od Kláda » 26 lis 2019, 20:35
děkuji
Nastala nová situace. Pružinu jsem vyměnil. Variátor a válečky taky. Skútr jede. A vcelku dobře. Je to asi trochu slabší(válečky mají 9g oproti 7.5g). Déle trvá, než se rozjedu. Nemá to ten dřívější tah, ale už se při rozjezdu při rychlosti asi 30km/h nedostaví cuknutí, ani řemen neprokluzuje. Zrychlování není ideálně plynulé ve stabilních otáčkách, ale je to rozhodně plynulejší, než s multivarem(s ním to bylo jak na klasickém motoru- od rozjezdu více otáček=větší rychlost).
Ale!
Variator Multivar je už dost ojetý(30000km). Tak jsem tam chtěl dát původní origo Peugeot či jak ho nazvat. Restrikce, která je zezadu variátoru, funguje takto. Je to taková talířová podložka, která je našroubována na tělo variátoru tak, aby ten přítlačná talířová podložka, která drží válečky v těle variátoru, nešel dál, než je rychlost 45km/h. Čep variátoru je 38mm dlouhý. Na něho tlačí ozubená polořemenice. Tělo variátoru se pohybuje po něm. Když variátor dotlačí až na tu zubatou, tak je řemen na max. Nemůže vyskočit, jak jsem si myslel. Jenže když je tam ta restr.podložka zezadu, tak se přítlačná podložka válečků nemůže dostat až mimo tělo variátoru a tím pustit válečky na max. . Přítlačná podložka se zastaví o tu restriktivní podložku. Na čepu zůstane prostor 6mm mezi variátorem a zubatou polořemenicí. Pokud restrikci odstraním, tak má tělo možnost dotlačit až na zubatou, ale to by pak vyletěly válečky z těch svých pozic(dostaly by se mimo ty stěny) a už by se nevrátily. Zůstaly by zaseklé v horní pozici. Podložka, co drží válečky ve variátoru, už by se nemohla vnořit do těla variátoru.
Řešení jsou 2. Nejezdit na max. Nebo zkrátit čep o těch 6mm.
Otázky:
Jak zjistím max.rychlost, než se mi štrebnou ty válečky v horní pozici?
Co se stane, když se tam v rychlosti štrebnou?Pokud se zničí, nevadí, stejně jsou už hranaté(mám to teď na testování funkčnosti variátoru)- koupím nové.
Co se stane, když zkrátím čep(nevím, jestli bych někde sehnal 32mm dlouhý). Když ho zkrátím, tak zubatá polořemenice nebude dosedat na čep. Musel bych to celé, mezi přítlačnou podložkou a tělem motoru, na té ose vypodložit o těch 6mm podložkami. Variátor jako celek bude o těch 6mm posunutý směrem ven. A nebude v přímce se zadními polořemenicemi. Napadá mě, že se může řemen nadměrně opotřebovávat, potažmo zadní polořemenice a taky osa, na které je variátor.
děkuji