Piaggio NRG MC 3 AC

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Piaggio NRG MC 3 AC

Příspěvekod Tomasino » 13 črc 2011, 21:09

Ahoj,

hledal jsem, jestli ma tento scoot svuj samostatny topic a docela me prekvapilo, ze nema :) ... (doufam, ze jsem spatne nehledal)

Ja si ho poridil teprve nedavno, je to r.v. 2002 ale ve velmi dobrem stavu - 70ccm valec, Leo Vinci vyfuk, ted se pripravuju na dalsi "stage" kdy asi dam jiny vyfuk (tento je uz trosku starsi a nejlepsi ma za sebou) a karburator s tryskama. Taky premyslim o kevlar remenu, ale spis to necham zkontrolovat a kdyby byl stavajici spatnej, tak dam novej ...

Jinak mam najeto uz 1000km od koupe a krome malych oprav typu praskla zarovka v prednim svetle nebo utrzeny nahon tachometru jezdi jako vino. Kdyz jedu sam (100kg) tak neni problem 80-90km/h, casto jezdime i ve dvou do prace a to si bruci tech 60-70km/h s prehledem.

Tak doufam, ze se ozve aspon par dalsich majitelu a ze tenhle topic neumre a dostane svuj smer :)

Hodne stastnych kilometru vsem :D

Tomas
Prazska doprava neni tak hrozna, kdyz si ji clovek uziva ze sveho skutru :)
Uživatelský avatar
Tomasino

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 89
Registrován: 13 čer 2011, 15:20
Bydliště: Praha 4 - Cholupice
Skútr / moto: Aprilia SR MAX 300

Re: Piaggio NRG mc3 AC

Příspěvekod Tomasino » 29 črc 2011, 14:25

To jsem tady jedinym majitelem tohoto scoota? To nas fakt neni vic?
Se budu citit jak mamut v Dobe ledovy :)
Prazska doprava neni tak hrozna, kdyz si ji clovek uziva ze sveho skutru :)
Uživatelský avatar
Tomasino

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 89
Registrován: 13 čer 2011, 15:20
Bydliště: Praha 4 - Cholupice
Skútr / moto: Aprilia SR MAX 300

Re: Piaggio NRG mc3 AC

Příspěvekod manduss » 02 srp 2011, 09:55

Ahoj,
od minulého týdne jsem také majitelem tohohle krasavce. V inzerátu bylo NRG power, v techničáku je NRG Extreme. V těch označením mám pěknej hokej. Podle obrázků jsem si diagnostikoval MC3. Jakej je rozdíl ve skůtrech označených NRG MC3 a NRG Extreme netuším.
Takže skútr je z r. 2001 s najetými 21300 km. Já na něm mám zatím jen asi 50 km. Podle slov majitele je tam cca 2 roky variátor a válečky do něj(ještě nevím jaký), sportovní výfuk stage 6, a asi před dvěma měsíci nový filtr, svíčka a válec. Namontovaný tam je zvedák pod pružinu. Moc jsem se v tom nevrtal, ale budu muset, abych zjistil, co tam je za díly. Hlavně ten variátor.
Podle toho, co tady všichni píšou se mi zdá, že to nějak extra nejede. Zatím to ale přičítám zajíždění. Včera jsem s tím jel z kopce 80 a jinak po rovině se dá jet 70, 50 po městě je v pohodě, do táhlého kopce to jelo asi 40, bál jsem se ho dřít na plný plyn.
Jinak kvůli výfuku to dost řve. Když se chci rozjet, tak ho musím vytočit tak na 8000 ot. Na kolik se rozjíždíte vy?

Co jsem zatím udělal:
Kupoval jsem ho s tím, že nefunguje startér. Nedalo mi to a pustil jsem se do opravy. Dost dlouho mi trvalo, než jsem ho vůbec našel:) Přístup k němu hrůza. Když jsem ztroskotal na šroubech, co drží stojánek(jeden jsem přetrh), tak jsem zkusil startér připojit rovnou na baterku a on se roztočil(to jsem měl udělat rovnou). Takže následovalo odstrojení řidítek. Tlačítko bylo v pořádku. Pokračoval jsem tedy dál a odstrojil celý levý bok. Zahejbal jsem s drátama, co vedou do relé a najednou to začalo fungovat. U odstrojených řidítek jsem zjistil, že je odpojený přepínač na světlo a konektor je na přímo propojený. Přepínač jsem tedy rozdělal, očistil vnitřnosti a lehce promáznul. Najednou funguje i on:)

Co plánuju:
Půvovní majitel ho položil, takže má odřenej bok. To bych chtěl nějak zamaskovat, asi samolepkou. Z masky je vytrženej štelovací šroub na světla. To bych chtěl taky nějak opravit. Má to asi 10cm škubu na sedačce, tak to buď ji celou vyměnit nebo to nechat někde nově potáhnout. Po zajetí se uvidí, jak to pojede a případně se začne ladit. Když už to tak řve, tak ať i i tak jede :D
Ještě se pokusím přidat fotku a bude to zatím vše :)

Kvalita fotek odpovídá kvalitě foťáku. Je to focené mobilem...
Obrázek
Obrázek

>>Edit: ještě mě napadlo. Nemáte náhodou někdo nějakej manuál k těmhle skútrům? Mě se podařilo sehnat jen něco obecnýho k elekrice a zapalování a moc pěkný schéma elektriky. Zajímalo by mě co kdy měnit, kolik toho tam dávat a co jak seřizovat. Prostě ideálně tohle:http://www.wemoto.cz/bikes/Piaggio/NRG_50/94-96/picture/Manual_Haynes/ v elektronický podobě. Nebo na půjčení za úplatu.
manduss

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 32
Registrován: 11 črc 2011, 15:16
Bydliště: Jičín

Re: Piaggio NRG mc3 AC

Příspěvekod hruzamil5 » 02 srp 2011, 12:33

jestli tojede jen 80 z kopce a řve to jak kráva tak je tvůj problém v moc lehkých válečkách ... takže rozdělej varec a koukni jaký tam sou nebo je zvaž .... to že se ti to rozjíždí až v 8 000tis je pro nicasilový válec normální ... navíc pokud to máš AC tak to stejně víc jak 85 bez převodů nepojede
US offroad service > servis veškerých US cars ...dodávka dílů z USA .....
dále veškerý servis 4kolek a skůtru
Martin Háša> +420 601 654 654
Miloslav Hrůza> +420 723 375 170

Po-So 10-18h
Uživatelský avatar
hruzamil5

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 678
Registrován: 12 dub 2010, 18:17
Bydliště: milovice
Skútr / moto: aerox tuniing !
Tuning / úpravy: ve výstavbě

Re: Piaggio NRG mc3 AC

Příspěvekod Tomasino » 04 srp 2011, 15:35

Tak te vitam do klubu :) ...manual bohuzel nemam, ale taky se po nem pidim.

Jinak ty rychlosti, jak pises, se mi moc nezdaji - valec tam mas 50tku nebo 70tku?

Ja na mym kdyz jedu sam, tak po rovince neni problem 90-100km, kopec 60-70
Ve dvou je to uz znat, ale taky neni problem rovinka 80 a do kopce drzim 60 i ve 2.

Ted mam akorat scoota u Dominika, dela mi variator /Malossi Multivar/ a jeste elektriku, asi jsem mel nekde nejaky kratas a vymlatila se mi baterka a prestal fungovat otackomer, palivomer, kontrolky a samozrejme blinkry :(

Tak uz se tesim, az bude scoot zase doma a budu ho drásat :)
Prazska doprava neni tak hrozna, kdyz si ji clovek uziva ze sveho skutru :)
Uživatelský avatar
Tomasino

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 89
Registrován: 13 čer 2011, 15:20
Bydliště: Praha 4 - Cholupice
Skútr / moto: Aprilia SR MAX 300

Re: Piaggio NRG mc3 AC

Příspěvekod petr1380 » 10 srp 2011, 23:36

AHOJ, ja jsem tu odedneška a jsem hrdým majitelem mc3
Koupil jsem ho jako nepojízdnej šrot, ale už mám na něm najeto 1800km a nyní jsem ve fázi laku.
Rozebíral jsem ho už tolikrát že ho složim snad i po slepu. Mohu myslím i poradit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Piaggio NRG mc3/ Piaggio X9 125 (180)/ Piaggio X9 500ie Evo/ Yamaha Tmax 500
Uživatelský avatar
petr1380

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 106
Registrován: 10 srp 2011, 22:58
Bydliště: Chýnov
Skútr / moto: Piaggio X9 125/Piaggio X9 500ie/ Yamaha Tmax 500

Re: Piaggio NRG mc3 AC

Příspěvekod petr1380 » 12 srp 2011, 20:47

Nepotřebuju manuál na to abych ti mohl dát radu. Sežeň si přední blatník fakt je tam na mokru dobrej ale je to nedostatkové zboží. Jinak vypadá dobře.
Piaggio NRG mc3/ Piaggio X9 125 (180)/ Piaggio X9 500ie Evo/ Yamaha Tmax 500
Uživatelský avatar
petr1380

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 106
Registrován: 10 srp 2011, 22:58
Bydliště: Chýnov
Skútr / moto: Piaggio X9 125/Piaggio X9 500ie/ Yamaha Tmax 500

Re: Piaggio NRG mc3 AC

Příspěvekod manduss » 15 srp 2011, 09:43

Ahoj,
tak jsem se konečne dostal k delší testovací jízdě. V podstatě platí to, co jsem psal v předchozím příspěvku. Rozjezd mezi 7.000 - 8.000. Při vytočení na 8.000 to slušně vyrazí. To je tak do 40 km/h, 50 je tam taky skoro hned. Na vyšší rychlost už ale musím počkat. Chvilku to pomalu zrychluje do 60 km/h a pak to dost dlouho touhle rychlostí jede pořád ve stejných otáčkách na plný plyn. Po nějakých 10 - 15 s se začnou zvyšovat otáčky a začne to zrychlovat někam k 75 km/h. Tohle bylo všechno po rovině, z kopce to je schopný jet kolem 80 km/h. Všechno jsou to tacho údaje. Na válečky jsem se ještě nedíval. Je mi jen divný, že to zrychluje do těch 50-60 a pak dlouho nic a teprve potom to začne znovu zrychlovat.
Další věc, co mi není moc jasná, je to, že do 7.000 to vydává takový divný zvuky. Jakoby to kucká a vůbec to nejede. Od 7.000 to má už krásnej pravidelnej zvuk. To je normální? V podstatě to jede jen mezi 7.000 - 8.000, z kopce se to někdy vyšplná až k 9.000.

edit: po blatníku jsem už koukal, ale je to docela pálka za kus plastu
manduss

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 32
Registrován: 11 črc 2011, 15:16
Bydliště: Jičín

Re: Piaggio NRG mc3 AC

Příspěvekod petr1380 » 16 srp 2011, 00:24

To že ti to 15 vteřin nezrychluje může být hranatýma válečkama nebo vymačkaným vedením varce.
Třeba moje NRG jede nejlíp při 10-11 000 ot./min. což jsem musel srazit válečkama na nějakejch 9 000 kvůli spotřebě.
Je to podle jednotlivích komponentů motoru a seřízení. :wink:
Piaggio NRG mc3/ Piaggio X9 125 (180)/ Piaggio X9 500ie Evo/ Yamaha Tmax 500
Uživatelský avatar
petr1380

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 106
Registrován: 10 srp 2011, 22:58
Bydliště: Chýnov
Skútr / moto: Piaggio X9 125/Piaggio X9 500ie/ Yamaha Tmax 500

Re: Piaggio NRG mc3 AC

Příspěvekod manduss » 16 srp 2011, 09:20

Na ty válečky musím kouknout. Jenže teď jsem na tom blbě s časem.
Teď jsem spočítal spotřebu a je to 5,2 l/100km :( Když tak přemýšlím, jak jezdím, tak je to v podstatě skoro pořád na 3/4 plynu a při rozjezdech plnej. Jinak to prostě nejede. Nechápu, jak to někomu může jet 70 na půl plynu - jak tady někteří píší.
manduss

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 32
Registrován: 11 črc 2011, 15:16
Bydliště: Jičín

Re: Piaggio NRG mc3 AC

Příspěvekod Tomasino » 16 srp 2011, 15:44

Ahoj, mozna bych se taky zkusil mrknout na vyfuk, jestli neni zaneseny ... jak dlouho ho tam majitel mel?
Prazska doprava neni tak hrozna, kdyz si ji clovek uziva ze sveho skutru :)
Uživatelský avatar
Tomasino

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 89
Registrován: 13 čer 2011, 15:20
Bydliště: Praha 4 - Cholupice
Skútr / moto: Aprilia SR MAX 300

Re: Piaggio NRG mc3 AC

Příspěvekod petr1380 » 17 srp 2011, 07:57

:twisted: Já jezdit autem, tak mě to vyjde možná stejně, a jestli mám 3/4 plynu nebo plnej je jedno akorát je to dejchavičný jak astmatyk a nic. :D
Piaggio NRG mc3/ Piaggio X9 125 (180)/ Piaggio X9 500ie Evo/ Yamaha Tmax 500
Uživatelský avatar
petr1380

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 106
Registrován: 10 srp 2011, 22:58
Bydliště: Chýnov
Skútr / moto: Piaggio X9 125/Piaggio X9 500ie/ Yamaha Tmax 500

Re: Piaggio NRG mc3 AC

Příspěvekod manduss » 17 srp 2011, 08:45

to jo, s pěti litrama jsem pořád pod půlkou než s autem. Ale měl jsem představu kolem tří litrů. Asi mylnou. Ono to bude ale hodně daný tím, že držím plnej, než to začne zrychlovat. Na scotlandu jsem našel článek o těch hranatejch válečcích. Všechno tomu nasvědčuje. O víkendu snad bude trošku času, tak to rozdělám a aspoň se podívám jak to s nima vypadá a kdyžtak objednám stejný nový.
manduss

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 32
Registrován: 11 črc 2011, 15:16
Bydliště: Jičín

Re: Piaggio NRG mc3 AC

Příspěvekod petr1380 » 17 srp 2011, 12:54

Tak moc času to nezabere, a občas to vyčistit neni od věci.
Piaggio NRG mc3/ Piaggio X9 125 (180)/ Piaggio X9 500ie Evo/ Yamaha Tmax 500
Uživatelský avatar
petr1380

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 106
Registrován: 10 srp 2011, 22:58
Bydliště: Chýnov
Skútr / moto: Piaggio X9 125/Piaggio X9 500ie/ Yamaha Tmax 500

Re: Piaggio NRG mc3 AC

Příspěvekod manduss » 20 srp 2011, 23:36

Tak jsem se k tomu konečně dostal a rozebral variátor. Byly v něm asi jen testovací válečky. Byly to válečky v pouzdrech. Ta pouzdra jsou dost ošoupaná. Všechna mají vydřenou plošku. Jenže se mi nepodařilo zjistit, jakou hmotnost ty válečky mají, abych koupil nové. Tak přesnou váhu doma nemáme :(
Ještě teda přidám pár poznatků z jízdy.
0-30 v pohodě. Zrychlení ucházející.
30-40 ještě ok
od 40 do 60 bída. pak se to po delší době rozjede, ale spíš jen z kopce.
Jak jedu do mírnýho táhlýho kopce, tak si připadám jak na babetě. Jede to max 50 tacho. A když píšu mírný, tak myslím opravdu mírný.
Při startu vyletí otáčky k 8.500, pak klesnou k 7.000 a tam se drží. Když jedu z kopce, tak se pomalu začnou otáčky zvyšovat až někde k 9.000, kdy je na tachometru cca 80. po rovině se to furt drží na těch 7.000
Potřeboval bych teda poradit, jak to všechno nastavit, protože si myslím, že skúter má na víc. Válec je 50(víc nevím), výfuk S6 Pro Replica Piaggio chrom-carbon, variátor hebo, kontrastka je buď černá nebo tmavě modrá. Podle toho, že je i řemen hebo, tak bych tipl i tu kontrastku na hebo.
Poraďte prosím, jakým směrem se mám vydat a hlavně jakou testovací sadu válečků koupit. Odladím to a pak tam šoupnu pořádný válečky ve stejný gramáži.
Přu rozdělávání jsem koukal i na svíčku a je taková hnědo rezavá, tak snad v pohodě.
Pokud to pomůže, tak sem můžu přidat odkaz na video, kdy jsem jel z toho mírnýho kopečka, kam jsem se stěží škrábal.
manduss

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 32
Registrován: 11 črc 2011, 15:16
Bydliště: Jičín

Další

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron