložený nebo nějaký info kde stáhnout? Díky

-- 02 kvě 2018, 10:36 --

Ještě by mě také zajímalo,jaký olej do benzínu,abych neudělal nějakou hloupost....
jhamos

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 01 kvě 2018, 21:28
Skútr / moto: Yamaha


Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků