Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
07 dub 2010, 23:36
Ahoj, tak ňák přemýšlím o skútřík a rozhoduji se mezi Vespou a Runnerem.
Může mi někdo prosím vysvětlit rozdíl mezi verzema Runnerů:
RUNNER 50 SP 50 FL
Runner 50 SP
RUNNER 50 PJ 50 FL
??
Co byste mi prosím doporučili z těchto dvou skútrů. Zhruba denně bych jezdil ňákejch 40km. Občas ve dvou na nějaké vyjížďky.
Neznáte nějakého levného/dobrého prodejce z Prahy a okolí? Mám zájem o nový.
Děkuji za odpověď.
08 dub 2010, 08:06
ten první to bude asi označení karburátoru,druhej je to starý označení,a třetí je Pure-jet(stříkačka)NEKUPOVAT.....teda pokud nechceš tunit.
08 dub 2010, 08:43
S tím označením je to asi jak říká metalex.
Jinak MotoLuky v Praze ma akci pro rok 2010 - Runnera za 60000,- místo obvyklých 63000,-
- Kód:
http://www.tipmoto.com/motorky/gilera/95448-runner-50-sp-50-fl.html
Pravděpodobně to bude asi globalni akce, protože i na ofiko stránkách cenovou akci prodloužili. A lepší cena nového z roku 2010 se bude hledat asi špatně.
Výhodně se dá koupit třeba v lednu model skútru z předchozího roku. Teďka už jsou asi vyprodaný, ale dal se koupit nejetý model z roku 2009 kolem 55000,-
08 dub 2010, 09:01
Kdybys měl zájem o Vespu nebo toho Runnera koukni na
www.scooterboom.cz kámoš tam má jak vespu tak Runnery kdyby tam nic nebylo tak napiš
08 dub 2010, 12:45
Mám RUNNER 50 PJ 50 FL a každý den na něm jezdím do práce 8 km tam a 8 zpět přes město (Plzeň). Přestože mám svého Runnera rád, tak si neumím představit jak na něm denně jezdím 40 km. Předpokládám totiž, že 20 km nebude cesta po okreskách, ale bude tam část cesty po silnici první třídy a tam jakákoliv 50ka přeci jen překáží. Sice za vhodné konstelace nemusí překážet moc (z dlouhého kopce Runner udrží 85-90 km/h (GPS o 10 méně), ale na každodenní provoz to opravdu není.
RUNNER 50 PJ 50 FL je stříkačka, což znamená, že v sérii má o třetinu větší výkon než karburátorová verze (6k vs 4,5k) při cca o litr menší spotřebě, tedy tunnit ho není moc potřeba, i když to jde (za dlouhé peníze). Vytuněné karburátorové verze budou výkonnější, ale za cenu výrazně větší spotřeby a pravděpodobně menší životnosti.
Osobně bych na každodenní ježdění 40km pořídil minimálně Runnera 4takt 200, který při téměř stejných rozměrech jako 50ka udrží tempo s auty i na hlavních tazích a spotřebu bude mít pravděpodobně menší než potuněná 50ka.
08 dub 2010, 15:41
Jj, Jimmy to napsal naprosto spravne, jezdeni dene 40 km na 50 ccm si moc dobre nedovedu predstavit, siuce jsem na 5 zacinal a ma to 325 tam a 25 km nazpatek, ale hned jsem menil za runera 180, to uz bylo lepsi. Myslim ze na toto jezdeni je 125 ccm minimum. Ale je to nazor a kazdej si asi musi tu svoji hubicku "rozbit" sam
. Nez koupit za cca 60 kk novou 50tku , tak radsi za tyto penize rok starou silnejsi
08 dub 2010, 15:51
To, co tu říkáte je pravda, ale nezapomínejte, že je hromada lidí, který mají papíry jenom na "B" (i já mimochodem) a nechtějí se sr*t znova celou autoškolou na motorce jenom proto, aby si koupili skútr o 100ccm větší
Pokud človek nemá jinou možnost, než 50ku a nechá jí zablokovanou restrikcema a "nepoladí jí", tak věřim, že 20km trasa je skutečně otravná, ovšem vzpomeňme na nadšence, kteří jeli na 50ccm do Chorvatska apod. - v tomhle případě se lze asi bavit o utrpení z jízdy. Pokud budu mít papíry na větší motorku, tak se budeme bavit samozřejmě úplně jinak.
08 dub 2010, 20:00
Díky za odpovědi.
A tu stříkačku lze "odblokovat"?
Je v mém případě lepší jít do Runnera nebo do Vespy?
Je to jak tu někdo psal. Mám papíry na B a malou motorku a už se mi nece do autoškoly. Ta cesta je převážně po okrskách.
08 dub 2010, 20:36
Můžu se zeptat proč tak dychtíš po stříkačce? Je něco, co ti na karbeci přímo vadí? Jen se ptám a seriózně mě to zajímá.
Naposledy upravil
foky dne 08 dub 2010, 20:43, celkově upraveno 1
08 dub 2010, 20:38
Stříkačku lze odblokovat. Odblokování znamená sundat zadní blatník, sundat kryt variátoru a z variátoru vyndat opravdu hodně široký distanční kroužek, to je vše. V servisu je práce na 5 minut, nebo na 10 minut, když se budou hodně loudat. Je nutné to udělat v servisu, protože doma asi nikdo nemá pneumatický klíč aby povolil matku na variátoru rázem (zablokovat zde válec piston stopperem údajně nelze, nezkoušel jsem). Pak to bude po rovině jezdit cca 80km/h.
U kaburátorové verze se krom variátoru ještě musí uříznout a zavařit slepá ramena u výfuku a pak poladit kaburátor.
Osobně jsem do verze PureJet šel proto, že jsem zkoušel poladit jiný starý skútr až jsem se dostal do stavu, že jsem víc ladil než jezdil a došlo mě, že na cesty do práce potřebuji něco spolehlivého na co nasednu, nastartuju a vyrazím a nebudu se v tom muset šťourat, což tato verze plní dokonale. I po 6 týdnech stání v zimě naskočila okamžitě. Po více než 4000 km zatím jen dolívám benzín a občas olej. A protože Italové nepředpokládali, že na tom někdo bude jezdit i na hranici mrazu, tak se mě osvědčilo na chladné měsíce (pod cca 15°C) přelepit část vstupu vzduchu do chladiče. Bez toho se po 10°C motor plně neohřeje ani po 20 km. Nicméně jezdí to i studené, jen o trochu pomaleji.
08 dub 2010, 22:42
foky píše:Můžu se zeptat proč tak dychtíš po stříkačce? Je něco, co ti na karbeci přímo vadí? Jen se ptám a seriózně mě to zajímá.
Nic mi na karbeci nevadi. Jen nemam v tuto chvili potrebu tunit a tak si radeji dopreji strikacku s "vyssim" vykonem a mensi spotrebou(tak nak tise doufam, ze tomu opravdu bude)
09 dub 2010, 15:50
Vespa je jen Styl ale motor stejnej do šroubku ale stejně bych díky jízdím vlastnostem a pohodlí bral Runnera
13 led 2011, 23:34
Po naježdění cca. 3.500 km na fungl novym Runneru napíšu pro případné zájemce dvě věci, na který by se měli připravit.
1) Výměna pneu - ty defaultní Sawa pneu jsou ideální na suchý vozovce a teplotách nad 13 stupňů. Jakmile klesne teplota, tak přilnavost jde rapidně dolu a za hustějšího lijáku je to sebevražda. Obul jsem Dunlopy RunScooty a je to sakra rozdíl. Přezutí pneu je absolutní nutnost.
2) Výměna plastových kroužků přední vidlice - Stejně jako nový modely NRG má Runner velkou vůli v uchycení vidlice. To je snad jediněj neduh tohoto modelu. V motoprestige mi řekli přesně to, co Foky - když se vám to vykvedlá, dáme vám tam zase ty plastový. Nejlepším řešením je tak repas vidlice (např. ve Scootlandu), kde je nahradí na míru udělanými silikonovými kroužky a je to teda sakra rozdíl.
Jinak je Runner the best, prostě "la moto ideale..."
06 úno 2011, 16:26
TO pan.smith: Hele a kolik ta druhá úprava stála? Příp. napiš, kolik stojej ty pneumatiky, abych to nemusel hledat
Dík.
A ještě jeden dotaz, máš ho "otevřenýho", nebo jsi nechal omezení výkonu?
06 úno 2011, 17:21
No vzhledem k tomu, že v profilu má Malossi Multivar, tak je asi zbytečné se ptát, jestli nechal restrikce. Malossi Multivar je tuningový variátor...