Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.
Odeslat odpověď

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

02 kvě 2010, 09:13

Až ti to otevřou, tak maximální otáčky poklesnou, protože variátor bude mít těžší převod a na takovou rychlost aby točil 13 000ot/min nebude mít motor výkon.
Mě to až do 85km/h točí 8500ot/min a pak teprve začínají otáčky narůstat. Při maximálně mnou dosažené rychlosti 95km/h se motor točil asi 10 000ot/min.

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

02 kvě 2010, 14:17

Gilera Runner: jaký je rozdíl mezi purejetem a tím druhým typem? Nebo je těch Giler Runnerů padesátek víc?

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

02 kvě 2010, 14:33

Chce to jen trochu hledat: viewtopic.php?f=2&t=3375 :wink: :P

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

03 kvě 2010, 07:30

wictor píše:Chce to jen trochu hledat: viewtopic.php?f=2&t=3375 :wink: :P

Díky, pročetl jsem. Pochopil jsem, že jsou dvě verze, ale to je asi tak vše. Která je tedy lepší?

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

03 kvě 2010, 08:55

Jimmy dík za vysvětlení s těma otáčkama ;-).

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

03 kvě 2010, 11:29

mpik píše:Která je tedy lepší?



Lepší jsou obě. Každá na něco jiného. PureJet (stříkačka) má vyšší výkon než SP (karburátor). Pro úpravy a opravy je to ale méně vhodný motor, než ten s karburátorem. Karburátor se dá vyladit za podstatně menší peníz, než stříkačka. PureJet si kupujou většinou lidé, který s tím skůtrem na dlouho nechtěj mít "starosti" a nechtěj to ladit, nezajímá je honění maximálních rychlostí. Karburátorovou verzi umí vyladit kde kdo za pár korun.

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

03 kvě 2010, 13:55

OK, pojďme to vzít podrobněji ať se v tom vyznám :-)

Jaký je standardní NELAĎENÝ výkon u SP a jaký u Purejet? Je to poznat i pokud je výkon omezen dle zákona pro 50 ccm skútry? Kolik to jezdí?

A nyní s "poladěním". Jak se změní výkon? Jaké úpravy je třeba udělat a kolik budou stát? Je ono "poladění" odstranění oné zákonné restrikce?

Nemíchám dohromady dvě věci? Mluvíme o tuningu pokud jen odstraním omezení výkonu motoru?

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

03 kvě 2010, 14:20

Presne, michas japka a hrusky :)

Otevreni (=odstraneni restirikci) je pouze odstraneni cehosi, co tam je od vyroby, aby vse splnovalo zakon. Zejmena konstrukcni rychlost.
Tuning jsou dalsi veci, ktere ti zvedaji vykon => 70ccm valec, klika, varec, spojka, remen, vetsi karbec...atd, atd...
Ladit je vyhodnejsi a levnejsi karbec, ptz je to starsi technika, jednodussi - vykony ladenych 50ccm jsou ruzne - zalezi na setupu (tj. valec, vejfuk, variator, valecky, kontrastka,...) proste a jednodusse, jak to vsechno spolu nejlepe chodi - vymacknes z toho nejvic.

Strikacka ma asi o tretinu vetsi vykon v zakladu oproti karburatoru. Rychlosti strikacky uz tu nekdo psal, kolem 90km/h (real) po otevreni.
Ladenej karbec bude litat asi kolem 100km/h, mozna i vic...ale je to strasne malej objem na tuhle rychlost, takze nepocitej, ze to vydrzi 20tis km...proste ten motor budes hrozne honit.

Vysledne cenove a pro normalni pouziti se mi zda jako lepsi varianta strikacka.
Ptz ladenou karburatorovou verzi musis opravdu doma dlouuuho a dlouuuho odladovat, aby se z toho vymacklo maximum. A nechat to na servisu? To tam nechas pulku prasatka.

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

03 kvě 2010, 14:39

Ahoj, Runner 50 karburator rv 2009 jsem mel. Po odstraneni restrikci bez tunningu s moji malickosti (70 kg) jezdil po rovine dle GPS 72-80 dle pocasi, vetru a nalady:) Vetsinou to bylo tech cca 75 GPS (tachometr promeroval o 8 km/h)

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

03 kvě 2010, 14:41

Purejet má v sérii 6 koní a SP verze 4,5 koně. PureJet dosahuje maximálního výkonu o cca 500 otáček výše. Obojí v zablokovaném stavu jezdí 45km//h (na tachometru 55).

Zrychlení 0 až 30 metrů je 5,5 s u PureJet a 6,2s u SP verze (pro zajímavost 200ccm verze to dá za 4,2s).

Stříkačku lze odblokovat. Odblokování znamená sundat zadní blatník, sundat kryt variátoru a z variátoru vyndat opravdu hodně široký distanční kroužek, to je vše. V servisu je práce na 5 minut, nebo na 10 minut, když se budou hodně loudat. Je nutné to udělat v servisu, protože doma asi nikdo nemá pneumatický klíč aby povolil matku na variátoru rázem (zablokovat zde válec piston stopperem údajně nelze, nezkoušel jsem). Pak to bude po rovině jezdit cca 80km/h.

U kaburátorové verze se krom variátoru ještě musí uříznout a zavařit slepá ramena u výfuku a pak poladit kaburátor.

Pokud se u karburátorové verze pouze odstraní restrikce ve variátoru, tak to bude mít stále jen těch 4,5 koně a bude to IMHO jezdit o 5-10 km/h pomaleji než PureJet. Pokud se upraví výfuk a poladí se k tomu karburátor, tak výkon bude IMHO stejný, ale při větší spotřebě. A pokud se začne měnit výfuk, karburátor atd, tak výkon může být klidně i dvojnásobý než PureJet, ale spotřeba klidně i vícenásobná ;-).

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

03 kvě 2010, 15:40

Antonín píše:chlazení vodou je určitě výhodou při stání ve městě v rozpáleném létě. přeju dobrý pořízení ;-)

vzduchem chlazenej motor nepřehřeješ stánim v koloně spíš ho podchladíš a to i v horkym léťě

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

04 kvě 2010, 20:48

Ted jsem zjistil, ze na Motoprestige.cz je karburatorovej Runner za skoro sedesat tisic a ze tam PJ verze neni. A tak jsem patral po netu po cene za PJ a nasel jsem za 68.000, coz je vcelku darda. Ja pocital vazne tak tech PADESAT...
A co srovnani Runner PJ versus Piaggio NRG po "otevreni"?

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

04 kvě 2010, 22:31

mpik píše:Ted jsem zjistil, ze na Motoprestige.cz je karburatorovej Runner za skoro sedesat tisic a ze tam PJ verze neni.

Na Motoprestige.cz model PureJet je , ale není prezentován jako speciální model, ale jen jako varianta z SP, viz poznámka dole Model PureJet - 69 900,- Kč

Malá hračka pro velkého kluka

09 kvě 2010, 13:24

Ahoj dráždiči malých kubatur, jako totální fanda a blázen do všeho co vrčí sem se po letech rozhodl vrátit na 2 kola. Problém je, že od dob co jsem jezdil bez ŘP se ledacos změnilo a tak jsem omezen ŘP A1 s dodatkem 150 (50 ccm) (ŘP sem dělal extra na malý motocikl v roce 1995 :D)
Dalším a zásadnějším faktorem je to, že jsem prostorově trochu blbě řešenej :twisted:
Obracím se na Vás s dotazem, zda je vůbec něco v katergorii 50ccm co by uvezlo 110 kg (když pojedu sám, žena na to asi nevleze :-D jinak by to bylo 180kg a to asi nepojede nic) a do čeho se poskládá mých drobných 202 cm :D
Trasa by měla být po malém městě a okolí, sem tam asi i do práce cca 35km.
Líbí se mi Derbi GP1 http://www.cagiva.cz/detail_motocykly/derbi_gp_1_50
Chci nový skutřík, kotouče vpředu i vzadu a vodníka, pokud to pojede cca 90km/h budu spokojen.
Povede se mi vrátit z5 do jedné stopy? :shock:
Důvody proč se nekoukám po větším je prostý, neumím se udržet na uzdě a za mlada sem měl několik crashů, z kterých mám pár hezkých památek, proto se nepídím po papírech a velké motorce, manželka by to nerozdejchala, viděla mě jednou na Yamaze FZ6 a stačilo jí to :twisted: krom toho je to nákladnější a rodina potřebuje taky peníze :-)
Děkuji moc za názory a rady

edit: téma sloučeno. Nezakládej duplicitní témata. Díky wictor

Re: Malá hračka pro velkého kluka

09 kvě 2010, 13:37

GP1 je moc pekna masina, sportovne resena...vykonove na tom bude jako jedna z nejlepsich ve sve kategorii.

Kolik do toho chces investovat? Pokud i tech 70koliku, tak bych se kouknul po nejake Strikacce - Aprilia SR50R/Factory, Gillera Runner PureJet...atd :) Tam by problem s vykonem nemel byt.
Odeslat odpověď