Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
01 srp 2013, 10:48
Samozřejmě že se v těch teplech vzducháč hůř chladí ...
V Egyptě nevím .... asi dávaj velbloudům víc vody ....
01 srp 2013, 11:28
Myslím,že ano.Aspoň má 4taktní agilitka v létě, v táhlých kopcích dělá to samé. Raději pak zastavím a nechám ho spočnout .
02 srp 2013, 10:36
Ano, pokud máš na mysli výkon motoru tak v první řadě vlhký vzduch má vyšší hmotnost a dochází k lepšímu plnění válce.
03 srp 2013, 09:40
jakattara píše:Myslím,že ano.Aspoň má 4taktní agilitka v létě, v táhlých kopcích dělá to samé. Raději pak zastavím a nechám ho spočnout .
Ve 21 století a tohle opravdu děláš? Připadá mi to dost vtipné zastavit a nechat ho spočnout, jako nějakou 100let starou Máňu.
03 srp 2013, 10:05
pokud je chladnější vzduch, tak auta i motorky vždy jezdí lépe. Nejvíc znát je to u turbo motorů, kde normální cestou jde do motoru vzduch horký třeba okolo 100°C, proto se tam instaluje intercooler a proto když se měří výkonu auta na brzdě je před autem velký větrák, který fouká na tento chladič a ochlazuje ho na 30°.
03 srp 2013, 10:09
Ten větrák je tam proto, aby to uchladilo to stojící auto, které se tam honí do vysokých otáček na místě a nejede. Jinak je obecně známo, že chladnější vzduch je pro spalovací motor vhodnější.
03 srp 2013, 10:19
chladit motor není třeba, má svůj větrák a navíc měření je krátkodobá činnost. hlavní účel je srazit teplotu nasávaného vzduchu, kde se i ta teplota údává do grafu výkonu
03 srp 2013, 16:06
Kamilus píše:jakattara píše:Myslím,že ano.Aspoň má 4taktní agilitka v létě, v táhlých kopcích dělá to samé. Raději pak zastavím a nechám ho spočnout .
Ve 21 století a tohle opravdu děláš? Připadá mi to dost vtipné zastavit a nechat ho spočnout, jako nějakou 100let starou Máňu.
Jezdím na své pajdĕ i 200km za den a když jedu třeba Mohelnický kopec rychlostí. 12-15km/h. věř , že i ve 21století toto dělám a nemíním se za to stydět. A možná proto na ní mám najeto přes 23 000km bez poruchy. Jediné, co jsem opravoval byl náhon tachometru v 5tis.(výměna prasklého lanka),ve 20tis. zadní žárovku v blinkru a každých 5tis. pravidelny servis.
03 srp 2013, 18:47
Možná Vám pánové unikl drobný detail. Otázka v tématu je na vliv vlhkého nikoliv studeného vzduchu na výkon spalovacího motoru.
03 srp 2013, 21:42
Ovšem vlhkost vzduchu se přímo úměrně váže na teplotu, tedy v teplém vzduchu je vlhkost vzduchu výrazně vyšší než v chladném
04 srp 2013, 09:33
To jsou úvahy pro hydrometeorologický ústav. Myslím s alei, že žádná přímá úměra v této sovislosti mezi vlhkostí a teplotou vzduchu není. Nemám však v tomto žádné vzdělání krom toho, že jsem dával pozor ve fyzice.
25 kvě 2014, 07:52
To je stará věc, že motocykl a skútr jede po dešti lépe, vlhký vzduch asi lépe chladí a nikdo po tom nepátral, jezdilo se. Stadion po dešti táhl jak víno.