Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
07 led 2015, 20:04
Nevi nekdo kolik by mela byt destrukcni sterbina mezi pistem v horni uvrati a hlavou valce ?
07 led 2015, 21:21
Proboha, co to je? To slyším poprvé. To je fakt technický výraz - destrukční štěrbina?
07 led 2015, 22:04
Vynontuj svicku misto ni strc do otvoru cinovej dratek a otoc klikou pres horni uvrat. Zmer plochu cinu a ktera bude plocha. Tu zmeris a to me zajima kolik ma byt.
07 led 2015, 22:34
Tak tedy přiznávám, že jsem úplný vůl. Co to je "změř plochu cínu a která bude plochá"? Sakra, drogy jsem dnes ještě nebral. Že by to bylo tím?
07 led 2015, 22:39
Tato otazka sa doma neriesi to vyroesil uz vyrobca, ak ta zaujima kompresny pomer, daj piest do hornej uvrate srriekacku napln po vrch olejom zvysok do hlavy a zistia objem pri kompresii das do pomeru ked je piest v dolnej uvrati, vyde ti kompresny pomer ten by sa mal pohybovat o 8,5-11
07 led 2015, 22:41
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=147277&fid=65 , není to ke tvému stroji, ale jako vodítko snad poslouží. Jinak odkazů je víc. A pozor. Není to "destrukční štěrbina", ale "
antidetonační štěrbina".
07 led 2015, 23:42
Psal jsem to rychle. Tak si to mozna spatne pochopil s tim cinem. Ja mam tu sterbinu 0,7. Ale asi budu muset napsat do stage6. Potrebuju zjistit jakou zvolit tloustku tesneni pro nejlepsi vykon. Dik za odkaz a sory za chyby.
08 led 2015, 07:01
Napsals to dobře, modří přečtou a vědí, nedej se znejistět, ale měl bys to hodit do konkrétního tématu k danému typu, či to přesněji specifikovat o jaký stroj jde. Pak ti spíš může víc specialistů poradit. Sám jsem se s padinama za mládí něco nalaboroval a vím jak je každá rada dobrá.
08 led 2015, 18:16
Antidetonační štěrbinu netřeba měřit, ta je daná konstrukcí a sám název vypovídá proč tam ta mezera je a síla těsnění by měla odpovídat tomu co se pro daný typ prodává. Laborování z kompresním poměrem je objevování ameriky. Už po desítky let se tím vždy mladí motoristé zabývají v touze po větším výkonu, ale nemá to cenu. Když chceš vědět, tak lze jezdit i bez těsnění, musí se zalapovat hlava na válec, výkon se o něco zvýší, klika je víc namáhaná a ani to nijak zásadně nepoznáš. Víc ovlivní výkon úprava kanálů / u dvoutaktu/, ale to se musí o tom něco vědět. Zvyšování výkonu sestává vždy ze souboru úprav a když se to neumí tak se motor chová hůř než před úpravama.
08 led 2015, 18:36
Dusan14 píše:Tato otazka sa doma neriesi to vyroesil uz vyrobca, ak ta zaujima kompresny pomer, daj piest do hornej uvrate srriekacku napln po vrch olejom zvysok do hlavy a zistia objem pri kompresii das do pomeru ked je piest v dolnej uvrati, vyde ti kompresny pomer ten by sa mal pohybovat o 8,5-11
Udělej tohle u dvoutaktu, kterej se abusek pokouší ladit a nejen, že zjistíš velký prt, protože ti olej proteče přepouštěcíma kanálama až ke klice, ale pak už ani nenastartuješ, protože budeš mít motor plnej oleje, kterýho se těžko zbavíš
08 led 2015, 18:45
Jo je to možný nevím co má dotyčný hoch za motor, vše je psáno obecně a není to návod, jsou to možnosti, které mu nedporučuju
08 led 2015, 18:59
Jak už bylo psáno, zvyšovat výkon zvýšením komprese lze.
Montáží tenčího (nižšího) těsnění mezi hlavu a válec dosáhneš změny kompresního poměru z 9,8:1 na 9,82:1.
Možná ani to ne. Odpověď na otázku: "Stojí to za to?" si dej sám.
08 led 2015, 19:52
Mr.Voza píše:Dusan14 píše:Tato otazka sa doma neriesi to vyroesil uz vyrobca, ak ta zaujima kompresny pomer, daj piest do hornej uvrate srriekacku napln po vrch olejom zvysok do hlavy a zistia objem pri kompresii das do pomeru ked je piest v dolnej uvrati, vyde ti kompresny pomer ten by sa mal pohybovat o 8,5-11
Udělej tohle u dvoutaktu, kterej se abusek pokouší ladit a nejen, že zjistíš velký prt, protože ti olej proteče přepouštěcíma kanálama až ke klice, ale pak už ani nenastartuješ, protože budeš mít motor plnej oleje, kterýho se těžko zbavíš
No pisal som to pre tych co maju predstavivost a technicky talent, ostatny nech sa do takych uprav nepustaju. Ze to niekto bude robit na poskladanom motore by ma ani nenapadlo, ano u 2taktu musi objem vypocitat ale to snad nieje problem plocha piesta×zdvih, objem hlavy zisti ako som napisal olejom. A ked uz zvysujem kompresny pomer tak tak aby to malo vyznam z 8,5 na 10 je hodnota ktora sa uz prejavy na vykone to je iste, na zivotnosti tiez. Tesnenie by som nechal a znizoval valec. Tazatel sa neozval tak ze mlatime slamu. Na 4takte je mozne z 9 ist na 10 bez vecsich problemov. Potom nasleduje otazka zapalovania a predstihu.
08 led 2015, 23:27
Jednalo se mi jake zvolit tesneni a nemuzu najit manual na valec stage6 sport mk1. Na mk2 je sterbina na 0,6 mm. Nevim jak u tiho meho. Nechci dojebat kliku atd. Dik.
09 led 2015, 08:34
Osobně jsem antidetonační štěrbinu ani nikdy neřešil. Vždycky jsem věřil výrobci válce, že to nastavil tak, aby píst nemlátil zespodu do hlavy a aby štěrbina nebyla za použití běžný tloušťky těsnení moc velká, aby to nějak omezilo výkon. A jestli jsem měl štěrbinu 0,5mm nebo 0,7mm mě bylo celkem fuk - jak už tady bylo napsáno - na výkonu takovou změnu stejně nepoznáš. U 2T se dá daleko víc udělat jinejma úpravama - úprava/výměna výfuku, úprava kanálů, když víš kam hrábnout, karbec apod...