Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
22 kvě 2011, 23:16
Chlapi zatiaľ tu moc ľudí neragovalo na moje príspevky, tak dúfam, že sa to teraz zmení. Mám taký problém. Chcel som dať preč tú reštrikciu z variátora. Postup je taký, že musím dať preč to ozubené koleso, čo som preškrkol, potom dole remeň a až potom sa dostanem k variátoru, kde môžem dať preč tú reštrikciu? Viete mi povedať ako vyzerá? Inak mám ešte aj na výfuku, ale to budem riešiť neskôr. Prosím poradte. Ideálne ak by ste mali aj foto
24 kvě 2011, 16:07
Jaky variator a pružina je nejlepsi pro trekker, znamej ho ma a ma restrikci uz pryc ale rozjizdi se to az tak v cca polovine plynu
25 kvě 2011, 10:11
Ta rychlost se zvýšila odstraněním restrikční podložky na předním kole variátoru a výměnou válečků z 7,5 na 10 gram.
Teď běžně jede od 50 - 70 km / h po rovince a mírného kopce ,dolů valí podle tacho 90 km /h. Podotýkám,že mám převařený výfuk a ještě se mrknu na pružinu do spojky - mám ji už koupenou - střední tvrdost.
Hrozně špatně mě šel nastartovat když byl déle nejetý - to jsem ,, opravil'' tím ,že jsem zašrouboval trysku bohatosti směsi a potom o 1 kolo povolil. A startuje na škrtnutí. Oni píšou 1a půl kola - no mě to maká na jedno.....
Tak hodně zdaru při tunění......vels
29 kvě 2011, 09:54
Neporadí mi někdo jak se zkontroluje funkčnost automatického sytiče. Ještě stále mi to špatně startuje,přitom benzín je cítit, po 3 denní odstávce na 20 šlápnutí, baterii bych asi vybil. Hádal bych na sitič - koupím nový ,ale nechce se mi udělat zbytečnost a proto bych uvítal návod ,jak ho zkontrolovat jestli maká. Díky všem....L
Naposledy upravil
vels dne 06 čer 2011, 00:30, celkově upraveno 1
29 kvě 2011, 12:17
Čus borci, na trekkeru jsem jezdil po Brně ještě rok zpátky a nalítal jsem po něm s pizzou v boxu asi 10 000 Km když sem neměl papouchy na auto..
Na 50 ccm uplnej ďábel, nebyl problém přetočit tachec zase na nulu, dle GPS 92 Km/h z kopce, ale to už šlo o život, pneu taky stály za nic a kroutilo se to jak had
Oleje to žralo celkem dost, ale při rozsvícení rezervy se dalo ujet 70 km na 100%. Protože s tím každej jezdil brzda plyn, žralo to asi 4L/100 Km
Starty z křižovatek brutální, ale jak byly válečky sjetý, vždycky odpich na 10Km/h, pak obrovská prodleva a pak to zase zabralo..ten Multivar by tomu bodl...bylo jich víc a byly to držáky..v Brně vytopený koliště, auta stály a Trekker v půlmetrové vodě se mnou se rval vodou dál (sice odešla elektrika ale jak uschnul zas to svítilo
Jejich konec byl majestátní, na jedné mě srazil Vietnamec a druhej se taky rozstřelil
29 kvě 2011, 15:01
vels píše:Neporadí mi někdo jak se zkontroluje funkčnost automatického sytiče. Ještě stále mi to špatně startuje,přitom benzín je cítit, po 3 denní odstávce na 20 šlápnutí, startér bych asi vybil. Hádal bych na sitič - koupím nový ,ale nechce se mi udělat zbytečnost a proto bych uvítal návod ,jak ho zkontrolovat jestli maká. Díky všem....L
tim syticem to asi nebude, spis bych hledal kde to prisava vzduch eventuelne skusit nastavit bohatost smesi, skus to naslapnout napr. s tretinovym plynem
11 čer 2011, 22:12
Mam to v cajku - startuje na cvrnknutí a ke kopečku valí 40 -50km. Doladil jsem bohatost směsi, natankoval BA 98 , ve spojce vymenil pružinky + kontrastní pružinu - střední tvrdost - červená , vpředu válečky 10 gr , no palba - spokojenost..
11 čer 2011, 22:15
kontrastní pružina barvy červené je ta nejtvrdší možná .. proto máš 10g válečky ..... možná to jede dobře ale bude ti to pěkně sjíždět řemen .... pěkně hodně ... počítej tak origo řemen max 3 000 km
edit: necituj poslední příspěvek. Tom
14 čer 2011, 09:08
Asi to tak bude , ale já mám skutříka na couračky po městě a okolí - dál jedu autem, takže než najedu oněch 3 tis. km , to bude tak za 5 let.....
Zdravím.....
09 zář 2011, 18:22
Zdravim pánové... Mám dotázek ať nezakládám nový vlákno.
Variátor a kontrastní pružinu mám vyladěnou.. Kontrastka bílá od malossi a válečky 8,5g taky malossi.. bohužel nevím jestli variátor je taky mallosi ale jede to pěkně (Dostatečně). Ale vzhledem k tomu že na tom lítáme ve dvou s přítulkyní tak ty rozjezdy jsou takový nijaký. V jednom vcelku dobrý.
Nechci do toho vrážet nějak extra velké investice. Potřeboval bych poradit se spojkovýma pružinkama. Jsou tam od výroby žlutý, bohužel nevím co je to za tuhost tak bych potřeboval vědět jaké pružinky by se tam tak nejlépe hodily.
Jedná se o Trekker z dovozu přímo ze sladké Francie.
15 črc 2017, 10:56
Ahoj skutristi. Mám pežotka tkr rok výroby 2006. Je po výměně originálního variátoru, nový je Malossi, válečky 8,5 gr., bílá kontraska, jelitko u výfuku odstraněno. Jede až 85 km/h.
Jezdím s ním sám i ve dvou lidech. Spotřeba průměrně kolem 3 l na sto km ( ve dvou lidech a městě maxim. 3,5 l ). Benzín N95 aditivuji aditivem VIF. Pežotek uhání i ve dvou lidech 70 km/h.
V kopcích na lesních zpevněných cestách ve dvou lidech 35 km/h. V Beskydech jsem nenašel kopec co bych nevyjel.
Akumulátor na zimu vyndávám a jedenkrát měsičně udržuju na nabíječce. Olej na mazání používám Mogul TSF.
Na běžné jezdění do 30 km je dobrá volba. Musím se přiznat, že s ním jezdím i výlety o délce 200 km a více.
Přeji všem hezký den. Zdeněk
26 dub 2018, 10:37
Zdravim,
nabizi se mi moznost koupit levne TKR z roku 2006, co ma najeto realnych 2600km. Je tam jeste i restrikce na variatoru, original vyfuk i s restrikci, menil se tam jen podtlakovy ventil paliva a automaticky sytic. Je to celou dobu garazovane, zadna rez, 1 majitel deda pres 80.
Jde poznat, ze to chce jet dal i se mnou (1,93m/100kg) i pres ty restrikce. Premyslim o nejake takove ptakovine na zabavu, hrabani se v tom a kratke "adrenalinove" (haha) vylety po okreskach. Na zacatek jsem pripadne jen uvazoval o Multivaru, vyfuk napr. Yasuni Eco, kevlarovy remen, samozrejme restrikce pryc. Nevim jestli resit i spojkove pruziny, predpokladam ale, ze bych musel resit jehly v karburatoru kvuli vyfuku.
Jizda bylo neco co mne hodne prekvapilo vzhledem k porovnani s Hondou PCX 125, kterou jsme koupili novou pred 3 roky. Absolutne to nebylo citlive na narazy vetru a vichr co panoval pri testovaci jizde, PCX je proti tomu nebezpecna plachetnice na ktere clovek malem jede horizontalne v takovem vetru, nevim jestli to delaji jen ty balony, ale od 10" kol jsem moc necekal, ale opak byl pravdou a prakticky jsem nevedel o nerovnostech. To PCX s 14" koly se natrasa jak zebrinak. Ano, na rovince tak 50km/hod max, z kopce 60 na tachometru, protoze restrikce a standardni kecani, takze tech 45 to jede. Ale i do prudkeho kopce a vetru se mnou lehce pres 30 na tachometru. Je trochu olej na prednich vidlicich (gufera mozna?), ale hlavne bylo trochu oleje na spodni hrane variatoru blize ose skutru. Nemel jsem moznost nejak rozebirat, tak ted netusim jestli to muze byt u hridele motoru nebo jestli okolo pumpy, tak nebo tak kolik to muze vyjit opravit?
Diky moc za rady
26 dub 2018, 12:14
A co bys rád opravoval?Z tvého příspěvku je zřejmé, že na TKR se ti jelo líp jak na PCX a že trochu máčí vidle a máš pár kapek oleje někde kolem várce a spojky.
Repas vidlí je drahej - připrav se tak na 3 tisíce pokud ti budou sundávat vidle z motorky, pokud si je sundáš sám a odneseš do dílny kde ti to udělají, tak asi i míň.
Olej okolo várce a spojky pořádně vytři a sleduj odkud se tam dostává - až diagnostikuješ, přijď s dotazem - nejspíš je to ale vadné těsnění kolem převodů, vadná olejová pumpa nebo gufero na klice - všechno otázka pár korun za díly, akorát práce dnes už se platí podstatně víc, pokud to někomu zadáš
Restrikci variátoru sundáš sám - viz odkaz
https://www.scootland.cz/scooter-tuning ... restrikce/Restrikci na výfuku - ufiknout slepý koleno a zavařit - viz odkaz
https://www.scootland.cz/scooter-tuning ... restrikce/Ladění spojky a variaátoru - opět nalezneš na scootlandu
Ladění karburátoru - musíš měnit trysky a ne jehly a to v případě změněného poměru vzduch a benzínu - pokud se dává jiný výfuk, karburátor nebo airfiltr
Tak mnoho zdaru při práci s nářadím a v montérkách