Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
09 zář 2013, 20:35
Ahoj lidi jen se chci zeptat jestli je opravdu potřeba do vzduchového filtru nalít ten speciální olej .Asi tak před 1500km jsem ho čistil a pokapal jsem ho normálním do 2taktu a vše asi funguje jak má. Předem děkuji za odpověď.
19 zář 2013, 09:32
Papírové filtry se olejem neimpregnují. Bavlněné ano, speciálním olejem. Pokud použiješ nějakej jinej, tak ten filtr může mít větší odpor.
19 zář 2013, 11:17
Dotaz ... papirak se musi menit, nebo ho staci vyfoukat?
19 zář 2013, 11:22
Osobně bych papírový filtr nefoukal, nikdy nebude táhnout tak jako z novoty, je to stejné jako u auta...prostě se prachem a vlhkostí zalepuje. Kup molitanový a na něj sprej na filtry, pak ho můžeš repasovat do "bezvědomí"...
19 zář 2013, 11:39
Papírovej je většinou z prvovýroby. Vyfoukat kompresorem by se měl jednou za rok a vyměnit podle servisních intervalů udávaných výrobcem.
19 zář 2013, 12:45
Dekuji. Papir je original, jestli najdu molitanovou verzi - vymenim.
19 zář 2013, 13:15
Jen pozor, při změně typu filtru - může se tím změnit i poměr směsi vzduch / benzín.
19 zář 2013, 14:03
Může a taky se to v 90% stane. U karburátorů stačí poladit bohatost, u stříkaček si to buď přebere elektronika sama nebo se to řeší různejma power commanderama a podobně. Molitanové filtry se používají hodně u motokrosových motorek.
19 zář 2013, 16:16
Tomu tak trošku nerozumím, chceš mi Skoty říct, že pokud budu mít skútr nastartovaný a sundám airbox nebo se povolí v přírubě sání, tak ten karbec udělá co? Neudělá vůbec nic, otevře klapku úplně stejně jako předtím. Klapce je jedno jestli tam jde vzduch volně nebo ještě volněji. Akorát nemá ráda pevné částice, či spíše válec. Opačný extrém ucpaného vzducháče je jasný, kde není vzduchu, tam není hoření a dusí se.
19 zář 2013, 17:14
Jde o to, že změníš odpor sání, tím se ti změní bohatost směsi.
19 zář 2013, 17:44
Tohle chápu u open filtru apod...Sání papírového a molitanového napuštěného filtru bude neměřitelně stejné, jelikož se jedná o adekvátní náhratu. To není tuning.
20 zář 2013, 07:45
Vyreseno:
Original je tam tohle:
http://www.skutry-levne.cz/nahradni-dil ... 91665.htmla molitanovou verzi sem nenasel
29 lis 2014, 13:45
mam molitan od novoty. Nikdy jsem ho nečistil. Až před loni(po 11ti letech a 19k km). Vyčmáchalem ho ve vodě s jarem. Tekl z něho červený olej. Myslelem, že karbec cáká nějak olej i do toho filtru, páč castrol skútr-olej je červený stejně. Žádný sprej jsem na to již nepoužil. A žere a jede to stejně. Po rovině jsem schopen bez problému dosáhnout maximálky jaká byla předtím. živé to je stejně. a to jsem 10kg přibral.
Ten spec.olej si myslím bude úplně to samé, co jiné oleje. Jen prodejci chtějí prodat více nádob....