Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
05 srp 2009, 19:43
Sice policajt může nahlídnout do malého tk ale tam zjistí jen obsah ,maximálku tam vyčíst nemůže!!!
Libec
08 srp 2009, 14:38
Mělo by to být tak, že pokud nemáš 18-náct, tak budeš jezdit s restrikcema, až ti těch 18-náct bude, tak zažádáš o odplombování. Je to jen kvůli tomu, aby 15-ti letí borci na tom nelitali jak blazni. Takové řešení by bylo nejlepší. Jinak já v málém TP mám napsanou nejvyšší rychlost 45 km/h.
08 srp 2009, 14:48
Radsi budu "litat jako blazen" 75 km/h, nez jezdit jak na kolobezce 45 km/h. Nikdo za mnou nevydrzi jet 45 ani 10 sec a pak me budou kamiony predjizdet v nebezpecnejch situacich, nalepeny na me, a ja vymetu kazdej kanal, a navic pojedu tim bordelem u krajnice. Nezbyva nez souhlasit.
12 srp 2009, 15:50
No ono je hezké, že si tu vysníme jak by to mělo být, ale druhá věc je jak je to ve zkutečnosti. A o tom že by se dala motorka legalne "odblokovat" nebo legálně "vytunit" si můžeme nechat zdát. Proto je lepší se přizpůsobit zákonům, než se rozčilovat že něco není dle zdravého selského rozumu. Na druhou stranu, když vidím, že se naprosto seriozně uvažuje, že jízda bez řidíčáku již nebude trestný čin, ale jen přestupek, tak lepší je si pořídit maxíka a jezdit úplně bez papírů ne?
13 srp 2009, 08:20
já bych si ty úpravy na 50ccm klidně udělal. myslím že u nás není zase tolik "pedantů" aby se zaměřily na kontroly právě takovýhto uprav
13 srp 2009, 10:11
Vitas:75km/hod ti nestačí když moderní náklaďáky maj omezovač na 95
Bys musel mít při jízdě na tacháku 90-100 aby si s nima udržel krok.
Pak je ještě jedna věc: do nebezpečnejch úseků prostě náklaďáku neumožnit předjetí.Jen si musíš připustit že ti ten kolos pojede metr za zadkem
A to je blbej pocit
13 srp 2009, 10:14
když mě to vadí tak zajedu ke kraji a pustím ho na bezpečném místě. taky řešení
13 srp 2009, 15:37
Tom_F píše:když mě to vadí tak zajedu ke kraji a pustím ho na bezpečném místě. taky řešení
Dělám to stejně, pokud to jde, umožním mu předjetí, dost by mě znervózňovalo, kdyby se za mnou táhnul nějakej kolos.
06 pro 2009, 01:07
To teda nemůžu řídit pincka?Řidičák na auto už mám 12 let a fichtla jsem řídit mohl a teď nemůžu jestli dobře chápu?
06 pro 2009, 01:16
jestli jsi ho ridit mohl tak muzes stale. ti kdo maji ridicak dele maji omezeny jen obsah na 50ccm. rychlost nemusi byt 45. ale presne roky nvm
06 pro 2009, 01:38
No tak to se tedy pleteš. Takže Červiku pincka s tvým oprávněním řídit nemůžeš
Od 1. července 2006 došlo k na první pohled drobné, ale ve skutečnosti velmi významné změně ve vymezení řidičského oprávnění skupiny B.
Od 1. července 2006 jsou všichni držitelé řidičského oprávnění skupiny B, tedy i ti stávající, přímo ze zákona oprávněni k řízení mopedů a malých motocyklů s nejvyšší povolenou rychlostí max. 45 km/h. Zatímco do té doby (od 1. ledna 2001 – 30. června 2006) bylo nutné mít samostatné řidičské oprávnění skupiny AM, nyní již není potřeba, neboť skupina B ho v sobě plně zahrne. Není tudíž nutné, aby řidiči mopedů, kteří jsou držiteli oprávnění skupiny B, byli vedle současně držiteli oprávnění skupiny AM
Důležitou informací také je, že tuto novinku není nutné žádným způsobem zapisovat ani do starých, ani do nově vydávaných řidičských průkazů. Změna rozsahu oprávnění totiž vyplývá přímo ze zákona, obsah zápisu do řidičského průkazu se nijak nemění.
Více zde
06 pro 2009, 08:40
No to sice jo, ale on to AM už předtím měl, takže pokud to bylo AM ještě před změnou na omezení 45 km/h, tak může dál. Když si nechá vyměnit řidičák, pokud to ještě neudělal, tak dostane do kolongy A1 kód 150, což znamená že má omezení obsahu na 50 ccm. O rychlosti se tam nic nepíše. Je otázka jak to měl před 12-ti lety, když dělal papíry.
06 pro 2009, 09:35
To teda nemůžu řídit pincka?Řidičák na auto už mám 12 let a fichtla jsem řídit mohl a teď nemůžu jestli dobře chápu?
moto.jokere to jsi spatne pochopil dotaz, protoze je rozdil jestli jsi skupinu AM ziskal automaticky k "B" a nebo jsi samostatne delal opravneni na motocykl do 50ccm treba i soubezne s "B" (to se ale driv nedelalo, jen ti co si v 15 letech udelali RP na "pincka ci simsona" ci jiny motocykl)
Takze pokud samostatne, tak skupinu A1 mas a do noveho RP ji budes mit vepsanou s omezovacim harmonizacnim kodem 150. Pokud jsi ale dostal k "B" ( ta se spis davala automaticky aniz bys delal jizdy na malem motocyklu) tak se na nej vztahuje legislativni zmena z roku 2006 a to i zpetne pred timto rokem, kdy tento ridic muze jezdit jen na malem motocyklu, mopedu o obsahu 50ccm s omezenim rychlosti do 45km a tak ma jen opravneni na AM.
V roce 2001 - 2006 toto automaticke prideleni skupiny k "B" pro rizeni maleho motocyklu bylo uplne zruseno.
Proto kdo i nadale jezdi na pionyre nebo jinem malem motocyklu ci skutru bez tohoto omezeni v malem TP a ma jen "B" s AM tak jezdi bez platneho opravneni.
Uz se to zde na foru ale v minulosti nekde resilo.
06 pro 2009, 10:30
Ahoj Rady,
nemas pravdu. Zena delala ridicak na auto v roce 1994. Na motorce v zivote nesedela, presto ma v ridicaku A1 s kodem 150.
06 pro 2009, 10:53
Tohle mel i kamarad a byl se na to zeptat. Vysvetleni bylo jednoduche, rekli mu, ze je dulezite co ma v karte ridice ne na te male karticce. Pri vymene mu to pak opravili
Doporucuji se informovat na dopravnim, protoze mi rekli, ze v pripade kontroly/nehody je toto v ridicaku nepodstatne, bude se brat co je v karte ridice a do te ma pristup i policie pri bezne kontrole