Olej pro 50 ccm 4T - který?

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Příspěvekod Rady » 29 lis 2007, 12:00

To urcite ne, a jestli jsi si precetl cely ten clanek, tak zase vis vic :D
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Příspěvekod KYBLOS » 29 lis 2007, 12:04

Opět se přiznávám, nečetl sem celý článek, stydím se :o Já už to chápu a hlavně pro mě osobně u mýho 2T tohle nijak důležitý není :D Ale díky za vysvětlivky mý hlavě skopový :cyclops:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Příspěvekod ohka » 29 lis 2007, 21:17

[quote=KYBLOS][quote=Rady]V sevisu mi rekli, ze uplne staci polosyntetika 10W-40 od Paramo, SHELL, Mogul, Slovnaft, aj.
Vsechny soucasne oleje jsou pry kvalitni, a radeji je lepsi levnejsi a castejsi vymena, nez drazsi a jezdit na doraz. Jinak olej nejvic trpi pres zimu, kdy jdou teploty do minusu. Ne kazdy ma totiz skutra v teple. A kdyz uz olej menit, tak az na jaro.[/quote]


No myslím si, že to co si napsal je olej motorový na ředění s benzínem a ne převodovej a o ten tu jde B) Když si napsal polosyntetika, tak to jde asi opravdu o olej na ředění benzínu a ten se nemění, ten se dolejvá :cyclops: [/quote]
Kyblos, ale opravdu se dává motorový olej polosyntetika, já su ženská a vím to :p
Zastavte svět, chci vystoupit !
mobil: 608 804 300 , 608 465 787
Uživatelský avatar
ohka

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Albrechtičky
Skútr / moto: MBK Skyliner 250

Příspěvekod Gullwing » 29 lis 2007, 21:46

No jak to vypadá jste trošku mimo a pletete tu hrušky s jabkama.
Olej do převodovky (převodový olej) nemá s motorem nic společnýho (může bejt taky 5 metrů od motoru). Navíc samozřejmě rozdíl u automatů a manuálů. Mění se ve velkých intervalech.
Olej do dvoutaktních motorů (přidává se do benzínu) specifický olej, který se současně s benzínem spaluje a krásně nám pak kouří výfuk. Proč se tam dává je fakt, že dvoutaktní motor nemá olejovou vanu a žádný jiný olej tam není! Takže ten chudák musí tou troškou co je v benzínu namazat všechno jako u čtyřtaktu kde je oleje x litrů a za odměnu ho ještě spálej.
Olej do čtyřtaktů. Jedinej co se fakt leje do motoru. Hnípe pod válcema úplně dole a jak ta klikovka sebou začne mlýt tak do něj plácá a rozstříkává ho kolem.
Podle typu motoru a rozvodů jsou některé motory vybaveny pumpou, chladičem oleje a všemožnou filtrací. To je ten olej co furt tak musíme měnit.

Jako další použiji příspěvek převzatý z opelclubrenbau od Ypera, který je v oboru specialistou.
Aby bylo jasno jak je to s tou syntetikou, viskozitou a ACEA.

Na konci minulého století došlo ke změně v tom, co je syntetika a co není.
Originální syntetický olej, je snad jen olej silikonový a litr takového oleje je pěkně mastný a není určen pro spalovací motory!
Obecně ale platí, že 0wněco a 5wněco jsou syntetické oleje i když podle původní specifikace staré skoro 30 let už také nejsou oleji syntetickými.
Na konci minulého století proběhlo u mezinárodního soudu jednání, kdy se jeden z velkých výrobců olejů ohradil proti reklamnim kampaním jiných výrobců olejů, kteří označovali své oleje 5w a 0w jako plné syntetiky (full syntetic) a přitom byly vyrobeny jinou technologií než na kterou měl patent ten žalobce.
Mezinárodní soud pak po dlouhém jednání rozhodl, že i ony oleje, které byly přednětem sporu, jsou full syntetic a to i přesto, že jsou zesintetizovány nikoliv syntetickou reakcí v reaktoru, ale přídavkem syntetických látek, které vylepší původní vlastnosti minerálního oleje na hodnoty původních čistě syntetických olejů a dokonce jej v řadě případů ještě zlepší.
Současně to cenově zpřístupnilo oleje 0w-něco a 5w-něco široké motoristické obci, protože toto zesyntetizování je výrazně levnější.
Každopádně i tzv. jen minerální oleje, které obecně začínají na hodnotě 15w-něco, mají stejnou užitnou hodnotu vůči oněm dnes známým "full-syntetikám". Rozdíl mezi nimi je jen v tzv. čerpatelnosti za studena - full syntetiky umožňují lepší starty v mínusových teplotách a zcela určitě bych je do motoru dával pokud bych bydlel ve Skandinávii nebo v Kanadě, kdy mám auto zaparkované před domem nebo na dvorku a musím mít na něm hodinu před odjezdem z domova vyhřívací dečku a baterii trvale připojenou přes spešl komektor každý den na nabíječce.
V našem mírném klimatickém pásmu je to ale zbytečný přepych.
Full syntetiky jsou ale oproti polosyntetikám a minerálům dražší proto, protože musí splňovat:
A - čerpatelnost, kterážto vlastnost umožňuje lehké starty při teplotách nižších než -25°C
B - zachování stejné viskozity v rozsahu velké diference provozních teplot (start při -25°C a provozní teplota motoru cca 100°C) - je to tzv. viskozní index - změna viskozity v závislosti na teplotě. Čím vyšší teplota je, tím viskozita klesá a pevnost olejového filmu také klesá!
C - samotná pevnost olejového filmu - čím je olej řidčí, jako 0w a 5w, tím pevnost filmu je nižší - to se musí dohánět drahými přípravky.

Jinak přídavky na rozpouštění karbonu a udržení je ve vznosu se dávají do všech olejů a samozřejmě platí, že je vždy lepší používat olej na daný typ motoru, který se ve všech třídách podle SAE vyrábí v několika verzích a ty jsou pak následně dospecifikovány kvalitativním ukazatelem třeba podle ACEA.
Takže např. olej SAE 10w40 je vyráběn podle ACEA - v těchto kombinacích: A3, A3/B2, A3/B3, A3/B3,B4-98, A3/B3,B4-2000, B3, B3/B4 a až i pro zvlášť zatěžované nákladní automobily ve třídě E něco.
Platí, že mám-li naftový motor, volím olej pro naftu, protože ten obecně obsahuje více přísad na rozpouštění karbonu a udržení je ve vznosu.

Doporučuji všem si přečíst tyto odkazy:
Základní popis: [odkaz]
Viskozitní klasifikace: [odkaz]
Výkonová klasifikace: [odkaz]

Z jedné z těch tabulek se současně dozvíte, že olej se do auta volí také podle rozsahu vnějších teplot. Znovu upozorňuji, že se jedná o vnější teploty, kdy u nás jsou v průměru teploty od -25°C až do +35°C!

Také se podle specifikace ACEA dozvíte něco o normálních výměnných lhůtách a o prodloužených, které ale osobně nedoporučuji, protože všechny notory oleje žerou a pak abych dosáhl kýženého intervalu výměny, tak musím olej neustále dolévat - to ale způsobuje, že pak nevypouštím už olej, ale něco, co připomíná mazut s asfaltem. Nakolik takový olej škodí motoru nechám na uvážení každého z Vás.


Pokud bude zájem přidám další elaborát ;)
Koukám, že odkazy jsou nefukční takže vše další naleznete na www.oleje.cz
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Příspěvekod Rady » 29 lis 2007, 22:09

Ja a Ohka tady nic nepleteme. Staci si precist nazev tematu a drzet se ho. Tady je rec o olejich pro 4T (motorove). Takze drzme se tematu a nepletme sem motory 2T a uz vubec ne oleje prevodove o kterych ja a Ohka se vubec nezminujeme.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Příspěvekod Gullwing » 29 lis 2007, 22:24

2Rady: neberte to osobně! pojem převodový olej se tu objevil. Já jen chtěl před tím článkem uvést na pravou míru o kterém typu vlastně je řeč.
I pro ty, kteří zatím do tématu nepřispěli ale zatím jen čtou,...
A článek doopravdy mluví o motorovém oleji 4T takže to snad není OT?
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Příspěvekod Rady » 29 lis 2007, 22:43

[quote=Gullwing]2Rady: neberte to osobně! pojem převodový olej se tu objevil. Já jen chtěl před tím článkem uvést na pravou míru o kterém typu vlastně je řeč.
I pro ty, kteří zatím do tématu nepřispěli ale zatím jen čtou,...
A článek doopravdy mluví o motorovém oleji 4T takže to snad není OT?[/quote]

OK
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Příspěvekod mrokar » 29 lis 2007, 22:43

pre bezne 4T skutre polosyntetiku !
Keby nieco, na inych forach som aj mPershing...
Obrázek
Uživatelský avatar
mrokar

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 421
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: ZV
Skútr / moto: Burgman AN250

Příspěvekod KYBLOS » 30 lis 2007, 06:59

To bude tím, že ty 4T máš, tak s tím máš zkušenost, narozdíl odě mě ;)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Příspěvekod Dj RE5PECT » 30 lis 2007, 12:34

[quote=mrokar]pre bezne 4T skutre polosyntetiku ![/quote]kdyz sem kupoval olej poprve do VXR,tak se me v krame ptal,jestli jezdim kudlu,sem rikal,ze jo,tak at dam plnou syntetiku
Dj RE5PECT

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 364
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Litvínov
Skútr / moto: two Runners :D

Příspěvekod KYBLOS » 30 lis 2007, 12:46

To je co? Kudla? B)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Příspěvekod Dj RE5PECT » 30 lis 2007, 12:49

jestli mu davam napit B)
Dj RE5PECT

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 364
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Litvínov
Skútr / moto: two Runners :D

Příspěvekod KYBLOS » 30 lis 2007, 13:01

No to už rozebírat nebudem, protože to bysme tu koukám u toho byli tejden. Dávám mu napít se nedá pochopit. Protože to je jako jestli do něho liješ benzín. :)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Příspěvekod Dj RE5PECT » 30 lis 2007, 13:09

no proste jestli jezdim jak kreten
Dj RE5PECT

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 364
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Litvínov
Skútr / moto: two Runners :D

Příspěvekod KYBLOS » 30 lis 2007, 13:15

Jo tak tomu už rozumim. No plná syntetika je stejně blbost, protože normální motor jí nedovede pořádně spalovat a tak jenom zasírá tj. zanáší motor a svíčku B) Pro plnou syntetiku by musel bejt hodně výkonej motor co hodně točí. Osobně jezdím na polosyntetiku od tý doby co byl Atlantis 50ccm a pak i s 70ccm a vše je v pořádku.
Naposledy upravil KYBLOS dne 30 lis 2007, 13:17, celkově upraveno 1
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

PředchozíDalší

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků