Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

Yamaha Aerox - Antidetonační štěrbina

07 led 2015, 20:04

Nevi nekdo kolik by mela byt destrukcni sterbina mezi pistem v horni uvrati a hlavou valce ?

Re: Destrukce

07 led 2015, 21:21

Proboha, co to je? To slyším poprvé. To je fakt technický výraz - destrukční štěrbina?

Re: Destrukce

07 led 2015, 22:04

Vynontuj svicku misto ni strc do otvoru cinovej dratek a otoc klikou pres horni uvrat. Zmer plochu cinu a ktera bude plocha. Tu zmeris a to me zajima kolik ma byt.

Re: Destrukce

07 led 2015, 22:34

Tak tedy přiznávám, že jsem úplný vůl. Co to je "změř plochu cínu a která bude plochá"? Sakra, drogy jsem dnes ještě nebral. Že by to bylo tím?

Re: Destrukce

07 led 2015, 22:39

Tato otazka sa doma neriesi to vyroesil uz vyrobca, ak ta zaujima kompresny pomer, daj piest do hornej uvrate srriekacku napln po vrch olejom zvysok do hlavy a zistia objem pri kompresii das do pomeru ked je piest v dolnej uvrati, vyde ti kompresny pomer ten by sa mal pohybovat o 8,5-11

Re: Destrukce

07 led 2015, 22:41

http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=147277&fid=65 , není to ke tvému stroji, ale jako vodítko snad poslouží. Jinak odkazů je víc. A pozor. Není to "destrukční štěrbina", ale " 8) antidetonační štěrbina".

Re: Destrukce

07 led 2015, 23:42

Psal jsem to rychle. Tak si to mozna spatne pochopil s tim cinem. Ja mam tu sterbinu 0,7. Ale asi budu muset napsat do stage6. Potrebuju zjistit jakou zvolit tloustku tesneni pro nejlepsi vykon. Dik za odkaz a sory za chyby.

Re: Destrukce

08 led 2015, 07:01

Napsals to dobře, modří přečtou a vědí, nedej se znejistět, ale měl bys to hodit do konkrétního tématu k danému typu, či to přesněji specifikovat o jaký stroj jde. Pak ti spíš může víc specialistů poradit. Sám jsem se s padinama za mládí něco nalaboroval a vím jak je každá rada dobrá.

Re: Destrukce

08 led 2015, 18:16

Antidetonační štěrbinu netřeba měřit, ta je daná konstrukcí a sám název vypovídá proč tam ta mezera je a síla těsnění by měla odpovídat tomu co se pro daný typ prodává. Laborování z kompresním poměrem je objevování ameriky. Už po desítky let se tím vždy mladí motoristé zabývají v touze po větším výkonu, ale nemá to cenu. Když chceš vědět, tak lze jezdit i bez těsnění, musí se zalapovat hlava na válec, výkon se o něco zvýší, klika je víc namáhaná a ani to nijak zásadně nepoznáš. Víc ovlivní výkon úprava kanálů / u dvoutaktu/, ale to se musí o tom něco vědět. Zvyšování výkonu sestává vždy ze souboru úprav a když se to neumí tak se motor chová hůř než před úpravama.

Re: Destrukce

08 led 2015, 18:36

Dusan14 píše:Tato otazka sa doma neriesi to vyroesil uz vyrobca, ak ta zaujima kompresny pomer, daj piest do hornej uvrate srriekacku napln po vrch olejom zvysok do hlavy a zistia objem pri kompresii das do pomeru ked je piest v dolnej uvrati, vyde ti kompresny pomer ten by sa mal pohybovat o 8,5-11

Udělej tohle u dvoutaktu, kterej se abusek pokouší ladit a nejen, že zjistíš velký prt, protože ti olej proteče přepouštěcíma kanálama až ke klice, ale pak už ani nenastartuješ, protože budeš mít motor plnej oleje, kterýho se těžko zbavíš :!:

Re: Destrukce

08 led 2015, 18:45

Jo je to možný nevím co má dotyčný hoch za motor, vše je psáno obecně a není to návod, jsou to možnosti, které mu nedporučuju

Re: Destrukce

08 led 2015, 18:59

Jak už bylo psáno, zvyšovat výkon zvýšením komprese lze.
Montáží tenčího (nižšího) těsnění mezi hlavu a válec dosáhneš změny kompresního poměru z 9,8:1 na 9,82:1.
Možná ani to ne. Odpověď na otázku: "Stojí to za to?" si dej sám.

Re: Destrukce

08 led 2015, 19:52

Mr.Voza píše:
Dusan14 píše:Tato otazka sa doma neriesi to vyroesil uz vyrobca, ak ta zaujima kompresny pomer, daj piest do hornej uvrate srriekacku napln po vrch olejom zvysok do hlavy a zistia objem pri kompresii das do pomeru ked je piest v dolnej uvrati, vyde ti kompresny pomer ten by sa mal pohybovat o 8,5-11

Udělej tohle u dvoutaktu, kterej se abusek pokouší ladit a nejen, že zjistíš velký prt, protože ti olej proteče přepouštěcíma kanálama až ke klice, ale pak už ani nenastartuješ, protože budeš mít motor plnej oleje, kterýho se těžko zbavíš :!:

No pisal som to pre tych co maju predstavivost a technicky talent, ostatny nech sa do takych uprav nepustaju. Ze to niekto bude robit na poskladanom motore by ma ani nenapadlo, ano u 2taktu musi objem vypocitat ale to snad nieje problem plocha piesta×zdvih, objem hlavy zisti ako som napisal olejom. A ked uz zvysujem kompresny pomer tak tak aby to malo vyznam z 8,5 na 10 je hodnota ktora sa uz prejavy na vykone to je iste, na zivotnosti tiez. Tesnenie by som nechal a znizoval valec. Tazatel sa neozval tak ze mlatime slamu. Na 4takte je mozne z 9 ist na 10 bez vecsich problemov. Potom nasleduje otazka zapalovania a predstihu.

Re: Destrukce

08 led 2015, 23:27

Jednalo se mi jake zvolit tesneni a nemuzu najit manual na valec stage6 sport mk1. Na mk2 je sterbina na 0,6 mm. Nevim jak u tiho meho. Nechci dojebat kliku atd. Dik.

Re: Destrukce

09 led 2015, 08:34

Osobně jsem antidetonační štěrbinu ani nikdy neřešil. Vždycky jsem věřil výrobci válce, že to nastavil tak, aby píst nemlátil zespodu do hlavy a aby štěrbina nebyla za použití běžný tloušťky těsnení moc velká, aby to nějak omezilo výkon. A jestli jsem měl štěrbinu 0,5mm nebo 0,7mm mě bylo celkem fuk - jak už tady bylo napsáno - na výkonu takovou změnu stejně nepoznáš. U 2T se dá daleko víc udělat jinejma úpravama - úprava/výměna výfuku, úprava kanálů, když víš kam hrábnout, karbec apod...
Odeslat odpověď