Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Příspěvekod jakattara » 27 úno 2012, 16:57

Vlastním svou padesátkovou 4T Agilitku od najetých 1000km. Nyní má najeto cca 15 tisíc a po celou dobu sleduji, že vlhčí počasí - to je jarní a podzimní, ale i třeba v létě, kdy vyrážím v brzkých raních hodinách, nebo když jezdívám v dešti - ji pro jízdní vlastnost svědčí více. Je možné, že se spíše motor tolik nezahřívá a daří se mu víc ochlazovat, ale jistý si tím nejsem. Dnes jsem jezdil - a tím začal mou letošní moto sezónu - a po celou dobu to prostě jede lépe a stejně to bylo v listopadu. Jezdívám i dlouhé trasy tzn. třeba i 100km v kuse a prostě ve vlhku to jede lépe.

:arrow: Chtěl bych znát na věc váš názor. A nebo je možné, že mám na skůtřiku něco špatně nastavené? Nebo je to na takovém malém obsahu normální?

UPS - upravený konečný stav tachometru. Prvně jsem napsal 13t. ;) .
Naposledy upravil jakattara dne 27 úno 2012, 18:25, celkově upraveno 1
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

Příspěvekod forester » 27 úno 2012, 17:09

jakattara nie že sa ti to zdá ale je to fakt tak,všetky spalovacie motory pracujú lepšie keď je nasávaný vzduch vlhký dokonca do špičkových závodných motorov sa privádza do každého válca vodík.Takže tento jav je spôsobený vlkosťou vzduchu a jazda lesom v lete alebo za dažďa je pre spalovanie benzínu efektívnejšia.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

Příspěvekod jakattara » 27 úno 2012, 17:21

Ale je to fakt rozdíl. Prostě když jedu v létě, jako bych na kole šlapal a měl při tom zmáčklou brzdu a v tu "vlhkou dobu" je to gut. ;)
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

Příspěvekod TUNER » 27 úno 2012, 17:37

Nevim teda jak "jízdní vlastnosti" ,ty si myslim budou horší díky horší adhezy na vlhku. ))) Ale pokud myslíš lepší výkon motoru,tak vítej,objevil jsi Ameriku :D
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

Příspěvekod jakattara » 27 úno 2012, 17:48

Je zvláštní, že jeden to pochopí tak jak to jiný myslí a druhý nepochopí nic. Sry kemo - v Americe jsem nikdy nebyl. :roll:
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

Příspěvekod StuntJ » 27 úno 2012, 18:15

Údajně je to způsobeno tím, že voda ve vzduchu na sebe naváže více benzínových kapek + se ve válci při spalování rozkládá a obohacuje směs o kyslík. A prý se to požívalo jako takový prapředchůdce nitra, kdy se to karbecu rozprašovala voda v určitém množství a zvedalo to o pár pěkných koní výkon. Kdesi o tom byl na netu článek a ale už nevím, kde ....
Život je jak bonboniéra, nikdy nevíš, co ochutnáš

PCX 125/2011 papá :
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
StuntJ

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 638
Registrován: 25 říj 2011, 00:04

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

Příspěvekod aumirek » 27 úno 2012, 18:21

toto je stará známá věc i auto ti nejlépe jede v mlze.Jeden čas jsem do auta přisával vodu a bylo to dobré.Největší efek s tou vodou byl ale za použití čistého techničáku vyrovnalo se to klasickému benzínu.Konec koncu i takzvaná forsáž u leteckých motoru není nic jiného než přidáni vody.Problém je že benzin s vodou nesmícháš jinak by to bylo už dávno běžné.Jinak že se voda ve válci rozkláda na kyslík a vodík je absolutni hloupost.Jestli váže více benzínu nevím ale vzniká tam pára a větší tlak takže spíše takové malé turbo.Jinak to prej užasně zvedá oktanové číso a proto to jelo i na techničák aniž by klepali ventily.
Naposledy upravil aumirek dne 27 úno 2012, 18:25, celkově upraveno 1
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

Příspěvekod jakattara » 27 úno 2012, 18:24

Pro někoho stará věc, pro mě nové zjištění. Perfektní. Díky :wink: .
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

Příspěvekod aumirek » 27 úno 2012, 18:29

jakattara to že to nevíš neznamená že jsi hloupej jen že pro starého praktika je to známá věc a mladej se to musí teprv naučit či dozvedět
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

Příspěvekod jakattara » 27 úno 2012, 18:32

;)
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

Příspěvekod Curtiss » 27 úno 2012, 18:47

aumirek píše:toto je stará známá věc i auto ti nejlépe jede v mlze.Jeden čas jsem do auta přisával vodu a bylo to dobré.Největší efek s tou vodou byl ale za použití čistého techničáku vyrovnalo se to klasickému benzínu.Konec koncu i takzvaná forsáž u leteckých motoru není nic jiného než přidáni vody.Problém je že benzin s vodou nesmícháš jinak by to bylo už dávno běžné.Jinak že se voda ve válci rozkláda na kyslík a vodík je absolutni hloupost.Jestli váže více benzínu nevím ale vzniká tam pára a větší tlak takže spíše takové malé turbo.Jinak to prej užasně zvedá oktanové číso a proto to jelo i na techničák aniž by klepali ventily.

Asi by to chtělo trochu uvést na pravou míru. Voda jako taková spalování nepomáhá, jde o to, že v difuzoru karburátoru vlivem vysoké rychlosti a tlaku dochází k výraznému ochlazení nasávaného vzduchu, čímž vzroste jeho hustota a je tedy nasáto objemově větší množství vzduchu, než teplejšího suchého. A logicky do většího množství vzduchu se samozřejmě namíchá i větší množství paliva, takže jde jen o lepší plnění motoru. Stejnou, ba naopak lepší funkci plní alkohol, vstřikovaný do sání, totéž způsobuje "nitro" :wink: Ano, v dřívějších dobách se ke krátkodobému zvýšení výkonu letadlových motorů používalo vstřikování vody do sání, ale už za druhé války se přecházelo k alkoholu, který na rozdíl od vody v motoru spálíš, ale dnešní tzv. "forsáž" u proudových motorů je něco jiného, žádná voda, ani alkohol se nevstřikuje, jde o tzv. přídavné spalování, které je ale také využíváno krátkodobě, jako ostatně všechny tyto metody - výrazně zkracují životnost motorů. To ovšem neplatí o provozu motoru v chladnějším a vlhkém počasí :wink:
Curtiss

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 228
Registrován: 22 úno 2009, 18:06
Bydliště: Česká Lípa
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125, Honda GL 1500 GoldWing

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

Příspěvekod jakattara » 27 úno 2012, 19:05

Já děkuji za každý příspěvek. Ono aumirek ale nekecal, jen ty jsi mi to osvětlil víc detailněji ;) .
Já se spíše bál, že mám něco na skútříku. Sice si může někdo říct, co tu řeším, že Downtown už pojede tak, i mák. Ale u mě pořízením silnějšího, cestování na pajdě nezkončilo a rád bych ho měl aspoň takhle pod kontrolou. Díky. Ono jet 1000km za 5 dní 300ccm, nebo na 50ccm je fakt rozdíl a já mu chci dát, co si zaslouží ;) .
Naposledy upravil jakattara dne 27 úno 2012, 19:10, celkově upraveno 1
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

Příspěvekod Curtiss » 27 úno 2012, 19:08

Jinak ještě k tomuto jevu: Za vhodných podmínek, např. při mlhavém počasí a teplotách lehce nad nulou může dojít i k zamrznutí karburátoru - jev velmi známý pilotům letadel s pístovými motory. Nemají jej zcela logicky rádi :) Proto také letadlové motory používají vyhřívání karburátorů. Ono když chcípne motor u auta, tak se jen zastaví, u letadla to mívá mnohem adrenalinovější průběh :wink: A to přídavné spalování u proudových motorů je vstřikování paliva přímo do výtokové trysky, kde je zažehnuto horkými plyny, odcházejícími z motoru a zvyšuje tah motoru cca o třetinu, nicméně spotřeba rapidně roste, proto je využíváno jen v nejnutnějších případech. Jinak ještě k tomu rozkladu vody na vodík a kyslík - tzv. termický rozklad vody - pochybuji, že k němu dochází ve spalovacích motorech, protože je na to potřeba teploty 2500-3000°C a to by asi takový motor moc dlouho neběhal - ani proudový. Ale je to důvod, proč se nesmí používat voda k hašení hořícího hořčíku a jeho slitin, tam už takové teploty jsou 8)
Curtiss

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 228
Registrován: 22 úno 2009, 18:06
Bydliště: Česká Lípa
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125, Honda GL 1500 GoldWing

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

Příspěvekod jakattara » 27 úno 2012, 19:12

Dokonalý výklad. Jak pravdivý posoudit nemůžu, neb takové znalosti nemám, ale taky nemám důvod vám tady nevěřit. :wink:
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Vlhký vzduch - lepší jízdní vlastnosti ... je to možné?

Příspěvekod aumirek » 27 úno 2012, 19:14

curtis asi máš pravdu hádat se nebudu s tou hustotou vzduchu je také pravda že v zimě jede lépe než v horko.Zase ten efekt nasaješ litr studeného ohřeješ a máš 2 litry teplého tudíž 2 krát více kyslíku.Ono to asi bude výsledek souběhu více okolností.Ale rozklad na kyslík a vodík určitě ne taková teplota v motoru není.A netroufnu si odhadnout o kolik se ten vzduch tou vodou ochladí.V každém případě mi to žralo 9 litru techničáku a 3 litry vody.A to u 2 litrového motoru co bral normálně12 litru.
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Další

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron