edit:
než jsem dopsal, tak se objevil další příspěvek od Mr.Voza. Ten dává odkaz na článek, který jsem četl na jiných stránkách a mé odkazy jsou z větší databáze odpovědí na otázky s oleji
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ten odkaz již znám. Píše se v něm o Hi-Tech syntetických olejích pro závodníky. Je tam i zmínka o obyč.syntetice a i polosyntetice. Pro běžné užívání se nedoporučuje pouze Hi-tech(Castrol TTS, Repsol Competition). Ovšem tyto firmy mají i olej pro skútry. Repsol má ten REPSOL Moto Scooter 2T 1L.
No a cena plné syntetiky je prakticky stejná jako té polosyntetiky(Repsol MOTO SINTETICO 2T 1L) .
Chodil jsem na pravidelné prohlídky a aposled to bylo u 5k km. To jsem jezdil do té doby jen na syntetiku(od castrolu). Kontrolovali pístní kola a neříkali nic, že bych měl zanesené více než by si přáli. Jezdím dalších 16k km a stroj je prakticky furt stejný. Po Místecké jedu od Ovy do Frýstku(tedy mírně do kopce) při přikrčení to co dovolí tachometr(skutečných 75km/h dle radarů). To co před 12ti léty, to i dnes. Spotřeba je pořád stejná. Dokonce jsem ji reklamoval při 3000km a nedávno pročítal nalezený zápis z toho servisu. Uvádím tam spotřeba 3.7L/100km a to je i dnes(samozřejmě +-). I ten olej je +- na 1000-1100km(mám orientační míru, kdy v nádržce je místo na 1.3L, ale kontrolka začne problikávat někdy u 800 a trvale svítí u 900km. Abych mohl nalít celý litr, tak musím ujet cca 100km ještě při plně rožnuté červené kontrolce
)
Vyplývá mi z toho, že se olej ředí 1:1000!!! Do staré jawy sem lil tuším 1:33? (olej stál ovšem 50kč m2t
)) ).
ještě bych přidal něco co potvrzuje slova jak má, tak tvá
)
http://www.oleje-pema.cz/cs/kvalita-zak ... oleju.html Vše je to prý jedno. (nebo téměř jedno).
Zajímavé odpovědi na otázky spojené s oleji jsou tady
http://www.oleje-pema.cz/cs/mazivarske-myty.html Nalezl jsem to nyní.
-- 27 lis 2014, 22:11 --
četlem teď odkaz z toho skutrfora. A vlastně je tam řečeno to, co tady obhajujeme v tomto vlákně tak nějak všichni
))
Kdysi mi doporučil prodejce plnou syntetiku. Tehdy možná zbytečnou. Dnes je ovšem plná syntetika nedostupná a zbyl jen název, který označuje polosyntetický olej. Takové zmatení jazyku
Ta cena tomu odpovídá. Kdysi syntetika za 400kč/1L a polo syntetika za 200kč. Dnes syntetika za 200kč.... Je to víceméně jasné.... Jestli ten repsol stojí 192kč(+- ty 200kč), bude to vhodné pro mou seriovku jakoby to byl polosynt(což de facto asi je).
Jo a ještě jsem si najednou vzpomněl, že mi prodejce doporučil na nastartování ujet aspon 10km(takže žádné nakopnout a jet 500m do obchodu). Aby se neusazoval karbon na pístu,hlavě a válci. Nepamatuju si ta slova přesně. Ale tak nějak to bylo. No na jaře si asi troufnu tu hlavu sundat a omrknout usazeniny. Otázka: dává se tam nějaké těsnění mezi hlavu a válec? Asi ano. Bude stačit tvrdý papír, či piják ze sešitu? Nebo je třeba koupit originál? Ptám se proto, že v dobách peněžního nedostatku jsem takové těsnění do staré jawy dával
) a jezdilo to