Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

Olej pro 50 ccm 4T - který?

20 říj 2006, 10:20

Jaky je nejlepši olej do motoru pro 4 takt, pro padesátku a po kolika km ho měnit, po záběhu?? U různých značek skútru, se uvádí v manuálu jiné intervaly. Olejovi filtr mám jen sítko. Já používám SHEL ADVANCE 4 T 10W – 40 syntetika, 400 Kč za 1 litr. V čem je plna syntetika lepši, než polo??
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

20 říj 2006, 10:29

Víš co, já ti neřeknu kterej je pro 4T nejlepší olej, ale vím jedno, kdyš se plná a polosyntetika rozebírala na starým fóru, než vypadlo, jenom se tam různili názory. Někdo říkal, že je lepší polo, někdo zas že plná atd...Prakticky by ses z toho nic moc nedozvěděl. Musíš to nejspíš prostě asi zkusit a udělat si na to svůj názor. :)

20 říj 2006, 11:33

Mě tam na servisce dali Castrol GPS 10W-40 plná syntetika), stojí nějak okolo 260,-Kč za litr. Co jsem se bavil s mechošem je to Hondou doporučeno a dává to i do lepších mašin. Mohl jsem si vybrat mezi Castrolem a Motulem.

20 říj 2006, 12:30

no mě tam ti magoři do Yukini taky narvali Shell za 4 kila.Myslím,že olej jako olej,nedělal bych tam rozdíly,jezdil jsem,když jsem měl ještě 2T i na M2T a v poho,takže pokud to maže,není problém...jen je podle mě blbost,myslet si,že koupí drahýho oleje vylepším výkon motoru a bůh ví jaký další věci,tomu se říká naivita...

17 lis 2007, 02:15

No já bych neřekl, že je to až tak o výkonu, ale pravdou je, že si tam raději dám olej od Shell nebo Castrol, než nějaký olej nižší kvality....jde mi o ošetření motoru...stejně jako u auta... ;)

26 lis 2007, 22:59

hlavně aby olej odpovídal specifikacím předepsaným výrobcem. Já si nechávám měnit olej v servisu a i s prací platím 200,-. Stejně ho asi po 2000 km měním. Když za rok najedu 8000 km a měla bych tam lít olej za 400,- tak by se mi to sakra prodražilo. Mluvím teď o skůtru 50 ccm.
Naposledy upravil ohka dne 26 lis 2007, 23:00, celkově upraveno 1

27 lis 2007, 14:46

[quote=ohka]hlavně aby olej odpovídal specifikacím předepsaným výrobcem. Já si nechávám měnit olej v servisu a i s prací platím 200,-. Stejně ho asi po 2000 km měním. Když za rok najedu 8000 km a měla bych tam lít olej za 400,- tak by se mi to sakra prodražilo. Mluvím teď o skůtru 50 ccm.[/quote]

fuj už jsem se lekl že to myslíš na majesty to bych se nedoplatil mě se těch 3000 km zdá málo :(

28 lis 2007, 18:47

[quote=kraken.99][quote=ohka]hlavně aby olej odpovídal specifikacím předepsaným výrobcem. Já si nechávám měnit olej v servisu a i s prací platím 200,-. Stejně ho asi po 2000 km měním. Když za rok najedu 8000 km a měla bych tam lít olej za 400,- tak by se mi to sakra prodražilo. Mluvím teď o skůtru 50 ccm.[/quote]

fuj už jsem se lekl že to myslíš na majesty to bych se nedoplatil mě se těch 3000 km zdá málo :(
[/quote]ja mam na VXR taky menit po 3000km

28 lis 2007, 22:18

Krakene: my ale nemáme ve skútrech Majesty 250, olejový filtr, ale jen sítko a tak bych tu výměnu po 3000km nepodceňovala. Raději to dodržet, než pak litovat.

29 lis 2007, 09:15

V sevisu mi rekli, ze uplne staci polosyntetika 10W-40 od Paramo, SHELL, Mogul, Slovnaft, aj.
Vsechny soucasne oleje jsou pry kvalitni, a radeji je lepsi levnejsi a castejsi vymena, nez drazsi a jezdit na doraz. Jinak olej nejvic trpi pres zimu, kdy jdou teploty do minusu. Ne kazdy ma totiz skutra v teple. A kdyz uz olej menit, tak az na jaro.

29 lis 2007, 09:29

No myslím si, že to co si napsal je olej motorový na ředění s benzínem a ne převodovej a o ten tu jde B) Když si napsal polosyntetika, tak to jde asi opravdu o olej na ředění benzínu a ten se nemění, ten se dolejvá :cyclops:

29 lis 2007, 11:15

To Kyblos:
Nevim na cem jezdis, ale tohle napsat motorkar?! Kdyby to napsal holka, tak to pochopim a vysvetlim.
No celkem lituji tvuj skutr. Olej 10W-40 je olej polosynteticky a kazdopadne motorovy vice zde . Radeji to co jsi napsal smaz.
Jinak tohle tema ma v nazvu Olej pro 4T, coz jestli jsem dobre pochopil je olej pro ctyrtakty.
Naposledy upravil Rady dne 29 lis 2007, 11:19, celkově upraveno 1

29 lis 2007, 11:33

No můj skútr litovat nemusíš, páč má hodně dobrou péči :rolleyes: Není to ale 4T. Je to 2T. Jde asi jenom o to, že sem myslel, že motorový olej je určený k míchání benzínu u 2T a převodový je k převodům. Jestli je to špatně, tak sem to myslel špatně. Zkus mi napsat kam patří tedy ten olej který myslíš. Na odkazu cos mi sem dal mi vyjede hodně olejů, chtělo by to upřesnit. :) Jo a taky sem myslel, že u 4T se benzín neředí olejem.
Naposledy upravil KYBLOS dne 29 lis 2007, 11:38, celkově upraveno 1

29 lis 2007, 11:46

Tak jak pisi po celou dobu, ze 10W-40 je motorovy polosynteticky olej. Samozrejme je treba zvolit 10W-40 podle typu motoru.
Prosel jsem si par prispevku v uvodu a hned prvni mluvi o ctyrtaktu a dalsi taky vcetne vymen. Tady je teorie o motorovych olejich a v tom odkaze co jsem ti poslal je skupina motocyklove oleje, kde jsou uvedeny typy motorovych oleju. Jinak 2T = dvoutakt, 4T = ctyrtakt
Naposledy upravil Rady dne 29 lis 2007, 11:48, celkově upraveno 1

29 lis 2007, 11:57

Dobrý už to chápu. Je to jako u auta. No já nemám 4T, tak o 4T vím prd. Jen jak sem viděl na obrázku IVA, že je to víčko na olej na motoru, tak sem si to představil jako u 2T a to by byl převodovej olej. Proto sem tak odpověděl :rolleyes: Ok, o 4T olejích vím kulový, to přiznávám, jsem vinen v plném rozsahu obvinění ;) Snad nepudu sedět na 10let :cyclops:
Naposledy upravil KYBLOS dne 29 lis 2007, 11:58, celkově upraveno 1
Odeslat odpověď