Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
22 úno 2010, 15:59
Upozorňuji, ža AM v jakékoli podobě je jedno ze dvou řidičských oprávnění, které platí POUZE v rámci naší republiky. Tzn. když s AM na předpisovém stroji vyrazíte na Slovensko, tak máte problém (a to navzdory tomu, že Slováci taky mají své Am). Je otázkou, jak moc by to řešili a neřešili daní policajti, ale co se předpisů týče, je to tak. Zároveň mají Slováci stejné předpisy ohledně Bčka jako my, tzn. když máte Bčko, můžete řídit 50ku do 45km/h.
22 úno 2010, 17:15
To Morx - sakryš a já myslel,že když mám (staré) B-čko,můžu jezdit na 50-sátce třeba i těch 70km/h - když mi to ten můj stroj dá a omezení těch 45km/h platí pouze pro ŘP skupiny B vydané kolem roku 2003-5 ???? (tento rok je pouze moje doměnka,nechytejte se ho)a nově pro ŘP určené od 15-ti let,kde je označeno AM....Já dostal ŘP v r.1996 a teď co jsem si nechal udělat nový,mám tam zaškrklé A1 (u té poznámku 150) a B .....Sry,já už se v tom nějak neorientuji.Asi si raději udělám noty na silnější,koupím silnější a nebudu se muset bát nějakých policejních kontrol....
22 úno 2010, 17:19
Jáááj - já přehlídl,že jsi hned na začátku příspěvku napsal Am...omlouvám se
A tak tedy s ŘP na kterém je napsáno A1 s poznámkou 150 a dále B bych v zahraničí pochodil jak?Netušíte někdo? ... myslím zrovna třeba to Slovensko,Maďarsko,Rakousko,Chorvacko....
23 úno 2010, 10:51
Ne, promiň, moje chyba, já se vyjádřil zmatečně. Zapomněl jsem totiž, že ke starejm Bčkům se v nových řidičácích nedává žádné Am (jako v těch starých), ale A1 s omezením (kód 150). Kdo měl Bčko v době, kdy se s nim smělo jezdit na rychlejších strojích (resp bylo k němu Am podle starých pravidel), měl by teď mít A1 s kódem 150. A1 je mezinárodně platný řidičské oprávnění, takže na příslušném stoji není nejmenší problém vyjet od ciziny.
23 úno 2010, 13:32
mama delala řidičak kdesik před 20 -25 rokama a ma u řidičaku na auto i řiričak na 125 motorku a to delala jen na auto
23 úno 2010, 13:37
Ne, nema...k B se dava jen Am...Driv se to tam psalo, pak se to dokonce nedavalo a tedka je to zahrnuty...
Kdyz se ji kouknes na ten ridicak, tak ma sice A1 (=125ccm a 11kW), ale je u nej harmonizacni kod 150 (= omezeni na Am) ...
23 úno 2010, 14:02
gunit4 píše:mama delala řidičak kdesik před 20 -25 rokama a ma u řidičaku na auto i řiričak na 125 motorku a to delala jen na auto
Blbost na entou před těmi roky k osobáku bylo jen na 50 tku na motorku musela dělat zvlášt a už vubec né na 125 ale jen motorku to znamená od 50 cm do nekonečna neb nebylo žádné rozlyšeni
23 úno 2010, 14:14
Pokud vim, tak k řidičáku na auto se dostane motorka do 125cm jen u našich sousedů v Německu
23 úno 2010, 14:19
nevím jak v německu ale vím že na 125 nedostala k osobáku u nás nikdy teda určitě ne za posledních 50 let
18 bře 2010, 13:43
fakt že jo ma tam a1 a pak 150 zatim a tek proč ti k....... to nedali rovnou k AM
Naposledy upravil
KYBLOS dne 23 bře 2013, 19:47, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
18 bře 2010, 14:52
Jednoduše AM je jen do 45Km/hod, takže pokud máš Pionýra či Simsona, tak bys na ně následně s AM nemohl sednout, neboť nejsou omezeny na 45Km/hod. Spíš se divím, že nedali rovnou 125ku, protože pokud toho Pionýra vyhodíš a nechceš tunit a nechceš se plahočit 45km/hod tak na trhu pro tebe není rozumný stroj. Mé drahé polovičce při výměně řidičáku ten harmonizační kód nenapsali, tedy může klidně na 125ku
. Udělali v tom pěkný zmatek pánové z inspektorátu.
18 bře 2010, 15:24
U nas je tohle ouplne normalni
)
22 bře 2010, 19:46
No ja asi taky nejak budu muset poresit vyssi skupinu:-/
24 bře 2010, 22:43
Zdravím....chtěl bych se zeptat, jestli je velký problém když mám v malym TP konstrukční rychlost 50km/h místo 45km/h........Nebo jaký stim máte zkušenosti, jestli to policajti hodně kontrolujou nebo néé??.....Díky
24 bře 2010, 22:50
Co mas za skutr?