Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

Piaggio liberty 50 4T - pomalé

17 lis 2013, 22:20

koupil jsem piaggio liberty a jede max těch 45. Variator už je tam multivar fly 4t s progresivní pružinou a origo válečkama.
tak se chci zeptat zda s tím má někdo zkušenosti a dá se to zrychlit? Odpich má parádní, krásně vystřelí, ale jede prostě pomalu.

- Restrikce na variátoru ( kroužek) není
- restrikce v difuzoru není
plyn chodí od dorazu k dorazu, svíčka pěkná

1) Zvažuju jak jednoduše změřit kolik to maximálně točí. jestli nejsou malé otáčky = A) malá odstředivá síla, b) malá rychlost díky malým otáčkám.
2) dát těžší válečky. nyní origo 6,1g, tak třeba koupit 7,2g. pak se to dá dát 3*6,1g+3*7,2g, nebo 6*7,2g
3) zkrátit rozpěrnou trubičku mezi přítlačnými talíři. tím se od počátku změní převodový poměr na rychlejší.

Má s tím někdo zkušenosti? Ideálně konkrétně s tímhle prckoletem..
Naposledy upravil freeangel dne 19 lis 2013, 10:58, celkově upraveno 1

Re: Piaggio liberty 50 4T - pomalé

17 lis 2013, 23:46

jedna z věcí, která by mohla zlobit, je membrána karbecu. teda pokud je to membránovej karbec. pak by bylo dobrý podívat se, jaká je tam tryska a jakej je průměr difuzoru. páč mlže nejt karbec bez restrikce rovnou dělanej jako seškrcenej. spuchřelá děravá mambrána by taky omezila výkon. pokud je to nějaká novější záležitost s elektronisckým zapalováním a elektronickým tachometrem , může bejt omezovač spojenej s tachecem a neumožní jet rychlejc elektronicky. což ale nevim, jestli piaggio dělá.

Re: Piaggio liberty 50 4T - pomalé

18 lis 2013, 07:25

Hlavní problem bude v tom že 50 ccm 4T neni žádnej závoďák,je dělanej spíš na spotřebu a podle toho taky jezdí a jezdit bude. Zkracování čepu bych vynechal. Sice tim získáš jak popisuješ jinej převod,kterej by měl maximálce pomoct,ale když to vemeš z celkového pohledu,tak se budeš taky na těžší převod rozjíždět a na rozjezdy to bude lenoch....jak kdyby jsi se v autě rozjížděl na dvojku....
udělěj si fixou čáry na variátoru a zjisti kam až jezdí řemen.
Origo válečky,myslel jsi origo k multivaru ? Pokud origo seriové,nemají jinej rozměr ?

Re: Piaggio liberty 50 4T - pomalé

18 lis 2013, 08:04

karburátor tam mám s klapkou, stejnej jako už mají velké mašiny. nemí tam šoupátko, ale ta kruhová klapka co se točí kolem osky. Zatím jsem ho nerozebíral.

viz odkaz: http://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-a ... 50-200ccm/

to Tuner: dnes to složím aspoň lehce a mrknu kam to chodí.
- válečky jsou přímo určené k tomu variátoru multivar. tudíž asi bude blbost je měnit. A ten variátor má prý jiný stoupání, a mělo by to s ním jet i podstatně rychleji. takže bude blbost do toho hrabat. chyba bude někde jinde.

oprava: koukám, že i rovnotlaký karburátor má šoupátko. každopádně tam mám karburátor se škrící klapkou.

Re: Piaggio liberty 50 4T - pomalé

18 lis 2013, 09:11

multivar ti ale udělá odpich rychlost moc ne mě na burgmenu zrychlil zhruba o pět kilometrů ale bylo to čtyřkilo a jelo stopadesát....jestli chceš aby to jezdilo sedmdesát-osmdesát tak to na tom čtyřtaktu bude problém bud do toho dáš dost peněz nebo jestli to chceš vážně tunit tak se podívat po nějakém dvou taktu.... :| :wink:

Re: Piaggio liberty 50 4T - pomalé

18 lis 2013, 12:28

je mi jasné, že je to 50ka. Ale aby to jelo hůř jak fechtl?? Rozhodně to nechci tuzit, ani do toho sypat peníze.. Spíš jsem to chtěl odblokovat, aby to jelo rychleji jak 45 a to se zatím moc nedaří..

vyčistil jsem filtry, celej variátor, lehce namazal dráhy válečků, tak uvidím až to vytýhnu ze sklepa a projedu.. Každopádně krampus může mít pravdu v tom, že pokud mám dobrý variátor, dobrý řemen, tak je na řadě motor, respektive karburátor.

Re: Piaggio liberty 50 4T - pomalé

18 lis 2013, 12:38

Fichtl je právě ten doporučovaný dvoutakt. Přes svou letitost může stále jezdit lépe než moderní čtyřtakty ve stejném objemu :wink:

Re: Piaggio liberty 50 4T - pomalé

18 lis 2013, 13:19

4T 50ccm je to nejpomalejsi co lze na silnici potkat,a muze to byt piaggio i yamaha.Bud rad,ze to aspon nejak jezdi.Osobne si myslim,ze s tim moc nevymyslis.Leda do toho nasypat hromadu penez,coz je nesmysl.

Re: Piaggio liberty 50 4T - pomalé

18 lis 2013, 14:19

tak jsem to byl teď projet a je to možná trošku lepší. Zkrátil jsem o 0,75mm rozpěrnou tyčku ve variátoru. ( původně 49,5mm, nyní 48,75mm). Ještě změřím rychlost navigací, ale začínám být spokojen. Do toho města to stačí a na delší cesty vytáhnu z garáže stromka.

škoda je, že tu není někdo kdo by měl liberty 50ku a řekl mi zvoje zkušenosti.

19:54 edit:
Tak jsem s tím byl v servisu a na brzdě. Max. výkon 1,7kw při 3750 otáčkách a 18km/hod. maximálka 48. borci mi řekli, že mám zablokovanou řídící jednotku. že po odblokování se zvedne výkon a maximálka na 58. ukazovali to i dle skutečných, naměřených grafů. za tu úpravu si řekli 450. ovšem mám z toho strach, protože co se prodávají CDI jednotky nové, tak píšou, žej sou odblokované, se změněnou mapou předstihu. V tom servisu to chce jen odblokovat.
Naposledy upravil KYBLOS dne 18 lis 2013, 23:26, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Piaggio liberty 50 4T - pomalé

18 lis 2013, 22:59

Takže po pár hodinách čtení a shánění našel celkem zajímavý článek. hádám, že by to mohlo někoho zajímat. co?

překlad přes google:
Piaggio nepodporujeme omezení na jakékoli 50ccm stroji, které mohou použít na veřejné silnici. Hlavní restrikce na 50ccm čtyřtakt je electronická.

dle pár odkazů co jsem našel stačí přerušit ten drátek.
má s tím někdo zkušenosti?

cdiontgrenzen1.jpg

cdiontgrenzen2.jpg

34e7ng9.jpg

http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... p?t=400363

Edit 19.11.2013 10:00HOD.
TAKŽE MI TO NEDALO A JEŠTĚ VEČER PŘED BARÁKEM JSEM CDI VYMONTOVAL. DOMA SI VYMĚŘIL ZMIŇOVANÝCH 22MM ZLEVA ( NEBO 38 ZPRAVA) A PILKOU OBVOD PŘERUŠIL. RÁNO CÍVKU NAMONTOVAL A NESTAČIL SE DIVIT. PO ROVINĚ NYNÍ GPSKOVÝCH 56KM/HOD.. Z KOPCE 65KM/HOD.. VÁŽÍM OKOLO 90KG S OBLEČENÍM + JSEM ZA SEBOU MĚL KUFR S NÁKUPEM 15KG. TÍMTO JSEM ZCELA SPOKOJEN A DALŠÍ ZÁSAHY DO FUNGUJÍCÍHO STROJE DĚLAT NEBUDU.

HAPPY END
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 25 lis 2013, 09:10, celkově upraveno 4
Důvod: Nové téma bylo sloučeno s již existujícím tématem stejného člena, kde se mluví o tom samém.

Re: Piaggio liberty 50 4T - pomalé

23 lis 2013, 18:43

Je to velmi zajimavé,ale opravdu to funguje když to přerušíš dle té černé čary ?

Re: Piaggio liberty 50 4T - pomalé

24 lis 2013, 00:41

No nevím jestli u všech skůtrů, ale u tohoto typu CDI a 50ccm nejspíš ANO. Jinak na těch fotkách je v podstatě oficiální vyjádření Piaggio, že dělají restrikce pouze elektronicky a doporučují jak na to. A toto téma jsem našel na německých, holandských stránkách, tudíž to není můj výmysl. Já jen kopíruju.. Krom toho nemám ani CDI jednotku piaggio, ale bylo na ní napsáno ducati a fungovalo to.

Co se týká toho jak je to velký rozdíl, tak jak prase. hned při prvním rozjezdu jsem to poznal a to v té době ani nejel tachec. teď mi tachometr jede a po rovině je na něm 65-70, z kopce jsem se teď dostal na cca 92. ( tachometr je do 80, tak odhaduju). :-)

A co ještě, tak výrobce doporučuje výměnu hlavní trisky. Na což se chci taky podívat, ale zatím jsem spokojen. Co víc si můžu od 50ky přát.

Poznatky o spotřebě uvedu cca za týden, každopádně to odblokování spotřebu nezvýší, protože se jen zlepšil chod motoru a nemusím tomu pořád dávat pod plným. Takže i tuto stránku vidím kladně..
Odeslat odpověď