Olej do 50ky

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Olej do 50ky

Příspěvekod Kláda » 27 lis 2014, 14:04

zdravím
potřebuji se zorientovat v olejích pro skútry 50ky.
Mám pežot vivacity 50 2002. Výrobce doporučoval Skútr olej Castrol 2T plná syntetika. Kdysi jsem nakoupil v akci asi 10L, uběhlo mnoho let, olej je vypálen, ale značka oleje se změnila. Teď je to castrol act evo scooter 2T .

Chci se zeptat, je to taky plná syntetika? Někdo to prodává za cenu pod 200kč/litr. Jinde i přes 300kč/litr(ten původní stal cosi kolem 400kč/1L). Není to označeno nikde, jestli se jedná o plnou či polosyntetiku.

Jsou i jiné značky olejů, většinou výrazněji levnějších. Jsou kvalitou srovnatelné? Co třeba Motul Scooter Expert 2T ? Opět není jasné, zda je to syntetika či polosyntetika.
Nebo REPSOL MOTO SCOOTER 2T 1L ten ovšem plně syntetický prý je.

děkuji

P.S. kolik km vám vydrží plně syntetický 1l oleje? mě asi 1100km. Chci se jen tak informovat, jestli to náhodou není málo. 12let tak jezdím, připadalo mi to drahé, ale dnes se mi už nechce sponzorovat kartely.... tak uvažuji, jestli na to moje pojíždění nebude lepší elektroskútr.

zatím
Kláda

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 116
Registrován: 27 lis 2014, 12:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Re: Olej do 50ky

Příspěvekod HonzaR » 27 lis 2014, 16:11

Označení minerál-polo-plno-syntetika je zastaralé. Pokud 2T motor není upravován a netočí, jak motorová pila (nad 10.000ot), dal bych jakýkoli olej splňující normy API-TC / JASO-FC. Když jsem měl Runner, jezdil jsem na Motul, Shell, Repsol, co bylo po ruce. Cca litr na 1tkm, mazáno čerpadlem.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 219
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Olej do 50ky

Příspěvekod TUNER » 27 lis 2014, 16:12

Provoz elektroskútru tě levněji rozhodně nevyjde.

Olej - je nesmysl aby jsi do své seriovky,pokud tomu tak je,kupoval cokoliv co stojí víc jak 200-250 kč/l.

Takže doporučuji bohatě nějakou polosyntetiku a je uplně jedno od jaké značky to bude.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Olej do 50ky

Příspěvekod Kláda » 27 lis 2014, 17:21

děkuji
mám seriovku s tím, že jsem jej dal odblokovat z 45km/h na cca 75km/h. Mám 90kg a jezdím semtam s 50kg "batohem". Castrol mě nezklamal. Zkusil jsem jednou Motul a jednou Reptor. Pak zase Castrol. Vše zatím běží :) Zůstau u syntetiky, našel jsem kousek ode mne reptol plnou syntetiku za 192kč. Což je super cena.

Každopádně ještě jednou děkuji za porazení
Kláda

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 116
Registrován: 27 lis 2014, 12:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Re: Olej do 50ky

Příspěvekod TUNER » 27 lis 2014, 17:41

Jde o to že plná syntetika se pro tvůj seriový motor nehodí. Motor točí příliš nízké otáčky na to aby ho dokázal spálit a pak se ti motor nebo výfuk může zanášet.

Jaký je to přesně Repsol ?
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Olej do 50ky

Příspěvekod Kláda » 27 lis 2014, 19:04

prodejce Mountfield mi při prodeji doporučil onen Castrol jako že to doporučuje výrobce. Oni mají i svůj servis, kde jsem jej vozíval na prohlídky. Předpokládám tedy, že věděli co tvrdí. Plnou syntetiku užívám 21k km. Z toho cca 19k Castrol a 2k ty 2 jak psalem.

Jinač jedná se o tento repsol: REPSOL Moto Scooter 2T 1L . No a mají ho třeba tady http://www.motodilyhavirov.cz/repsol-2t ... litr-.html
Kláda

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 116
Registrován: 27 lis 2014, 12:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Re: Olej do 50ky

Příspěvekod TUNER » 27 lis 2014, 21:31

Samozřejmě že ti prodejce bude radit to co je drahé a na čem má větší marži,jsi v čechách,tak nohy na zem. Já ti nic prodat nechci,snažím se ti jen poradit,aby jsi ušetřil,ne abych na tobě vydělal.

Něco si přečti.... http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... -a-skutry/

EDIT : každopádně pořád lepší než kupovat olej za 400/litr
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Olej do 50ky

Příspěvekod Mr.Voza » 27 lis 2014, 21:41

Ono hlavně označením polosytetika a plná syntetika už se dneska nedá řídit, po tom co před pár rokama něakej úřad rozhod, že "plně syntetiský olej" se může obchodně označovat i polosyntetický i minerální olej určitý kvality, stačí když splňuje určitý specifikace (zjednodučeně řečeno). Před časem tady o tom proběhlo celý téma, ale teď ho zaboha nemůžu najít, abych dal link. Třeba tenhle olej, co jsi dal link, ten Repsol Scooter 2T byl ještě v roce 2008, když jsem se skůtrama začínal, označovanej jako polosyntetika a doporučovanej pro sériový a lehce tuněný skůtry. Pro hodně tuněný a závodní skůtry, co točily přes 10000ot. byl doporučovanej Repsol Racing 2T, kterej byl plně syntetickej (ten zas nebyl vhodnej pro sériovky, protože se nestíhal spalovat a zasíral motor). Po tom rozhodnutí jsou to oba furt stejný oleje, ale jsou označovaný jako plně sytetický, protože na to zákazníci líp slyšej - maj zafixováno, že plná syntetika je lepší než polosyntetika.

Edit: Tady jsem našel to téma: post253619.html?hilit=zmatek%20v%20pojmech#p253619 - stačí číst asi od půlky 8.stránky
A tady článek o olejích, kde se píše o změně značení minerál/polo/plná sytetika: http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... -syntetika
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Olej do 50ky

Příspěvekod Kláda » 27 lis 2014, 22:34

edit:
než jsem dopsal, tak se objevil další příspěvek od Mr.Voza. Ten dává odkaz na článek, který jsem četl na jiných stránkách a mé odkazy jsou z větší databáze odpovědí na otázky s oleji
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ten odkaz již znám. Píše se v něm o Hi-Tech syntetických olejích pro závodníky. Je tam i zmínka o obyč.syntetice a i polosyntetice. Pro běžné užívání se nedoporučuje pouze Hi-tech(Castrol TTS, Repsol Competition). Ovšem tyto firmy mají i olej pro skútry. Repsol má ten REPSOL Moto Scooter 2T 1L.
No a cena plné syntetiky je prakticky stejná jako té polosyntetiky(Repsol MOTO SINTETICO 2T 1L) .

Chodil jsem na pravidelné prohlídky a aposled to bylo u 5k km. To jsem jezdil do té doby jen na syntetiku(od castrolu). Kontrolovali pístní kola a neříkali nic, že bych měl zanesené více než by si přáli. Jezdím dalších 16k km a stroj je prakticky furt stejný. Po Místecké jedu od Ovy do Frýstku(tedy mírně do kopce) při přikrčení to co dovolí tachometr(skutečných 75km/h dle radarů). To co před 12ti léty, to i dnes. Spotřeba je pořád stejná. Dokonce jsem ji reklamoval při 3000km a nedávno pročítal nalezený zápis z toho servisu. Uvádím tam spotřeba 3.7L/100km a to je i dnes(samozřejmě +-). I ten olej je +- na 1000-1100km(mám orientační míru, kdy v nádržce je místo na 1.3L, ale kontrolka začne problikávat někdy u 800 a trvale svítí u 900km. Abych mohl nalít celý litr, tak musím ujet cca 100km ještě při plně rožnuté červené kontrolce :))

Vyplývá mi z toho, že se olej ředí 1:1000!!! Do staré jawy sem lil tuším 1:33? (olej stál ovšem 50kč m2t :))) ).

ještě bych přidal něco co potvrzuje slova jak má, tak tvá :)) http://www.oleje-pema.cz/cs/kvalita-zak ... oleju.html

Vše je to prý jedno. (nebo téměř jedno).

Zajímavé odpovědi na otázky spojené s oleji jsou tady http://www.oleje-pema.cz/cs/mazivarske-myty.html
Nalezl jsem to nyní.

-- 27 lis 2014, 22:11 --

četlem teď odkaz z toho skutrfora. A vlastně je tam řečeno to, co tady obhajujeme v tomto vlákně tak nějak všichni :)))
Kdysi mi doporučil prodejce plnou syntetiku. Tehdy možná zbytečnou. Dnes je ovšem plná syntetika nedostupná a zbyl jen název, který označuje polosyntetický olej. Takové zmatení jazyku :) Ta cena tomu odpovídá. Kdysi syntetika za 400kč/1L a polo syntetika za 200kč. Dnes syntetika za 200kč.... Je to víceméně jasné.... Jestli ten repsol stojí 192kč(+- ty 200kč), bude to vhodné pro mou seriovku jakoby to byl polosynt(což de facto asi je).

Jo a ještě jsem si najednou vzpomněl, že mi prodejce doporučil na nastartování ujet aspon 10km(takže žádné nakopnout a jet 500m do obchodu). Aby se neusazoval karbon na pístu,hlavě a válci. Nepamatuju si ta slova přesně. Ale tak nějak to bylo. No na jaře si asi troufnu tu hlavu sundat a omrknout usazeniny. Otázka: dává se tam nějaké těsnění mezi hlavu a válec? Asi ano. Bude stačit tvrdý papír, či piják ze sešitu? Nebo je třeba koupit originál? Ptám se proto, že v dobách peněžního nedostatku jsem takové těsnění do staré jawy dával :)) a jezdilo to
Kláda

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 116
Registrován: 27 lis 2014, 12:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Re: Olej do 50ky

Příspěvekod Mr.Voza » 28 lis 2014, 08:23

Kláda píše:...Vyplývá mi z toho, že se olej ředí 1:1000!!! Do staré jawy sem lil tuším 1:33? (olej stál ovšem 50kč m2t :))) )...

Ty leješ olej do kilometrů? :lol: :lol: :lol: Olej se leje do benzínu a ne do kilometrů :wink: Když Ti to žere 3,7l/100km, tak na 1000km to sežere 37l benzínu a 1l oleje - tzn, že to ředí olej do benzínu 1:37 :!:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Olej do 50ky

Příspěvekod Kláda » 28 lis 2014, 09:49

:D tak to jsem tedy blbě zauvažoval :D No směju se sám sobě. Máš samozřejmě pravdu.
Kláda

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 116
Registrován: 27 lis 2014, 12:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)


Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků