Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

Kterou padesátku do 50 tisíc?

26 dub 2010, 15:30

Poradíte laikovi? Z čeho lze vycházet?
• Chci skútr s obsahem 50 ccm (to je podmínka, neplánuji rozšíření ŘP).
• Využití je pro sezónní (léto) ježdění do práce, na nákup, atd.
• Jsem muž 190 cm / 100 kg (a občas bych naložil i manželku…).
• Chci NOVÝ skútr od renomovaného výrobce (ani bazar, ani China), díval jsem se na Piaggio NRG Power 50, Gilera Runner 50 SP, Aprilia (modely Sportcity ONE, SR 50 Street, SR 50 R) a Yamaha (modely JogRR, WHY 50, Neo 50F, Neos).

V čem se nevyznám:
Rozdíl v chlazení – v diskuzích jsem četl, že je „vodník“ (vodní chlazení ?) lepší. Proč? Je to tak?
Je lepší 2 nebo 4 takt? A proč?
Jak „odstraním“ omezení rychlosti do 45 km/h? Má to smysl? Neuškodím skútru?
Na co dalšího si mám dát při výběru pozor?

Díky za vaše komentáře!
Martin

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

26 dub 2010, 15:35

Více-méně ty co sis vyjmenoval jsou asi nejslušnější. Velkejm lidem se doporučuje Gilera Runner 50 (Mě jí doporučovalo 4 z 5ti :) ). Jinak jak u Piaggia tak u Gilery odchází přední koncernová USD vidlice na českejch silnicích, ale dá se tomu předcházet častou a zodpovědnou péčí. Vesměs ti ale všechny ty skútry budou sloužit hodně dlouhou dobu bez větších investic, pokud se k nim budeš nějak chovat. Ten základ u Italskejch skútrů je podobnej, né-li stejnej, jenom Gilera má snad jinej rám. U těch kvalitních skútrů už je ten výběr jen o tom, jakej se ti subjektivně víc líbí.

EDIT: Ještě pro doplnění - já mám 187cm a 95Kg (to na obrázku nejsem já :lol: ), a hejbe se to docela v pohodě. Asfalt to netrhá, ale i s restrikcema mi ukáže info radar u silnic 47-50km/h, když se to odblokuje, tak to bude zase trochu něco jiného. Odstranění restrikcí je práce pro mechanika na 1-2 hodiny a více-méně tam pouze využiješ "potenciál" toho uškrcenýho motoru.
Naposledy upravil foky dne 26 dub 2010, 16:08, celkově upraveno 6

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

26 dub 2010, 15:44

Asi tak, jak rika Foky...

Urcite neslapnes vedle z zadnym z nich, chce si je ale vyzkouset...nektere jsou mensi a nektere zase vetsi...
Pokud nejsi moc omezen penezi, jakoze 50tis je slusne, tak kup vodnika a urcite 2T...Vodnik ma lepsi chlazeni, vetsinou vetsi vykon a 2T je proste 2T :) 4T v 50ccm je hodne line...

Jinak restrikce ti odstrani servis, vetsinou slepe kolinko na vyfuku, nebo podobne pitchovinky na snizeni vykonu...Neni to nic sloziteho a skutr si tim jen oddychne...Budes mit vetsi rozsah otacek a vyssi vykon...
Pokud bys chtel, tak se da pak poridit 70ccm valec, vyfuk, vario...atd...zase na zvyseni vykonu pri zachovani skupiny AM...

Me se treba libi Aprilia SR50R nebo GIlera RunnerPureJet...coz je strikacka - vetsi vykon uz v "zakladu", lepsi zazimovani, nizsi spotreba, atd...
Procti si treba toto a uvidis...

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

26 dub 2010, 20:30

No, každopádně ne jogg od yamahy, ten by pro tebe byl příliš malý - vypadal bys jako čmelák (ne vosa) na bombonu :-)
Já bych asi šel do aprilky sr na www.kouril.cz najdeš vyčerpávající info :!:

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

27 dub 2010, 01:13

kup si jich pět ;o)
http://skutrypraha.cz/?bazar-predvadecky,33

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

27 dub 2010, 10:22

Díky za příspěvky - klidně pište další tipy!
Kentoya mě fakt neláká...
Na Gileru Runnera kouknu...
Máte tipy na obchody, kde skútr koupit?

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

27 dub 2010, 11:34

Zalezi odkud jsi?

Ale dneska neni problem koupit jinde a servisni prohlidky udelaji v miste bydliste...
koukni se na tipmoto, mivaji tam slevy :)

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

27 dub 2010, 11:56

Těch slev už bude pramálo, to se vyplácí koukat třeba v lednu, kdy mají modely z předchozího roku, v dubnu/květnu už je 99% těchto kousků prodanejch.
Pokud se chceš kouknout na nějakýho Itala, tak nejjistější bude jít rovnou za ofiko hlavním zastoupením značky.

Pro Gileru, Piaggio, Vespu a Derbi je to Moto Prestige s hlavním sídlem v Praze, ale mají dealerskou síť po celé ČR.
http://motoprestige.cz/

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

27 dub 2010, 13:45

mpik píše:V čem se nevyznám:
Rozdíl v chlazení – v diskuzích jsem četl, že je „vodník“ (vodní chlazení ?) lepší. Proč? Je to tak?
Je lepší 2 nebo 4 takt? A proč?
Jak „odstraním“ omezení rychlosti do 45 km/h? Má to smysl? Neuškodím skútru?
Na co dalšího si mám dát při výběru pozor?


Rozdíl v chlazení se dělí do dvou kategorií:
LC - LC je zkratkou Liquid Cooled, neboli chlazení kapalinou, neboli jak říkáme "vodník" je určitě lepší. Jednoduše líp chladí a potom v případě ladění a tuningu předejdeš problémům s vysokou teplotou.
AC - AC je zkratkou Air Cooled, neboli chlazení vzduchem se vyskytuje povětšinou u starších značkových skútrů nebo u levných čínských skútrů. Jediná výhoda je, že je bezúdržbový, ale v případě 2T(dvoutakt) můžeš mít problémy s neuchlazením až přehřátím, obzvlášť pokud na něj sedne chlap jako ty a pak ještě za sebe batůžek... nevím, v tvém případě bych šel jednoznačně do LC. Obzvlášť v případě tuningu bys pak musel skútr na vodníka překopávat.

Je lepší 2 nebo 4 takt? A proč?
2T - živější motor, kapku náročnější na údržbu než 4T a také nutnost přimíchávání oleje (moderní značkové skútry již mají nádržku ze které si čerpadlo míchá samo). Má typický zvuk jako motorová pila.
4T - charakteristický tišší ale hluboký zvuk "silného stroje"... ale dnes se s ním setkáš vesměs jen u čínských skútrů (až na výjimky jako nový Neos 4T), které jsou ještě k tomu chlazeny vzduchem. Je línější než 2T.

Tobě určitě doporučuju 2T, navíc co jsem si všiml tak všechny skútry po kterých se díváš jsou 2T. (Jasná volba)

Jak „odstraním“ omezení rychlosti do 45 km/h? Má to smysl? Neuškodím skútru?
Restrikce jsou jen ze zákona, kvůli homologaci. Odškrcením jen získáš skutečný výkon motoru, který skútr měl před uškrcením. Určitě mu neublížíš.

Na co dalšího si mám dát při výběru pozor?
U nových skútrů už si nemusíš na nic víc dávat pozor. Ale pokud bys našel nějaký dobrý skútr, který se ti nevleze do cenové relace. Můžeš se podívat na tipmoto.com nebo motoinzerce.cz , kde najdeš i zánovní skútry (2008-2009) třeba ještě v záruce a za dobrou cenu. U těchno nebo starších ročníků si dávej pozor, aby skútr měl jasný původ. Italský dovoz nedoporučuju a u skútrů z jiných zemí si dej pozor na kontrukční rychlost v TP, kde musí být max 45km/h, jinak je nezpůsobilý pro provoz v ČR a můžeš se dostat do průseru byť kdyby tam bylo jen 50km/h, už je zle.

Doufám že jsem ti alespoň trochu pomohl. :wink:

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

27 dub 2010, 15:42

Nejen moderní značkové skútry mají zvlášť nádržku na olej, ale i zatracované "číny". Jinak za 50000,- určitě značku....

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

27 dub 2010, 15:58

Dneska uz to maji prakticky vsechny 2T...zalezi na datumu vyroby, ale tady to je bezpredmentne...

/posledni prispevek se necituje!

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

27 dub 2010, 16:03

Hele, já žádnej drobek nejsem, mám 100 Kg a 185cm měřím taky. Na Aprilce se mi jezdí naprosto v pohodě a místa je tam dost. Každopádně nehrozí nějaký škrtání kolenama a podobně. Jediný co mě malinko vadí, ale zvyknul jsem si je to, že zrcátkama si spíš koukám na svoje ramena než silnici za mnou. Ale jde o zvyk, prostě jsem se naučil malinko vyklonit a pak je to v pohodě. Někde na sránkách mám úpravu, kterou se dají ty zrcátka upravit na větší šířku, ale já jsem to nedělal. Každopádně všechny tyhle skůtry jsou kvalitní a nešlápneš vedle... Já doporučuji jak jinak Aprilku 8)

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

27 dub 2010, 17:07

To je myslim problem u kazde 50ccm...kazdy kdo ma trosku ramena se tam vidi...taky sem s tim mel problem, ale zvyknes si ;)

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

27 dub 2010, 17:42

Já jsem celkem drobný (175cm á 65kg) ramena nějaké nemám ale stejně si je vidím. :lol:

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

27 dub 2010, 20:03

Shawi:To bylo pekne.Od pondelka do patku jeden vzdy nechat v prikope a v sobotu pesky.To by me nenapadlo. :mrgreen:
Odeslat odpověď