Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Re: Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Příspěvekod MP » 01 srp 2013, 10:48

Samozřejmě že se v těch teplech vzducháč hůř chladí ...
V Egyptě nevím .... asi dávaj velbloudům víc vody ....
Aktuálně Honda XL 600 V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Exskůtry - Majesty 250 DX , Suzuki Burgman 400 , Silver Wing 600
Uživatelský avatar
MP

1500+
 
Reputace: 84
Příspěvky: 1530
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Su z Třebíča, Vysočina - drsnej kraj, drsní lidi, tak to jsme my.
Skútr / moto: Honda XL 600V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Příspěvekod jakattara » 01 srp 2013, 11:28

Myslím,že ano.Aspoň má 4taktní agilitka v létě, v táhlých kopcích dělá to samé. Raději pak zastavím a nechám ho spočnout . ;)
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Příspěvekod Ludwig » 02 srp 2013, 10:36

Ano, pokud máš na mysli výkon motoru tak v první řadě vlhký vzduch má vyšší hmotnost a dochází k lepšímu plnění válce.
Uživatelský avatar
Ludwig

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 109
Registrován: 05 čer 2010, 11:43
Skútr / moto: Keeway Flash
Tuning / úpravy: Arrow výfuk,kit 70,nový var,kontr. Malosi žlutá,odlehčené pakny spojky tvrdé pružiny

Re: Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Příspěvekod Kamilus » 03 srp 2013, 09:40

jakattara píše:Myslím,že ano.Aspoň má 4taktní agilitka v létě, v táhlých kopcích dělá to samé. Raději pak zastavím a nechám ho spočnout . ;)

Ve 21 století a tohle opravdu děláš? Připadá mi to dost vtipné zastavit a nechat ho spočnout, jako nějakou 100let starou Máňu.
Kejši: Aprilia SR 50, rv.01, SR50 R, rv.10, SR 125, rv.99, PCX125 r.v.11
125ka Obrázek 150ka Obrázek
Uživatelský avatar
Kamilus

500+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 594
Registrován: 22 lis 2009, 20:09
Bydliště: Šumbark
Skútr / moto: Honda 150 PCX

Re: Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Příspěvekod Losky » 03 srp 2013, 10:05

pokud je chladnější vzduch, tak auta i motorky vždy jezdí lépe. Nejvíc znát je to u turbo motorů, kde normální cestou jde do motoru vzduch horký třeba okolo 100°C, proto se tam instaluje intercooler a proto když se měří výkonu auta na brzdě je před autem velký větrák, který fouká na tento chladič a ochlazuje ho na 30°.
Škoda Octavia III 1.4 TSi, Elegance Plus
Suzuki DL 650 V-Strom K7
Uživatelský avatar
Losky

750+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 900
Registrován: 11 led 2013, 19:31
Bydliště: Mladá Boleslav
Skútr / moto: Suzuki DL 650 V-Strom K7

Re: Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Příspěvekod Vratas » 03 srp 2013, 10:09

Ten větrák je tam proto, aby to uchladilo to stojící auto, které se tam honí do vysokých otáček na místě a nejede. Jinak je obecně známo, že chladnější vzduch je pro spalovací motor vhodnější.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Příspěvekod Losky » 03 srp 2013, 10:19

chladit motor není třeba, má svůj větrák a navíc měření je krátkodobá činnost. hlavní účel je srazit teplotu nasávaného vzduchu, kde se i ta teplota údává do grafu výkonu
Škoda Octavia III 1.4 TSi, Elegance Plus
Suzuki DL 650 V-Strom K7
Uživatelský avatar
Losky

750+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 900
Registrován: 11 led 2013, 19:31
Bydliště: Mladá Boleslav
Skútr / moto: Suzuki DL 650 V-Strom K7

Re: Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Příspěvekod jakattara » 03 srp 2013, 16:06

Kamilus píše:
jakattara píše:Myslím,že ano.Aspoň má 4taktní agilitka v létě, v táhlých kopcích dělá to samé. Raději pak zastavím a nechám ho spočnout . ;)


Ve 21 století a tohle opravdu děláš? Připadá mi to dost vtipné zastavit a nechat ho spočnout, jako nějakou 100let starou Máňu.

Jezdím na své pajdĕ i 200km za den a když jedu třeba Mohelnický kopec rychlostí. 12-15km/h. věř , že i ve 21století toto dělám a nemíním se za to stydět. A možná proto na ní mám najeto přes 23 000km bez poruchy. Jediné, co jsem opravoval byl náhon tachometru v 5tis.(výměna prasklého lanka),ve 20tis. zadní žárovku v blinkru a každých 5tis. pravidelny servis.
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Příspěvekod Ludwig » 03 srp 2013, 18:47

Možná Vám pánové unikl drobný detail. Otázka v tématu je na vliv vlhkého nikoliv studeného vzduchu na výkon spalovacího motoru.
Uživatelský avatar
Ludwig

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 109
Registrován: 05 čer 2010, 11:43
Skútr / moto: Keeway Flash
Tuning / úpravy: Arrow výfuk,kit 70,nový var,kontr. Malosi žlutá,odlehčené pakny spojky tvrdé pružiny

Re: Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Příspěvekod Gandalf » 03 srp 2013, 21:42

Ovšem vlhkost vzduchu se přímo úměrně váže na teplotu, tedy v teplém vzduchu je vlhkost vzduchu výrazně vyšší než v chladném :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Příspěvekod Ludwig » 04 srp 2013, 09:33

To jsou úvahy pro hydrometeorologický ústav. Myslím s alei, že žádná přímá úměra v této sovislosti mezi vlhkostí a teplotou vzduchu není. Nemám však v tomto žádné vzdělání krom toho, že jsem dával pozor ve fyzice.
Uživatelský avatar
Ludwig

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 109
Registrován: 05 čer 2010, 11:43
Skútr / moto: Keeway Flash
Tuning / úpravy: Arrow výfuk,kit 70,nový var,kontr. Malosi žlutá,odlehčené pakny spojky tvrdé pružiny

Re: Můžou být ve vlhkém vzduchu lepší jízdní vlastnosti?

Příspěvekod Adolf » 25 kvě 2014, 07:52

To je stará věc, že motocykl a skútr jede po dešti lépe, vlhký vzduch asi lépe chladí a nikdo po tom nepátral, jezdilo se. Stadion po dešti táhl jak víno.
Adolf

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 25 kvě 2014, 07:16
Skútr / moto: Tatran

Předchozí

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron