Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

Přepsání TP nebo nová Homologace ??

10 říj 2011, 14:15

Zdravím, mám dotaz, zda se dá po otevření skútru provést nová homologace kvůli vyšší rychlosti, kterou dosahuje. Max v TP je většinou klasická 45km/h - v praxi skútr i s restrikcemi na rovince jede stejně víc. Zajímá mě ale, pokud si odborně nechám skútr otevřít bez dalších kitů či úprav, zda je možno provést i zápis do TP. Budu mít v tomhle měsíci sice hotovej řidičák na velké "áčko", takže rychlost či objem bych řešit nemusel, jde mi o konstrukční a dosahovanou rychlost - PRÝ SE TO MEZI SEBOU NĚJAK BIJE :-)

Díky za info

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

10 říj 2011, 14:34

No, po takovém "odborném" otevření potřebuješ mít vyjádření výrobce, že je tato úprava možná a podporovaná.

S tímhle vším pak jdeš na technickou.

Obávám se ale, že je to nerealizovatelné.

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

10 říj 2011, 15:20

Nerealizovatelne uz jen k vuli cene. Homologaci a vyjadreni vyrobce (pokud to vubec pujde) urcite nedostanes zdarma.

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

11 říj 2011, 20:26

Díky, šlo mi o to, jestli není náhodou stroj homologován s restrikčním kroužkem a jestli je vyndání kroužku považováno za zásah do konstrukce, který by ovlivnil výkon motoru, který je prostě daný. Osobně bych si nekoupil silnějšího skútra, protože se mi 50ky líbí svou jednoduchostí a nenáročností.

S tou homologací na vyšší rychlost mě to docela zajímá, jestli stačí vyjádření českého dovozce a pak zajít na STK nebo tak nějak.

Díky

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

12 říj 2011, 06:56

V tomhle ti nikdo přesně neřekne,protože takovýhle věci tady zatim asi nikdo neřešil. Budeš si to muset zjistit po úřadech.....ale dle mě NEREÁLNÝ.

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

12 říj 2011, 11:30

Cau,

tak realny to urcite je, ale budes s tim mit docela dost starosti.
Ja resil neco podobneho pri stavbe auta na drifty. Staveli jsme autak na platforme E30 325e, ale totalne se to prekopalo a davali jsme do toho 3,2 V6 z M3.

Nasledne jsme to staveli na nove papiry (homologace) a jen administrativa kolem byla na 2 mesice.
Museli jsme ziskat potvrzeni z BMW AG ze je takovato prestavba technicky mozna, atd. a financne nas to vyslo na necelych 20tis na veskerych poplatcich (vc. ekologickeho). Nemluve pak o magistratu, se kterym jsme celou prestavbu resili a evidovali.

U skuta by to asi nebyla takova rana, ale pocital bych tak s 10tis czk.

Ja osobne bych se na to asi vykaslal .... nebo v tom vidis nejaky zasadni benefit, kvuli kteremu stoji za to do toho nandat prachy a cas?

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

12 říj 2011, 15:31

Díky moc za info. Já vim, že se to tu zatím neřeší. Co se týče skútra, tak teprve zajíždim nového, ale odblokace by bodla později. Jde mi o to, že i když do konce měsíce budu mít hotový řidičák na velkou motorku bez omezení, tak to sice můžu řídit když to jede rychle, ale překračuju konstrukční rychlost. Měl jsem na mysli, zda by mi pak nemohl někdo říci, že skútr tímto odstraněním restrikce kompletně ztrácí homologaci nebo způsobilost k provozu. Nehledě pak na pojišťovnu, která sice nevede údaj o max rychlosti ale o kw a objemu, který chci pochopitelně zachovat.

Zkrátka jednoduchý příklad - okreska 80km/h, benga, způsobilost, pojišťovna ......problém ???

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

12 říj 2011, 18:35

Samozřejmě,že problém,a dost velký.Dneska tě benga mohou poslat na technickou v podstatě z fleku,tam kdyby se na to přišlo,že je to odbloklý,máš celkem problém,protože jedeš na něčem,co není v souladu s TP.V případě nehody i nezaviněné máš zase problém,že pojišťovna nezaplatí škodu,respektive ji ze zákona zaplatit musí,ale potom to na tobě bude vymáhat i s úroky, a penále za pojistný podvod,protože jsi pojišťoval skůtra,jehož parametry odpovídali TP,ovšem v době nehody nikoliv.Buď to nechat bloklý,a všechny na silnici sr.át,a nebo to risknout,a vpřípadě nehody apod.čekat trest v podobě x desítek tisíc.Ono nejde o to že máš papíry na An,ale o to,že to má jiný výkon,jinou rychlost atd.,než je psáno v TP,aji kdybys měl papíry na Boeing,tak máš prostě smůlu.

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

13 říj 2011, 11:43

ja jsem pri jizde na 50 taky nemel strach ze jedu 60 ale z toho ze kdyz se neco stane tak mne sejmou jak policajti tak pojistovna.... Takze ano da se jezdit ,ale jakmile bude havarka pocitej ze to pro tebe muze skoncit vazne spatne :roll:

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

14 říj 2011, 06:12

Prispevky OT presunuty do kose.

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

18 říj 2011, 11:28

Pokud to budeš řešit, dej pak vědět, jak to probíhalo a dopadlo.

Já bych si rád právě kvůli pojišťovně taky nechal oficiálně odbloknout restrikce na 50ce. S novelou zákona to řídit můžu, takže není důvod to v TP tajit a přidělávat si možné potíže.

Odblokování 50ky a související (administrativní) problémy.

18 říj 2011, 11:54

Mnohokrát tu padlo co všechno hrozí, když jezdíte s odblokovanou 50kou.

- Pojišťovna - v případě nehody, pokud se při následném šetření ukáže, že stroj byl v jiném stavu, než v jaký odpovídá TP, podle kterého jste jej pojišťovali, nechá Vás pojišťovna vše zaplatit a ještě máte problém.
- Policajti - pokud například v obci překročíte rychlost, zastaví Vás a zjistí, že by vaše vozidlo vůbec nemělo být schopné takové rychlosti dosáhnout, můžou jej poslat na kontrolu a máte opět problém, v Německu dokonce vozí kontrolní "pásy", na kterých jsou schopni motorku přeměřit na místě.

Chtěl jsem se zeptat, jak moc je to něco, co se dle zákona může stát a jak moc je to reálné, zda jste se s tím někdo přímo, nebo ve svém okolí setkal?

Taky by mě zajímalo jak je to s tou pojišťovnou. Když se s někým ťuknu a nahlásím to na pojišťovnu, to hned budou posílat můj skútr na analýzu? Nebo to platí jen když je skútr na šrot, který se pak detailně rozebírá?

A pokud jde o policajty. Ti Vás případně pošlou na klasickou technickou, jako chodíte pravidelně a vždycky jí bez problémů projdete, nebo někam speciálně, kde to budou muset řešit?

A můj poslední dotaz, je zde možnost na výmluvu na osobu blízkou (která provedla odstranění restrikce), případně trestní oznámení na neznámého pachatele, který tímto způsobem poškodil můj zaparkovaný stroj a já neměl šanci tento zásah zjistit? Jinými slovy, je možno se z toho průseru nějak vykroutit?

Re: Odblokování 50ky a související (administrativní) problém

18 říj 2011, 16:18

Ahoj, řeším to samé a jsem rád, že nejsem jedinný exot :-D. Jak říkáš, osoba blízká už ale neplatí - jsi odpovědný za svůj stroj v plném rozsahu díky té super novele. Jinak pochybuji, že se ti neznámý pachatel jak říkáš bude v zaparkovaném stroji "pouze hrabat" a odstraní restrikce. To spíš pákovkama přeštípe lano nebo řetěz a odstraní skútr z tvého místečka :-D

Pojišťovny případně škodu zaplatí, ale ihned vymáhají v případě prokázání odblokace atd. Někdy to může být 50000,.Kč na nárazníku Mercedesu, jindy převrácený kamion s několika takovými Mercedesy na návěsu takže číslo s více nulami tě nemine.

Výrobce si to nechá vždy podepsat, že je to tvé výslovné přání a odblokuje ti to, tímto je z obliga.

Zatím ahoj.

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

18 říj 2011, 16:24

Rady píše:Prispevky OT presunuty do kose.





Zdravím,
rád bych se zeptal proč jsou některé příspěvky týkající se diskuse o odblokaci(dererestrikci) skútrů ???

Děkuji za odpověď

Re: Odblokování 50ky a související (administrativní) problém

18 říj 2011, 16:38

Hele a nebylo by lespi si misto hledani vymluv dodelat papiry a poridit 125ccm nebo i neco vetsiho :?:
Odeslat odpověď