od Hlali » 09 bře 2016, 00:04
Ahoj všem, tak jsem pokročil v úpravě Kisbee. Chci se s vámi podělit, jak probíhala výměna 50ccm za 80ccm.
zakoupil jsem tuningovou sadu 80ccm, která se skládala z válce, hlavy, vačkové hřídele, pístu, dvou sad kroužků, těsnění a trysky. Tryska asi na jiný karburátor (84 M5). No a pak už jsem začal předělávat současných 50ccm na 80ccm. Dle návodu jednoduchá výměna. 80ccm je k nerozeznání od původní 50ccm. První co jsem zjistil, že mi od prodejce přišla sada bez recirkulace výfukových plynů, přesto že jsem ji objednal. Při objednávce jsem ovšem netušil, že jsem ji objednal. Kolegové v práci mi řekli, že je to zbytečné a že nemám sadu vracet a recirkulaci mám zaslepit. Po demontáži staré hlavy a pístu jsem zjistil, že oproti jiným motorům 139qmb má ten můj průměr otvoru v ojnici pouze 10mm. Leč nová sada má čep 13mm. Takže jsem objednal a dokoupil klikovou hřídel s ojnicí s otvorem 13mm. Po té už následovalo sestavení celého motoru, sestavení rozebraného skútru a pokus o nastartování. A.... vše fungovalo. No jo jenže pouze na volnoběžné otáčky. Tam problém nebyl. Jakmile jsem se rozjel, tak na čtvrt plynu, jel skútr v pohodě, ale jakmile jsem chtěl přidat, skútr cukal dusil se a prostě se mu jet nechtělo. Najel jsem asi 60 km a docela rozladěn jsem opět skončil v dílně s pocitem vyhozených peněz a nejedoucího skútru. Děsný. Co s tím. Pak mě napadlo kouknout na fórum a dočetl jsem se, že bych měl osadit větší trysku a sice 88 M4. Měl jsem 85 M4 a celkem logicky jsem přičítal neschopnost motoru malé trysce a tudíž málo paliva ve válci. Takže jsem opět nakupoval a sice sadu trysek 80 - 98 M4. Vyměnil jsem stávající 85 za 88 a světe div se, bylo to ještě horší. Takže asi stále málo paliva?? Šoupnul jsem tam 98, 94, 90, 86 a stále nic a nic a nic. Začal jsem už pomalu uvažovat o tom, že vrátím 50ccm a vykašlu se na to. Pak mi kolega povídá, vezmi to obráceně začni na té nejmenší a hle ono to funguje. Motor běží jak má. Při rozjezdu je cítit síla 80ccm, rychlost na rovině 70km/h a hlavně do kopce 45 - 50km/h a to mám 110kg. Takže nadšení.
Od začátku mi nešlo o navýšení rychlosti na rovině, ale ty kopečky mě stresovali. Takže jsem dosáhl svého a snad už bude vše ok. Ještě se chystám vyměnit kontrastní pružinu, originál je moc měkký a na nerovnostech na silnici mi často řemen prokluzuje.
Závěr: 80ccm, klikovka s ojnicí na 13mm čep, 80 M4 tryska a natural98. Peugeot Kisbee model 2014, zakoupeno ve Francii.