Peugeot Trekker 50 - servisní úkony

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Peugeot Trekker 50 - servisní úkony

Příspěvekod Jaromir108 » 13 kvě 2009, 15:14

Dobry den,

potrebuji poradit ohledne servisnich ukonu pro Peugeot Trekker 50.

Pred cca sesti lety jsem jej koupil jako novy, pri cca 800km bylo provedeno odemceni - vareni vyfuku + pokud si dobre vzpominam mel byt take vymenen variator. Potom byla jeste jedna problidka v 1000,, 1200 nebo 1500 km - uz si presne nevzpominam. Skutr ma dnes najeto 1882km. Ted skutr cca 4 roky nejezdil nejezdil (zdravotni duvody) - byl garazovan na suchem a teplem miste. Mezitim jsem se nedavno prestehoval (Ricany - u Prahy) a uz nemam kontakt na prodejce. Potrebuji jej ted ozivit a projit technickou.

Dnes jsem vyndal akumulator - je uplne suchy, dolil jsem jej destilkou a i kdyz tomu uz neverim, dal jsem jej na nabijecku (v okoli jej stejne nikdo nema na sklade, tak nic nezkazim).

Mel bych par dotazu: je nekdo v okoli, kdo mi mohl pomoci - na inetu jsem nasel 3 kontakty, ale nejak se mi nedari nikomu dovolat ... tak jsem skoncil zde ;O)

Potrebuji jej ozivit do konce tydne.

Koukal jsem na webu na akumulatory a byl jsem prekvapen cenovym rozpetim od necelych 300Kc do necele tisicovky - musete mi prosim poradit nejaky vhodny pomer cena/kvalita, pripadne zdroj dobre ceny?

Jake "ukony" je treba udelat (vycistit, promazat, zkontrolovat, atd.) abych mel jistotu, ze je vse v poradku? Jellikoz mam pocit, ze jde o docela jednoduchy stroj, troufam si zkusit delat servis sam :O)) Volal jsem autorizovanemu prodejci kvuli manualu, tem me vsak odbyl s tim, at si zavolat prodejci ... uz nemam kontakt. Mohl by mi nekdo treba toto kopiovat/pujcit/zafaxovat, ... ? Na inetu jsem nasel nekolik odkazu, ale zaden nefungoval.

Koukal jsem, ze olej je skoro plny a benzinu ani kapka - naposledy mi dosel asi 400m pred domem ;O) Da se olej jeste pouzit, nebo jej mam nejak odcerpat? Kanytr uz je pripraven :o)

Prosim o polopaticke vysvetleni co delat. Dekuji za pomoc - rady! Jaromir
Jaromir108

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 13 kvě 2009, 14:00
Skútr / moto: Peugeot Trekker 50
Tuning / úpravy: ne

Re: Peugeot Trekker 50 servisni ukony

Příspěvekod semjaboooooorek » 11 čer 2009, 22:20

Olej odsaj a dej urcite novej, projistotu ho zezacatku primichej do benzinu,, 1:50 bude stacit,,, olej po 2-3 letech ztraci svoje mazaci a antikorozni vlastnosti takze kdyz bys na nej motor zadrel ani bych se nedivil :) .. olej do benzinu dej jen na 1 nadrz , protoze v hadickach a cerpadle bude jeste ten starej olej , tak nez se spali a bude to brat ten novej aby se ti to nekouslo. nadrz 6l - 1 olejovy vicko oleje
semjaboooooorek

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 09 kvě 2008, 14:50

Re: Peugeot Trekker 50 - servisní úkony

Příspěvekod faarisuman » 27 pro 2014, 14:17

Právě jsem si ho koupil. Vše je v poho, jede ve dvou 80 atd. prostě spokojenost. Jen někdy blinkr místo blikání svítí...Hledal jsem na stránkách nějaký cyklovač, ale nic jsem neobjevil. Nevíte ?
faari
faarisuman

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 27 pro 2014, 14:12

Re: Peugeot Trekker 50 - servisní úkony

Příspěvekod stretavka » 27 pro 2014, 17:09

Mám cyklovač z Elyseo a Vivacity 50 ccm. Je to stejný. Pokud máš zájem, za 250 + poštovný je tvůj

foto zde: http://scooter4you.rajce.idnes.cz/Peuge ... 180830.jpg

Pokud ti blikače svítí při jakýchkoliv otáčkách, tak je to přerušovačem, pokud ti ale při vyšších otáčkách začne blikat, tak máš nejspíš v háji regulátor. Kdyžtak se ozvi.
Každá náhoda se musí pečlivě připravit.....
Uživatelský avatar
stretavka

250+
 
Reputace: 317
Příspěvky: 496
Registrován: 21 črc 2011, 12:36
Bydliště: Budweiß
Skútr / moto: Aprilia Leonardo 125/Honda Hornet 900
Tuning / úpravy: série

Re: Peugeot Trekker 50 - servisní úkony

Příspěvekod jonandy » 03 led 2015, 21:23

Hello, need help in servicing operations for Peugeot Trekker 50th before about six years ago, I bought it new, at about 800 km was carried Unlocked - Cooking vyfuku + If I remember mel also be replaced variator. Then there was another problidka in 1000 ,, 1200, or 1500 km
Sign up with pmi pmp ccna for getting cisco ccna exam online testking courses MCITP Certification and www.tabor.edu We also provide best Florida Institute of Technology
jonandy

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 03 led 2015, 21:19

Re: Peugeot Trekker 50 - servisní úkony

Příspěvekod adamistr0 » 24 led 2017, 00:42

Zdar, mám skútr druhým rokem, zatím najeto něco přes 5000, tak jsem se rozhodl pro nějakou údržbu. RV 2008, v cca 3000-3500 sportovní variátor a výfuck.
Manuál jsem našel pouze v angličtině a ačkoliv šprechtím, tak některé odborné výrazy neznám. Půjdu tedy postupně, doufám, že toho nebude moc :D

CHECK:
Idle speed adjustment a Throttle: Klasika karbec.. Jenom když nastavuju volnoběh musím se snažit nastavit co nejnižší otáčky, nebo můžu nechat trochu vyšší kvůli rychlejšímu zahřátí? Nějakých pár dl benzínu neřeším, prostě nastartuju, chvilku počkám a jedu 5km vkuse.
Oil pump control: Olej ubývá to jo, ale jak přesně mám zkontrolovat jestli pumpa opravdu funguje, nebo není před smrtí?
Functioning of the electric equipment atd...: Světla svítí, brzdy brzdí, trubky trubkují.. Jenom brzdovou kapalinu tam mám nevím jak dlouho (tři roky určitě). Musí se měnit, nebo ještě vydrží? Černá není a brzda je tvrdá.

REPLACE:
Relay unit oil: Tady vůbec nevím.. nějaký olej v relátku???
Filter element of the intake silencer: Asi vzduchový filtr (nevím co to má společného s tlumičem?) jiný jsem tam nenašel.

CHECK AND UNCLOG:
Piston...: Sice ještě nemusím, ale dá se to nějak vyčistit bez rozebírání celého válce? U čtyřtaktů se prý stříká vodní mlha do sání..

Díky za všechny odpovědi a prosím neukamenujte mě za mou neznalost :lol:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
adamistr0

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 23 led 2017, 17:28
Bydliště: Hodonín
Skútr / moto: Peugeot Tkr 50

Re: Peugeot Trekker 50 - servisní úkony

Příspěvekod zdeny65 » 24 led 2017, 17:57

No to je zase mazadlo :D Hele překladač na googlu dokáže nabastlit kolikrát pěkný kraviny.
Tak Check:všeobecně je to kontrola spalovacího procesu motoru.Tj.jak sání,tak výfukový systém.Co se týká otáček na volnoběh,tak by měly být nastaveny dle výrobce.Pokud nevíš,tak po zahřátí motoru na provozní teplotu by otáčky volnoběhu měly být takové,že se neprotáčí zadní kolo.Tj.Nejdřív dáš trochu vyšší a postupně ubíráš volnoběh tak,až zadní kolo půjde protočit do protisměru.
Oil pumpe:pokud máš manuál,tak musíš najít odvzdušňovací šroub a na volnoběh při povoleném vytéká slabě olej.
Brake:brzdová kapalina se mění cca.po třech,čtyřech letech.Jestli vypadá žlutě,tak má stejně po smrti.
Replace:to je to,co se doporučuje vyměnit dle výrobce.K tomu slouží manuál.Žádný olej v relé není.Olejové kapaliny se mění všeobecně po nájezdu cca.6000 km.To jest olej v motoru a převodovce.Vyjímka je brzdová a chladící kapalina.
Vzduchový filtr je vždy umístěn v tlumiči sání.
Piston:Do benzínu přidej ve stanoveném poměru aditivum PRO BENZÍNOVÉ MOTORY.A prosím Tě o jedno.Nerozebírej a nehrab se v tom,jak teenager v ku..... Jinak u "čtyřtaktů" se zásadně do válce stříká nad píst smetánka,no a někdo stříká i do sání.Ale to už je jiná kapitola :D :D :D
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Peugeot Trekker 50 - servisní úkony

Příspěvekod adamistr0 » 25 led 2017, 15:15

Je mi jasné že překladač tyhle věci asi nezná, proto se ptám tady. Manuál bohužel nemám a nemůžu nic moc najít. Jenom jeden kde je rozborka motoru, ale nic moc potřebných informací.

Filtr a výfuk mají najeto pár km, filtr jsem vypral a nastříkal olejem.
Otáčky zkusím, dík.
Pumpa jede, jenom jsem chtěl vědět, jestli na ní nepůjde nějak poznat, že by se měla brzo pokazit. (A kdyby jo jestli mě upozorní kontrolka, nebo je pouze na hladinu)
OK brzdovku a převodový olej vyměním (je to 2T, tak nic jiného tam nebude ne?), aditivum mě taky nezrujnuje. Dle toho manuálu tam lije 1,2dl W80-90 když má sundanou spojku a variátor, je možné, že ta nálevka bude tak schovaná?
Takže to "relay unit oil" jsou oleje v jednotce motoru?
V motoru se právě hrabat nechci, ne že by na sundání válce bylo něco těžkého, ale rád věci udržuju v dobrém stavu a nechci pak řešit, že mám motor zacpaný karbonem, že se nemůže točit :D

Díky za odpověď

PS: Smetánka mě zabila :D
adamistr0

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 23 led 2017, 17:28
Bydliště: Hodonín
Skútr / moto: Peugeot Tkr 50

Re: Peugeot Trekker 50 - servisní úkony

Příspěvekod zdeny65 » 25 led 2017, 15:45

Pro upřesnění.Olej Ti mizí kde?A o jaký pumpě píšeš?Jestli je tam nějaké ztrátové mazání,tak olej bude mizet,tak jako tak.Jestli je to nějaký systém pro mazání kluzného ložiska,to nevím.Ale rozhodně bude chtít sundat dekl na variátoru a podívat se,jestli tam nemáš haldu oleje.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Peugeot Trekker 50 - servisní úkony

Příspěvekod adamistr0 » 26 led 2017, 15:35

Myslím olej, co se mísí s benzínem a maže motor. Ale předpokládám, že ta pumpa vydrží aspoň 20k.
adamistr0

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 23 led 2017, 17:28
Bydliště: Hodonín
Skútr / moto: Peugeot Tkr 50

Re: Peugeot Trekker 50 - servisní úkony

Příspěvekod zdeny65 » 26 led 2017, 16:23

Hele,technicky vzato bych tu blbost demontoval a lil do nádrže benzín s olejem.Pumpa bude někde na klikovce(podle toho kam vede hadička),tu shodit dolu a je klid.Navíc si palivo rozhodně lépe namícháš v kanystru,než nějaký přitroublý dávkovač.Hele,vem si motorovou pilu.Ta má otáček cca.10000.Palivo se dává 1:50.A jak to krásně běhá.Mazání řetězu už je větší problém.Pokud se nepoužívá dobrý olej,tak jde čerpadlo do kopru.A jestli jde o komfort?Tak si stačí do malý lahvičky nalít dobrý olej (třeba pro motorový pily)a podle dotankování udělat směs.Podle mě je to teda stoprocentní jistota.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Peugeot Trekker 50 - servisní úkony

Příspěvekod adamistr0 » 04 bře 2017, 12:07

Jak jsem byl rád, že konečně nemusím do benzínu nic lít jako u fichtla.. Je to skútr, tam řetěz není pokud vím.
Nemáte někdo zkušenost s tou výměnou převodového oleje? Našel jsem tam pouze jeden šroub u kterého je "Oil 1.2dcl" ten bude napouštěcí, ale zaboha nemůžu najít nějaký vypouštěcí. Na internetu je samozřejmě tisíc návodů, ale na jiné stroje a já tam ten šroub asi prostě nemám. Můžu to vysát hadičkou, ale zdá se mi hloupé aby v návodu byla výměna oleje, když nejde vypustit. Navíc by vespod zůstaly ty špony a bordel ne?

EDIT: Tak jsem skútr postavil na zadní kolo a olej nechal vytéct tou napouštěcí dírou. Aspoň že se to nedělá často.
adamistr0

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 23 led 2017, 17:28
Bydliště: Hodonín
Skútr / moto: Peugeot Tkr 50


Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků