Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

27 úno 2012, 16:57

Vlastním svou padesátkovou 4T Agilitku od najetých 1000km. Nyní má najeto cca 15 tisíc a po celou dobu sleduji, že vlhčí počasí - to je jarní a podzimní, ale i třeba v létě, kdy vyrážím v brzkých raních hodinách, nebo když jezdívám v dešti - ji pro jízdní vlastnost svědčí více. Je možné, že se spíše motor tolik nezahřívá a daří se mu víc ochlazovat, ale jistý si tím nejsem. Dnes jsem jezdil - a tím začal mou letošní moto sezónu - a po celou dobu to prostě jede lépe a stejně to bylo v listopadu. Jezdívám i dlouhé trasy tzn. třeba i 100km v kuse a prostě ve vlhku to jede lépe.

:arrow: Chtěl bych znát na věc váš názor. A nebo je možné, že mám na skůtřiku něco špatně nastavené? Nebo je to na takovém malém obsahu normální?

UPS - upravený konečný stav tachometru. Prvně jsem napsal 13t. ;) .
Naposledy upravil jakattara dne 27 úno 2012, 18:25, celkově upraveno 1

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

27 úno 2012, 17:09

jakattara nie že sa ti to zdá ale je to fakt tak,všetky spalovacie motory pracujú lepšie keď je nasávaný vzduch vlhký dokonca do špičkových závodných motorov sa privádza do každého válca vodík.Takže tento jav je spôsobený vlkosťou vzduchu a jazda lesom v lete alebo za dažďa je pre spalovanie benzínu efektívnejšia.

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

27 úno 2012, 17:21

Ale je to fakt rozdíl. Prostě když jedu v létě, jako bych na kole šlapal a měl při tom zmáčklou brzdu a v tu "vlhkou dobu" je to gut. ;)

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

27 úno 2012, 17:37

Nevim teda jak "jízdní vlastnosti" ,ty si myslim budou horší díky horší adhezy na vlhku. ))) Ale pokud myslíš lepší výkon motoru,tak vítej,objevil jsi Ameriku :D

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

27 úno 2012, 17:48

Je zvláštní, že jeden to pochopí tak jak to jiný myslí a druhý nepochopí nic. Sry kemo - v Americe jsem nikdy nebyl. :roll:

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

27 úno 2012, 18:15

Údajně je to způsobeno tím, že voda ve vzduchu na sebe naváže více benzínových kapek + se ve válci při spalování rozkládá a obohacuje směs o kyslík. A prý se to požívalo jako takový prapředchůdce nitra, kdy se to karbecu rozprašovala voda v určitém množství a zvedalo to o pár pěkných koní výkon. Kdesi o tom byl na netu článek a ale už nevím, kde ....

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

27 úno 2012, 18:21

toto je stará známá věc i auto ti nejlépe jede v mlze.Jeden čas jsem do auta přisával vodu a bylo to dobré.Největší efek s tou vodou byl ale za použití čistého techničáku vyrovnalo se to klasickému benzínu.Konec koncu i takzvaná forsáž u leteckých motoru není nic jiného než přidáni vody.Problém je že benzin s vodou nesmícháš jinak by to bylo už dávno běžné.Jinak že se voda ve válci rozkláda na kyslík a vodík je absolutni hloupost.Jestli váže více benzínu nevím ale vzniká tam pára a větší tlak takže spíše takové malé turbo.Jinak to prej užasně zvedá oktanové číso a proto to jelo i na techničák aniž by klepali ventily.
Naposledy upravil aumirek dne 27 úno 2012, 18:25, celkově upraveno 1

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

27 úno 2012, 18:24

Pro někoho stará věc, pro mě nové zjištění. Perfektní. Díky :wink: .

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

27 úno 2012, 18:29

jakattara to že to nevíš neznamená že jsi hloupej jen že pro starého praktika je to známá věc a mladej se to musí teprv naučit či dozvedět

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

27 úno 2012, 18:32

;)

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

27 úno 2012, 18:47

aumirek píše:toto je stará známá věc i auto ti nejlépe jede v mlze.Jeden čas jsem do auta přisával vodu a bylo to dobré.Největší efek s tou vodou byl ale za použití čistého techničáku vyrovnalo se to klasickému benzínu.Konec koncu i takzvaná forsáž u leteckých motoru není nic jiného než přidáni vody.Problém je že benzin s vodou nesmícháš jinak by to bylo už dávno běžné.Jinak že se voda ve válci rozkláda na kyslík a vodík je absolutni hloupost.Jestli váže více benzínu nevím ale vzniká tam pára a větší tlak takže spíše takové malé turbo.Jinak to prej užasně zvedá oktanové číso a proto to jelo i na techničák aniž by klepali ventily.

Asi by to chtělo trochu uvést na pravou míru. Voda jako taková spalování nepomáhá, jde o to, že v difuzoru karburátoru vlivem vysoké rychlosti a tlaku dochází k výraznému ochlazení nasávaného vzduchu, čímž vzroste jeho hustota a je tedy nasáto objemově větší množství vzduchu, než teplejšího suchého. A logicky do většího množství vzduchu se samozřejmě namíchá i větší množství paliva, takže jde jen o lepší plnění motoru. Stejnou, ba naopak lepší funkci plní alkohol, vstřikovaný do sání, totéž způsobuje "nitro" :wink: Ano, v dřívějších dobách se ke krátkodobému zvýšení výkonu letadlových motorů používalo vstřikování vody do sání, ale už za druhé války se přecházelo k alkoholu, který na rozdíl od vody v motoru spálíš, ale dnešní tzv. "forsáž" u proudových motorů je něco jiného, žádná voda, ani alkohol se nevstřikuje, jde o tzv. přídavné spalování, které je ale také využíváno krátkodobě, jako ostatně všechny tyto metody - výrazně zkracují životnost motorů. To ovšem neplatí o provozu motoru v chladnějším a vlhkém počasí :wink:

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

27 úno 2012, 19:05

Já děkuji za každý příspěvek. Ono aumirek ale nekecal, jen ty jsi mi to osvětlil víc detailněji ;) .
Já se spíše bál, že mám něco na skútříku. Sice si může někdo říct, co tu řeším, že Downtown už pojede tak, i mák. Ale u mě pořízením silnějšího, cestování na pajdě nezkončilo a rád bych ho měl aspoň takhle pod kontrolou. Díky. Ono jet 1000km za 5 dní 300ccm, nebo na 50ccm je fakt rozdíl a já mu chci dát, co si zaslouží ;) .
Naposledy upravil jakattara dne 27 úno 2012, 19:10, celkově upraveno 1

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

27 úno 2012, 19:08

Jinak ještě k tomuto jevu: Za vhodných podmínek, např. při mlhavém počasí a teplotách lehce nad nulou může dojít i k zamrznutí karburátoru - jev velmi známý pilotům letadel s pístovými motory. Nemají jej zcela logicky rádi :) Proto také letadlové motory používají vyhřívání karburátorů. Ono když chcípne motor u auta, tak se jen zastaví, u letadla to mívá mnohem adrenalinovější průběh :wink: A to přídavné spalování u proudových motorů je vstřikování paliva přímo do výtokové trysky, kde je zažehnuto horkými plyny, odcházejícími z motoru a zvyšuje tah motoru cca o třetinu, nicméně spotřeba rapidně roste, proto je využíváno jen v nejnutnějších případech. Jinak ještě k tomu rozkladu vody na vodík a kyslík - tzv. termický rozklad vody - pochybuji, že k němu dochází ve spalovacích motorech, protože je na to potřeba teploty 2500-3000°C a to by asi takový motor moc dlouho neběhal - ani proudový. Ale je to důvod, proč se nesmí používat voda k hašení hořícího hořčíku a jeho slitin, tam už takové teploty jsou 8)

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

27 úno 2012, 19:12

Dokonalý výklad. Jak pravdivý posoudit nemůžu, neb takové znalosti nemám, ale taky nemám důvod vám tady nevěřit. :wink:

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

27 úno 2012, 19:14

curtis asi máš pravdu hádat se nebudu s tou hustotou vzduchu je také pravda že v zimě jede lépe než v horko.Zase ten efekt nasaješ litr studeného ohřeješ a máš 2 litry teplého tudíž 2 krát více kyslíku.Ono to asi bude výsledek souběhu více okolností.Ale rozklad na kyslík a vodík určitě ne taková teplota v motoru není.A netroufnu si odhadnout o kolik se ten vzduch tou vodou ochladí.V každém případě mi to žralo 9 litru techničáku a 3 litry vody.A to u 2 litrového motoru co bral normálně12 litru.
Odeslat odpověď