Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
26 dub 2012, 23:12
Zdravím a prosím o radu...
Koupil jsem před nějakou doubou Peugeot Vivacity (r.v. 2003 a cca 12000km). Měřím si dlouhodobou spotřebu a vychází mi na téměř brutálních 6,5L/100km.
Na skútru přitom není žádný tuning (typu větší válec, openfilter, karburátor apod.), jen jsem vyměnil variátor za Malossi Multivar - což se na spotřebě vůbec nijak neprojevilo. Tj. zůstal takhle hrozně vysoká. Dával jsem to na opravu do servisu (Scootland Brno). Výsledek byl ten, že "seřídili" karburátor. Ovšem spotřeba vůbec neklesla a naopak skútr chytl další "nemoc". Při nastarotvaní se studeným motorem vyletí otáčky tak na 5 sekund tak vysoko, že se skútr vcelku razantně rozjede sám vpřed. Pak otáčky klesnou a jo to O.K.
Dokázal by mi někdo poradit, v čem může být problém? Napadá mě jedině příliš velká tryska (někým neodborně namontována) nebo špatný sytič (tj. že by dával příliš bohatou směs). Ale nevím jestli nejsem úplně vedle...
Předem díky za jakoukoliv cenou radu!
26 dub 2012, 23:55
Mám Vivacity r.v. 2008, laďák a Multivar, ale spotřebu do 4 litrů. Řekl bych, že ti nevypíná automat. sytič. Jestli je to v sérii, tak pochybuju, že by někdo jen tak měnil trysku... Ikdyž lidi jsou různí
Bohužel nemám moc zkušeností, takže nevím jak to zkontrolovat, nebo čím jiným by tom ohlo být... Moc bohatá směs? Jakou barvu má svíčka?
27 dub 2012, 00:00
Jenom takovej dotaz, kdyz jsi to měl v servise, tak proč jsi jim to tam hned nevratil?
27 dub 2012, 08:22
Já to tam dával v listopadu na samým konci sezony. Nechával jsem tam nechával dělat i ten Malossi Multivar. Do toho Scootlandu jsem to dával i z toho důvododu, že mi to na křižovatce zdechalo, takže jsem je zaúkoloval, aby mi seřídili karbec a upozronil jsem je přitom i na tu spotřebu (čemuž servisák ani nevěřil...) Po opravě skútr už nezdechal a s tím novým variátorem jel perfektně. Nicméně na skútru jsem prakticky už kvůli zimě nejezdil. a neověřil si tak, jestli je to spravený - Moje blbost
27 dub 2012, 08:34
To Panker: Právě do těch 4L bych se rád vlezl. Podle různých fór by to pro Peugeoty 50ccm měla být normální spotřeba. U toho sytiče právě dost uvažuju o jeho výměně (to i přes svoje dost antitechnický nadání zvládnu sám). Bude tam asi ještě originál sytič z výroby. Nevím jakou má normálně životnost. Teď tam mám natočenejch něco přes 15tis. km. Nerad bych ten sytič zas měnil zbytečně, pokud by to nemělo mít žádnej efekt... Svíčku o víkendu zkontroluju. Jestli mám správný info, tak pokud bude černá, tak je něco špatně?
27 dub 2012, 09:13
Já jsem si předělal automatický sytič na manuální a můžu ti zaručit že s otevřeným sytičem daleko nedojedeš. Stačí abych ho nechal trochu déle otevřený a už se to dusí. Na jaké vzdálenosti jezdíš ??
27 dub 2012, 09:33
To PROOF: Bydlím a tudíž se i zpravidla pohybuju v centru Brna. Takže tak max. do deseti km. Takže ty se spíš přikláníš k tomu, že sytičem to nebude?
27 dub 2012, 09:45
Jinak ta vysoká spotřeba má i další průvodní jev. Když stojím dlouho na křižovatce, tak se motor "přechlastává" a má tendence zhasnout. Když pak potřebuju vyrazit na zelenou v před, tak skútr pod plynem chvíli stojí na místě, nebo se tak "kašlavě" pohybuje vpřed, přičemž za mnou se zvedá oblak modrýho kouře. Jak se ty nahromaděný splodiny vyfouknou, tak skútr pak vyrazí vpřed...
Pak samozřejmě ještě zůstává ta otázka, proč při studeným startu, jdou otáčky na prvních 5s. tak strašně vysoko. Při teplým motoru (po delší jízdě), musím zas někdy startovat s otočeným plynem, aby motor chytl...
27 dub 2012, 10:32
Zdravím, mě ještě napadlo špatné nastavení plováku v komoře - může zavírat ve špatnou dobu a tudíž je tam špatná hladina a tyto projevy by to taky mohlo trochu způsobovat. A taky jehla v kaburátoru může bejt na nejvyšší stupeň, což je taky někdy špatně, pokud to nemáš pintlich seřízený.
27 dub 2012, 11:12
Takhle na dálku to je dost obtížné posoudit. Podle toho co říkáš bych řekl že je příliš bohatá směs. Bylo by dobré zjistit jaký rozměr má origo tryska. Pak bych snížil jehlu karburátoru o jeden stupeň a seřídil volnoběžnou směs. Ještě vyčisti zkontroluj vzduchový filtr. Automatický sytič to může dělat taky ale moc se mi to nezdá. Mrkni taky na svíčku jakou má barvu.
27 dub 2012, 12:51
Bohatá směs - takže asi tryska nebo zůstává otevřenej sytič - vyměnit gelovou kapsli nebo celý nový, popř. manuální. Za tolik se jezdí s autem. To jezdíš po 100 Km na benzínku?
27 dub 2012, 15:42
Pěkný den, také se pohybuju po centru B.Omlouvám se , že se montuju mezi majitele bezúdržbových a bezporuchových strojů.
Pokud pan majitel guardian nemá jistou míru technické zdatnosti, nedisponuje sadou trysek pro daný karburátor, tak jen těžko se mu podaří odstranit příčinu nesprávné přípravy směsi a správně nastavit karburátor.
To, jak se motor Tvého skůtru chová je učebnicová ukázka bohaté směsi. Na svíčku se ani nemusíš dívat, určitě je černá. Je naprosto evidentní, že oprava v brněnském skutrlandu se nezdařila. Předat zákazníkovy takto chybně fungující stroj je vážně nechutné. Souhlasím s názorem, odvézt zpět, znova a pořádně.
27 dub 2012, 23:39
To sedli: Prakticky jezdím od benzínky k benzínce. Má to nádrž na 5 litrů, tudíž na jednu plnou nenajedu ani 80km
A je naprostá pravda, že je to spotřeba dvoulitrovýho dieslu po městě...
27 dub 2012, 23:54
To Ludwig: Pan majitel guardian bohužel nemá téměř žádnou technickou zdatnost. Přiznávám bez mučení, že naprosto netuším, jak bych měl provést to co mi zde věci znalí skútraři radí...
Vůbec nevím jak se vypořádat s "nastavením plováku v komoře" (viz Vratas) nebo se snížením jehly karburátoru o jeden stupeň a seřízením volnoběžné směsi (viz PROOF) - i když tady jsou to myslím nějaký 2 šrouby po bocích karburátoru Takže servisu se bohužel asi nevyhnu. Nicméně jsem rád za všechny rady, ptž. ve Scootlandu jím můžu říct, na co by se měli při opravě zaměřit. Jak už jsem psal výše, jediný co bych tak asi zvládl, je vyměnit ten automatickej sytič a zkontrolovat tu svíčku...
Problém je, že v brněnském Scootlandu budu čekat tak 3 týdny, než budou mít volný termín... Není v Brně ještě nějaký jiný (solidní) servis pro skútry?
28 dub 2012, 00:00
Jinak jsem teda teď na vážkách. Mám vyměnit ten automatický sytič (+ příp. vyčistit nebo vyměnit vzduchový filtr - asi taky zvládnu) a zkusit co to udělá. Nebo skútr rovnou svěřit servisu? Sytič (Baotian - podle názvu to bude Čína - je to vůbec kvalitní? - přip. jakej sytič koupit?) stojí ve Scootlandu 450,- Což není šílený, ale zas se mi ty peníze nechcou zbytečně investovat, kdyby to nebylo potřeba...