od Jimmy » 08 dub 2010, 20:38
Stříkačku lze odblokovat. Odblokování znamená sundat zadní blatník, sundat kryt variátoru a z variátoru vyndat opravdu hodně široký distanční kroužek, to je vše. V servisu je práce na 5 minut, nebo na 10 minut, když se budou hodně loudat. Je nutné to udělat v servisu, protože doma asi nikdo nemá pneumatický klíč aby povolil matku na variátoru rázem (zablokovat zde válec piston stopperem údajně nelze, nezkoušel jsem). Pak to bude po rovině jezdit cca 80km/h.
U kaburátorové verze se krom variátoru ještě musí uříznout a zavařit slepá ramena u výfuku a pak poladit kaburátor.
Osobně jsem do verze PureJet šel proto, že jsem zkoušel poladit jiný starý skútr až jsem se dostal do stavu, že jsem víc ladil než jezdil a došlo mě, že na cesty do práce potřebuji něco spolehlivého na co nasednu, nastartuju a vyrazím a nebudu se v tom muset šťourat, což tato verze plní dokonale. I po 6 týdnech stání v zimě naskočila okamžitě. Po více než 4000 km zatím jen dolívám benzín a občas olej. A protože Italové nepředpokládali, že na tom někdo bude jezdit i na hranici mrazu, tak se mě osvědčilo na chladné měsíce (pod cca 15°C) přelepit část vstupu vzduchu do chladiče. Bez toho se po 10°C motor plně neohřeje ani po 20 km. Nicméně jezdí to i studené, jen o trochu pomaleji.
Zontes 310M
, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200