aumirek píše:toto je stará známá věc i auto ti nejlépe jede v mlze.Jeden čas jsem do auta přisával vodu a bylo to dobré.Největší efek s tou vodou byl ale za použití čistého techničáku vyrovnalo se to klasickému benzínu.Konec koncu i takzvaná forsáž u leteckých motoru není nic jiného než přidáni vody.Problém je že benzin s vodou nesmícháš jinak by to bylo už dávno běžné.Jinak že se voda ve válci rozkláda na kyslík a vodík je absolutni hloupost.Jestli váže více benzínu nevím ale vzniká tam pára a větší tlak takže spíše takové malé turbo.Jinak to prej užasně zvedá oktanové číso a proto to jelo i na techničák aniž by klepali ventily.
Asi by to chtělo trochu uvést na pravou míru. Voda jako taková spalování nepomáhá, jde o to, že v difuzoru karburátoru vlivem vysoké rychlosti a tlaku dochází k výraznému ochlazení nasávaného vzduchu, čímž vzroste jeho hustota a je tedy nasáto objemově větší množství vzduchu, než teplejšího suchého. A logicky do většího množství vzduchu se samozřejmě namíchá i větší množství paliva, takže jde jen o lepší plnění motoru. Stejnou, ba naopak lepší funkci plní alkohol, vstřikovaný do sání, totéž způsobuje "nitro"
Ano, v dřívějších dobách se ke krátkodobému zvýšení výkonu letadlových motorů používalo vstřikování vody do sání, ale už za druhé války se přecházelo k alkoholu, který na rozdíl od vody v motoru spálíš, ale dnešní tzv. "forsáž" u proudových motorů je něco jiného, žádná voda, ani alkohol se nevstřikuje, jde o tzv. přídavné spalování, které je ale také využíváno krátkodobě, jako ostatně všechny tyto metody - výrazně zkracují životnost motorů. To ovšem neplatí o provozu motoru v chladnějším a vlhkém počasí