Přepsání TP nebo nová Homologace ??

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Re: Odblokování 50ky a související (administrativní) problém

Příspěvekod MisaKacenka » 18 říj 2011, 16:53

A nebylo by lepsi neresit kraviny a spis jezdit? :P ikdyz, uz je pomerne kosa...

Pokud se s 50ccm rozsekas pri 100km/h nekde o stojici Lambo, tak to asi nekdo resit bude...
Proste porusujes zakon, ptz na takto upraveny stroj nemas RO...stat se muze cokoliv, ale v praxi je to hodne nepradepodobne...
Jedina vec, ktera staci, je nebourat :)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Odblokování 50ky a související (administrativní) problém

Příspěvekod bouska.t » 18 říj 2011, 17:04

Já jsem jezdil tři roky na Peugeot Ludix a nikdy nebyl žádnej problém.i když sem tam letěl přes kilo. Papíry jsem měl na 50ku a dokonce mě i zastvili policajti na silnici pro motorová vozidla když jsem si to tak pelašíl cca tech 90 přikrčenej za řidítkama. Dali mi dejchnout (i když jsem podle zákona nesměl pít alkohol páč mi bylo 16) chvíli si skůtra prohlíželi a když u mě stáli čtyři policajti tak mávli rukou a už jsem byl pryč. Takže bez problémů. :-) Osobně bych to neřešil. A stim bouráním to není tak jednoduchý dneska je město plný blbouný který ti tam vlítnou ani otom nevíš. Chce si to dát bacha.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Odblokování 50ky a související (administrativní) problém

Příspěvekod Rady » 18 říj 2011, 18:56

Nechapu na co se ptas, kdyz sis temer v prvnim prispevku odpovedel. To si vazne myslis, ze vsichni co jezdi na skutrech jsou na tomto foru?? Uvedom si, ze Ti to projit muze a take nemusi. Pokud zpusobis nekomu nejakou ujmu na zdravi ci skodu vetsiho rozsahu, tak se muze stat, ze policie potazmo pojistovna, nebo i druhy ucastnik nehody necha proverit techn. stav vozidla. Kazdy se totiz brani jak muze. Pokud se prokaze manipulace s vykonem, atd. tak pojistovna bude skodu po Tobe bezpochyby vymahat. Takze mas na to? Protoze pokud ne, tak Te za chvili take muzou nahanet exekutori. Staci denne sledovat televizi pripadne cist tisk. Zkus se na toto zeptat na magistratu nebo policii, myslim ze od nich dostanes tu spravnou odpoved a ver, ze je uplne jedno jestli tak nekdo jezdi ci ne.
Dam Ti jednu radu, dodelej si ridicak a budes mit klid.

Temata jsem sloucil, snad to nebude Vratasovi vadit
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

Příspěvekod Vratas » 18 říj 2011, 20:37

Rady,

díky za radu, řidičák na neomezené moto mám, takže si můžu koupit co chci. 50ku jsem si koupil z důvodu toho, že se mi velice líbí dvoutakty a celkově je i tento malý motůrek velice technikcky vyspělý, byť je v podstatě velice jednoduchý, což se mi velice zamlouvalo.

Toto vlákno jsem založil, abych se případně poradil s někým kdo může mít zkušenost s přepisováním TP či homologací. Od toho toto forum přeci je, aby se člověk případně s někým poradil či podělil o zkušenost.

Já osobně jsem byl u dovozce Piaggio koncernu dnešního dne a zjistil jsem, že na skútry 50cc nelze udělit homologaci a předod z kategorie moped na kategorii motocykl, protože výrobce nemá jinou homologaci k dispozici. Chování u dovozce bylo velice slušné, řešili jsme tuto věc velice rozumně, protože všichni (včetně dovozců a prodejců) víme, co 50ka umí a jaké má rezervy a co může umět nabídnout za výkony a rychlosti a co je technicky možné, ale bohužel EU je EU a předpisy, které vymýšlí jsou na palici a i výrobce podle toho musí jednat.

Nechci se tady nijak hádat, spíš se podělit o zkušenosti, případně schytat užitečné rady, nikoliv si zde dělat nepřátele a zbytečně rýpat.

PS: Sloučení témat mi opravdu nevadí :-)

(Jinak kdyby někdo měl zájem, prodávám Gilera Runner 50SP, RV 2011, najeto 65km, neodblokovaný, starý týden)

Zatím ahoj
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

Příspěvekod Morx » 19 říj 2011, 08:20

Tady vůbec nejde o papíry. Od nového roku můžu s Bčkem řídit skútr do 125ccm. Jde o to, když máš 50ku a chceš si odblokovat restrikce, aby to jezdilo rychleji, co s tím. Proto tu řešíme i to, zda je to možné zanést oficiálně do papírů, protože na to řidičák máme. Ale pokud to do techničáku zanést nejde (nebo je to časově a cenově zcela mimo rámec), tak je nasnadě řešit, jak moc je (ne)bezpečné jezdit s odblokovanou 50kou, která to nemá v papírech. Zda je šance, že bude průser asi jako vyhrát v loterii, nebo je tak velká, že je lepší se 50ky zbavit a došetřit spoustu peněz na 125.
Morx

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 183
Registrován: 24 zář 2009, 10:18
Skútr / moto: Honda Vision 110

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

Příspěvekod Rady » 19 říj 2011, 09:24

Od ktereho noveho roku??
Jinak Vratas se rozhodl spravne a bude mit klid. Ja jsem si take vybehal papiry pro pripojeni voziku, prestoze naprosta vetsina majitelu to neresi. Mam klid a v pripade nehody ze mne neudela nekdo bezdomovce. Ty penize do toho vlozene me za ten klid urcite stoji.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

Příspěvekod Morx » 19 říj 2011, 09:54

Dosud jsem žil v tom, že od nového roku 2012. Ale na tvůj popud jsem si o tom znovu vyhledal informace a našel i variantu s rokem 2013, takže nevím od kterého :D.
A jak říkám, proti vyběhávání papírů tu nikdo nic nemá, ale jestli máš dát 10k (jak tu někdo nastínil) za papíry na motorku, která má prodejní cenu 20 stojí za zvážení. Jinak ok, beru na vědomí. A poptám se na to na té policii, pak dám vědět, co jsem se dozvěděl.
Morx

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 183
Registrován: 24 zář 2009, 10:18
Skútr / moto: Honda Vision 110

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

Příspěvekod Vratas » 19 říj 2011, 20:46

Klucí s tím rokem těch řidičáků jsem slyšel osobně to, že 2012 má být omezena neomezená motorka až od 24 let nebo od 21 s dvěma léty praxe.

Chtějí prostě ty motorkáře omezit co nejvíc to jde, nechápu smysl toho - omezit nehody, smrťáky atd? Kdo komu zaručí, že 24 letej kluk se nezabije a 21 letej okamžitě. Je to trošku mimo, ale k zamyšlení.

Má taky vzniknout nová skupina ŘO a to skupina A2, což bude motocykl od 25 do 35 kw. Takže jich bude celkem pět. Nesmysly nad nesmysly.

Jinak ten 125ccm skútr až od 2013 jsem slyšel. Ale nikdo to sám neví, jak to bude. Prostě až někomu zase rupne v kouli ve vládě, tak to bude. :-D

Zatím ahoj klucí.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

Příspěvekod Winterwolf » 20 říj 2011, 08:05

jeste mne tak napadlo jak jsou na tom skutry starsiho data vyroby :?: rekneme postavit runnera z 2010 na papiry 1998 tam by mela byt moznost jine rychlosti nez je 45km/h :?:

Pokud se pletu tak mne nekamenujte :oops:
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

Příspěvekod Morx » 21 říj 2011, 10:23

Tak pokud to má v techničáku jinou konstrukční rychlost (což může. 50ky z německa měli tuším 50km/h, v cizině se dají sehnat i skútry od výroby bez restrikcí a dále právě starší modely u nás), tak ji tam prostě má. Pokud na to máš řidičák, není problém jezdit, pokud ale nemáš (máš jen AM, nebo B, než začne platit nový zákon), tak na takový stroj prostě nesmíš sednout.

Jinak od policajta jsem se dozvěděl, že to vůbec neřeší a rozhodně mě nikdo z nich nebude posílat na nějakou technickou kontrolu. Takže zbývá jen problém pojišťovna.
Morx

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 183
Registrován: 24 zář 2009, 10:18
Skútr / moto: Honda Vision 110

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

Příspěvekod Vratas » 21 říj 2011, 12:28

Já chápu, že se to nějak extra neřeší. Protože prostě ČR nemá tak extra páky jako třeba NĚMECKO, aby tě na fleku sundalo za tu rychlost nebo výkon.

Záleží ale pořád ještě na to poldovi, jak moc o těch motorkách ví, jak to má jezdit, jakej je on sám štoural a jak se hlavně vyspal na ten den, kterej tě pak změří nebo zastaví :-)

Každopádně ta pojišťovna je stále problém na 100% - všichni víme, jací jsou to kroutiči, když mají plnit.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

Příspěvekod Winterwolf » 22 říj 2011, 09:45

No a jeste mne napadlo ze kdyz papiry nejsou problem tak co Runnera 200 :?: vzhled 50tky ale lita jak delo ;-)
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

Příspěvekod Vratas » 22 říj 2011, 16:00

Vlku, tys odhalil můj úmysl :-D To víš, že asi půjdu do 200kilka. Je to sice čtyřtakt, ale vzhled 50ky a o to mi jde. Musím jen prodat tu 50ku a pak se uvidí.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Přepsání TP nebo nová Homologace ??

Příspěvekod Jimmy » 22 říj 2011, 18:23

Runnera 200 doporučuji. S výjimkou Derbi GP1 250 asi není nic výkonnějšího v tak malém rozměru, ale ta Derbi stojí výrazně více a ojetá se u nás skoro neprodává. Pokud někdo ví o něčem jiném v délce cca 190 cm tak sem s tím.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Předchozí

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron