Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
28 lis 2014, 21:01
Dobrý večer chcem sa spýtat či treba na zimu vybrat bateriu zo skutra.Lebo baterku z auta na zimu nevyberám tak sa chcem spýtat či je to tak aj u skutru alebo by sa mohlo niečo stat z baterkov keby som ju nevybral??
Dakujem vopred za odpoved.
28 lis 2014, 21:09
Já mám ve skútru bezúdržbovou baterku a akorát jsem k ní připojil udržovačku, kterou pustím cca jednou za 14 dní na 2 dny
28 lis 2014, 21:33
pokud jezdíš i při nižších teplotách, a počítáš že semtam v zimě pojezdíš když se trochu oteplí(loni bylo na vánoce 15°! ), baterii nech ve stroji. Pokud by na ní měly přijít opravdu mrazy třeba -10°, tak ji vytáhni do tepla. To spíše proto, že ty mrazy mohou trvat déle a kdovíco to dělá s kyselinou. Jinač mrkni na tech.parametry k té baterii, do kolika - snese. Ona se v zimě(mrazu) rychleji vybíjí. O to tu jde. A vybitá baterie, obzvláště pokud je starší, ztrácí kapacitu trvale! . Mám baterii 4 roky. 1 rok jsem ji nechal přes zimu a do půlky léta bez nabíjení. Poslední rok(tedy už po 3 letech) na baterii nenastartuji a musím nakopávat. Je v dupě.
No a pokud ti přemrzne, ztratí rychle náboj. A pokud ji nedobiješ, ztrácí životnost. Pokud s ní budeš semtam jezdit, a nebude mrznout fest, tak se neboj o její zdraví
29 lis 2014, 07:23
A hlavne vybita bateria jaksi moze zamrznut a tym sa poskodia dosky alebo prasknut obal a papa, tak ma napadlo ako to je z gelovkami
29 lis 2014, 13:16
Já baterku na zimu vyndávám do tepla, a tak jednou za 14 dní ji přes večer píchnu na nabíječku. Jenou jsem to kdysi u Vespy neudělal a na jaře byla baterka na vyhození. Nynější baterku točím pátým rokem a je vpohodě. Je to obyčejná kyselinovka.
29 lis 2014, 13:16
ok tak radsej ju vyberem lebo minulí rok ako som kupil skutra tak tam bola tato beterka zn.banner kyselinová a skuter nestartoval vobec na el. starter a nakonec som zistil ze bola totalne vybitá bateria tak som ju dal nabyt a doplnit kyselinu a teraz uz ide ale mechanik mi povedal ze uz nevydrží dlho.
29 lis 2014, 14:09
první baterie mi vydržela 9let. Ale taky jsem se o ní staral. V zimě v teple a dobíjel ji. Nyní jsem to zanedbal a je po 3rocích tak jak ta první asi po 8mi. Tuším, že příští rok vytáhnu pětibábu z kapsy.... vlastní blbostí. Známkou, že je baterie slabá je, když ti na starter nechytne(za tepla), ale na nakopnutí jo. Mi se při el.start.vynuluje displej.
29 lis 2014, 14:45
a može sa to nabyt aj na auto nabýjačke alebo treba nejakú špecialnú na male baterie?Včera som po týždnovej odsatvke skuter isiel startovat a na el. starter uplne slabo tocil tak som musel nastartovat nožne.
-- 29 lis 2014, 14:52 --
A ešte sa chcem spýtat kúpil som karburator naraku 17,5mm a k tomu mam variator multivar a mam v nom 7g valceky ale skuter nejde viac ako 60kmh tachometrových a nejde dobre do otácok je taký lenivý stačilo by dat lahšie valčeky?
Dakujem za odpovede.
29 lis 2014, 16:35
je to jasné. Po týdnu jak je baterie tak lenivá, dávám ji 2 roky. Mě už protočí tak 2x a zhasne displej. A to klidně i po 2h odstávce. příští rok budu jen nakopávat a další rok nová baterie.
Co se týče nabíječky. Pokud je to trafonabíječka(takové ty větší), tak je to jedno. 12V jako 12V. Ty Pulsní, jaké mívají v Lidlu třeba za 500kč, ty mívají přepínání auto/moto. Ty pouští bud více proudu, nebo méně...
S tím lenivý motorem ti moc neporadím. Sám v tom tápu. Myslím, že může být málo vzduchu. Pokud to kucká, může být málo benzínu(nestíhá dotíkat). Pokud to jede fakt zhnilo, může být přicpaná triska nebo kanálek v karb. Chce to fakt pečlivě profouknout a pročistit. Nebo to může být svíčkou. Zkus vyměnit ještě za jinou novou Popř. zkontroluj, jestli nemáš šponu mezi elektrodami na svíčce- to se mi stalo minulý týden a jel jsem tak 20-50max(místo 75)
29 lis 2014, 16:46
karburator precisteny, sviecku som ocistil kefkou benzin to ma nijak nevynechavi nic takeho len dostanem sa na 60 tachometrových a potom už ani cuk viac. Restrikcný kruzok vybratý, slepe kolena to nema na vyfuku,Moze to byt tímy valcekami??
29 lis 2014, 17:53
za určitých okolností může. Ty hmotnosti jsou právě na totoc. Jedny jsou na rychlý rozjezd, ale už nevytáhnou velkou rychlost. Něco jako na horáku jak dáš nejlehčí převod(malý talíř vepředu, velké kolečko vzadu). A ty druhé hmotnosti jsou přesný opak. Lenivý rozjed, ale vyšší rychlost. Ale které hmotnosti jsou na co ti nepovím. Na Peugeotu vivacity 50 mám 7.5g a tyto tam byly od novoty. Je to takový rozumný střed. živě se rozjedu a mydlím při svých 88kg+náklad až 75(radarových). Svíčku vyměň, očišttění nemusí stačit. Vyměnil jsem po 15k km svíčku a snížila se mi spotřeba asi 0.1L. A lépe to zapaluje. Na rychlosti se to nepodepsalo. Svíčka nemusí stihat házet jiskry ve vyšších otáčkách. Popř.indukčka. Ale raději bych zkusil vyměnit svíčku. Dáš za ní 80kč(na SK nějaké 3ojra). A jak to nebude jí, zůstane ti do další výměny.
29 lis 2014, 18:53
A jaký je idealny stred tych hmotností?Ked som spravne pochopil lahšie valceky = rýchly rozjazd,mensia maximalka,Tažke = pomalý rozjazd,vecsia maximalka.A ako sa da zistit ci to neni blokované cdi?
30 lis 2014, 14:19
no těch 7.5g bych řekl. Ty jsou origo a skútr litá svižně.
CDI - nevím.
30 lis 2014, 14:47
K těm válečkům
na každý skútr je jinačí gramáž válečků. Je závislá na tom jaký je na skútru výfuk, pružinky ve spojce atd. A myslím si, že na Aprilii rozhodně nebude pasovat gramáž válečků z Peugeota.
30 lis 2014, 16:03
vyskusam 6g a dam vediet. A to cdi ako sa da skontrolovat ci je blokovane?Alebo sa musí kupovat nové?