po dovolenkové odmlce opět zpátky.
díky za odpovědi.
tak tedy. něco poměřit jsem se snažil, ale byl jsem z toho jelen. když vrazím hroty voltmetru do objímky hlavního předního světla, měřím nula (světla vypnuté) a po zapnutí světel měřím 1,5V z toho jsem byl teda vedle, nějak jsem počítal s tím, že mi tam musí skočit aspoň 12V.
pokud vrazím hroty na póly aku, měřím 12,8V pokud nemám nastartováno, a nějakých 14,5V na volnoběh. pokud přidám plynu, mám na měřáku cca 14,7-14,8V. jakože přes 15V jsem si nevšiml že by to šlo.
špičky asi nezměřím, nevím kde shánět osciloskop.
předchozí majitel mi tvrdí, že tento problém už tam měl, a v servise měnili krom žárovek i tento regulátor. já se k němu dnes dopracoval (celý sem to rozebral a nakonec zjistil, že regulátor je v podlaze kam při jízdě dávám pravou nohu, zakryté zeshora i zezdola plastama -vše sem musel voddělat). ten regulátor je 4pinový a působí opravdu že je nový, ani není zaprášený, ani od bláta ani od pavučin. prostě je mi divné že by takto často měl regulátor odcházet. i když to klidně může bát jen náhoda, a tento kus byl blbej a opravdu odešel....nový stojí 250 korun, tak si říkám jestli není nejrychlejší způsob ho prostě vyměnit a pak čekat jak dlouho vydrží další žárovka.
jinak po nastartování jakmile nechám skútra bublat na volnoběh, dálkové vlákno hezky svítí, dokud se nepokusím přidat gazu. v ten moment mi onlajn spálí vlákno. odzkoušeno na dvou žárovkách...
pro úplnost, je to kozí dech z čínské lidové republiky, a soudruzi ho pojmenovali jako LongJia LJ50QT-E rok 2012, 50ccm, podle budíků jsem našel obdobné i pod značkou CPI nebo KeeWay...
ten regulátor vypadá takto:
https://www.scooter-tuning.cz/regulatory/regulator-napeti--china/